Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK. OCAK ayı DEĞERLER EĞİTİMİ konumuz AZİM VE KARARLILIK. Sizlere konu ile ilgili hazırladığımız sunum ve videoyu izleteceğiz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK. OCAK ayı DEĞERLER EĞİTİMİ konumuz AZİM VE KARARLILIK. Sizlere konu ile ilgili hazırladığımız sunum ve videoyu izleteceğiz."— Sunum transkripti:

1 DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK

2 OCAK ayı DEĞERLER EĞİTİMİ konumuz AZİM VE KARARLILIK. Sizlere konu ile ilgili hazırladığımız sunum ve videoyu izleteceğiz.

3 Azim ve kararlılıkla çalışmak, insanı başarıya götürür. İnsan kendisine bir hedef seçer ve bundan sonra azim Ve karlılıkla çalışırsa başarılı olur.

4 Fatih Sultan Mehmet, genç yaşta padişah oldu. Onun en büyük hayali, İstanbul'u fethetmekti. Padişah olur olmaz hazırlıklara başladı. Dört ay gibi inanılmayacak kadar kısa bir sürede Rumeli Hisarını yaptırdı. Sonra büyük toplar döktürdü. Aylarca süren hazırlıklardan sonra İstanbul'u kuşattı. Kuşatma sırasında "Avrupalıların İstanbul'u kurtarmak için hazırlık yaptığı" haberi geldi.

5 Sadrazam Çandarlı Halil Paşa Fatih Sultan Mehmet’e kuşatmayı kaldırıp Haçlı Ordusunu karşılamanın daha uygun olacağını söyledi. Yıldırım Bayezit ve İkinci Murat da böyle yapmışlardı. Genç padişah bu teklife çok kızdı. İstanbul'u almaya kesin karar vermişti. Tecrübeli sadrazama cevabı verdi: "Paşa, paşa! Ya ben İstanbul'u alırım, ya İstanbul beni!"

6 Yirmi sekiz defa kuşatılan, fakat bir türlü fethedilemeyen İstanbul'u fethetti. Bir işin birinci teşebbüste yapılamamış olması, yapılamayacağı anlamına gelmez. Fatih, 28 defa kuşatılmış, ama alınamamış İstanbul'u 29. defa kuşattı ve aldı. Hedefin büyüklüğüne göre teşebbüs sayısı artabilir. Önemli olan, azim ve kararlılıktır.

7 HİÇ BİR ŞEYDEN ASLA VAZGEÇME ÇÜNKÜ VAZGEÇENLER YALNIZCA KAYBEDENLERDİR. Abraham LİNCOLN

8 Bir iş başarmak için yapılması gereken ilk şey, olumsuz düşünceleri kafamızdan silip atmak, olumlu düşüncelerle zihnimizi doldurmaktır. 1. Başaracağına inan ve yapabilirim, de. 2. Hedefin büyük olması önemli değil; önemli olan, senin azmin, kararın ve çalışkanlığın. 3. Zoru başarmak önemlidir. Kolay işleri yapanlara kimse hayranlık duymaz. Zoru başarmayı kafana koy. 4. Başarının en büyük engeli, zihnindeki, ben bu işi yapamam, düşüncesidir. Zihnindeki olumsuz düşünceleri sil, at. İnan ve çalış, elbette başaracaksın.

9 Şimdi sizlere gerçek bir hayat öyküsü anlatmak istiyorum. HELLEN KELLERİN öyküsünü ……

10 Helen Keller :27 Haziran 1880 – 1 Haziran 1968 tarihleri arasında yaşamış, ABD'li pedagog ve aktivist. Bebeklik çağından itibaren kör-sağır ve dilsiz olması, onu pek çok meslektaşından ayıran önemli özelliğiydi. Engellerine rağmen başardıkları, onu efsanevi bir kişilik haline getirmiştir. Beş lisan bilen, bisiklet, kano ve yelkenli ile gezintiye çıkan, yüzen, satranç oynayan Helen Keller, yazdığı makaleler ve bir dizi kitapla kendisini engellilere yardımcı olmaya adamıştır. Başta Amerikan Görme Engelliler Vakfı olmak üzere çok sayıda organizasyonda görev almış ve görevleri nedeniyle dünyanın pek çok yerine seyahat etmiştir. Helen Keller, on dokuz aylık iken geçirdiği bir ateşli hastalık sonucu görme, işitme ve konuşma yetilerini yitirdi.

11 Helen'in ebeveynleri Graham Bell ile temas kurdular. Graham Bell, telefonun icadından sonra kendisini sağır çocukları eğitmeye adamıştı. Bell, aileye Perkins Enstitüsü ve Massachusetts Sağırlar Evi ile görüşerek bir öğretmen bulabileceklerini belirti. Böylece efsanevi öğretmen Anne Mansfield Sullivan ile tanıştılar.Graham Bell Anne Mansfield Sullivan Kendisi de çok az görme yeteneğine sahip olan ve aynı kurumda eğitim görmüş bulunan Anne Sullivan, Hellen'a okuma - yazmayı, konuşmayı öğretti ve normal bir eğitim almasını sağladı.Anne Sullivan Helen'in öğrenmeye başlaması, yaşamının ilk on dokuz ayında zihninde yer etmiş "su" sözcüğünden yola çıkarak başladı. Öğretmeni Anne Sullivan, Hellen'i bir su pompasının yanına götürüp elini oraya tutmuş ve hemen ardından eline "su" sözcüğünü yazmıştı. Bu ilk sözcüğü takip eden birkaç saat içinde Helen, 30 yeni sözcük daha öğrenmeyi başardı.Anne Sullivan

12 Helen Keller, 1890'dan itibaren konuşma dersleri almaya başlamıştı; ancak çok çabalaması, farklı kişilerle birlikte farklı teknikler deneyerek çalışmasına rağmen konuşması, Anne Sullivan ve birkaç yakınının anlayabileceği sesler çıkarmak seviyesine gelebildi.Anne Sullivan Üniversite eğitimi sırasında Helen, hayat hikâyesini kaleme aldı. Hem normal, hem braille daktilosu ile yazdığı bu kitabı 1903'te yayımladı. Başlangıçta çok satılmasa da "Hayatımın Öyküsü" adlı bu kitap, sonradan bir klasik halini aldı. Kitaplarının en popüleri olan Hayatımın Öyküsü, 50 dile çevrildi.

13 Şimdi Helen Keller’in yaşam öyküsünün küçük bir özeti olan videoyu izleyelim.

14 PEK ÇOK İNSAN GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZEREYKEN HAYELLERİNDEN VAZGEÇER. ANCAK KARŞILAŞTIĞIN BİR ENGELİN SONUNCUSU OLDUĞUNU ASLA BİLEMEZSSİN. C. NORRİS

15 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. REHBERLİK SERVİSİ


"DEĞERLER EĞİTİMİ AZİM VE KARALILIK. OCAK ayı DEĞERLER EĞİTİMİ konumuz AZİM VE KARARLILIK. Sizlere konu ile ilgili hazırladığımız sunum ve videoyu izleteceğiz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları