EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI ETKİNLİKLER MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2 TANIŞMA –Benim ismim..... –Ben bir (mesleğiniz) –En çok sevdiğim özelliğim –Bu mesleği seçmeseydim
3 BEKLENTİLERİN ALINMASININ ÖNEMİ Eğitimin amacı ile katılımcıların beklentilerinin uyuşması Farklı beklentiler içine girilmesinin önlenmesi Konunun dağılmasının önlenmesi Beklentiler
4 EĞİTİMİN AMACI Eğitim ortamlarında şiddet konusunda karşılaşılan sorunları ve nedenlerini belirlemek, Belirlenen sorunlar konusunda neler yapılabileceğini tartışmak, Örnek Eylem Planları hazırlamak, Okul ekiplerine verilecek eğitimler için bir format sunmak
5 GRUP KURALLARININ ÖNEMİ Ekibin etkin çalışabilmesini sağlamak, Herkesin katılımını ve sorumluluk almasını sağlamak, Zamanı etkin kullanmak, Belirsizliği ortadan kaldırmak, Grup çalışmasını kolaylaştırmak
6 GRUPLARIN OLUŞTURULMASI Başkanın görevleri: –Herkesin katılımını, –Zamana uyulmasını, –Konuya odaklaşmayı, –Grubun etkin çalışmasını, –Sunumların hazırlanmasını ve sunulmasını sağlamak olacaktır.
7 SAPTAMA
8 SORUNLARI SAPTAMA SORUN ALANLARISORUNLARNEDENLERNELER YAPILABİLİR? ÖĞRENCİLER ÖĞRETMENLER YÖNETİCİLER AİLE YAKIN ÇEVRE
9 NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA NE YAPABİLİRİZ?
10 ÖĞRENCİLER NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA ÖĞREN CİLER
11 ÖĞRETMENLER VE YÖNETİCİLER SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? YÖNETİM
12 AİLELER SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? YÖNETİM SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? AİLE LER YÖNETİM
13 YAKIN ÇEVRE SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? SAPTAMA ÖĞREN CİLER ÖĞRET MENLER NE YAPABİLİRİZ? AİLE LER YÖNETİM YAKIN ÇEVRE
14 EYLEM PLANI EtkinliklerSorumlu kişiTarih Kaynak ve Destek Varolan /ihtiyaç duyulan Karşılaşılabilecek Güçlükler Alınabilecek Önlemler Hangi adımların atılması gerekiyor? Etkinlikler hangi tarihe kadar tamamlanacak? A. Mevcut kaynaklar neler? B. İhtiyaç duyulan destek (fon, gönüllü, araç, malzeme) Hangi güçlüklerle karşılaşabilirsiniz? Güçlüklerin giderilmesinde: A. Kim(ler) B. Nasıl önlem alacak? Etkinlik 1: A.B. A. B. Etkinlik 2: A.B. A. B. Etkinlik 3: A.B. A. B. Etkinlik 4: A.B. A. B.
15 GÜVENLİ OKULUMUZ SAPTAMA ÖĞ REN CİLER ÖĞRET MENLER YÖNETİMAİLE YAKIN ÇEVRE OKULUMUZ