Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri1 İşletmelerde Bilişim Sistemleri Bilişim Sistemi Sınıflandırması  Organizasyonel hiyerarşiye (kullanıcı gruplarına)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri1 İşletmelerde Bilişim Sistemleri Bilişim Sistemi Sınıflandırması  Organizasyonel hiyerarşiye (kullanıcı gruplarına)"— Sunum transkripti:

1 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri1 İşletmelerde Bilişim Sistemleri Bilişim Sistemi Sınıflandırması  Organizasyonel hiyerarşiye (kullanıcı gruplarına) göre  İşletme fonksiyonlarına yada departmanlara göre  Entegre Sistemler

2 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri2 Bilişim sistemlerinin türleri Sistem Türü Hizmet Verilen Grup STRATEJİK DÜZEY ÜST YÖNETİM YÖNETİM DÜZEYİ ORTA DÜZEY YÖNETİCİLER İŞLETİMSEL İŞLETİMSEL DÜZEY YÖNETİCİLER BİLGİ DÜZEYİ BİLGİ ve VERİ İŞÇİLERİ SATIŞ VE ÜRETİM FİNANS MUHASEBE İNSAN PAZARLAMA KAYNAKLARI SATIŞ VE ÜRETİM FİNANS MUHASEBE İNSAN PAZARLAMA KAYNAKLARI Organizasyonel Bilgi Sistemleri İşletme Birimleri ile ilişkileri

3 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri3 ENTEGRE SİSTEMLER 1- KKP Sistemleri (ERP) 1- KKP Sistemleri (ERP) 2- TZY Sistemleri (SCM) 2- TZY Sistemleri (SCM) 3- MİY Sistemleri (CRM) 3- MİY Sistemleri (CRM)

4 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri4 İş Hayatında Entegrasyon Kavramı Firmanın bütün departman ve fonksiyonlarının VE FİRMA ÇEVRESİNİN tek bir sistem içinde birleştirilmesidir. İhtiyaç ve beklentileri birbirinden farklı olan çok sayıda bölümün aynı bilgisayar sistemi içinde bir araya getirilmesi ve aynı bilgi tabanını paylaşmasıdır. Bölümler arası entegrasyon işletme içinde dolaşan bilginin kalitesini de yükseltir.Kaliteli bilginin hızlı dolaşımı sağlandığında ise verilecek kararlar daha gerçekçi ve doğru olacaktır.  Entegrasyonu zorunlu kılan nedenler –Karmaşık İş süreçleri –Global Pazarlar - Ürün ve Arz Zincirinin Kompleks Yapısı –Dış Kaynak Kullanımının Artışı –Pazara Ulaşma Hızı –Stok Seviyelerini Azaltma İnsan KaynaklarıMuhasebe ve Finans MERKEZİ VERİTABANI Satış&DağıtımStok&İmalat Destek Modüller TedarikçilerMüşteriler MİMARİ ENDÜSTRİYEL ÇÖZÜMLER

5 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri5 İş Hayatında Entegrasyon Kavramı MMMMalzeme ihtiyaçlarını yönetmek üzere, MRP MİP ÜÜÜÜretim kaynaklarını yönetmek üzere, MRP II MİP II KKKKurum Kaynaklarını yönetmek üzere, ERP KKP MMMMüşteri ilişkilerini yönetmek üzere, CRM MİY TTTTedarik Zincirini yönetmek üzere, SCM TZY

6 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri6 ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Çapraz Fonksiyonel İş Süreçleri  Satış, pazarlama, üretim, ve araştırma- geliştirme arasındaki iç içe geçmişlik  Farklı fonksiyonel uzmanlıklardan oluşan bir grupla bir işi tamamlamak Örnek: Sipariş yerine getirilme süreci İş İş Süreçleri ve Bilişim Sistemleri

7 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri7 Sekil 2-12 Sipariş Yerine Getirilme Süreci ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Kaynak : Laudon and Laudon 2007

8 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri8  Firma Yapısı ve Organizasyonu: Tek organizasyon  Yönetim: Firma capinda bilgi tabanli yönetim süreçleri  Teknoloji: Birleştirilmiş birbirine bağlı bilişim sistemleri ve platformlar sayesinde bilgi ve verilerin paylaşımı  İşletme : Daha verimli ve etkin operasyonlar ve müşteri odaklı süreçler KKP Sistemlerinin Faydaları ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI

9 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri9  Kurulması ve hayata geçirilmesi güç ve maliyetlidir: İşletmede köklü değişiklikleri gerektirir  Teknoloji: Teknolojiye büyük yatırım gerektirir. Karmaşık ve birçok alt sistemi olan sistemlerdir  Organizasyonda kontrol ve karar vermeyi merkezileştirir KKP Sistemleri ile İlgili Zorluklar ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI

10 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri10 ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM)  Ürünün yapılması için gerekli hammaddelerin satin alınması, üretimin yapılması, ürünlerin depolanması ve pazarlara taşınması ile ilgili tüm süreç ve işlemlerin bütünüdür.  Tedarikçi, üretici, dağıtıcı ve müşterinin lojistik zamanlamalarının entegrasyonu  Zaman tasarrufu, lüzumsuz efor sarfını önlemek ve stok ve taşıma maliyetini azaltmak Tedarik Zinciri Yonetimi (SCM)

11 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri11 İş Hayatında Entegrasyon Kavramı Tedarik Zincirinde Bilişim Sistemleri Kullanımı Sağladığı avantajlar Ne zaman ne üreteceğine, nerede saklayacağına, nasıl taşıyacağına çabucak karar verir. Siparişleri hızla gönderir Sipariş durumlarını izler Envanter durumunu kontrol eder. Düzeyleri Gözler, sevkiyatları takip eder Varolan talebe göre üretimini planlar Ürün şartnamelerini bulundurur Hata oranları ve iade bilgilerini paylaşır

12 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri12 ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Tedarik Zinciri  Örgütlerin ve iş süreçlerinin network`u  Malzemelerin temininde, hammaddelerin yarı işlenmiş ve bitmiş ürün haline gelmesinde, ve tüketiciye ulaştırılmasında yardım eder Tedarik Zinciri Yonetimi (SCM)

13 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri13 Giriş Lojistik SüreçleriMalzeme YönetimiÇıkış Lojistik Süreçleri İşletme Lojistiği MÜŞTERİLERMÜŞTERİLER TEDARİKÇİ Hammaddeler, parçalar ve bileşenler İlk işlem veya ait montaj Fabrika Ürün Stoğu Toptancı ve dağıtımcı depolara dağıtım Perakendeciler

14 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri14  Neyin ne zaman üretilip, nerede ne kadar depolanacağına ve ne zaman dağıtılacağına karar verir  Hızlı iletişim sağlar  Siparişlerin departmanlar arasi iletisimi, verilen siparişin hangi asamada olduğunun takibi  Stok seviyelerinin gerçek zamanlı takibi  Ürünün nakliye sırasında nerede olduğu  Tüm bur süreçlerdeki problemlerin kolaylıkla tespiti ve giderilmesi için bilgi paylaşımı Bilişim Sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimini Nasıl Kolaylaştırır ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI

15 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri15 ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Sınırlamalar:  Etkin kurulamama ve kullanılamama durumunda operasyon maliyetlerinin %25`ten fazlasının boşa harcanmasına sebep olur  Kamçı Etkisi: Siparişle ilgili bilgiler işletmeden işletmeye veya departmandan departmana geçerken ekleme ve çıkartmalarla gerçek rakamdan uzaklaşır Tedarik Zinciri Yonetimi(SCM)

16 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri16 ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Müşteri Ilişkileri Yönetimi (CRM)  Var olan ve potansiyel yeni müşterilerin memnuniyetini artırmayı hedefler  İşletme ve teknolojinin beraberce çalışmasını gerektirir Müşteri Ilişkileri Yönetimi (CRM)

17 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri17 ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI  Her alanda müşteri memnuniyetini sağlamak  Müşterinin firmaya bakış açısıyla firmanınki arasında paralellik saglamak  Birden fazla kaynaktan müşteri verilerini güvenilirleştirmek ve analitik araçlarla sorulara cevap vermeyi sağlamak Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)


"Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri1 İşletmelerde Bilişim Sistemleri Bilişim Sistemi Sınıflandırması  Organizasyonel hiyerarşiye (kullanıcı gruplarına)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları