Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Internet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E-TAM) İle Bir Model Önerisi Araş. Gör. Dr. Aykut Hamit.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Internet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E-TAM) İle Bir Model Önerisi Araş. Gör. Dr. Aykut Hamit."— Sunum transkripti:

1 Internet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E-TAM) İle Bir Model Önerisi Araş. Gör. Dr. Aykut Hamit Turan Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF İşletme Bölümü

2 2 Giriş Internet Olgusu –Elektronik Ticaret –Tüketici Davranışı Sosyo – Psikoloji Temelli Teoriler –Birey Davranışını Açıklamanın Önemi –Yönetim Bilişim Sistemleri Literatürü Teknoloji Kabul Modeli (Technology Acceptance Model – TAM)

3 3 Türkiye’de Internet Gelişen Bilgisayar ve Internet Teknolojileri Yaygınlaşan Internet Üzerinden Ticaret –Düşen Maliyetler –Artan Erişim –Bilgi ve Hizmetin Yaygınlaşması TÜİK Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Araştırması –Düşük Internet Kullanımı (%26.67) –Erkek Egemenliği (%34.76) –Bilgi Arama Amacı (%90.54) –İletişim Amacı (%80.74) –Düşük Internet Alışverişi (%5.65) –Genel Olarak Bilgi Edinme Amaçlı Internet Kullanımı

4 4 Birey Davranışını İnceleyen Sosyo- Psikolojik Teoriler Sebepli Faaliyetler Teorisi (Theory of Reaoned Action – TRA) (Fishbein ve Ajzen, 1975) Planlanan Davranışlar Teorisi (Theory of Planned Behavior – TPB) (Azjen, 1991) Teknoloji Kabul Modeli (Technology Acceptance Model - TAM) (Davis, 1989)

5 5 Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E - TAM)

6 6 E - TAM Algılanan Kullanışlılık (Perceived Usefulness – PU) Algılanan Kullanım Kolaylığı (Perceived Ease of Use – PEU) Uyumluluk/Uygunluk (Compatibility – C) Tavırlar (Attitudes – A) Davranışa Yönelik Niyet (Behavioral Intention – BI) Gerçek Davranış (Actual Usage – AU)

7 7 Sonuç Internet ile Değişim Farklı Alışveriş Kanalları Internet’in Farklı Kullanım Alanları Tüketici Davranışının Temellerini Bilmenin Önemi Internet Alışverişinin Avantaj/Dezavantajları Tüketici Birey Davranışını Açıklamaya Yönelik Teorik Altyapılar


"Internet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E-TAM) İle Bir Model Önerisi Araş. Gör. Dr. Aykut Hamit." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları