Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KÜMELER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KÜMELER."— Sunum transkripti:

1 KÜMELER

2 KÜMELER BİLEŞİM KÜME KAVRAMI KESİŞİM FARK DENK ALT KÜME KAVRAMI EŞİT
BOŞ KÜME ALT KÜME KAVRAMI SORULAR

3 Sizce farklı bölgeleri grupları takımları matematiksel olarak nasıl ifade edebiliriz???
konular

4 A={Pazartesi,Salı,Çarşamba,Perşembe,Cuma,Cumartesi,pazar}
A KÜMESİ Liste yöntemiyle, Ven şemasıyla, Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi pazar Ortak özellik yöntemi İle ifade edilebilir. konular

5

6 NOT: Her eşit küme denktir fakat her denk küme eşit değildir.
Not: Küme içinde eleman tekrarı yapılmaz. Örneğin ATATÜRK kelimesinin harflerinin oluşturduğu küme { A, T, Ü, R, K } olur. konular

7 ALT KÜME Şirketin Alt Birimleri İnsan kaynakları Pazarlama Üretim
Mağazacılık Şirket çatısı altındaki her birimin çalışanlarını birer küme kabul edersek Şirkette bulunan tüm çalışanlar evrensel kümedir. Diğer çalışan grupları da Evrensel kümenin birer alt kümesidir. A B B kümesi A’nın alt kümesidir. .a .d .b .e .c .f .e konular

8 konular

9 2. Her A kümesi için ,(A¢)¢=A dır.
TANIM: A bir küme olsun. Evrensel kümede A ya ait olmayan elemanların kümesine A'nın  tümleyeni denir ve A  ile gösterilir 1.      Ø¢=E  ve  E¢=Ø 2.      Her A kümesi için ,(A¢)¢=A dır. 3.      Her A kümesi için ,AÈA¢=E=A¢ÈA dır. 4.      Her A kümesi için ,AÇA¢=Ø=A¢ÇA dır. 5.      (AÇB)¢=A¢ÈB¢ ve (AÈB)¢=A¢ÇB¢ dir. 6.      AÌB Û B¢ÌA¢ dir. konular

10 KESİŞİM BİRLEŞİM FARK İŞLEMLERİ
konular

11 konular

12 SORU 31 kişilik bir sınıfta yapılan matematik ve İngilizce sınavlarının sonuçları aşağıdaki gibidir -Matematik sınavından 14 kişi geçer not almıştır. -İngilizce sınavından 21 kişi geçer not almıştır. -Matematikten geçer not alan 2 kişi İngilizceden geçer not alamamıştır. Verilenlere göre: A-)Yalnız matematikten geçer not alan kaç kişi vardır? B-)her iki dersten de geçer not alanlarla her iki dersten de geçer not alamayanlar toplamı kaç kişidir? konular

13 ÇÖZÜM X+y+z+t=31 X+y+z=23 31-23=8 8+12=20 kişi
(x+y)=14 X=2 , y=12 , z=9 (X+y+z)=(2+12+9)=23 2 kişi sadece matematik dersinden geçmiştir. X+y+z+t=31 X+y+z=23 31-23= =20 kişi konular

14 SORU Bir pastahane sahibi iki saat boyunca çay içen müşterilerin sayısını 36 olarak bulmuştur.çay içen müşterilerin sayısı kahve içen müşterilerin sayısının iki katıdır.3 müşteri hem çay hem kahve içtiğine göre; A-)bu durumu gösteren ven şemasını çiziniz? b-)kaç kişi kahve içmiştir? konular

15 ÇÖZÜM Ç 3 K X Y (X+3)=(Y+3).2 (X+3)=(2Y+6) (X-2Y)=3 (X+Y+3)=36 3Y=30
10+3=13 kişi kahve içmiştir. konular

16 Kazanımlar Bir kümeyi modelleri ile belirler farklı temsil biçimleri ile gösterir. Eşit ,denk, boş küme kavramlarının tanımlarını yapabilir. Kümelerde kesişim , birleşim, fark ve tümleme işlemlerini yapar ve bu işlemleri problem çözmede kullanır. Bir kümenin alt kümelerini belirler. konular

17 Kaynakça İlköğretim matematik 6 öğretmen kılavuz kitabı, doç.dr Renan SEZER

18 KİBAR OK İlköğretim Matematik Öğretmenliği 110403032 2-B gündüz
konular


"KÜMELER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları