Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Motivatör Olarak Öğretmen

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Motivatör Olarak Öğretmen"— Sunum transkripti:

1 Motivatör Olarak Öğretmen
Hazırlayan:Suat ESER İpekyolu Anadolu Lisesi Okul Psikolojik Danışmanı

2 DENİZ YILDIZI HİKAYESİ
Bir zamanlar yazılarını yazmak üzere okyanus sahiline giden aydın bir adam varmış. Çalışmaya başlamadan önce sahilde bir yürüyüş yaparmış. Bir gün sahilde yürürken plaja doğru baktığında dans eder gibi hareketler yapan bir insan görüntüsü görmüş. Başlayan güne dans eden biri olabileceğini düşünerek gülümsemiş ve ona yetişebilmek için adımlarını hızlandırmış. Yaklaştıkça bunun bir genç adam olduğunu ve dans etmediğini görmüş. Bir kaç adım koşuyor, yerden bir şey alıyor ve yumuşak bir hareketle okyanusa fırlatıyormuş. Biraz daha yaklaşınca seslenmiş: "Günaydın. Ne yapıyorsun böyle ?" Genç adam durmuş, başını kaldırmış ve cevap vermiş: "Okyanusa denizyıldızı atıyorum." "Sanırım şöyle sormalıydım demiş Bilge adam... Neden okyanusa denizyıldızı atıyorsun ?" "Güneş çoktan yükseldi ve sular çekiliyor. Eğer onları suya atmazsam ölecekler." "Ama delikanlı görmüyor musun ki kilometrelerce sahil var ve baştan aşağı denizyıldızıyla dolu. Hiçbir şey fark etmez !" Genç adam kibarca dinlemiş, eğilerek yerden bir denizyıldızı daha almış ve dalgalanan denize doğru fırlatmış. "Bunun için fark etti." Psikolojik Danışman Suat ESER

3 UNUTAMADIĞIMIZ ÖĞRETMEN
Hepimizin unutamadığı,hayatına etkisi olan bir öğretmeni mutlaka vardır. Aynı durum bizim öğrenciler içinde geçerlidir Bizlerde onların hayatında olumlu etkiler yaratabiliriz Psikolojik Danışman Suat ESER

4 ÖĞRENCİNİN İNANÇLARI Öğrencinin performansı ve inançları arasında doğru bir orantı vardır. Kendisi,sınavları ve performansı ile ilgili inançları öğrencinin davranışları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. En temel amaç öğrencinin bakışını değiştirmektir. Bu yüzden öğretmen kendisine, öğrencinin olumsuz bakış açısını(kendisine,sınavlara,performansına) nasıl değiştirebilirim sorusunu sormalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER

5 İNANIYORUM ÖYLEYSE VARIM
Öğrencinin uzun süreli ve etkili motive olması için başkasının ona söylediklerinden ziyade kendisinin düşünceleri daha etkilidir. İnanmak: Kazanabileceğini destekleyecek düşünceler ve bakış açılarıdır. Amacımız öğrencinin bakışını pozitife çekmek olacaktır.(Bardağın dolu tarafı) Yeterli olduğu,akla ve zekaya sahip olduğu,yetenekli olduğu ve hak ettiği düşüncesi oluşturulmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER

6 ÖĞRENCİNİN BAKIŞ AÇISINI DEĞİŞTİRMEK İÇİN
NELER YAPILABİLİR? NASIL BİR YOL İZLENMELİDİR? NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? Psikolojik Danışman Suat ESER

7 HEDEF (Rotası belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez)
Öğrencinin belirlemiş olduğu bir hedefi var mı? Hedefini belirlemiş,ne istediğini ve nereye gitmek istediğini bilen öğrencilerin ders çalışma performansı daha verimli olmaktadır. Ayrıca bu öğrenciler başarısızlık karşısında daha zor pes etmektedir. Öğrencilerin hedef belirlemesi konusunda onlara yardımcı olmak gerekir. Çünkü hedef iyi bir motivasyon aracıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER

8 HİKAYELER Hikayeler,gerçek olaylar,kendi tecrübelerinizi mükemmel bir bakış açısı değiştirme aracıdır. Probleme ve ihtiyaca göre hikaye/yaşanmş olay anlatmak öğrenci üzerinde pozitif etki yaratır. Hikayeler sayesinde verilmek iştenen mesaj daha etkili ve kalıcı şekilde verilebilir. Psikolojik Danışman Suat ESER

9 ÖĞRENCİ BAŞARISINI GÖREREK MOTİVE OLUR
Öğrenci başarısını,ilerlemesini ya kendisi görmeli ya da biz öğretmenler ona göstermeliyiz. Çünkü öğrenci aynı zamanda başarılarını da görerek/duyarak motive olur. Psikolojik Danışman Suat ESER

10 POZİTİF YÖNLERİ Öğrenciye pozitif özellikleri gösterilmelidir.
Sahip olduğu fırsat ve imkanlar anlatılmalıdır Öğrenciyi iyi tanıyorsanız geçmişteki başarılarını hatırlatabilirsiniz. Psikolojik Danışman Suat ESER

11 ÖĞRENCİYİ TANIMAK Aile Durumu Hayat Bakışı Hayattan Beklentisi
Bunlarla ilgili bir bilgiyi üniversite sınavına bağlarsanız öğrenciyi motive etmiş olursunuz. Hayattan Beklentisi İlgi ve Yetenekleri Amaçları Değerleri Psikolojik Danışman Suat ESER

12 KELİMELER A.Einstein: İnsanoğlu ağzından çıkan kelimelerin dünyayı dönüp dolaşıp yine kendisine gelerek etki edeceğini bilseydi daha dikkatli konuşurdu. Antony Robbins: İçinde bulunduğun durum için hangi kelimeyi kullanırsan o kelime senin gerçeğin oluyor. Öğrenciler için kullandığımız kelimeler cesaret verici,motive edici,pozitif olmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER

13 KELİMELER Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com
Ayrıca kelimelerini özenle seçmeleri konusunda öğrencilerde bilinçlendirilmelidir. ÖRNEK Üniversiteyi kazanmak için çok çalışmalısın Sadece yapman gerekeni yapman yeterli olur. Üniversiteyi kazanmak için sadece çalışmalısın. isteksizim Motive olmaya ihtiyacın var. Ne olursa motive olursun? Psikolojik Danışman Suat ESER

14 AMA’LI CÜMLELER Psikolojik Danışman Suat ESER www.pdrsuateser.com
Öğrenci ama bağlacını kullanarak genelde olumsuz cümleler kurarlar Ama önceki cümlenin anlamını tersine çevirir. Bu durumda hemen cümleyi yeniden ele alıp tekrar etmeliyiz. ÖRNEK Çalışıyorum ama olmuyor. Olmadığını düşünsen de hala çalışıyorsun. Tebrik ederim. Allah çalışan öğrencinin hakkını mutlaka teslim eder. İnanıyorum ama çalışmıyorum İnanmak başarmanın yarısıdır. Ozaman tek yapman gereken sadece çalışmak. Psikolojik Danışman Suat ESER

15 ÖĞRENCİ NEREDE? Öğrenci sınıfa gelmediği zaman neden gelmediğini sormak lazım Psikolojik Danışman Suat ESER

16 SAHTE MÜCADELE Bazı öğrenciler sahte bir mücadale içinde olabiliyor.
Sahte mücadale çok çalışması aynı zamanda karamsar,olumsuz bir bakış açısına sahip olmasıdır. Öğrenci olumsuz bir duygu durumunda ve düşüncedeyse performansı mutlaka etkilenir. Böyle durumlarda bunu farkettiğimizde öğrenciye müdahale etmemiz gerekir. ÖRNEK:Çok çalışmanı tebrik ederim. Bununla birlikte sürekli olumsuz konuşuyor ve düşünüyorsun. Böyle olması performansına etki eder. Psikolojik Danışman Suat ESER

17 ÇEVRENİN SÖYLEDİKLERİ
Bazı öğrenciler çevredekilerin sınavlarla,kendisiyle ilgili söylediklerinden çok etkilenirler. Bazı insanlar sınavla ilgili ne yaşamışsa ne düşünüyorsa öğrencininde aynısını düşünmesi ve hissetmesi gerektiğini zannedebilir. Bu onların kendi gerçeğidir. Öğrenci bunu kabul etmek zorunda değildir. Başarılı insanlar başkalarının söylediklerine inananlardan değil,kendi kalbinin sesini dinleyenlerden çıkar. Psikolojik Danışman Suat ESER

18 PURSUİT OF HAPPİNESS Psikolojik Danışman Suat ESER

19 ÖĞRENCİNİN ARKADAŞ ÇEVRESİ
Lise hayatında arkadaş etkisini tartışmaya gerek bile yok. Bunu biz biliyoruz ancak öğrenciye de anlatmalıyız. Bülbül güle karga çöplüğe götürür. Arkadaş çevresi pozitif,ne istediğini bilen,kararlı,iyi davranışlara sahip kişilerden oluşursa öğrenciye katkısı olur. Diğer türlü öğrenci kötü arkadaş kurbanı olabilir. Psikolojik Danışman Suat ESER

20 SAYISAL DERSLER Sayısal derslerde çalışırken sıkıntı olabiliyor
Sayısal dersler sözel dersler gibi olmadığında dolayı hemen öğrenmek ve kavramak zaman alabiliyor. Öğrenci sayısal derslere çalışırken sabırlı olmalıdır Sayısal derslere nasıl çalışılması gerektiği öğrencilere anlatılmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER

21 Her branş hocası kendi dersine nasıl çalışılması gerektiğini anlatabilir
Çıkan soruların analizini yaparak öğrenciye rehberlik yapabilir. Psikolojik Danışman Suat ESER

22 KIYASLAMAYIN/KIYASLATMAYIN
Kıyaslanmak öğrenciyi etkileyen en büyük problemlerden birtanesidir. Çoğu öğrenci ailesinin,öğretmenlerinin onu bir başkasıyla kıyaslamasından şikayetcidir. Psikolojik Danışman Suat ESER

23 OLSA DA OLUR OLMASA DA OLUR!
Böyle düşünen bir öğrencinin iyi bir performans göstermesi mümkün değildir. Böyle öğrencilerle bireysel görüşmek gerekir. Nedenleri: Öğrencinin özel üniversiteye gidecek olması,ne de olsa seneye kalacam düşüncesi olması Bir öğrencimin puanı dı. LYS giremedi. Bunun herkesin başına gelebileceği,küçükbir puanla barajı geçemeyebileceği veya üni kazanamayacağı öğrenciye anlatılmalıdır. Psikolojik Danışman Suat ESER

24 ÖNYARGILI OLMAMALIYIZ
Sen kazanamazsın düşüncesiyle hareket etmemeliyiz. Her öğrencinin kazanma potansiyeli olduğunu ve kazanabileceğini bilerek hareket etmeliyiz. Psikolojik Danışman Suat ESER

25 KOÇLUK Okulumuzda koçluk uygulamasının yapılması öğrenci takibi ve başarısında önemli bir katkı sunacaktır. Öğretmenler olarak okulumuz 12. sınıf öğrencilerine nasıl bir koçluk uygulaması getirebiliriz? Psikolojik Danışman Suat ESER


"Motivatör Olarak Öğretmen" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları