Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Dr.Fehmi ÇALIK. 2 Birkaç önemli söz… DÜŞÜNCELERİNİZE DİKKAT EDİN DAVRANIŞINIZ OLURLAR.. DAVRANIŞINIZA DİKKAT EDİN ALIŞKANLIKLARINIZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Dr.Fehmi ÇALIK. 2 Birkaç önemli söz… DÜŞÜNCELERİNİZE DİKKAT EDİN DAVRANIŞINIZ OLURLAR.. DAVRANIŞINIZA DİKKAT EDİN ALIŞKANLIKLARINIZ."— Sunum transkripti:

1 HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Dr.Fehmi ÇALIK

2 2 Birkaç önemli söz… DÜŞÜNCELERİNİZE DİKKAT EDİN DAVRANIŞINIZ OLURLAR.. DAVRANIŞINIZA DİKKAT EDİN ALIŞKANLIKLARINIZ OLURLAR.. ALIŞKANLIKLARINIZA DİKKAT EDİN KAREKTERİNİZ OLURLAR.. KAREKTERLERİNİZE DİKKAT EDİN KADERİNİZ OLURLAR..

3 3 Birkaç önemli söz… ÜŞENME! ERTELEME! VAZGEÇME! Prof. Dr. Ali Fuat BAŞGİL

4 4 Birkaç önemli söz… BİLGİ, BÜYÜK ADAMI ALÇAK GÖNÜLLÜ YAPAR.. NORMAL ADAMI ŞAŞIRTIR.. KÜÇÜK ADAMI İSE KİBİRLENDİRİR..

5 5 HALKLA İLİŞKİLER KAMU HİZMETİ Kamu görevi Vatandaş memnuniyeti

6 6 HALKLA İLİŞKİLER Ey oğul, bundan sonra öfke bize, uysallık sana..Güceniklik bize, gönül almak sana..Suçlamak bize, katlanmak sana..Geçimsizlikler, çatışmalar, uyumsuzluklar bize, adalet sana.. Üşengeçlik bize, uyarmak, gayretlendirmek sana.. Ey oğul, sabretmesini bil. Vaktinden önce çiçek açmaz. Şunu da unutma! İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın. Ey oğul! Yükün ağır, işin çetin, gücün kıla bağlı. Allah yardımcın olsun. Şeyh Edebali’nin Osman Bey’e tavsiyelerinden Vatandaş Memnuniyeti

7 7 HALKLA İLİŞKİLER HALKLA İLİŞKİLER KAVRAMI HEDEF KİTLE; Tanıtmak Tanımak Kendini yenileme Kendini uyarlama Varlığını sürdürme

8 8 HALKLA İLİŞKİLER

9 9 İLETİŞİM İletişim Kavramı Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. İletişim iki yönlü bir süreçtir. Amaç anlaşılmaktır.

10 10 İLETİŞİM İletişim köprü kurmaktır İnsanlar köprü kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar

11 11 İLETİŞİM İletişim tekniklerini iyi bilmek gerekli ama yeterli değildir. İletişim kurmayı becermenin arkasında gönül zenginliği, sevgi, anlayış ve hoşgörü vardır.

12 12 İLETİŞİM İletişimin öğeleri ve süreci Kaynak İleti Mesaj Kanal Hedef kitle Geri Bildirim feed back

13 13 İLETİŞİM Kişinin kendisiyle Kişiler arası – gruplar arası Sözlü – yazılı – görsel Beden dili Yüz yüze – yüz yüze olmayan İletişim Çeşitleri

14 14 Birkaç önemli söz… KENDİ KENDİSİNİ YÖNETEMEYEN BAŞKALARINI YÖNETEMEZ

15 15 İLETİŞİM Yazılı İletişim Örneği..

16 16 İLETİŞİM ETKİLİ İLETİŞİMİN FİZİKSEL TEMELLERİ Beslenme Beyin ve Sinir Sistemimiz Mekan ve Mesafe

17 17 İLETİŞİM İLETİŞİM MESAFESİ MAHREM ALAN 0-25 CM KİŞİSEL ALAN CM SOSYAL ALAN CM GENEL ALAN 250 CM.den Sonrası

18 18 İLETİŞİM Kime, Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem, karşımdaki kişinin iletişim kaynakları açık olur? iletişim kaynakları açık olur? Nerede, hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur?

19 19 İLETİŞİM Dikkatli dinle Önyargılı olma İsteklerini öğren Soru sor Açık konuş Doğru bilgi ver Tebessüm et Etkili İletişim

20 20 İki insan arasındaki en kısa iletişim gülümsemektir. Bize gelin! En iyi kalite! Ucuzluk bizde!! Biz iyiyiz! Bizden alın! Hayır, bizden! Süper şirket İyi fiyatlar Biz en iyiyiz! Biz süperiz! Bize bir uğrayın 1A’yız! İLETİŞİM

21 21 İLETİŞİM Tartışmak Söz kesmek İlgisizlik Sabırsızlık Şartlanmışlık İletişim Yanlışları

22 22 Birkaç önemli söz… GÖRÜŞLERİNDE FAZLA ISRAR EDENLER, ANLAŞABİLECEK ÇOK AZ KİŞİ BULURLAR.

23 23 İLETİŞİM Etkin Konuşma Açık konuş, ses tonuna dikkat et Göz teması kur El–kollara dikkat et Tebessüm et Kısa cümle kur, canlı ol Eee, ııı, aaa deme Yaslanma, kollarını kavuşturma

24 24 İLETİŞİM Mesai arkadaşlarına karşı ölçülü, zarif, kibar davranmak Sorulara doğru cevap vermek Temiz giyim Samimiyet – laubalilik sınırı İnsan psikolojisi Güler yüz Sorunlara etkin çözüm Yüz Yüze Konuşurken

25 25 Yalın ve Sade İletişim kurun: Hmmm.. Öhööhö... (Yutkun!) Düşünüyorum.. Aslında... Onun dışında. Belki.....olabilir EVET. HAYIR. Ääh... İLETİŞİM

26 26 İLETİŞİM Teşekkür ederim Rica ederim Af edersin Lütfen Özür dilerim Efendim Sihirli Kelimeler

27 27 İLETİŞİM Dinlemek Çoğu insan, iletişim kurarken karşısındaki kişiyi etkilemeye çalışır. Halbuki karşımızdakini etkilemenin yolu dinlemekten geçer. Bunun için etkilemek ve ilgi çekmek yerine “etkilenen” ve “ilgilenen” olmak daha doğru bir davranıştır.

28 28 İLETİŞİM Dinlemek Eğer insanları dinlemezseniz dinleyecek birilerini bulurlar ve sizden uzaklaşırlar. Eşler, çocuklar, iş arkadaşları ve dostlar hep böyle kaybedilir. Psikolojik bir kural: İnsanlar kendilerini dinleyen insanların çekim alanına girer.

29 29 İLETİŞİM Yüreğinle, dikkatli Sözü kesmeme Göz teması Katıldığını göstermek Karşı çıkmadan itiraz (Sevimsiz olmayacak şekilde ayrı fikirde olmayı öğren) Dinlemek

30 30 İLETİŞİM EMPATİ Hizmet alan – Hizmet veren Hizmet veren – Hizmet alan

31 31 Birkaç önemli söz… CEVİZ KABUĞUNU KIRIP ÖZÜNE İNEMEYEN, CEVİZİN HEPSİNİ KABUK ZANNEDER..

32 32 İLETİŞİM Nazik olma Mantıklı düşünme Dedikodu yapmama, sır saklama İnisiyatif, açık fikirlilik Yardımcı olma isteği Mesleğini sevme Olumlu Davranışlar

33 33 İLETİŞİM BEDEN DİLİ

34 34 İLETİŞİM  Beden dili konuşulmaz, hissedilir.  Beden dili asla yalan söylemez.  Sözlü iletişimin olmadığı ortamlarda beden dili ile konuşuruz. BEDEN DİLİ NEDİR?

35 35 İLETİŞİM BEDEN DİLİ GÖNLÜN DİLİDİR  Aklınızdan veya gönlünüzden geçenler siz farkında olmadan bedeninize yansır.  Her karşılaşmada insanlar birbirlerine kısa bir göz atarlar.  Bu esnada sadece beden duruşu veya jest ve mimikler değil, aynı zamanda kılık-kıyafet de beden dilinin bir parçası olarak yorumlanır.

36 36 İLETİŞİM En etkili mesajlar, jest ve mimiklerle, göz ve baş hareketleri ve yüz ifadeleri ile verilir.

37 37 İLETİŞİM BEDEN DİLİ Söz %7 Ses Tonu %38 Jest ve mimikler %55

38 38 İLETİŞİM İddiacı: Sabırlı ol Şüpheci: Bilgi ver Sinirli: Hoşgörülü ol Dikkatli: Ayrıntı ver Kararsız: Güven ver Olumsuz Tipler

39 39 Birkaç önemli söz… NE KADAR AZ BİLİRSENİZ, O KADAR ŞİDDETLE MÜDAFAA EDERSİNİZ. B. Russel

40 40 İLETİŞİM Ses: ağlamaklı, monoton, alçak Konuşma: tereddütlü, hızlı Yüz:sahte gülümseme, kaşlar havada Göz teması: kaçamak, yere bakar Beden dili: eller kavuşturma, omuz düşük, kollar korumalı Davranış Tipleri: İtaatkar

41 41 İLETİŞİM Ses: sert, alaycı, yüksek Konuşma: akıcı, suçlayıcı, hızlı Yüz: alaycı, kızgın, şaşkın Göz teması: dik Beden dili: dik durma, el yumruk, baş havada Davranış Tipleri: Saldırgan

42 42 İLETİŞİM Ses: ciddi, sakin,samimi, normal Konuşma: akıcı, ciddi, düzgün Yüz: normal tavır Göz teması: tatlı sert Beden dili: eller açık, mimikler ölçülü, baş rahat ve dik Davranış Tipleri: Kendini Kabul Ettiren

43 43 İLETİŞİM İyiyim ☺ İyisin ☺ İyiyim ☺ İyi Değilsin ☻ İyi Değilim ☻ İyisin ☺ İyi Değilim ☻ İyi Değilsin ☻

44 44 Birkaç önemli söz… KÖTÜMSER YALNIZ TÜNELİ GÖRÜR, İYİMSER TÜNELİN SONUNDAKİ IŞIĞI GÖRÜR. GERÇEKÇİ TÜNELLE BİRLİKTE IŞIĞI VE DE GELECEK TRENİ GÖRÜR.

45 45 İLETİŞİM Amirlere saygı Amirlere bilgi ve rapor Amirlere öneri sunmak Yaratıcı olmak Çalışma yerini düzenli tutma İşe bağlılık Üstler ve Yöneticilerle İlişkiler

46 46 İLETİŞİM Senin için başkalarının ne kadar ağır yük taşıdığını görmelisiniz

47 47 İyi yönetici, kibarlıkta da liderdir. Günaydın. Hayırlı sabahlar, Osman Bey. İLETİŞİM

48 48 İLETİŞİM Yalnız çalışan, sadece toplar Ekiple çalışan ise çarpar

49 49 Birkaç son söz… Zeka ve beceri bakımından, bir Türk beş Japon’a bedeldir. Fakat bir araya geldiklerinde, beş Japon elli Türk eder.

50 50 Eskiler, erdemin ışığıyla ortalığı aydınlatması için, önce devlet işlerini yoluna koyarlardı. Devlet işlerini yoluna koymak için, önce ev işlerini yoluna koyarlardı. Ev işlerini yoluna koymak için, kendilerine çeki düzen verirlerdi. Kendilerine çeki düzen vermek için, önce düşüncelerini yoluna koyarlardı. Düşüncelerini yoluna koyabilmek içinse önce, bilgi eksikliklerini giderirlerdi. Konfiçyus Birkaç son söz…

51 TEŞEKKÜRLER Uzm. Ahmet KILIÇ KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ


"HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM Dr.Fehmi ÇALIK. 2 Birkaç önemli söz… DÜŞÜNCELERİNİZE DİKKAT EDİN DAVRANIŞINIZ OLURLAR.. DAVRANIŞINIZA DİKKAT EDİN ALIŞKANLIKLARINIZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları