Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Evli ve 3 çocuk babası olan İhsanoğlu'nun Bilim tarihi, Türk kültürü, İslam dünyası hakkında değişik dillerde çok sayıda eseri de mevcut. 1943 yılında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Evli ve 3 çocuk babası olan İhsanoğlu'nun Bilim tarihi, Türk kültürü, İslam dünyası hakkında değişik dillerde çok sayıda eseri de mevcut. 1943 yılında."— Sunum transkripti:

1

2  Evli ve 3 çocuk babası olan İhsanoğlu'nun Bilim tarihi, Türk kültürü, İslam dünyası hakkında değişik dillerde çok sayıda eseri de mevcut. 1943 yılında dünyaya gelen Ekmeleddin İhsanoğlu'nun Mısır Ayn Şems Üniversitesi Fen Fakültesi'nden mezun olduktan sonra El-Ezher Üniversitesi'nde akademik hayata başladı. Türk kültürünü küçük yaşta aile çevresinde tanıyan İhsanoğlu, Kahire Milli Kütüphanesi'nde ve Ayn Şems Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde Osmanlı kültürü ve edebiyatı ile ilgili araştırma ve eğitim çalışmaları yaptı.

3  1974'te Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi'nde doktorasını tamamladıktan sonra, İngiltere'de Exeter Üniversitesi'nde doktora sonrası çalışmalar yaptı. İslâm ve Batı kültürüyle yakından teması olan İhsanoğlu, 1984'te profesör oldu.

4  Türkiye Devlet Üstün Hizmet Madalyası(2000), Ürdün Birinci Derece İstiklal Madalyası, İKÖ Şeref ve Liyakat Sertifikası ile Mısır Cumhuriyeti Liyakat Nişanı ile ödüllendirildi.  2008’de Uluslararası Bilim Tarihi Akademisi tarafından Koyre Madalyasına layık bulundu. 2009 yılında Mısır Cumhuriyeti Sanat ve Kültür Nişanını, Malezya'da en üst sivil unvan olan Tansri unvanınıve 2010 yılında "İslamofobiye karşı verdiği mücadele ve Keşmir konusundaki çabaları" nedeniyle Pakistan'da en yüksek unvan olan Hilal-i Pakistan unvanını aldı..

5  1994 Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul, Türkiye  1996 Dowling College, Long Island, New York, ABD  2000 Azerbaycan Cumhuriyeti Bilim Akademisi  2001 Sofya Üniversitesi, Bulgaristan  2001 Saraybosna Üniversitesi, Bosna-Hersek  2004 Tataristan Bilim Akademisi  2006 Università degli Studi di Padova, İtalya  2007 University of Exeter, İngiltere  2008 Uşak Üniversitesi, Uşak, Türkiye

6  El Ezher Üniversitesi’nde başladığı eğitimini 1937 yılında ikincilikle tamamlayan İhsanoğlu, Mısır’da çeşitli çalışmalarda bulunmuş ve bu etkinlikler gelecekte yapacağı siyasi atılımlara yön vermiştir.  İhsanoğlu 1970 yılında Türkiye’ye dönmüştür. 1972 yılında uzun süre Türk Ocakları Genel Başkanlığı yapmış olan Profesör Emin Bilgiç’in kızı Füsun Bilgiç ile evlenmiş ve böylece Demokrat Parti geleneğinden gelen siyasetçi bir aileye girmiştir. 1977 yılında Başbakan Yardımcısı Alparslan Türkeş’in tercümanlığını ve Ortadoğu danışmanlığını yapmıştır. Bu bağlamda, Bilgiç ailesine damatlığı ve Türkeş’e danışmanlık görevi göz önüne alındığında, bugün İhsanoğlu’nun siyasal anlamda “milliyetçi” ve “muhafazakâr” kodlarının nereden geldiği daha kolayca anlaşılır.

7  İhsanoğlu, 1980 yılından itibaren kurucu başkanlığını Doğan Kuban’ın yaptığı, Müslüman ülkelerin bilim ve sanat tarihi, kültürü, mirası konularında araştırmalar yapan uluslararası kuruluşu IRCICA’da (İslâm Tarih, Sanat ve Kültür Araştırma Merkezi) çalışmaya başlamıştır. Kuban’dan sonra 1980 askeri darbesinin ardından IRCICA’nın başına geçmiş ve 24 yıl bu kuruluşun başkanlığını yapmıştır.

8  Ekmeleddin İhsanoğlu’nun hayatının dönüm noktalarından en önemlisi, kuşkusuz ki 2004 yılında İslam İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri seçilmesidir. Türkiye hükümetinden ve özellikle Dışişleri Bakanı Abdullah Gül’den aldığı destekle aday gösterilen İhsanoğlu, Malezya ve Bangladeş’in adaylarının 12’şer oy aldığı seçimde aldığı 32 oyla genel sekreter seçilmiştir. İhsanoğlu’nun bu göreve seçilmesi Türkiye’nin seçim sürecindeki özel çabasının bir sonucudur.

9  Bu bağlamda İhsanoğlu’nun seçilmesi Türkiye’nin bölgedeki liderliğinin teyidi olarak da görüldü. İhsanoğlu, göreve gelmesinin hemen ardından teşkilatın uluslar arası alanda daha aktif olması ve kurumsallaşması için adım atacağına yönelik bir beklenti oluşturdu. Ayrıca, örgütte geniş bir reforma gidilmesi yönünde yoğun bir söylem inşa etti.  İhsanoğlu 2004 yılından başlayarak 2013 yılına kadar süren görevi boyunca, asıl sınavını üç alanda verdi. Bunlar dinler ve medeniyetler arası diyalog, İsrail-Filistin sorunu ve Arap Baharı sürecidir. Görev süresinde özellikle Arap Baharı sürecinde ve bölgede yaşanan çatışmalarda inisiyatif almaması Türkiye başta olmak üzere bazı ülkeler arasında İhsanoğlu’na dönük eleştirileri de gün yüzüne çıkaracaktır.

10  İİT’deki görevi 2013 yılında sona eren İhsanoğlu,  2014 Cumhurbaşkanlığı seçimleri için 16 Haziran’da CHP ve MHP tarafından “çatı aday”olarak ilan edildi.

11  Genel oyla yapılacak seçimde, geçerli oyların salt çoğunluğunu alan aday Cumhurbaşkanı seçilmiş olur. İlk oylamada bu çoğunluk sağlanamazsa, bu oylamayı izleyen ikinci pazar günü ikinci oylama yapılır. Bu oylamaya, ilk oylamada en çok oy almış bulunan iki aday katılır ve geçerli oyların çoğunluğunu alan aday Cumhurbaşkanı seçilmiş olur.  2014 Türkiye cumhurbaşkanlığı seçimi, Türkiye'nin 12. cumhurbaşkanını belirlemek için 10 Ağustos 2014 tarihinde yapılan seçim Türkiye Cumhuriyeti tarihinde cumhurbaşkanının doğrudan halkoyuyla seçildiği ilk seçimdir.

12 Selahattin Demirtaş Türkiye Büyük Millet Meclisi 23. dönem Diyarbakır milletvekili, 24. Dönem Hakkari milletvekili ve Halkların Demokratik Partisi eş başkanı.

13

14 Recep Tayyip Erdoğan 14 Mart 2003 – 28 Ağustos 2014 Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı ve Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Başkanı

15

16  2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde, Recep Tayyip Erdoğan’ın seçimi kazanma ihtimalinin yüksek olması nedeniyle, Devlet Bahçeli çatı aday formlümü ortaya koymuştur.  Hem sağ hem de sol kesimin oylarını alabilmek için MHP ve CHP çatı aday olarak Ekmeleddin İhsanoğlu isminde karar kılınmıştır.  Bahçeli'nin hesabına göre %64 olan sağ kesimin ve %34 olan sol kesimin çoğunun oylarını alacak bu aday; manevi değerlere bağlı, laik, demokratik ve muhafazakar bir aday olmalıdır.

17  İhsanoğlu’nun Atatürkçü ve laik duruşu sebebiyle CHP tarafından istenilen bir aday olarak sunulsa da bazı CHP’liler, muhafazakar kimliğiyle bilinen İhsanoğlu’nun aday gösterilmesinin, CHP kendi tarihini inkar etmesi olarak değerlendirerek, Kılıçdaroğlu’nu CHP’yi muhafazakarlaştırmak olarak suçlanmışlardır.

18

19  İhsanoğlu “Doğu’nun muhafazakâr İslami kültürü ile Batı’nın değerlerini harmanlayan bir diplomat ve bilim adamı” olduğu vurgusu üzerinden öncelikle “evrensel değerleri” benimseyen bir profil olarak konumlandırıldı.  Ardından da İslam İşbirliği Teşkilatı genel sekreterliği yaptığı dönemdeki politikaları üzerinden ona bir siyasal geçmiş çerçevesi çizildi.

20  Daha önceden siyasi bir kişiliğinin olmaması ve halk düzeyinde yeterince tanınmaması sebebiyle, İhsanoğlu’nun kampanyasını yürüten profesyonel iletişimciler ve onu  destekleyen siyasetçiler daha çok onun CV’sini merkeze alan bir iletişim stratejisi geliştirdiler.

21  Bu anlamda İhsanoğlu’nun üniversite, IRCICA ve İİT’de yaptığı görevler üzerinden “kariyeri”ni öne çıkardılar. Diğer taraftan, klasik müzik dinlemesini, birçok kitabın editörlüğünü yapmasını ve evinde geleneksel sanatlarla ilgili koleksiyonlara sahip olmasını da kampanyanın içeriğine dâhil ederek onu bir “kültür adamı” formatında sundular. Ayrıca, siyasi bir geçmişten gelmediği için “devlet adamı” yönü üzerinden de bir “lider profili” oluşturmaya çalıştılar.

22 İhsanoğlu’nu Destekleyenlerin İhsanoğlu Algısı  İhsanoğlu’nu destekleyen katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda üç ana tema ortaya çıkmıştır: 1-) İhsanoğlu’nun Erdoğan’a alternatif oluşturması. 2-) İhsanoğlu’nun herkesi kucaklayan, birleştirici dili. 3-) İhsanoğlu’nun cumhurbaşkanlığı makamına uygun bir aday olması.

23  İhsanoğlu’nu destekleyen katılımcıların çoğu, İhsanoğlu ismini cumhurbaşkanlığı seçimiyle birlikte ilk defa duyduklarını, onu yeni tanımaya başladıklarını ifade etmektedirler. Katılımcılar İhsanoğlu’nu, muhafazakâr, siyasi geçmişi olmayan, politik tartışmalara girmemiş, eğitimli, olgun ve sakin biri olarak tanımlamaktadırlar. Katılımcılara göre, iç siyasette daha önce siyasi tartışmalara girmemesi nedeniyle yıpranmamış olmak, sakin mizaç ve uluslararası saygınlık Türkiye’de iç barışı sağlamak ve dış saygınlığı kazanmak için oldukça önemli gözükmektedir. Katılımcılar bu anlamda, İhsanoğlu’nun sakinlik, uluslararası saygınlık gibi özellikleri ve siyasi geç- mişte belirgin bir hikâyesinin olmayışını, Erdoğan’a karşı konumlandırarak ifade etmeyi tercih etmektedirler.

24 İhsanoğlu’nu Desteklemeyenlerin İhsanoğlu Algısı  İhsanoğlu’nu desteklemeyen katılımcılarla yapılan görüşmelerin sonucunda ise benzer bir şekilde üç temel kodlamanın hâkim olduğunu söylemek mümkündür: 1-)İhsanoğlu’nun bir mühendislik projesi olması. 2-) “Muhafazakâr ama bizden değil” inancı. 3-) Eski Türkiye’nin temsilcisi olması.

25  İhsanoğlu’nun adaylığına muhalif olan katılımcılarda karşımıza çıkan ilk sunum biçimi, İhsanoğlu’nun bir siyasal mühendislik ürünü olduğuna yöneliktir. Burada bir çeşit “edilgen” İhsanoğlu kodlaması hâkimdir.  Katılımcılar nezdinde İhsanoğlu, aktif siyaset yapmak amacıyla, “etkin” bir cumhurbaşkanı adayı olarak değil, dış güçler ya da derin devletin isteği üzerine “edilgen” bir aday olarak ortaya atılan bir figür olarak sunulmaktadır.

26 HAZIRLAYAN ÖZLEM GÜRSES KAMPANYA BÜTÇESİ10 Milyon $ TOPLANAN BAĞIŞ 8,5 Milyon TL KAMPANYA SLOGANI‘Ekmek İçin Ekmeleddin’ MECRALARTV, SOSYAL MEDYA, DIŞ MECRALAR ve MİTİNGLER. DESTEK VEREN PARTİLERCHP, MHP, DSP, LDP, DP, BTP, BBP, DHP, TSİP, DYP ve KP. YAPILAN MİTİNG SAYISI30

27

28  Logo, buğday tarlasından oluşan Türkiye Haritası görseli ve üstünde kampanya sloganı olan “Ekmek İçin Ekmeleddin” yazısı bulunmaktadır. Burda vurgulanmak istenen, üreten Türkiye vurgusudur. Ekmeğin hammaddesi olan buğday hem Ekmeleddin İhsanoğlu’nu çağrıştıracak hem de sloganın vermeye çalışacağı mesajı pekiştirecektir. Bir başka anlam ise kendi ekmeğini kendi üreten Türkiye; kendi kendine yeten ülke mesajı verilmeye çalışılmıştır.

29  Türk halkı için bazı kutsal kavramlar vardır. Bunlar kitap, bayrak ve ekmektir. Ekmek; fırından aldığımız ekmekten ibaret değildir. Halk için anlamı, tüten ocak, alınteri, şeref ve namus anlamında da kullanılmaktadır. “Ekmek teknesi, öp başına koy, ekmek parası, ekmeği taştan çıkarmak” gibi söylemler ekmeğe yüklenen manevi değerleri göstermektedir.  Bu sloganda anlatılmak istenen anlamlardan birisi, ekmek için yani toplumun kazancı için en doğru tercihin İhsanoğlu vurgusudur.

30  Slogandaki “ekmek” ayrıca isim anlamı yanında fiil anlamı ile de dikkat çekmektedir. “Sevgi ekmek, birlik ekmek” gibi sloganlarla da, Ekmeleddin İhsanoğlu’nun bunları gerçekleştirebilecek bir aday olduğu vurgulanmıştır.  Ekmek ve Ekmel kelimelerindeki harf benzerlikleri ile fonetikten yararlanılarak akılda kolay kalması sağlanmıştır.

31  “Ekmek İçin Ekmeleddin” sloganın Ramazan Ayı öncesi kamuoyuna sunulması akıllıca bir seçim olmuştur.  İhsanoğlu’nun 10 Temmuz 2014 tarihinde Habertürk kanalının Basın Klübü programında slogan ile ilgili sorulan sorulara, “bana küçükken ekmek derlerdi” şeklinde ki yanıtı, slogan ile İhsanoğlu’nun bütünleşmesini, hem de ekmek kelimesi ile Ekmeleddin isminin pekişmesini sağlamıştır.

32  İhsanoğlu’nun gazetecilerin sorularını yanıtladığı bir oturumda Akit Gazetesi temsilcisinden gelen “sloganı ekmek olan bir aday ekmeğin fiyatını biliyor mudur?” sorusuna verdiği cevap ile sosyal medyada kendini duyurmuş ve sempati kazanmıştır.  Sosyal medyada büyük ilgi gören slogan, yer yer dalga konusu olsada istenen ilgi sağlanmıştır.

33

34  Reklam filminde Anadolu' nun her bir köşesinden gelen farklı insanlar büyükçe bir tarlaya ilerleyerek tohum ekmektedirler. Görüntü beraberinde "Atalarımız ne güzel söylemiş; 'Ne ekersen onu biçersin" sözleriyle, Türk toplumunun geçmişine verdiği değer vurgulanmakla birlikte, bugün verilecek olan oyların ileride toplumu ve ülkeyi etkileyebileceği bilincinin oluşturulması sağlanmıştır. Ellerinde tohum çuvallarının olması, oy sandıklarını ifade etmektedir. Vatandaşlar ellerindeki çuvallardan tarlaya tohum serpmektedirler. Tohumlar oya, tarla da ülkeye benzetilmiştir.

35  Reklam filminde sırasıyla "Sevgiyi ekmek için, saygıyı ekmek için, dirliği ekmek için, birliği ekmek için, ekmek için Ekmeleddin" sözleriyle devam etmektedir. Seçim şarkısıyla birlikte İhsanoğlu'nun görüntüleri verilmektedir. Görüntülerde mavi gökyüzü; üstün ve sınırsız olmayı, beyaz gömlek; temizlik ve dürüstlüğü, tilt çekim yapılarak İhsanoğlu' nun büyüklüğü ve lider görüntüsü vurgulanmaya çalışılmıştır.

36  Reklam filminin genelinde ise, bütünlükçü, sevecen ve her kesimi kucaklayan bir imaj çizilmiştir.

37

38

39

40

41

42  Hazırlanan bu görsellerde, temel amaç çatı partisi seçmenlerinin desteklerini pekiştirmek ve rakip partilerin seçmenlerinden oy kazanmaktır. İhsanoğlu’nun herhangi bir partiye bağlı olmadığı ve her parti seçmenin isteklerini karşılayabileceği gösterilmeye çalışılmıştır.

43  Dikkat çeken bir ayrıntı, MHP seçmenine seslenen görsel çalışmasında bulunan kadın da başörtüsü bulunmaktadır. Ak Parti seçmenine seslenilen görselde bulunan kadın da ise başörtüsü bulunmamaktadır. Burda “muhafazakar” kesimin temsilcisi rolünü üstlenen Ak Parti’nin imajını kırmak ve bu imajı pekiştirmeme amacı bulunmaktadır.

44  Farklı partilerin seçmenlerine seslenen bu görsellerde, kişiler partilerin seçmen kitlesi göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Görsellerde bulunan “Ekmeleddin Hoca” ifadesi İhsanoğlu’nun akademik geçmişini vurgulamak için kullanılmıştır.

45  Son görselde ise Ekmeleddin İhsanoğlu küçük bir kız çocuğunu kucağında tutmaktadır. Görselde bulunan dirlik kelimesi, yaşayış, hayat, sağlık, geçim, erinç ve huzur anlamlarına gelmektedir. Küçük kızın gelecek nesili, İhsanoğlu’nun ise gelecek nesilin güvencesi olarak betimlenmiştir.

46  İhsanoğlu’nun görselde ki kendinden emin bakışı dikkat çekmektedir. İhsanoğlu’nun görselde ki bakış açısı, ileri görüşlü ve hedefleri olan lider vurgusunu belirtmektedir.

47 Bu ayrılık bitmeli, Kibir haset gitmeli Şu mübarek toprağa Sevgi saygı ekmeli… Biz büyük bir ülkeyiz Bunu herkes bilmeli Şu mübarek toprağa İlim, irfan ekmeli Gelecekler geliyor Çocuklar hep gülmeli Şu mübarek toprağa Barış huzur ekmeli Gençler hazinemizdir Buna kıymet vermeli Şu mübarek toprağa Dirlik, birlik ekmeli. Ekmeli Ekmeli Ekmeli iyi Ekmeli Şu mübarek toprağa Sevgi saygı ekmeli

48  Seçim şarkısında kullanılan ezgiler Anadoluyu yansıtmaktadır. Koro halinde söylenen şarkı, birlik ve beraberlik teması üzerine kurulmuştur.  Şarkıda genç nesillerin önemi vurgulanmıştır.  Ekmeli kelimesi şarkıda bir çok kez geçmektedir. Kampanya sloganı şarkı içinde bol bol geçirelerek, kampanya kapsamında yapılan çalışmalarla bütünlük sağlanmıştır.

49  İhsanoğlu'nun 'Ekmeli' adlı seçim şarkısının müziğinin 30 Mart Yerel Seçimlerinde Mustafa Sarıgül'ün kullandığı ' Zamanı Geldi 'şarkısının müziğiyle benzerliği dikkat çekmektedir.

50  İhsanoğlu ilk olarak Hatay’da mitinglerine başlamıştır. Balıkesir, Mersin, Samsun, Sivas, İstanbul, Eskişehir, Antalya, Adana ve Kocaeli şehirlerinde mitinglerde bulunmuştur.

51  İhsanoğlu miting yerine halkla buluşmayı tercih etmiştir. Bunun sebebi olarak da, mitinglere sadece parti destekcilerinin gelmesi ve İhsanoğlu’nun kendisini bir partinin adayı olarak değil toplumun adayı olarak görmesidir.

52  İhsanoğlu’nun miting yapmamasının diğer bir sebebi ise Ramazan Ayında miting yapmayı doğru bulmamasıdır.  Bazı gazeteciler İhsanoğlu’nun miting yapmamasının asıl sebebini yeterli siyasi tecrübesi olmaması ve önceden miting yapmaması şeklinde yorumlamışlardır.

53  Miting yerine halkla kucaklaştığını belirten İhsanoğlu gittiği şehirlerde şu söylem ve vaadler üstünde durmuştur:  “Ülkede gerginlik istemiyorum.”  “Eskiden sınır mı vardı?”  “Oyunu Pazar günü bozacağız.”  “Cumhuriyetin temeli laiklik.”

54  Genel olarak İhsanoğlu, komşu ülkelerle diplomatik anlamda pozitif ilişkiler yürütme, ülke içerisinde huzur, kardeşlik vurgusu ve ülke içerisinde gerginliklerden uzak bir yaşam vurgusu yapmıştır.

55  Adayların sosyal medya ekipleri de genelde genç ve yaratıcı yüzlerden oluşmuştur. Giderek artan kullanıcı sayısıyla internet ve sosyal medya özellikle genç seçmenlerin eğlenerek politika ile ilgilendikleri bir araç haline gelmiştir. Her üç Cumhurbaşkanı adayı da sosyal medyada yürüttükleri seçim kampanyalarında profesyonelleri kullanarak, sosyal medyanın önemine haiz olduklarını göstermişlerdir.

56  İhsanoğlu’nun sosyal medya çalışmalarında Burak Peker görev almıştır. İhsanoğlu’nun sosyal medya hesaplarında adayın “iletişimci özelliği” ön plana çıkarılmıştır.

57 RECEP TAYYİP ERDOĞAN EKMELEDDİN İHSANOĞLU SELAHATTİN DEMİRTAŞ FACEBOOK6.951.340 Beğenme392.156 Beğenme1.393.704 Beğenme TWİTTER@TR_Erdogan 5.295.799 Takipçi 3422 Tweet @profdrihsanoglu 296.006 Takipçi 455 Tweet @hdpdemirtas 465.388 Takipçi 1116 Tweet WEB SAYFASIwww.rte.com.trwww.ihsanoglu.comwww.selhattindemir tas.net

58

59  Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adaylardan, Erdoğan 55 ilde, İhsanoğlu 15 ilde, Demirtaş 11 ilde seçimleri göğüslemiştir.  Büyükşehirlerden 17’sinde Erdoğan, 10’unda İhsanoğlu ve 3’ünde Demirtaş oy çokluğunu sağlamıştır.

60  Erdoğan yüzde 80,57 oranıyla Rize'de, İhsanoğlu yüzde 67,94 oranıyla Kırklareli'de, Demirtaş da yüzde 83,17 oranıyla Şırnak'ta en yüksek oy oranına erişti.  970 ilçeden 663'ünde Erdoğan, 230'unda İhsanoğlu ve 77'sinde Demirtaş seçimi birinci sırada bitirdi.

61

62

63

64

65  İhsanoğlu bürokrasiden gelen, siyasetin içerisinde yer almayan bir isimdi. Halk, Ekmel beyi yeterince tanımadı..

66  MHP, Ekmeleddin İhsanoğlu ismini tabanına yeterince anlatmadı. İhsanoğlu ile ilgili olarak belli tepkileri göğüsleyemedi.

67  Bazı CHP’ liler İhsanoğlu’ nun muhafazakar bir yapıdan geldiğini iddia ederek bu durumun, CHP’ nin genel ideolojisiyle bağdaşmadığını düşünerek CHP yönetimini ve Kılıçdaroğlu’ nu eleştirdiler. Bu tavır CHP seçmeninin oy verme davranışına olumsuz yansıdı.

68  Birinci turda sonuçlanan seçimin ana nedeni biraz da sandığa gitmeyen seçmen oldu. Yaz dönemini güneyde geçiren vatandaş oy kullanmak için ağustos aynında dönmedi, kimse buna itibar etmedi. Türkiye genelinde oy kullanmayan 10 milyon seçmen ciddi rakamdır..’

69  HDP’nin adayı Demirtaş’ın aldığı oy oranı da küçümsenecek bir rakam değildir. Demirtaş, Ekmeleddin İhsanoğlu’ndan daha iyi bir dil kullandı, algı yarattı. En muhafazakar yerlerde örneğin Gümüşhane’de bile çıkan oylar oldukça yüksekti.

70  Erdoğan Cumhurbaşkanlığı seçimi dönemi içerisinde üçüncü kez yönetime gelen iktidar partinin genel başkanı ve Türkiye Cumhuriyeti’ nin başbakanıydı. Bu sebeple var olan gücünü ve seçmenlerinin oy çoğunluğunun lehine dönüştürdü.

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89


" Evli ve 3 çocuk babası olan İhsanoğlu'nun Bilim tarihi, Türk kültürü, İslam dünyası hakkında değişik dillerde çok sayıda eseri de mevcut. 1943 yılında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları