Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Öğretim Analizi.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Akran destekli öğrenme
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
ÖĞRENME ÜRÜNLERİ VE ÖĞRETİMİ
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Programlı Öğretim.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
GÖREV ANALİZİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI

Amaç Analiz Teknikleri Psikomotor Amaçların Analizi Psikomotor bir becerinin analizi, beceriyi işlemlerine ve işlem basamaklarına ayırmak ve bunları basitten karmaşığa doğru bir sıra içinde düzenlemek demektir.

Psikomotor Amaç Analizi Süreci İşlemler ve işlem basamaklarının belirlenmesi ve sıraya konulması. Alternatif yolların belirlenmesi. Standartların belirlenmesi. Araç-gereçlerin belirlenmesi. Gerekli/ilgili bilgilerin belirlenmesi.

Örnek Kasanın elektriğini kapatmak. Teknik aletleri hazırlamak. Kasanın kablolarını çıkartmak. Kasayı parçalarına ayırmak. Bozuk olan parçayı çıkartmak. Yeni parçayı yerine takmak. Kasayı montelemek. Kasanın kablolarını takmak.

Bilişsel Amaç Analizi Süreci Öğrenme amacı ele alınmalı ve “öğrencinin bu amaca erişebilmesi için neleri bilmesi gerekmektedir?” sorusu sorulmalıdır. Önceki basamakta belirlenen her bir bilgi ele alınmalı ve “Öğrencilerin bu bilgiyi öğrenebilmesi için önceden neleri öğrenmiş olması gerekmektedir? Ve nelerin eksik olması bu bilgilerin öğrenilmesini zorlaştırır” sorusu sorulmalıdır.

Bilişsel Amaç Analizi Süreci Önkoşul öğrenmelerin analiz edilmesinin ne kadar devam edilmesi gerektiği belirlenmelidir. Buna yönelik analiz, öğrencilerin önceden sahip oldukları davranışlara kadar devam eder ve tanımlanır. Öğrencilerin öğrenme amacı ile ilgili sahip oldukları davranışları belirlenmelidir. Öğrenme hiyerarşisi oluşturulmalıdır. Bu aşamada, analiz yoluyla tespit edilen bilgi ve beceriler hiyerarşik olarak basitten karmaşığa doru sıralanmalıdır. Öğrenme hiyerarşisinin doğruluğu kontrol edilmelidir.

Öğrencilerin Analizi Öğrenciler bazı yönlerden birbirlerine benzerler, ama giriş davranışları açısından farklılıklar gösterirler. Öğrencilerin bir konu hakkında önceden sahip oldukları bilgi ve beceriler hakkında bilgi toplanır. Öğrencilerin analizi, bir amacı ne kadar analiz etmemiz gerektiğini ve öğretimin başlangıç düzeyini belirlememize yardımcı olur.

Öğrencilerin Analizi Öğrenciler birçok yönden birbirilerinden farklılık gösterirler. Bu farklılıkları bilmemiz gerekmektedir. Niçin? Çünkü, hangi yöntemi, hangi araç gereçlerle, nasıl bir ortamda ve ne öğreteceğimizi bilmemiz için. Bunları belirlemek için 3 farklı kaynaktan bilgi toplanabilir. Öğrencilerden, öğrenciler hakkında bilgi olan kişilerden ve kendi varsayım ve tahminlerimizle.

Öğretim Durumlarını Planlama Bir öğretimin temel aşamaları beş kısımdan meydana gelir. Giriş Sunu Alıştırma Geri Bildirim Değerlendirme

Giriş Aşaması Bu bölümde öğrencilerin dikkati öğrenme içeriğine yani öğrenilecek materyale çekilmelidir. Bunun için birçok sözel ve görsel uyarıcılar kullanılabilir. Bu aşamada öğrencilere öğretim sonunda ne yapabilecekleri gösterilebilir ve bunların kendileri için neden önemli olduğu kavratılmalıdır.

Sunu Aşaması Bu bilgi, olgu, kavram, kural, ilke veya yöntemlerin öğrenciye sunulduğu bölümdür. Bilgiler öğrencilere sunulurken aşırı bilgi yükünden kaçınılmalıdır. Bu aşamada bazı stratejiler kullanılabilir. Bunlar; Ders özeti, Tekrar, Kolaydan zora sıralama, Genelleme yapma, Dikkatleri çekme.

Alıştırma Aşaması Alıştırma, öğrencilere kazandırmak istediğimiz davranışları uygulama fırsatı sağlar. Alıştırma fırsatı verilmediği zaman veya alıştırma öğretim sonuna bırakıldığı zaman daha az etkili olur. Alıştırma faaliyetlerinin etkili olabilmesi için, öğrencilere birden fazla alıştırma fırsatı verilmeli ve alıştırma materyal sunulduktan hemen sonra yapılmalıdır.

Geribildirim Aşaması Geribildirim, öğrencilere gösterdiği davranış ve bu davranışı nasıl geliştirebilecekleri hakkında bilgi verir. Geribildirim, öğrencilerin yaptıkları yanlışların düzeltilmesine yardım eder. Geribildirimin etkili olabilmesi için; Kapsamlı olmalı, Belirgin olmalı, Düzeltici olmalı, Anında verilmeli, Pekiştirici olmalıdır.

Değerlendirme Aşaması Değerlendirme aşamasında, öğrencilerin hedeflere ulaşma düzeyleri ölçülür, yaptıkları yanlışlar tespit edilir ve öğrencilere yanlışlarını düzeltme fırsatı verilir. Bu aşamada şu kararları alabiliriz: Öğrencilerin giriş davranışları ölçülecek mi? Öğrencilere bir ön test uygulanacak mı? Öğretim sırasında öğrenci davranışları ölçülecek mi? Öğrencilere bir son test uygulanacak mı?