EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI ETKİNLİKLER MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
MERHABA.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
TANILAMA.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Aile katılımının artırılması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI ETKİNLİKLER MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

2  TANIŞMA –Benim ismim..... –Ben bir (mesleğiniz) –En çok sevdiğim özelliğim –Bu mesleği seçmeseydim

3 BEKLENTİLERİN ALINMASININ ÖNEMİ Eğitimin amacı ile katılımcıların beklentilerinin uyuşması Farklı beklentiler içine girilmesinin önlenmesi Konunun dağılmasının önlenmesi Beklentiler

4 EĞİTİMİN AMACI Eğitim ortamlarında şiddet konusunda karşılaşılan sorunları ve nedenlerini belirlemek, Belirlenen sorunlar konusunda neler yapılabileceğini tartışmak, Örnek Eylem Planları hazırlamak, Okul ekiplerine verilecek eğitimler için bir format sunmak

5 GRUP KURALLARININ ÖNEMİ Ekibin etkin çalışabilmesini sağlamak, Herkesin katılımını ve sorumluluk almasını sağlamak, Zamanı etkin kullanmak, Belirsizliği ortadan kaldırmak, Grup çalışmasını kolaylaştırmak

6 GRUPLARIN OLUŞTURULMASI Başkanın görevleri: –Herkesin katılımını, –Zamana uyulmasını, –Konuya odaklaşmayı, –Grubun etkin çalışmasını, –Sunumların hazırlanmasını ve sunulmasını sağlamak olacaktır.

7 SAPTAMA

8 SORUNLARI SAPTAMA SORUN ALANLARISORUNLARNEDENLERNELER YAPILABİLİR? ÖĞRENCİLER ÖĞRETMENLER YÖNETİCİLER AİLE YAKIN ÇEVRE

9 NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA NE YAPABİLİRİZ?

10 ÖĞRENCİLER NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA ÖĞREN CİLER

11 ÖĞRETMENLER VE YÖNETİCİLER SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? YÖNETİM

12 AİLELER SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? YÖNETİM SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? AİLE LER YÖNETİM

13 YAKIN ÇEVRE SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? AİLE LER YÖNETİM YAKIN ÇEVRE

14 EYLEM PLANI EtkinliklerSorumlu kişiTarih Kaynak ve Destek Varolan /ihtiyaç duyulan Karşılaşılabilecek Güçlükler Alınabilecek Önlemler Hangi adımların atılması gerekiyor? Etkinlikler hangi tarihe kadar tamamlanacak? A. Mevcut kaynaklar neler? B. İhtiyaç duyulan destek (fon, gönüllü, araç, malzeme) Hangi güçlüklerle karşılaşabilirsiniz? Güçlüklerin giderilmesinde: A. Kim(ler) B. Nasıl önlem alacak? Etkinlik 1: A.B. A. B. Etkinlik 2: A.B. A. B. Etkinlik 3: A.B. A. B. Etkinlik 4: A.B. A. B.

15 GÜVENLİ OKULUMUZ SAPTAMA ÖĞ REN CİLER ÖĞRET MENLER YÖNETİMAİLE YAKIN ÇEVRE OKULUMUZ