ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Advertisements

TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
OTİZM (AUTISM).
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ZİHİNSEL ENGELLİLER.
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
İletişim ve Empati.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
CÜMLEDE ANLAM Ahmet Eren Köksal.
ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLER VE ÖZELLİKLERİ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ZİHİN ENGELLİLERİN ÖZELLİKLERİ
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
ANADOLU ÖZEL EĞİTİM MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ (OKULU )
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
DİĞER TUTUMLAR.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
İşitme engelliler.
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
EREĞLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ.
İŞİTME ENGELLİLER.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Görme Engelliler.
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
GÖRME ENGELLİLER.
İşitme Engelli Çocuklar
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
GÜRÜLTÜNÜN ÇEVREYLE İLİŞKİSİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
İKNA SÜRECİ.
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
İşitme yetersizliği Doğuştan veya sonradan olan problemler nedeniyle işitme duyarlılığında meydana gelen azalmadır. İşitme engeli ise işitme duyarlılığındaki.
Sunum transkripti:

ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ

Araştırmalarda zihinsel engelli çocukların dil gelişimi düzeylerinin zekâ yaşı düzeylerinden daha düşük olduğu bulunmuştur. Ayrıca zihinsel engelliğe sahip çocukların alıcı dil düzeyleri ifade edici dil düzeyinden daha yüksektir.

Konuşmaya genellikle akranlarından daha geç başlamakta, özürlerinin şiddetine bağlı olarak yavaş ilerlemektedirler. Dil ve konuşma problemleri vardır. Ses ve artikülasyon bozuklukları normal çocuklardan daha sık görülmektedir.

Yaşıtları olan normal çocuklarla anlaşmada zorluk yaşarlar Yaşıtları olan normal çocuklarla anlaşmada zorluk yaşarlar. Kendi seviyelerinde konuşan küçük çocuklarla ilişki kurarlar ve anlaşabilirler. Konuşma özürleri çoktur. Geç konuşmaya başlama zihinsel engellikte konusunda en belirgin etmen olup şüphe gerektirir.

Duygu ve düşüncelerini açık ve bağımsız olarak ifade edemezler Duygu ve düşüncelerini açık ve bağımsız olarak ifade edemezler. Yavaş konuşma gelişimi zayıf bellek yeni durumlara uyma, basit algı ve kavramlara sahip olduklarından duygu ve düşüncelerini bağımsız olarak açıkça anlatamazlar.

Bu çocuklara kendilerini ifade etme olanaklarının verilmemiş olmasından kaynaklanabilir. Duygu ve düşüncelerini kelimelerle veya kısa cümlelerle belirtirler. Sık sık teşvik ve doğruluğunun tasdikini beklerler.

Genelde zihinsel engel gösterenler, özellikle zihinsel engellilikleri hafif derecede olanlar, dil ve konuşmayı zihinsel engel göstermeyenlerin geçtiği basamaklardan geçerek elde ederler. Fakat bu basamaklardan geçiş hızları yavaştır.