MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
Advertisements

ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Mezhepler Tarihinin Kaynakaları. Genel özellikleri ve sorunları
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Salim SELVİ.
Bu Kitapta Hiçbir Şüphe Yoktur.
3.2 YAZISIZ KAYNAKLAR ( ÖRF VE ÂDET HUKUKU)
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
MEZHEPLER.
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Sorumluluk Bilinci.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
4. İbadetlere Devamlılığı
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Kur’an-ı Kerim’i Diğer Kutsal Kitaplardan Ayıran Başlıca Özellikleri
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Kavramsal Çerçeve Terim Olarak yapılan tanımlar:
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Son Dönem -devam 10. Ders.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Son Dönem -devam 11. Ders.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİ
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
En fazla müslümanın yaşadığı 10 ülke
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Eşitlik İlkesini Uygula
İSLAM HUKUKU. ÖZELLİKLERİ DİNİ KAYNAKLIDIR TEMEL ESASLARI ALLAH VE PEYGAMBER TARAFINDAN BELİRLENMİŞTİR HUKUKÇULARIN FERDİ İÇTİHATLARIYLA TEŞEKKÜL ETMİŞTİR.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
1 3. Şerh Ve Derlemecilik Dönemî  Hicrî 8. asır ortalarından başlayıp, asrımızın başına kadar devam eden bu dönem kelâm ilminin taklid, duraklama ve gerileme.
3. İstidlal ve Çeşitleri İstidlal kavramı, Ta'lil Burhân-ı Limmî
K-4 Kelam ilminin doğuşu ve Mutezile kelamı
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
B- Ehl-i Bid’at 1. Mutezîle 2. Şia 3. Haricîyye 4. Mürcîe
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
ADALET NEDİR? Adalet, zulmetmemek, hak sahibine hakkını vermek, haklılık ve hakka uygunluk gibi manalara gelmektedir.
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
Dinlerin tarihinin insanlık tarihi kadar eski olduğunu ve her dinin farklı dönemlerde değişik toplumlarca farklı anlaşıldığını ve yaşandığını söyleyebiliriz.
BEYZANUR YILMAZ D SEÇMELİ TEMEL DİNİ BİLGİLER.
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
VAKF İŞARETLERİ (SECÂVENDLER)
Merhaba arkadaşlar her ilim dalının olduğu gibi tefsir ilminin de kendine özgü kavramları vardır. Tefsir, te’vil , tercüme ve meal bu ilmin temel kavramlarıdır.
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
Müçtehit öncelikle dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünneti bilmelidir… Müçtehit Kur’an ve sünneti anlayabilecek derecede Arapçayı da bilmelidir.
Başlangıç Hükümleri- 1. Hafta
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI İSLAMİYET MÜSLÜMANLIK KİTAP (Kuran’ı Kerim ) SÜNNET (Hadis-i Şerifler) TÜRKİYE PAKİSTAN MALEZYA ÇİN GÜNEY AFRİKA AMERİKA AVRUPA SUUDİ ARABİSTAN İRAN ÇEZAYİR

MEZHEP NEDİR? Mezheb, gidilen yol, benimsenen metod ve görüş demektir. Dini manada mezheb ise, müctehid bir alimin fikir ve görüşlerini benimseyen insanların meydana getirdiği dini ekollere denir.    Mezhebler arasında esasta hiçbir ayrılık yoktur. Ayrılık, teferruatta, dinin özüne dokunmayan fer'i mes'elelerdedir.   Hiçbir müctehid kendi adına bir mezheb kurmak iddiasıyla ortaya çıkmamıştır. Kur'an ve hadislerden çıkardıkları hükümlerin başkaları tarafından benimsenmesi neticesinde, kendiliğinden o müctehid adına bir mezheb teşekkül etmiştir.

MEZHEPLE İLGİLİ BAZI TEMEL KAVRAMLAR İçtihat &Müctehit Nas : Kuran ve Sünnet Fıkıh & Fakih&Fukaha Şer-i Delil (Kuran ,Sünnet,İcma,Kıyas) İtikat &İnanç&Akaid &Kelam

MEZHEPLERİN ÇIKIŞ SEBEPLERİ 1-DiNİ KAYNAKLARDAN SEBEPLER KURAN AYETLERİNDEKİ SORULAR (MUHKEM-MÜTEŞABİH AYETLER ) HADİSLERLE İLGİLİ YÖNTEM FARKLILIKLARI CÖZÜMLEMEDEKİ YÖNTEML FARKILIKLARI “Rey, içtihat, kıyas, örf ve icmanın dindeki değeri nedir? 2-İNSANÎ FARKLILIKLAR (insanların yapısı ) 3-SİYASİ SEBEPLER 4-TARİHÎ ARKAPLAN VE SOSYO-KÜLTÜREL SEBEPLER Coğrafya ,Zenginlik,Geçmiş Kültür,Fetihler,Ticari Hayat 5-KABİLECİLİK YERELLİK Bölgesellik

Müctehidler Arasında Görüş Ayrılıklarının Zararı Var mıdır? Bu ihtilaflar, müslümanlar için rahmet olmuştur.   Herhangi bir mes'ele hususunda bir mezhebde zorlukla karşılaşınca, zaruret halinde, o mes'ele başka bir mezhebin kolaylık ifade eden hükmü ile halledilme yoluna gidilmiştir. Böylece mezheblerin varlığı ümmet için kolaylık ve genişliğe vesile olmuştur.    “Ümmetimin ihtilafında rahmet vardır" mealindeki hadis-i şerifin ifade etmek istediği mana da bu olsa gerektir.  

MEZHEPLERE GEREKLİMİDİR ? Herkes Kur'an'ı ve Hadisi Okuyup Hüküm çıkaramaz mı?   Müslüman olan her ferdin, dini mes'eleleri ve hükümleri doğrudan doğruya Kur'an ve Sünnetlerden öğrenmesi mümkün değildir. Bunu, ancak müctehid İslam alimleri yapabilir.Çünkü uzmanlık işidir .Nasılki İlaçların ham maddesi bitkiler, otlar, madenler vs. olduğu halde, herkes ondan ilaç yapamıyor, bu iş için ayrıca eczacılık tahsili gerekiyorsa, dini mes'elelerde temel kaynak KUR'AN VE SÜNNET olduğu halde, ondan hüküm çıkarmak işini de sıradan her Müslüman yapamaz. Herkesin dini kaynaklardan hüküm çıkarmağa ilmi, aklı, idrak seviyesi, basiret ve feraseti yetmez.

MEZHEPLERİN SINIFLANDIRILMASI I.SİYASİ FIRKALAR ?/Mezhepler: Şia, Hariciye Gibi. II.İTİKADİ FIRKALAR ? /Mezhepler: Cebriye, Kaderiye, Mürcie, Mutezile, Eşariye, Maturudiye, Selefiyye Gibi. III.FIKHİ MEZHEPLER ? / Hanefilik, Şafilik, Hanbelilik, Malikilik ,Caferilik ,Zeydiyye Vb.

Mezheplerin Dindeki Yeri Mezheplerin olmaması, insanların TEKİL düşünmesi mümkün değildir. Beşerin olduğu her yerde mutlaka farklılaşma, mezhepleşme olacaktır. Müslümanlar da beşer olduklarına göre İslam’da da mezhepler kaçınılmazdır. Ancak var olan durum olması gereken durum da değildir.