Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Karan Tugay GÖNENÇ Marketing Strategy and Differential Advantage:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Karan Tugay GÖNENÇ Marketing Strategy and Differential Advantage:"— Sunum transkripti:

1 Karan Tugay GÖNENÇ Marketing Strategy and Differential Advantage:
A Comment Karan Tugay GÖNENÇ Fatma ULU

2 Makalenin Kimliği Makale Adı: Pazarlama Stratejisi ve Diferansiyel Avantajı Yazarlar: Amitava Chattopadhyay, Prakash Nedungadi, & Dipankar Chakravarti Yayımlandığı Kaynak: Journal of Marketing Yayımlanma Tarihi: 1985 Cilt-Sayı : Vol. 49 , Sayfa Sayısı: 9 ( ) Atıf Sayısı: 89 atıf yapılmıştır (scholar.google.com sonucu) Anahtar Kelimeler: pazarlama, stratejik pazarlama , Diferansiyel

3 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Amitava Chattopadhyay D.T
July 5, Calcutta (Kolkata), India Profesör, Danışman, Yazar Web sitesi Üniversite University of Florida GlaxoSmithKline Kurumsal Yenilik Profesörü başkanı ve Hindistan için Pazara Giriş Stratejileri Kurucusu ve Direktörü

4 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Amitava Chattopadhyay
Genel olarak; Amitava öncelikle markalaşma, iletişim, yaratıcılık, ve yeni ürün geliştirme ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Tüketici Araştırmaları Dergisi, Journal Pazarlama, Pazarlama Bilimi, Yönetim Bilimi, ve Uzun Menzilli Planlama dahil olmak üzere birçok dergilerde yer almıştır. Tüketici Psikoloji Dergisi, Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Uluslararası İşletme Araştırmaları Dergisi, Sosyal Bilimler Araştırma Ağı, İnternet Pazarlama ve Reklamcılık International Journal ve Pazarlama Eğitimi Uluslararası Dergisi'nin yayın inceleme ekiplerinde yer almıştır. Ayrıca Tüketici Araştırmaları Derneği Danışma Kurulu Üyesi'dir. Yaptığı araştırma için, Robert Ferber Ödülü‘nü almıştır.

5 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Amitava Chattopadhyay Yayınlar:
The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brands McGraw-Hill Mayıs 2012 You Are Most Vul­ner­a­ble When You Are Not Mindful: The Impact of the Mode of Exposure and Interpretive Frame on Self-Evaluations and Brand Organizational Behavior and Human Decision Processes Uncon­scious Creativity: When Can Unconscious Thought Outperform Conscious Thought? Journal of Consumer Psychology Ekim 2012

6 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Amitava Chattopadhyay
Yayınlar ve Kitaplar: The Inter­ac­tion of Cre­ativ­ity Train­ing and Extrin­sic Rewards on New Prod­uct Development Journal of Marketing Temmuz 2011 Healthy Oils India: Cooking Up a Success in the Indan Edible Oils Market Haziran 2014 Grupo Britt N.V.: should it seek to expand business in the USA? Nisan 2013 Mindray Medical International Limited: Going Global from China Şubat 2014 BYD (Build Your Dreams): Jour­ney to Green Dreams Pollo Campero in the USA Management Decision Ağustos 2014

7 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Amitava Chattopadhyay
Yayınlar ve Kitaplar: In 2012, Amitava published his first book with McGraw-Hill, titled The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brands. The book is co-authored with Prof. Rajeev Batra (S.S. Kresge Professor of Marketing at the Ross School of Business at the University of Michigan), and Prof. Aysegul Ozsomer (Koç University, Istanbul, Turkey). "The New Emerging Market Multinationals" is based on an in-depth study of 39 emerging market multinationals (EMNCs) that revealed innovative compete-from-below strategies and tactics fueling the meteoric rise of firms from countries such as India, China, Thailand, Turkey and Brazil.

8 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Prakash Nedungadi D.T
September 27, India Üniversite University of Florida Unilever, Gillette, Aditya Birla Grubu ve Procter and Gamble

9 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Prakash Nedungadi
Genel olarak; Prakash en iyi tüketici ve karar verme üzerine yaptığı çalışmalarla tanınmıştır. Yazmış olduğu Tüketici Araştırma makalesi; tüketici davranışları üzerindeki en iyi disiplinler arası makale alanında Robert Ferber Ödülü'nü kazanmıştır. Prakash; genellikle Tüketici davranışları hakkında ve yönetsel biliş üzerindeki yönetimsel karar verme bilgi temsili rolü üzerinde durmuştur. ("Yönetim Rekabet Avantajı Temsilleri," Pazarlama Dergisi, 1994, gibi) Prakash lisans öğrencileri, MBA, doktora öğrencileri veya yöneticilere öğretim konusunda olsun, bütün faaliyetlere enerji ve canlılık getirdi. Onun yaratıcılık üzerine yeni fikirleri vardır. Indiana Üniversitesi'nde olduğu kısa zamanda, programlara ve eğitim üzerinde gerçek bir etkisi olmuştur.

10 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Prakash Nedungadi Yayınlar ve Kitaplar:
Nedungadi, Prakash (1990), "Recall and Consumer Consideration Sets: Influencing Choice Without Altering Brand Preference,« Nedungadi, Prakash and Vinay Kanetkar (1991) "Modeling Brand Consideration and Choice: Tests on Experimental and Scanner Data,« Baker, William, J. Wesley Hutchinson, Danny Moore, and Prakash Nedungadi (1986), " Brand Familiarity and Advertising: Effects on the Evoked Set and Brand Preference," in Advances in Consumer Research Category structure, brand recall, and choice by Prakash Nedungadi

11 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Dipankar Chakravarti D.T
1950/11/9 U.S. Citizen Profesör, Tüketici Psikoloji Derneği eski başkanı. Web adresi Üniversite Carnegie Mellon University Professor and Vice Dean for Programs at Johns Hopkins University Carey School of Business

12 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Dipankar Chakravarti
Doktorasını (Endüstriyel Yönetim, Carnegie Mellon Üniversitesi) yapmış ve Pazarlama, tüketici davranışları ve gelişmekte olan ekonomilerde tüketici psikolojisi üzerinde duran Profesör Dipankar ;2009 yılında Johns Hopkins Carey Business School’a katılmıştır. Onur ve Farklılıkları * Tüketici Araştırmaları Dergisi'nde en iyi ACR / JCR ödülü (1994) * Tüketici Psikoloji Ömür boyu Üyesi ve Başkanı ( ) *Yönetmen (Akademik), Tüketici Araştırmaları Derneği ( ) İlgi Alanları Yönetsel ve Tüketici Karar Verme • İleri Pazarlama Araştırma Yöntemleri • Müşteri İlişkileri Yönetimi Gelişmekte Olan Ülkelerde Sosyal Girişimcilik

13 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Dipankar Chakravarti
Yayınlar ve Kitaplar: Tüketici Psikoloji Dergisi ( ; Yardımcı Editör , Editör, ) Tüketici Araştırmaları Dergisi ( ), Pazarlama Araştırmaları Dergisi ( ), Pazarlama Bilim (Misafir Alan Editör, 2006); Pazarlama Mektuplar (Özel Sayı Editörü 2005). Pazarlama Dergisi; Perakendecilik Dergisi; Psikoloji ve Pazarlama, Vikalpa •Chakravarti, Dipankar, Andrew Mitchell and Richard Staelin (1979), “Judgment Based Marketing Decision Models: An Experimental Investigation of the Decision Calculus Approach." Management Science, 25, 3, March, •Chakravarti, Dipankar, Andrew Mitchell and Richard Staelin (1981), “Judgment Based Marketing Decision Models: Problems and Possible Solutions.” Journal of Marketing, 45, 4, Fall •Biehal, Gabriel and Dipankar Chakravarti (1986), "Consumers' Use of Memory and External Information in Choice: Macro and Micro Perspectives." Journal of Consumer Research, 12, 4, March, (Nominee: ACR/JCR award for best paper in JCR, ).•

14 Makalenin Yazarları Prof. Dr. Dipankar Chakravarti
Yayınlar ve Kitaplar: Lynch, John G. Jr., Dipankar Chakravarti and Anusree Mitra (1991), "Contrast Effects in Consumer Judgments: Changes in Mental Representation or in the Anchoring of Rating Scales." Journal of Consumer Research, 18, 3, December, (Winner, ACR/JCR award for best paper in JCR ). Krishnan, Shanker and Dipankar Chakravarti (1999), "Memory Measures for Pretesting Advertisements: An Integrative Conceptual Framework and a Diagnostic Template." Journal of Consumer Psychology. 8, 1, 1-37. Srivastava, Joydeep, Dipankar Chakravarti, and Amnon Rapoport (2000), “Price and Margin Negotiations in Marketing Channels: An Experimental Study of Sequential Bargaining Under One-Sided Uncertainty and Opportunity Cost of Delay.” Marketing Science, 19, 2, Spring, Chakravarti, Dipankar (2006), “Voices Unheard: The Psychology of Consumption in Poverty and Development.” Journal of Consumer Psychology, 16, 4, Srivastava, Joydeep and Dipankar Chakravarti (2009), “Channel Negotiations with Information Asymmetries: Contingent Influence of Communication and Trustworthiness Reputations.” Journal of Marketing Research, 46, 4, August, Srivastava, Joydeep and Dipankar Chakravarti (2011), “Price Presentation Effects in Purchases Involving Trade-ins.” Journal of Marketing Research, 48, 5, October,

15 Çağdaşlar A. Parasuraman P. Varadarajan Subhash C. Jain D Yeskey
GE Greenley Y Wind TS Robertson

16 İçerik Tanımı: Dil ve Üslup
Yazarların üslubu, fazla teknik terim içermesine rağmen hedef kitleye uygundur. Yazarlar dili etkili kullanmıştır. Görsel tablolar kullanılmıştır. Yazarların konuya yaklaşımı analitiktir ve tekniktir. İçerik Tanımı: Dil ve Üslup

17 İçerik Tanımı Makale pazarlama stratejisi ve stratejik planlama alanına ait Makale kavramsal çerçevede analizler içermektedir. Makale yapılan birçok araştırmaya dayandırılmıştır. Makale, eleştirilen makalenin daha fazla geliştirilmeye ihtiyaç duyduğunu iddia etmektedir.

18 Hedef Okuyucu Kitlesi Pazarlama Yöneticileri Starteji Planlayıcılar
İstatistikçiler Eğitimciler Araştırma Analistleri ve tüm pazar Araştırması ile ilgilenenler

19 Aynı Konuda Yazılan Makaleler
More on" Marketing Strategy and Differential Advantage" A Parasuraman, P Varadarajan - The Journal of Marketing, JSTOR Understanding marketing strategy and differential advantage VJ Cook Jr - The Journal of Marketing, JSTOR Strategic forces affecting marketing strategy DW Cravens - Business Horizons, 1986 – Elsevier The evolution of strategic marketing SC Jain - Journal of Business Research, 1983 – Elsevier Strategic marketing: industrial companies face a critical challenge D Yeskey - Management Review, 1986

20 Makalenin Yayınlandığı Dergi Hakkında Araştırma:
Journal of Marketing Research  (Pazarlama Araştırmaları Dergisi) Pazarlama Araştırmaları Dergisi yöntemleri, teknikleri, ve uygulama felsefesi, kavramlar ve teoriler, pazarlama araştırması konusunda yoğunlaşmaktadır. Dergi, teknik odaklı araştırma analistleri, eğitimciler ve istatistikçiler için yayınlanmaktadır. Makalenin Yayınlandığı Dergi Hakkında Araştırma:

21 Abstract Marketing Strategies and Differancial Advantages
In this article, "New Paradigm in Marketing Strategies" topic which is suggested Cook(JM, Bahar 1983) is criticised. The Authors criticised to Cook by conceptual method. At the first, they examined concept of marketing strategies and hyphotesis of planning strategies. By this way, they tried to examine automobile companies to discover  to concept of running to the market. This analyse examines to ideas about relation between strategical investments by automobile manufacturers with market share and queries to the ideas are constintant. Cook asserted that advantages of %8.8 relative prices of american automobile manufacturers are unsustainable and the big drop down to market shares at 1981 proves this idea.

22 Abstract There were too many critics about Cook's analyse.
For example; %8.8 price advantages which is labaled as unsustainable is not soo understandable and clear wihtout the more than current and significant data. When competitve dynamics are examined, suspicious parts of cooks assertion comes up clearly. According to COOK, AMC Automobile Company's future is bright. Although, AMC had lost all of market share and the company  exigencied to merged with foreign companies. Summary; The analyse of find out more question mark about the analyse and its value more than answers about competition dynamics in aut

23 Makalenin Özeti Pazarlama Stratejisi ve Diferansiyel Avantajı
Bu makalede, Cook {JM, Bahar 1983) tarafından önerilen "pazarlama stratejilerinde yeni bir paradigma" konusu eleştirilmektedir. Yazarlar Cook'u kavramsal bir çerçevede analiz edip bu şekilde eleştirmiş. Öncelikle, pazarlama stratejisi kavramlarını ve stratejik planlamada varsayımları inceleyip, otomobil pazarında firmaları inceleyerek mantığını anlamaya çalışmışlardır. Bu analizde ; otomotiv üreticilerinin yapmış olduğu stratejik yatırımlar ile Pazar payları arasında bir ilişki olup olmadığı hakkında tutarlı bir görüş sunulup sunulmadığı araştırılmıştır. Cook ;Amerikan otomotiv üreticilerinin %8.8 göreceli fiyat avantajının sürdürülemez olduğunu ve bunun 1981’deki Pazar paylarındaki büyük düşüşün bir göstergesi olduğunu öne sürmektedir. Cook’un analizine birçok eleştiri yöneltilmiştir. Örnek olarak; elde daha fazla ve anlamlı veri olmadan 1975 yılındaki %8.8 fiyat avantajını “sürdürülemez” olarak etiketlemenin çok fazla anlamlı ve açık olmadığıdır. Rekabetçi dinamikler araştırıldığında Cook’un analizinin şüpheli yanları daha bariz ortaya çıkmaktadır. Cook’a göre AMC otomobil firmasının çok parlak bir geleceği vardı. Buna rağmen AMC bütün Pazar payını kaybetti ve hayatta kalmak için yabancı firmalarla birleşmek zorunda kaldı.

24 Makalenin Özeti Sadece Ford’un Pazar payı performansı Cook’un öngörü analizi ile uyuşuyordu. Bu analizde daha birçok problem tespit edilip aktarılabilir. Dolayısıyla piyasa tepkisi doğrusal değil ve piyasa parametresi bilinmiyor ise Pazar payı ayarlamalarının sadece diferansiyel avantaj skorlarına bakılarak tahmin edilmesi düşünülemez. İkinci olarak; analizin zamanlaması uygun olmayabilir ve firmaların 5 yıllık stratejileri dikkate alınmamış olabilir. Son olarak Cook her yıl için sadece bir adet belirli yatırım endeksini her maket elementi için kullanmıştır. Cook’un stratejik pazarlama paradigması stratejik hırslarla market karışımlarının parçalarını ilişkilendirmeye çalıştı. Ayrıca Cook Pazar değişkenleri ve ölçülerini içeren bir liste yazmış ve Market stratejisini stratejik hırslarla market bileşenlerini ilişkilendiren 4 tane kararın uygulanabilir kombinasyonları olarak tanımlamıştır. Herhangi bir firma için bütün seçenekler mantıklı olsa bile Cook yatırım alternatiflerini değerlendirmek için kesin bir kural ortaya koyamamıştır. Özet olarak; Cook’un analizi otomotiv endüstrisindeki rekabet dinamikleri hakkında verdiği cevaplardan daha çok analizin değeri hakkında daha fazla soru işareti ortaya çıkarmıştır. Her ne kadar Cook önemli noktalara temas etmiş olsada ortaya koymuş olduğu çalışmanın zayıflıkları çok fazladır.

25 SONUÇ Sonuca bakılmaksızın, katkılarına rağmen Cook’un analizinin her firmaya kolayca uygulanamayacağı açıktır. Ana problem Cook’un stratejik pazarlama hırsını harcama terimleri ile tanımlanması ve sorumluluk ile ilişkilendirilmesinden kaynaklanmaktadır. Açıkça, Cook’un çalışmasını zorlaması genel pazarlama kararları çerçevesinin uzun vadeli rekabetçi Pazar performansına odaklanmasıdır. Bu makale Cook’un analizinin daha fazla geliştirilmeye ihtiyaç duyduğunu iddia etmektedir.

26 TEŞEKKÜRLER DOKTORA - SEMİNER 2015


"Karan Tugay GÖNENÇ Marketing Strategy and Differential Advantage:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları