Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1 HOŞGELDİNİZ

2 ÇOCUKLA ETKİLİ İLETİŞİMİ
Hazırlayan ve Sunan Yasemin TAŞDELEN REHBER ÖĞRETMEN

3 Bir çocuğun gelişiminde
aile neden önemlidir?

4 Aile, çocuğun ihtiyaçlarını karşılayıp onun bu
dünyada VAR OLMA’sını sağlamak için gereklidir!

5 ÇOCUKLA İLETİŞİM En güzel iletişim dili sevgidir.
Sevginin ilk görevi dinlemektir. Aşağılamak, suçlamak yerine onu dinleyin, ona “sen dinlemeye değersin” deyin.

6 Derdini, sorununu (huysuzluk, saldırganlıkla değil) konuşarak anlatır.
Çocuğu Dinlediğinizde; Derdini, sorununu (huysuzluk, saldırganlıkla değil) konuşarak anlatır. Konuşma yeteneği, kelime hazinesi gelişir.

7 çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sağlikli iletişim kurun.
Çocuğunuzla her konuda olduğu gibi okulla ilgili de sohbet edin. Konuşmak için fırsatlar oluşturun. ( Farkında olarak ya da olmayarak en çok yaptığımız şey budur çoğunlukla..)

8 Bütün çocuklar, doğru davranmayı öğrenmelerine yardımcı olacak kural ve beklentilere ihtiyacı vardır. Bu kuralları çocuğumuza nasıl öğretebiliriz? Çocuğumuz kurallara uymadığında ne yapmalıyız?

9 Anne/baba ve çocuk arasındaki olumlu iletişimin temel ilkeleri şunlardır:
Çocuğunuzun kendisiyle ilgilendiğinizi, ihtiyacı olduğunda yardım edeceğinizi bilmesini sağlayın. Çocuğunuz sizinle konuşmak istediğinde televizyonu kapatın veya gazeteyi elinizden bırakın.

10 Çocuğunuz size önemli bir şey söylemeye çalışırken telefon görüşmesi yapmaktan kaçının.
Başka insanların özellikle dahil olması gerekmediği sürece, konuşmalarınızı özel tutun. Çocuğunuzla aranızdaki en iyi iletişim etrafta başka insanlar yokken gerçekleşir.

11 Çocuğunuzu başka insanların önünde utandırmak veya güç duruma düşürmek sadece içerleme ve düşmanlık duyguları hissetmesine neden olur, iyi bir iletişime değil.

12 Çocuğunuzun tepesinden konuşmayın
Çocuğunuzun tepesinden konuşmayın. Konuşurken fiziksel olarak çocuğunuzun düzeyine inin. Çocuğunuzun bir davranışı ya da bir olay nedeniyle çok sinirliyseniz, objektif davranamayacağınız için, yeniden sakinleşene kadar iletişim kurmaya çalışmayın. Beklemek, yatışmak ve çocukla daha sonra konuşmak en iyisidir.

13 gösterdiğiniz nezaketi gösterin.
Çok yorgunsanız aktif bir dinleyici olabilmek için daha fazla çaba harcamanız gerekecektir. Gerçek bir aktif dinleme kolay iş değildir ve bedeniniz ve zihniniz yorgunken daha da zorlaşacaktır. Dikkatle ve nazik bir şekilde dinleyin. Çocuğunuz bir şey anlatmaya çalışırken sözünü kesmeyin. Çocuğunuza arkadaşlarınıza gösterdiğiniz nezaketi gösterin.

14 takdir ederek sağlayabilirsiniz.
Aptal, budala, tembel gibi aşağılayıcı sözler kullanmayın. Çözüme yönelik somut adımlar geliştirmesi için çocuğa yardımcı olun. Çocuğu yaptığı veya yapmadığı şeylerden dolayı değil, kendisi olduğu için kabul ettiğinizi gösterin. Çocuğun açık iletişimi sürdürmesini destekleyin. Bunu, çocuğu olduğu gibi kabul ederek ve gösterdiği iletişim çabalarını takdir ederek sağlayabilirsiniz.

15 İsim takma, bağırma veya saygısız tutumlara başvurmayın.
Eşler nasıl bir disiplin uygulayacakları konusunda aralarında konuşmalı ve kuralları belirlemelidirler. Disiplinin yanlış davranışları cezalandırmak değil, doğru davranışları öğretmek olarak görülmesi çok önemlidir. Başka biri sizi eleştirirken sizinle nasıl konuşmasını istiyorsanız, siz de çocuğunuzla o şekilde konuşun. İsim takma, bağırma veya saygısız tutumlara başvurmayın.

16 Çocuğunuzun kendisini güvende hissedeceği bir ev ortamı oluşturun
Çocuğunuzun kendisini güvende hissedeceği bir ev ortamı oluşturun. Çocuğunuzu olduğu gibi kabul edin. Çocukların duydukları şeylerin kendileri hakkındaki duygularını etkileyeceğini unutmayın. Saygılı ve destekleyici bir dil kullanın. Bu bakımdan genel kural şudur: Çocuklarınızla konuşurken, çocuğunuzun kendisini anlatırken hangi kelimeleri kullandığını duymak istiyorsanız, siz de o kelimeleri kullanın.

17 Davranışı çocuğunuzun kişiliğinden ayırın
Davranışı çocuğunuzun kişiliğinden ayırın. Örneğin beni hayal kırıklığına uğrattın demek yerine hangi davranışı veya seçimini beğenmediğinizi ve neden beğenmediğinizi belirtin.

18 sağlikli iletişim için iletişim engellerinden kaçının.
1. Emretme, Yönetme “Yapman gerekir…” “… Yapacaksın” “Yapmak zorundasın” Korku ya da aktif direnç yaratabilir; Söylenenlerin tersini “denemeye” davet edebilir; İsyankar davranışa ya da misillemeye yol açabilir.

19 2. Uyarma, Tehdit Etme (Gözdağı Verme)
“… yapamazsın … olur” “Ya yaparsın, yoksa babana söylerim” Korku, boyun eğme yaratabilir; Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini “denemeye” yol açar; Gücenme, kızgınlık, isyankarlığa neden olabilir.

20 Mademki zamanında derslerini yapmadın, bende tatilini sana zehir ederim

21 3.Sürekli öğüt vermek, “… Şöyle yapmak gerekir”
“… Yapmalıydın” “Senin sorumluluğun” “… Şöyle yapmak gerekir” Zorunluluk ya da suçluluk duyguları yaratır; Çocuğun durumunu daha şiddetle savunmasına yol açabilir (“kim demiş”).

22 4.Yargılama, Eleştirme, Suçlama
“Olgunca düşünmüyorsun…” “Sen zaten tembelsin…” Yetersizlik, aptallık, yanlış değerlendirme anlamı taşır; Çocuğun olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlanma korkusuyla iletişimi kesmesine yol açar; Genellikle çocuk yargı ve eleştirileri gerçek olarak algılar (“ben kötüyüm!”) ya da karşılık verir (“siz de daha mükemmel değilsiniz”).

23 Korkarım bu notların ardından ikinci dönem çok daha fazla çalışmak zorunda kalacaksın.Ama düşün, bu zor günlerin ardından güzel bir tatil yapacaksın İletişim engellerinden uzak durduğunuzda,çocuğunuzla aranızda güvenli ve sağlıklı bir iletişim temeli atmış olursunuz.

24 DAVRANIŞLARINIZDA; AŞIRI KORUMA: Başkalarına bağımlı, kendine güveni olmayan. AŞIRI HOŞGÖRÜ: Çocuğu bencil yapar, çocuk kendisine hizmet edilmesini ister. AŞIRI BASKI: Nazik, dürüst, davranabilir ama çekingen ve aşırı hassas olur.

25 AŞIRI İLGİ: Kabiliyetlerinin ortaya çıkmasını engeller.
SÜREKLİ KONTROL: Çocukta aileden ayrıldığında başına kötü bir şey gelecek düşüncesini oluşturur. ELEŞTİRME: Diğer insanlarla iletişiminde çocuğu zorlar.

26 ÇOCUKLA İLETİŞİMİNİZDE
Yüzünüz ona dönük olsun. Söylediklerini başınızla tekrar edin . Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

27 NASIL DAVRANMALIYIZ ! Davranışlarını takdir edin, takdir edilen çocuk;
- Kendini önemli hisseder. - İtaatkâr ve üretken olur - Takdiri çocuğa değil davranışına yapın. Onlara inanın. - insanlara inanırsanız olanaksızı başarırsınız. - Davranışlarınızda denetleyici tehdit edici, küsüp iletişimi kesici şeklinde davranırsanız, çocuk ya isyankar olur ya da boyun eğer.

28 Ona zaman ayırın, pahalı oyuncaklardan iyidir.
Davranışlarını, girişimlerini destekleyin, onaylayın, onaylamanın bir türü “gülümsemedir” Sevgi dolu bir ortam onun kendine olan güven ve saygısını arttırır. Ona güvendiğinizi gösterin, kendine güvenen çocuk davranışlarında da istekli olur

29 HER ÇOCUK ÜZERİNDE GÖRÜNMEZ BİR LEVHA TAŞIR
Çocuğunuzun ayağına taş batmış ve ağlıyorsa “sus bakalım erkek adam ağlamaz” yada ağlamalarına aldırış etmeme; “senin varlığını kabul etmiyorum” anlamına gelir. Ve söylediklerine aldırış etmeyen, fikrini belirttiğinde eleştirilen çocuk içine kapanıp, güvensiz, huysuz ve saldırgan olur. “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin”

30 ÇOCUĞUN DUYGULARINI ANLAMAYA ÇALIŞIN
- Ne düşünüyorsun, nasıl hissediyorsun gibi sorularla anlamaya çalışın. - Korku ve endişelerine saygı duyun. - Kıyaslama yapmayın. - Sosyal ortamda bulunması için cesaretlendirin. - Varlığını önemseyin

31 Sık sık sevdiğinizi söyleyin
- Aile içinde vazgeçilmez bir kişi olduğunun altını çizin - Nasihatlerinizi önce kendi davranışlarınızda gösterin.

32 Ona verdiğiniz sözleri mutlaka yerine getirin
- Onun yaşına uygun davranışlar göstermeye çalışın.

33 Sağlıklı ve mutlu çocuklar için: Anne-Babalar!...

34 Katıldığınız ve sabırla dinlediğiniz için
TEŞEKKÜRLER ...


"HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları