MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yeni Dünya’da Çocuklarımızı Bekleyen Tehditler
Advertisements

GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
SANAL ZORBALIK MOBBİNG E-İLETİŞİM SEBEPLERİ KORUNMA YOLLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
İNTERNETİN GÜVENLİ KULLANIMI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İçindekiler Zorbalığın Tanımı
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRT.
AKRAN ZORBALIĞI.
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
SUÇ VE ŞİDDET.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
İNTERNET BAĞIMLILIĞI ve SİBER ZORBALIK
ZORBALIK.
SANAL ZORBALIK.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ŞİDDET NEDİR???.
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Siber Zorbalık.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Kişisel Rehberlik.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
ÇOCUK VE SUÇ.
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Çocuklarda ve Gençlerde Güvenli İnternet Kullanımı
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
SİBER ZORBALIK.
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Çocuklarımızı internette ne gibi tehditler bekliyor?
AKRAN ZORBALIĞI.
ŞİDDET.
Zorbalık Nedir? Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.
SANAL ORTAM VE SOSYAL MEDYANIN İLKOKUL ÇOCUKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Dijital Vatandaşlik.
PSİKOLOJİK ŞİDDET (MOBBİNG)
İDARECİ EĞİTİMİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Sunum transkripti:

MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ SİBER ZORBALIK MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ

ZORBALIK NEDİR* Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.

Zorbalık Kriterleri Kasıtlı olarak zarar verme amacıyla saldırgan davranışlarda bulunulması Bu olumsuz eylemlerin bir kez değil, sürekli bir şekilde uygulanıyor olması Taraflar arasında güç dengesinin eşit olmaması Genellikle sistematik ve organize davranışlardan oluşması

Siber Zorbalık Bir ya da birden fazla kişinin, elektronik iletişim araçlarını kullanarak, belirli bir zaman süresi içerisinde ve sürekli olarak, kendisini savunma gücüne sahip olamayan birisine yönelik gerçekleştirdikleri kasıtlı saldırgan davranıştır.

Siber Zorbalık Araçları SMS, MMS Sosyal Paylaşım Siteleri (arkadaşlık siteleri, bloglar, internet forumları, internet sözlükleri) Resim/Video Klip Telefon E-Mail Chat Odaları Anlık Mesajlaşma(MSN, ICQ) Web Siteleri

Siber Zorbalığın Türleri Çevrimiçi kavga etme Zarar verme İftira Başka bir kimliğe bürünme Bilgilerini izinsiz kullanma Ortaya çıkarma Sanal dışlama Siber taciz

Kitle İletişim Araçları Yazılı ve görsel medya araçları, kişinin zorbalık eylemini gerçekleştirmesinde önemli bir etkendir.

Zorbanın Özellikleri İntihar girişimi Otoriter bir aileye sahip olma Zayıf aile içi iletişim Okula uyum düzeyi ve akademik başarının düşük olması Okula bağlığının zayıf olması Örnek rol model eksikliği Zorba olan arkadaşlara sahip olma Suç unsuru taşıyan eylemlerde bulunma Kavgacı davranışlar sergileme Disiplin aracı olara cezayı kullanan ebeveynlere sahip olma

Arkadaşlık kurmada sorun yaşama Daha az popülerlik Mağdurun Özellikleri Kaygılı olma Arkadaşlık kurmada sorun yaşama Daha az popülerlik Genel olarak yalnız kalma eğilimi Kendi başlarına sosyal aktivitelere katılmasını desteklemeyen ebeveynler Okulla etkileşim içinde olan ebeveynlere sahip olma Fiziksel sağlık problemleri yaşama Okul devamsızlığını yüksek olması Okul ile ilişkilerinin zayıf olması Okula uyum güçlüğü Yalnızlık duygusu Özgüven Eksikliği

İzleyenin Özellikleri Kavgalarda aktif davranmama Zorbayı suça yönelme konusunda cesaretlendirme Okul yönetiminden ve alabileceği suçlardan çekinme Zorbayı alkışlayan tarafta olma

Öğretmen- Öğrenci İlişkisi Zorbayı, mağdurların bakış açısını anlaması için teşvik etme Zorbalık konusunda öğrencileri bilinçlendirme Her öğrencinin okulda mutlu olmaya hakkı olduğu mesajını verme Öğrencilerin paylaşım sorumluluklarını geliştirme Öğrenciler arası arkadaşlık ilişkisine önem verme Kişisel ve sosyal gelişimi destekleme Öğrencilerin alay konusu olma, fiziksel ya da duygusal hasara uğrama korkularını yaşamayacakları güven ortamını oluşturma Kültürel farklılıkların günlük hayat üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirme  

“Zorbalık başkasının hakkına saldırıdır, güvenli değildir ve bu okulda yasaktır.” mesajını sınıflarda açıklama Öğrencileri okul kuralları hakkında bilgilendirme Kabul edilmeyen davranışların ne olduğunu net olarak ortaya koyma Ödül ve yaptırımları net olarak belirleme Öğrencilerle birlikte uyulması gereken kuralları belirleme Cesaret, düşünme, adalet, sorumluluk, iş birliği gibi konuları müfredatla kaynaştırarak öğrencilerin içselleştirmesini sağlama Öğrencilere saygılı ve hoşgörülü davranarak örnek olma

Şiddet gibi kabul edilmeyen davranışların, olumsuz sonuçları için düşmanca olmayan tavırlarla fiziksel olmayan yaptırımlar uygulama Zorbalara karşı şiddet uygulamama Zorbalığın devam etmesine katkı sağlayan izleyici öğrencilerin farkında olma Zorba öğrencilerin sınıf içinde popüler olabilme çabalarına tepkisiz kalmama Öğrencileri siber zorbalık ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlendirme Siber zorbalık yaşayan öğrencileri, bu konuyu paylaşmaları konusunda teşvik etme

Öğretmen-Okul İlişkisi Zorbalık hakkında okul yönetimini bilgilendirme Zorbalığın tüm okulu ilgilendiren bir sorun olduğunun farkına varma ve tüm personeli çözüm sürecine dahil etme Okulda uygulanan yaptırımların tüm olaylar için tutarlı ve adil olmasına dikkat etme Okul çapında zorbalığı inceleme Zorbalık riskini azaltıcı okul politikalarına destek olma Zorbalığa sıfır tolerans gösterme Tüm öğrencilerin katılabileceği etkinlikler düzenleme

“Zorbalığa uğramış olman Anahtar Mesajlar “Zorbalığa uğramış olman senin suçun değil!” “Bunlarla kendin yüzleşmek zorunda değilsin.”