Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER 2. 2. ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ 3. 3. ÜNİTE:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
Advertisements

“Sınav Başarısı İçin” tüyolar TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
RAMAZAN AYI VE ORUÇ İslam dininde ramazan ayına niçin önem verilmektedir? İmsak, İftar, Sahur, Mukabele, Teravih namazı ve Fitre kavramlarının anlamlarını.
Rahmet Peygamberi Hz. Muhammed (S.A.V.).
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
ALKOLLÜ İÇKİ İÇMEK VE UYUŞTURUCU KULLANMAK 1
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
Zekat, Hac ve Kurban ibadeti
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
ÖĞRENME ALANI:İNANÇ 11.SINIF I.ÜNİTE: KAZA ve KADER
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
EVLERİNİN YANIDAKİ TAPINAKLAR
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İNLİCE AHMET NAZİF ZORLU ORTAOKULU BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ…
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
RAMAZAN VE ORUÇ İBADETİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
18 Adımda Test Çözme Becerisi
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
ORUÇ İBADETİNİN KİŞİYE VE TOPLUMA KAZANDIRDIKLARI
Oruç Tutarken Nelere Dikkat Etmeliyiz
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam’da Bilginin Kaynakları
1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. 2 İLK BAŞTA BİLMENİZ GEREKENLER.
REHBERLİK SERVİSİ YAYINIDIR
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
“HAZİRAN 2015 DÖNEMİ MESLEKî ÇALIŞMALAR” PROGRAMI
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
BU DERSTE NELER İŞLEYECEĞİZ?
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ : HAC NEDİR? VE NİÇİN YAPILIR? HAC NEDİR? Hac, yılın belirli günlerinde dinimizce önemli sayılan Kâbe, Arafat ve çevresindeki.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
19-25 EYLÜL 2016 TEOG DERS ÇALIŞMA PROGRAMI
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ DERS SUNUSU
RAMAZAN VE ORUÇ İBADETİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Bugün neler öğreneceğiz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
Programdan Sorular.
Ünitemizden Öğrendiklerimiz
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
8. SINIF 2. ÜNİTE ZEKÂT VE SADAKA.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Sınava hazırlanırken …

2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR ÜNİTE: KUR’AN’DA AKIL VE BİLGİ ÜNİTE: İSLAM DİNİNE GÖRE KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR

 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER 1. Allah Her Şeyi Bir Ölçüye Göre Yaratmıştır 2. Kader ve Evrendeki Yasalar 3. İnsan İradesi ve Kader 3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu 3.2. İnsanın Çabası: Emek ve Rızık 3.3. Dünya Hayatının Sonu: Ecel ve Ömür 4. Allah’a Güvenmek (Tevekkül) 5. Ayete’l-Kürsi ve Anlamı

 2. ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ 1. İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı 2. İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem 3. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekât 4. Toplumsal Dayanışma İbadeti Olarak Sadaka 5. Yardımlaşma Kurumlarımız 6. Hac Nedir ve Niçin Yapılır? 7. Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar 8. Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi 9. Kurban Nedir ve Niçin Kesilir?

 3. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR 1. Hz. Muhammed İnsanlara Değer Verirdi 2. Hz. Muhammed Güvenilir Bir İnsandı 3. Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi 4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı 5. Hz. Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi 6. Hz. Muhammed Çalışmayı Sever ve Zamanı İyi Değerlendirirdi 7. Hz. Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi 8. Hz. Muhammed Hakkı Gözetirdi 9. Hz. Muhammed Doğayı ve Hayvanları Severdi

4. ÜNİTE: KUR’AN’DA AKIL VE BİLGİ 1. Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi 2. Kur’an Aklımızı Kullanmamızı İster 3. Kur’an Doğru Bilgiye Önem Verir 4. Kur’an’da Bilgi Edinme Yolları 5. Bilgi Taassubu Önler 6. Sevgi ve Merhamet Örneği: Hz. Yusuf

5. ÜNİTE: İSLAM DİNİNE GÖRE KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR 1. Alkollü İçki İçmek ve Uyuşturucu Kullanmak 2. Kumar Oynamak 3. Kötü Alışkanlıklar Nasıl Başlıyor? 4. Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Nasıl Korunalım? 5. Başkalarına Zarar Vermek: Kul Hakkı

Dikkat: Bu ünite sınava dahil değildir. (6. ÜNİTE: DİNLER VE EVRENSEL ÖĞÜTLERİ)

 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Sınavı diğer derslerin sınavları gibi 20 sorudan oluşmaktadır.  Yoğun olarak, yorum soruları çıkmakta. Türkçedeki “paragrafta anlam” soruluları gibi sorular gelebilmektedir. Bu yüzden soruda verilen metni çok iyi okuyup anlamamız önemli.

 Yorum soruları çok. Fakat; -Terimleri bilmek önemli. (Tevekkül, Kader, Rızık.. gibi) - Kelimelerin anlamlarını mutlaka çok iyi bilmeliyiz. - Konu eksiğimiz olmamalı. (Bilen öğrenci için zor soru yoktur.)

 Geçmiş yıllarda çıkan soruları mutlaka çözmeliyiz. (2014 ve 2015)

 MEB’in yayınlamış olduğu kazanım testlerini mutlaka çözmeliyiz. (Buralarda bilmediğimiz kavram var ise öğrenmeliyiz.)

Soruları çözerken,  Sorunun kökünü tamamen okumalı ve anlamalıyız.  Soru kökünün sonunda bizden ne istediğine dikkat etmeliyiz. (olumlu – olumsuz)  Altı çizili veya koyu renkli ifadelere DİKKAT etmeliyiz.

 Sorulara Müfredatta yer alan konular kapsamında düşünüp, değerlendirerek cevap vermeliyiz.  Uzun paragraflı sorularda, önce soruyu okuyup, bizden ne istediğini kavradıktan sonra paragrafı okumalıyız

 Soru kökünün sonundaki “olamaz”, “yanlıştır” “çıkarılamaz” “uygundur” “değildir”, gibi.. İfadelere dikkat etmeliyiz.  Cevabı kesin olarak bulmuşsak bile mutlaka bütün şıkları okumalıyız.

 Ayet ve hadislerle ilgili sorularda, verilenlere göre çıkarım yapmaya dikkat etmeliyiz.  Soruları çözerken; “Ne çok hızlı, ne de çok yavaş” (dengeli) olmalıyız

 Yapamadığımız soruda takılmamalı, tekrar geri dönmek üzere diğer sorulara geçmeliyiz.  Kodlama hatası yapmamaya özen göstermeliyiz.  Başaracağımıza inanmalıyız.

Başarılar dilerim… M. Numan TANRIKULU Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni