Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EYÜP-ÖGEP  Çalışmayı sürdürememe  Çalışmayı erteleme VE BAŞARISIZLIK ! Sınavda başarılı olmak için çalışmalıyım Konuları tekrar etmeli, test çözmeliyim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EYÜP-ÖGEP  Çalışmayı sürdürememe  Çalışmayı erteleme VE BAŞARISIZLIK ! Sınavda başarılı olmak için çalışmalıyım Konuları tekrar etmeli, test çözmeliyim."— Sunum transkripti:

1

2 EYÜP-ÖGEP

3  Çalışmayı sürdürememe  Çalışmayı erteleme VE BAŞARISIZLIK ! Sınavda başarılı olmak için çalışmalıyım Konuları tekrar etmeli, test çözmeliyim Şimdi masada otur, uyuz uyuz... Bu akşam da güzel film varmış Biraz müzik dinleyip açılayım Azıcık uyuyayım Ne kıl ders be... Karnım acıktı Ne yorucu gündü be... Bu sınavda nerden çıktı şimdi! EYÜP-ÖGEP

4 TTelevizyon, Bilgisayar, Telefon AArkadaşlara hayır diyememe ÇÇalışma sırasında hayal kurma

5  Çalışma ortamının düzenli olmaması  Çalışılan ortamın havasız olması  Yatarak uzanarak çalışma  Çalışma masası dışında değişik yerlerde çalışma  Çalışırken bir şeyler atıştırma EYÜP-ÖGEP

6  Ders harici aktivitelere fazla zaman verme ya da hiç zaman ayırmama  Çalışmayı sürekli erteleme  Çalışma isteğinin gelmesini bekleme EYÜP-ÖGEP

7 YATILI OKULLARDA EĞİTİM BAŞARISI DAHA YÜKSEKTİR -Düzenli ve programlı çalışma saatleri. -Etüt odalarının zihnin dağılmasına sebep olacak ve çalışmayı engelleyecek uyaranlardan arındırılmış olması. -Sık sık ders tekrarı yapılması EYÜP-ÖGEP

8 HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır. EYÜP-ÖGEP

9 Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz EYÜP-ÖGEP

10 bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, EYÜP-ÖGEP

11 bir başka gün canınız sıkkın olduğu için, EYÜP-ÖGEP

12 bir diğer gün hava içinizi kararttığı için, EYÜP-ÖGEP

13 bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb.. Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür. EYÜP-ÖGEP

14 Başarının 3 Anahtarı 1.Başarıya inanma 2.Hedef belirleme 3.Sistemli çalışma EYÜP-ÖGEP

15 Yapabileceğinize de inansanız, yapamayacağınıza da inansanız, haklı çıkarsınız. Henry Ford Diyor ki; EYÜP-ÖGEP

16 “Nasıl ders çalışmalıyız?’’ sorusunu cevaplamadan önce ‘‘niçin ders çalışmalıyız?’’ sorusunun cevabını bulmalıyız. Nasıl ders çalışmalıyız? EYÜP-ÖGEP

17 Hedefinizi Belirlediniz mi? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. EYÜP-ÖGEP

18 50 net +80 net 1.Adım Net Net Ulaşılabilir bir hedef Mantıklı ve makul olmalı Hedefe inanma ve azim Kabiliyetlerine uygun bir hedef SBS’ de ….. Net yapmak istiyorum, Matematik dersim 5 olacak vb. HEDEF BELİRLEME

19 Descartes ‘ın 4 Temel Prensibi: 1.Ön yargısız olmak 2.Bütünü parçalarına ayırmak 3.En kolay olandan başlamak 4.Tekrar yapmak. EYÜP-ÖGEP

20 ÇALIŞIRKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 1. Zor dersleri dinlenmiş olduğunuz saatlerde çalışınız. 2. Önemli olan yerlerin altını çiziniz, özet çıkarınız. 3. Anlamadığınız yerlere ? işareti koyunuz ve cevabını bulunuz ya da sorunuz Hiç ara vermeden çalışırsanız; bir süre sonra düşer! Hiç ara vermeden çalışırsanız; “Algılama Gücü” bir süre sonra düşer! Çok ara vererek çalışırsanız; “Hatırlama eğrisi” hızla düşer! EYÜP-ÖGEP

21 5. 5. Aynı tür dersleri peş peşe çalışmayınız! Zor bir dersin ardından daha kolay bir ders çalışarak dinlenmenizi sağlayabilirsiniz. 6. Uyku saatinde iyi uyu! Ders saatinde sakın uyuma! 7. Öğrendiklerimizi uykuda daha yavaş unuturuz! yavaş unuturuz! Bir şeyi kalıcı öğrenmek istiyorsak; Uyumadan önce Tekrar yapınız! Unutmayınız! unutursunuz! Unutmayınız! Böylece daha az unutursunuz!

22 EYÜP-ÖGEP Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız.

23 EYÜP-ÖGEP DERS ÇALIŞIRKEN UYGULANABİLECEK YÖNTEMLER -5 N 1 K YÖNTEMİ -5 N 1 K YÖNTEMİ Kim? Ne? Nerede? Nerede? Ne zaman? Nasıl? Niçin? Örneğin: İstanbul’un Fethi

24 İİncele(Gözden geçir) SSoru sor(Ana ve ara konuları soru haline getirin) OOku(Soruları yanıtlamak için okuyun) AAnlat(En iyi hatırlama yolu anlatmaktır) TTekrarla(24 saat içinde tekrarlanmayan bilginin % 80’ni hatırlanmıyor) İSOAT

25 EYÜP-ÖGEP Dersten sıkılmak için çok fazla nedenimiz yok... Sahip olduklarımızın farkına varalım... farkına varalım...

26 EYÜP-ÖGEP DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ


"EYÜP-ÖGEP  Çalışmayı sürdürememe  Çalışmayı erteleme VE BAŞARISIZLIK ! Sınavda başarılı olmak için çalışmalıyım Konuları tekrar etmeli, test çözmeliyim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları