Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİTHATPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİTHATPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ."— Sunum transkripti:

1 MİTHATPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ SORUNLARI OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ SORUNLARI Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

2 6-11 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

3 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Aileden çıkıp dış dünyaya açıldığı,toplumsal çevreye iyice karıştığı çağdır. Aileden çıkıp dış dünyaya açıldığı,toplumsal çevreye iyice karıştığı çağdır. Cinsel kimlik iyice belirmiştir. Cinsel kimlik iyice belirmiştir. Dengeleri yerindedir. Dengeleri yerindedir. El kol becerisi daha da artmıştır. El kol becerisi daha da artmıştır. Konuşma yeteneği ve söz dağarcığı çok gelişmiştir. Konuşma yeteneği ve söz dağarcığı çok gelişmiştir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

4 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ Canlı ve hareketlidir,kabına sığmaz. Canlı ve hareketlidir,kabına sığmaz. Sürekli olarak bir işle uğraşır. Sürekli olarak bir işle uğraşır. Eve girer çıkar, sürekli bir şeyler getirir,götürür. Eve girer çıkar, sürekli bir şeyler getirir,götürür. Filmlerden özenip kendi aralarında çete kurarlar, Filmlerden özenip kendi aralarında çete kurarlar, Yalandan kavgaya tutuşurlar. Yalandan kavgaya tutuşurlar YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

5 Sürekli bir şeyler öğrenmek,yeni bir şey denemek,üstünlük kurmak isterler. Sürekli bir şeyler öğrenmek,yeni bir şey denemek,üstünlük kurmak isterler. Övünmeye bayılırlar. Övünmeye bayılırlar. Hem arkadaşlık kurmak ister hem de arkadaşları arasında sivrilmek isterler. Hem arkadaşlık kurmak ister hem de arkadaşları arasında sivrilmek isterler. Vurdu-kırdılı serüven filmlerine düşkünlük artar. Vurdu-kırdılı serüven filmlerine düşkünlük artar. Resimlendirilmiş öykülere,fıkralara merak sararlar. Resimlendirilmiş öykülere,fıkralara merak sararlar. Duydukları öyküleri,fıkraları anne babalara anlatmaktan hoşlanırlar. Duydukları öyküleri,fıkraları anne babalara anlatmaktan hoşlanırlar YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

6 Misket oynayıp kazanmak,gazoz kapağı ütmek önemli başarı sayılır. Misket oynayıp kazanmak,gazoz kapağı ütmek önemli başarı sayılır. Pul biriktirme, şeker ve çikletlerden çıkan resimleri toplama bu yaşlarda ortaya çıkar. Pul biriktirme, şeker ve çikletlerden çıkan resimleri toplama bu yaşlarda ortaya çıkar. Birbirlerinin sıskalığı,şişmanlığı ve kusurları ile alay etme çoktur. Birbirlerinin sıskalığı,şişmanlığı ve kusurları ile alay etme çoktur YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

7 ÖNERİ: ÖNERİ: Bu dönemde grup etkinliklerine yönlendirilmesi çok yararlı olacaktır.(izcilik çalışmaları vb.) Bu dönemde grup etkinliklerine yönlendirilmesi çok yararlı olacaktır.(izcilik çalışmaları vb.) Bu tür etkinlikler beceri kazandırır, Bu tür etkinlikler beceri kazandırır, Dayanıklılığını geliştirir, Dayanıklılığını geliştirir, Serüven gereksinimini doyurur. Serüven gereksinimini doyurur YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

8 Bu yaşlarda “Ali Ayşe’yi seviyor” gibi bir şaka çocuğu kızdırır ve ağlatır. Bu yaşlarda “Ali Ayşe’yi seviyor” gibi bir şaka çocuğu kızdırır ve ağlatır. Öğretmene kadar götürür bu sorununu. Öğretmene kadar götürür bu sorununu. Aynı duyarlılık kızlarda da vardır. Aynı duyarlılık kızlarda da vardır. Kızlar erkekleri kaba, pis,terbiyesiz olarak görür,kendi aralarına almaz. Kızlar erkekleri kaba, pis,terbiyesiz olarak görür,kendi aralarına almaz YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

9 Kızlar erkekleri kaba, pis,terbiyesiz olarak görür,kendi aralarına almaz. Kızlar erkekleri kaba, pis,terbiyesiz olarak görür,kendi aralarına almaz. Erkekler birlikte olup kızları kızdırmaktan,çantalarını düşürmekten, Erkekler birlikte olup kızları kızdırmaktan,çantalarını düşürmekten, eşyalarını kapıp kaçmaktan hoşlanırlar. eşyalarını kapıp kaçmaktan hoşlanırlar YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

10 Erkekler birlikte olup kızları kızdırmaktan,çantalarını düşürmekten, Erkekler birlikte olup kızları kızdırmaktan,çantalarını düşürmekten, eşyalarını kapıp kaçmaktan hoşlanırlar eşyalarını kapıp kaçmaktan hoşlanırlar Önemli bir değişiklik cinsel merakları azalmış,önceki yıllardaki gibi anne babaya çok soru sormazlar. Önemli bir değişiklik cinsel merakları azalmış,önceki yıllardaki gibi anne babaya çok soru sormazlar. Cinsel konulardan kaçar gibidirler. Cinsel konulardan kaçar gibidirler YAŞ ÖZELLİKLERİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

11 Oyun sokağa ve çevreye kaymıştır. Oyun sokağa ve çevreye kaymıştır. Evde pahalı oyuncaklar oynamak yerine; tozlu bir arsada Evde pahalı oyuncaklar oynamak yerine; tozlu bir arsada - top ardından koşmayı, - top ardından koşmayı, - saklambaç oynamayı, - saklambaç oynamayı, - bisiklete binmeyi, - bisiklete binmeyi, - ip atlamayı, - ip atlamayı, - kaydırak kaymayı ve seksek oynamayı tercih eder. - kaydırak kaymayı ve seksek oynamayı tercih eder YAŞ ÖZELLİKLERİ 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

12 Kızlar ve erkekler kendi aralarında kümeleşerek oynamayı tercih ederler. Kızlar ve erkekler kendi aralarında kümeleşerek oynamayı tercih ederler. Oğlanlar takım oyunlarına yönelir,durmadan yarışırlar. Oğlanlar takım oyunlarına yönelir,durmadan yarışırlar. Erkek çocuk kızlar arasına karışırsa yeni kazandığı erkek kimliğinin zayıfladığı kaygısına kapılır. Erkek çocuk kızlar arasına karışırsa yeni kazandığı erkek kimliğinin zayıfladığı kaygısına kapılır YAŞ ÖZELLİKLERİ 6-11 YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

13 Oyunlarında kahramanları yaşarlar.(He- man,Woltran,Harry potter) Oyunlarında kahramanları yaşarlar.(He- man,Woltran,Harry potter) Erkekler kızları çıtkırıldım,şımarık ve sulu gözlü bulurlar. Erkekler kızları çıtkırıldım,şımarık ve sulu gözlü bulurlar. İlköğretim2.3.sınıftaki bir erkek öğrenci bir kızla yan yana oturmak istemez,erkeklik onuru incinir. İlköğretim2.3.sınıftaki bir erkek öğrenci bir kızla yan yana oturmak istemez,erkeklik onuru incinir. Üstelik alay konusu olur. Üstelik alay konusu olur YAŞ ÖZELLİKLERİ OYUN Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

14 KISACA: Kız ve erkek çocuklarının kendi aralarında kümeleşerek oynamaları. Kız ve erkek çocuklarının kendi aralarında kümeleşerek oynamaları. Filmlerden özenme ve yalandan kavgaların olması. Filmlerden özenme ve yalandan kavgaların olması. Yaşıtlarıyla arkadaşlık ilişkileri kurma isteğinin olması, Yaşıtlarıyla arkadaşlık ilişkileri kurma isteğinin olması, Bir yandan da yetenek ve beceri konusunda onlardan üstün olabilme çabalarının olması. Bir yandan da yetenek ve beceri konusunda onlardan üstün olabilme çabalarının olması. Gazoz kapakları,misket,oyun kağıtları gibi vb. şeyleri biriktirme isteklerinin olması. Gazoz kapakları,misket,oyun kağıtları gibi vb. şeyleri biriktirme isteklerinin olması. Arkadaşlarının zayıf yönleriyle alay etmenin olması. Arkadaşlarının zayıf yönleriyle alay etmenin olması. Özelliklede erkeklerde şiddet içerikli filmler seyretme eğiliminin olması. Özelliklede erkeklerde şiddet içerikli filmler seyretme eğiliminin olması. Erkeklerin kızları şımarık ve sulu bulması. Erkeklerin kızları şımarık ve sulu bulması. İlkokulun 2.ve 3. sınıflarında erkek öğrencilerin kızların yanına oturtulmalarını,erkeklik onurunu incitici olarak algılaması. İlkokulun 2.ve 3. sınıflarında erkek öğrencilerin kızların yanına oturtulmalarını,erkeklik onurunu incitici olarak algılaması. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

15 Kızlar,erkekleri kaba ve terbiyesiz olarak görür ve aralarına almak istemezler. Erkekler bir olup kızları kızdırmaktan hoşlanırlar. Erkekler bir olup kızları kızdırmaktan hoşlanırlar. Anne ve babalar özellikle de bu dönemden itibaren çocukların kontrolden çıktığını düşünürler. Anne ve babalar özellikle de bu dönemden itibaren çocukların kontrolden çıktığını düşünürler. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

16 AİLELERDE ÜÇ EĞİTİM MODELİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

17 Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Ana-babanın İnancı: Ana-babanın İnancı: Eğer acı çekmezlerse çocuklar öğrenemezler. Eğer acı çekmezlerse çocuklar öğrenemezler. Çocuklar sizin yöntemlerinizden korkmazlarsa,sizin kurallarınıza saygı göstermezler. Çocuklar sizin yöntemlerinizden korkmazlarsa,sizin kurallarınıza saygı göstermezler. Çocuklarımı kontrol etmek benim görevim. Çocuklarımı kontrol etmek benim görevim. Çocuklarımın problemini çözmek benim görevim. Çocuklarımın problemini çözmek benim görevim. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

18 Güç ve kontrol: Güç ve kontrol: Hepsi ana-babanın Hepsi ana-babanın Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

19 Problem çözme süreci: Problem çözme süreci: Zorla problem çözme Zorla problem çözme Çocuğun aleyhine Çocuğun aleyhine Kazanan-kaybeden (öğretenler kazanır) Kazanan-kaybeden (öğretenler kazanır) Bütün problem çözme aşamalarını ana- babalar yürütür ve kararları onlar alır. Bütün problem çözme aşamalarını ana- babalar yürütür ve kararları onlar alır. Süreci ana-babalar yönetir ve kontrol eder. Süreci ana-babalar yönetir ve kontrol eder. Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

20 Çocuklar ne öğrenir: Çocuklar ne öğrenir: Çocukların problemlerini çözmek ana- babaların sorumluluğundadır. Çocukların problemlerini çözmek ana- babaların sorumluluğundadır. İletişimde ve problem çözmede kırıcı yöntemler. İletişimde ve problem çözmede kırıcı yöntemler. Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

21 Çocuklar nasıl tepki verirler: Çocuklar nasıl tepki verirler: Öfke,inatçılık Öfke,inatçılık İntikam,isyan İntikam,isyan Geri çekilme,korkuyla bastırılma. Geri çekilme,korkuyla bastırılma. Cezacı veya Otokratik Yaklaşım Özgürlük yok ama sınırlar var Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

22 Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Ana-babaların inancı Ana-babaların inancı Benim görevim çocuklara hizmet vermek ve onları mutlu etmek. Benim görevim çocuklara hizmet vermek ve onları mutlu etmek. Çocuklarımı üzen sonuçlar etkili olmaz. Çocuklarımı üzen sonuçlar etkili olmaz. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

23 Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Güç ve kontrol: Güç ve kontrol: Hepsi çocuklarda Hepsi çocuklarda Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

24 Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Problem çözme süreci Problem çözme süreci İkna ederek problem çözme İkna ederek problem çözme Kazanan kaybeden(çocuklar kazanır) Kazanan kaybeden(çocuklar kazanır) Problem çözme aşamalarının çoğunu ana-babalar gerçekleştirir. Problem çözme aşamalarının çoğunu ana-babalar gerçekleştirir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

25 Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Çocuklar ne öğrenir. Çocuklar ne öğrenir. “ Kurallar benim için değil,başkaları için vardır.Ben istediğimi yaparım.” “ Kurallar benim için değil,başkaları için vardır.Ben istediğimi yaparım.” Bağımlılığı,saygısızlığı, ben- merkezciliği öğrenir. Bağımlılığı,saygısızlığı, ben- merkezciliği öğrenir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

26 Serbest (Gevşek) Yaklaşım ( Sınırlar Olmaksızın Özgürlük) Çocuklar nasıl tepki verir. Çocuklar nasıl tepki verir. Söylenenleri duymazdan gelirler Söylenenleri duymazdan gelirler Sözleriyle ana-babalarını yıpratırlar. Sözleriyle ana-babalarını yıpratırlar. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

27 Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Ana-babaların inancı Ana-babaların inancı Çocuklar problemlerini kendi başlarına çözebilirler. Çocuklar problemlerini kendi başlarına çözebilirler. Çocuklara seçenekler sunulmalıdır ve bu seçtikleri davranışların sonuçlarından ders almalarına izin verilmelidir. Çocuklara seçenekler sunulmalıdır ve bu seçtikleri davranışların sonuçlarından ders almalarına izin verilmelidir. Yüreklendirme,işbirliğini arttırmanın etkili bir yoludur. Yüreklendirme,işbirliğini arttırmanın etkili bir yoludur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

28 Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Güç ve kontrol: Güç ve kontrol: Çocuklara ancak taşıyabilecekleri kadar güç ve kontrol verilmelidir. Çocuklara ancak taşıyabilecekleri kadar güç ve kontrol verilmelidir. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

29 Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Problem çözme süreci Problem çözme süreci İşbirliği İşbirliği Kazanan –kazanan Kazanan –kazanan Karşılıklı saygıya dayanır. Karşılıklı saygıya dayanır. Çocuklar problem çözme sürecinin aktif katılımcılarıdır. Çocuklar problem çözme sürecinin aktif katılımcılarıdır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

30 Demokratik Yaklaşım (Sınırlar İçinde Özgürlük) Çocuklar nasıl tepki verir. Çocuklar nasıl tepki verir. Daha çok işbirliği Daha çok işbirliği Kendi başlarına problemlerin çözülmesi Kendi başlarına problemlerin çözülmesi Ana babaların sözlerinin ciddiye alınması. Ana babaların sözlerinin ciddiye alınması. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

31 İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

32 A-Davranış Bozuklukları: A-Davranış Bozuklukları:  Huzursuzluk,  Sinirlilik,  Geçimsizlik,  Saldırganlık,  Yalan Söyleme,  Çalma,  Okuldan Kaçma İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

33 A-Davranış Bozuklukları: A-Davranış Bozuklukları: Nedenleri: Nedenleri: Yakın birinin ölümü, Yakın birinin ölümü, Aile sorunları, Aile sorunları, Evde ya da okulda dayaktan korkma, Evde ya da okulda dayaktan korkma, Anne ve babanın yalan söylemesi. Anne ve babanın yalan söylemesi. İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

34 A-Davranış Bozuklukları: A-Davranış Bozuklukları: Öneri: Öneri: Güç ve enerji tüketimi çok olan spor alanlarına(tenis,basketbol,voleybol,y üzme) Güç ve enerji tüketimi çok olan spor alanlarına(tenis,basketbol,voleybol,y üzme) Sosyal çalışmalara(tiyatro,izcilik,satranç) vb. yönlendirilmeli. Sosyal çalışmalara(tiyatro,izcilik,satranç) vb. yönlendirilmeli. İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

35 İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Okul korkusu: Okul korkusu: Okula gitmek istememe, Okula gitmek istememe, Karın ağrısı, Karın ağrısı, Baş ağrısı, Baş ağrısı, Çocuk okula gitmeye zorlanırsa huzursuzluk artar. Çocuk okula gitmeye zorlanırsa huzursuzluk artar. Ağlar ve tehditlerde bulunur. Ağlar ve tehditlerde bulunur. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

36 Gece işemeleri: Gece işemeleri:  % 5’i bedensel hastalıklardan ortaya çıkar.  Bağırsak paraziti,  İdrar yolu iltihapları,  Omurganın doğumdan kaynaklanan bozuklukları,  Akrabalarda da aynı sorunun görülmesi(kalıtım ) İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

37 Gece işemeleri: Gece işemeleri:  Erken ve baskılı tuvalet eğitimi,  Kardeş doğumu,  Kardeş kıskançlığı,  Ceza,  Korku  Gece işemelerinin %60’ı uyku derinliğinde görülür. İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

38 Tırnak yeme: Tırnak yeme:  Güvensizlik işaretidir,  5-6 yaşlarında başlar.  Yetersiz ilgi ve sevgi,baskıcı eğitim. İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

39 Öğrenme Güçlüğü: Öğrenme Güçlüğü: Zeka gelişimi, Zeka gelişimi, Görme ve işitme bozukluğu. Görme ve işitme bozukluğu. İLKOKUL ÇAĞINDA SIK RASTLANILAN PROBLEMLER Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

40 Çocuklarda tembellik ve eğitim Tembellikle mücadele etmek elbette gereklidir.Ama bir öğrenciyi sevdiği ve başarılı olduğu yönlere yöneltmek,çok daha önemlidir.(J.Maritan) Tembellikle mücadele etmek elbette gereklidir.Ama bir öğrenciyi sevdiği ve başarılı olduğu yönlere yöneltmek,çok daha önemlidir.(J.Maritan) Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

41 Tembellik,hiçbir engel olmadığı halde,kişinin çalışma iradesi gösterememesi hali olarak kabul edebiliriz. Bedensel nedenler.(Bir kusurun yada hastalığın olması) Bedensel nedenler.(Bir kusurun yada hastalığın olması) Ruhsal nedenler.(İçe kapanıklılık,yetersizlik duygusu vs..) Ruhsal nedenler.(İçe kapanıklılık,yetersizlik duygusu vs..) Toplumsal nedenler.(Arkadaşlık ilişkileri,anne-baba çatışmaları) Toplumsal nedenler.(Arkadaşlık ilişkileri,anne-baba çatışmaları) Diğer nedenler: Diğer nedenler: Çocuğun okula gelmeden önce,okul için yeteri kadar hazırlanmamış bulunması. Çocuğun okula gelmeden önce,okul için yeteri kadar hazırlanmamış bulunması. Çocuğun vaktinden önce okula gönderilmesi. Çocuğun vaktinden önce okula gönderilmesi. Sık sık okul değiştirme. Sık sık okul değiştirme. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

42 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Konuşulanları yarıda kesmeyin Kişiler hakkında yorum yapmayın Dinlerken başka bir şey yapmayın. Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın Savunmaya geçmeyin; Sadece dinleyin Yargılamayın ve eleştirmeyin Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmayın Anlatılanlara gülmeyin; İnsanları utandırmayın Saldırgan tavırlar takınmayın Duygularınızı gizlemeye çalışmayın Zıtlaşmayın ve tartışmayın Çok fazla konuşmayın Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

43 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Göz teması kurun Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun Dikkatli dinleyin ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli edin Daha iyi anlamak için sorular sorun Empatik, sabırlı ve kabul edici olun Etkileşime önem verin, uygun olduğunda kişiye dokunun Açık uçlu sorular sorun Basit ve anlaşılır bir dil kullanın Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun Çocukla yüzyüze konuşun Gerekirse yere yanına oturun Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapın ve gülümseyin Geri bildirim verin Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

44 Çocuklarımızla nasıl konuşmalıyız? Söz konusu sorunla ilgili olarak çocuğun ne hissettiğini mutlaka anlamaya çalışmak. Söz konusu sorunla ilgili olarak çocuğun ne hissettiğini mutlaka anlamaya çalışmak. Çocuğun kendi hakkındaki olumsuz duygu ve düşünceleri ortadan kaldırmaya çalışmak. Çocuğun kendi hakkındaki olumsuz duygu ve düşünceleri ortadan kaldırmaya çalışmak. Çocuğu küçük düşürücü davranışlardan kaçınmak. Çocuğu küçük düşürücü davranışlardan kaçınmak. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

45 Ona sınırsız sevginizi verin.Bu çocuğun şımartılması değildir.Çocuk sevgiyi görüp yaşasın ki sevgi versin. Sevgi,sıcaklık ve güven,tıpkı yemek yeme gibi temel ihtiyaçlardandır. Sevgi,sıcaklık ve güven,tıpkı yemek yeme gibi temel ihtiyaçlardandır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

46 Ona inanın ve güvenin.Mutlaka her çocuğun yapabildiği ve geliştirebilmesi için beklediği özel yetenekleri vardır. Dayanıklılığını arttırın.Kendi kararlarını almalarını sağlayacak ortamlar oluşturun.Sorumluluk duygularının gelişmesini sağlayın. Dayanıklılığını arttırın.Kendi kararlarını almalarını sağlayacak ortamlar oluşturun.Sorumluluk duygularının gelişmesini sağlayın. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

47 Ekip olarak çalışın. Ona uğraşılar bulun.Onların hobi edinmelerini sağlayın.İyi bir aile hayatına sahip olmak her şeyi birlikte yapmak anlamına gelmiyor.Yetenekleri,ilgile ri doğrultusunda aile olarak yönlendirme yapılamalıdır.Onlara birçok alternatif sunulmalıdır. Ona uğraşılar bulun.Onların hobi edinmelerini sağlayın.İyi bir aile hayatına sahip olmak her şeyi birlikte yapmak anlamına gelmiyor.Yetenekleri,ilgile ri doğrultusunda aile olarak yönlendirme yapılamalıdır.Onlara birçok alternatif sunulmalıdır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

48 Çocuklarla mutlaka ortak yaşantılar oluşturulmalıdır. Beraber masal okumak,televizyon seyretmek gibi. Beraber masal okumak,televizyon seyretmek gibi. Bu şekilde hem iletişiminiz güçlenecek hem de çocuğun size olan güveni artacaktır. Bu şekilde hem iletişiminiz güçlenecek hem de çocuğun size olan güveni artacaktır. Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi

49 BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ REHBERLİK SERVİSİ REHBERLİK SERVİSİ Mithatpaşa İlkokulu Rehberlik Servisi


"MİTHATPAŞA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) İLKOKUL DÖNEMİ(6-11) GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARININ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları