Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME. Programın Düzeyi: İlköğretim 3. sınıf öğrencileri Oturum Sayısı: 3 Oturum Süresi: 1 ders saati.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME. Programın Düzeyi: İlköğretim 3. sınıf öğrencileri Oturum Sayısı: 3 Oturum Süresi: 1 ders saati."— Sunum transkripti:

1 ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME

2 Programın Düzeyi: İlköğretim 3. sınıf öğrencileri Oturum Sayısı: 3 Oturum Süresi: 1 ders saati.

3 Oturumlara Genel Bakış Oturum 1: Alay etme durumlarında neler yaşayıp, yapabileceklerini fark edebilme. Oturum 2: Alay etme ile karşılaştıklarında verebilecekleri uygun tepkileri kavrayabilme. Oturum 3: Alay etme ile karşılaştıklarında verebilecekleri uygun tepkileri kavrayabilme.

4 OTURUM 1

5 Giriş 3 Hafta sizinle birlikte alay etme ile karşı karşıya kaldığımızda neler yapacağımızı öğreneceğiz. Herkes hayatının bir dönemimde alay edilmeyle karşılaşmıştır veya karşılaşabilir.

6 ALAY ETME NEDİR?

7 Bir şeyin garip, kusurlu, eksik yönlerini küçümseyerek yada abartarak gülünç duruma getirmek. Alay Etme

8 Hikaye Hande, o gün okula çok sevinçli gelmişti. Çünkü gözlüklerinin kendisine yakıştığını düşünmüş, aynada kendisini beğenmişti. Şimdi arkadaşları gözlüğünü ne kadar çok beğeneceklerdi. Ama okula yaklaşırken Orhan, “Dört göz, dört göz” diye bağırmaya başladı. Buna diğer arkadaşları da katıldı. Hande şaşırmıştı, kendisinin çok beğendiği gözlüğü ile arkadaşları alay ediyordu.

9 Sorular Hande alay edildiği için ne hissetmiş olabilir? Arkadaşları onunla neden alay etti? Hande bu durum karşısında ne yapabilir? Bu hikâyenin sonu nasıl bitmiş olabilir? Size hiç isim takan oldu mu? Öyleyse, siz ne hissettiniz? Ne yaptınız? Siz bir arkadaşınızı takma isimle çağırdınız mı?

10 ALAY ETMEYLE ŞAKA YAPMA ARASINDA NE GİBİ FARKLAR VAR?

11 ALAY EDİLDİĞİNDE SİZ NELER YAPARSINIZ?

12 OTURUM 2

13 DUR VE 5’E KADAR SAY. –1…..2…..3…..4…..5….. SEÇENEKLERİ DÜŞÜN –Seninle alay edenleri görmezlikten gel ( orada yoklarmış ve onları duymuyormuş gibi davran ) –Konuyu değiştir. –Uygun bir şekilde onlara kendini nasıl hissettiğini anlat. “Sen …bana dört göz …dediğin zaman …kendimi çok üzgün, mutsuz…hissediyorum” gibi. –Haklı olduklarını söyle ve kabul et (“ Evet, bence de bende sizin gibi gözlüklerime ilk başta alışamadım.” gibi ) –Söylenenler hakkında şaka yap (“Artık hareketlerinize dikkat edin, benim 4 tane gözüm var, her şeyi görebilirim.” gibi ) EN İYİ SEÇENEĞİ UYGULA

14 Rol Oynama Öğretmene yardım ettiğin için arkadaşların seninle alay ediyorlar. İsminle dalga geçiyorlar. Gözlük taktığın için seninle dalga geçiyorlar. Öğretmenin sınıfta sorduğu soruya cevap veremediğinde alay ediyorlar. Düşük not aldığın için, sana gülüyorlar. Derslerine çok çalıştığın için seninle alay ediyorlar. Dış görünüşünle ilgili (boy, kilo, çil vs.) alay ediyorlar.

15 OTURUM 3

16 — Kukla Domuz: (Ağlar) — Kukla Kuzu: Ne oldu? — Kukla Domuz : Arkadaşlarım beni hep kızdırıyorlar, bana “şişko” diyorlar. Çok kızıyorum. Onlara vurmak istiyorum. —Kukla Kuzu: Seni böyle kızdırdıkları için çok üzgünüm. Ben sana yardım edeceğim. — Kukla Domuz : Nasıl? — Kukla Kuzu: Sana çok kolay bir şey öğreteceğim. Böylece arkadaşların seninle bir daha alay etmeyecekler. — Kukla Domuz : Gerçekten mi? — Kukla Kuzu: Evet, Böyle zamanlarda yapacağın tek şey ne biliyor musun? Onları görmüyormuş, duymuyormuş gibi yapmak — Kukla Domuz : Nasıl yapacağım bunu? — Kukla Kuzu: Gel seninle çalışalım. Sana ne zaman “şişko” derlerse onlara bakmayacaksın, duymamış gibi yapacaksın, arkanı döneceksin. —Kukla Domuz: Haydi başlayalım. Sen bana“şişko” de..

17 BİZİ DİNLEDİĞİNİ Z İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ


"ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME. Programın Düzeyi: İlköğretim 3. sınıf öğrencileri Oturum Sayısı: 3 Oturum Süresi: 1 ders saati." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları