Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞERLİ ANNE VE BABALAR HOŞGELDİNİZ. KAVRAMLAR,TANIMLAR 1-BÜYÜME 2-GELİŞME 3-ÖĞRENME 4-OLGUNLAŞMA 5-GELİŞİM GÖREVİ 6-GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞERLİ ANNE VE BABALAR HOŞGELDİNİZ. KAVRAMLAR,TANIMLAR 1-BÜYÜME 2-GELİŞME 3-ÖĞRENME 4-OLGUNLAŞMA 5-GELİŞİM GÖREVİ 6-GELİŞİM ÖZELLİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 DEĞERLİ ANNE VE BABALAR HOŞGELDİNİZ

2 KAVRAMLAR,TANIMLAR 1-BÜYÜME 2-GELİŞME 3-ÖĞRENME 4-OLGUNLAŞMA 5-GELİŞİM GÖREVİ 6-GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

3 BÜYÜME NEDİR?

4 BÜYÜME BEDENİN BOY VE AGIRLIK YÖNÜNDEN ARTIŞI, ORGANLARIN BELLİ BİR DÜZEYE GELİNCEYE KADAR GEÇİRDİKLERİ BİÇİM, HACİM VE AĞIRLIKLA İLGİLİ DEĞİŞİMLERİ KAPSAR.

5 BÜYÜME BEDENDE GERÇEKLEŞEN SAYISAL DEĞİŞİKLİKTİR (kilo ve boy artışı gibi) BÜYÜME VUCUDUN BÜTÜN DIŞ VE İÇ ORGANLARINDA OLUR VE BAZEN HIZLI BAZEN DE YAVAŞ GERÇEKLEŞİR

6 BÜYÜMENİN EN HIZLI OLDUĞU DÖNEMLER İNTRAUTERİN YAŞAM DOĞUMDAN SONRAKİ İLK YIL ERGENLİK YILLARI Büyümenin yavaş olduğu dönemler ise yaş aralığıdır.

7 Hastalıklar,başlangıç zamanı, şiddet ve süresine bağlı olarak büyümeyi olumsuz yönde etkiler Bedence büyümenin hızı, sosyal -ekonomik koşullara, ve beslenmeye büyük ölçüde bağlıdır. *

8 GELİŞME NEDİR?

9 GELİŞİM Vücut organlarının görevlerini yapabilecek şekilde farklılaşması ve organlar arasında işbirliğinin kurulmasıdır.

10 GELİŞİM İnsanın beden yapısının, duygusal ve zihinsel özellikler bakımından düzenli bir biçimde değişmesi ve istenen görevleri yapabilecek bir duruma gelmesidir.

11 GELİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1- BİYOLOJİK FAKTÖRLER A-KALITIM B- İÇ SALGI BEZLERİ 2- ÇEVRE

12 A-KALITIM: Kişinin anne ve babasından genler yolu ile aldığı özelliklerdir. B-İÇ SALGI BEZLERİ: Salgıladığı hormanlar kana karışır vücudu etkiler.Bunlar; Hipofiz bezi, tiroid bezi, böbrek üstü bezi (adrenal) cinsiyet salgı bezi gibi bezlerdir.

13 ÇEVRE DOĞUMDAN BAŞLAYARAK BİREYE ETKİ EDEN TÜM DIŞ UYARICILARDIR *

14 ÖĞRENME NEDİR?

15 ÖĞRENME Öğrenme,tekrar yada yaşantı yoluyla organizmanın davranışlarında meydana gelen oldukça kalıcı-sürekli değişikliklerdir. Bireyin yaptığı davranışların büyük bir çoğunluğu öğrenme ürünüdür.

16 BİR DAVRANIŞIN ÖĞRENME OLUP OLMADIĞI AŞAĞIDAKİ SORULAR İLE ANLAŞILABİLİR Tekrar veya yaşantı yoluyla mı olmuştur? Davranışta değişiklik meydana gelmiş midir? Değişiklik oldukça kalıcı mıdır? Bu sorulardan herhangi birisine hayır cevabı veriliyor ise, o davranış öğrenme değildir.

17 Bilgiyi nasıl öğreniriz?

18 1-Okuyarak öğrendiklerimiz % 10 2-İşiterek öğrendiklerimiz % 20 3-Görerek öğrendiklerimiz % 30 4-Hem görerek hem işiterek % 50 5-Tartışarak öğrendiklerimiz % 70 6-Yaşayarak öğrendiklerimiz % 80 7-Anlatarak öğrendiklerimiz % 95 *

19 OLGUNLAŞMA NEDİR?

20 OLGUNLAŞMA Olgunlaşma,bireyin bir işi yapabilecek düzeye ulaşmasıdır. Kalıtım ve çevre koşullarının etkileşimi sonucu bireyin belirgin olgunluk düzeylerine ulaşmasını sağlayan biyolojik değişimdir, Olgunlaşma kendiliğinden meydana gelen bir süreçtir. *

21 GELİŞİM GÖREVİ NEDİR?

22 1-Bedensel özelliklerini kabul etmek ve bedeni olumlu kullanmak 2- Cinsel rolünü kabul etme ve bu role uygun davranışlar geliştirme.

23 3- Her cinsten yaşıtlarıyla yeni ve daha olgun ilişkiler kurmak 4- Ana-babadan ve diğer yetişkinlerden duygusal bağımsızlığı gerçekleştirme, kendisi ile ilgili önemli kararlar verebilme

24 5- Meslek seçimi için gerekli ön hazırlıkları yapma ve kendisine en uygun olan mesleği seçebilme 6- Evliliğe ve aile yaşamına hazırlanmak -

25 Ergenin bu gelişim görevlerini yerine getirebilmesi için ; Daha önceki yılların gelişim görevlerini zamanında tamamlaması ve fizyolojik gelişimi açısından yaşına uygun bir olgunluk düzeyine erişmiş olması gerekmektedir.

26 Gelişim çağına özgü gelişim görevlerinin zamanında yerine getirilmesi kişinin çevresi ile uyumlu bir ilişki kurmasına, başarılamayan her gelişim görevi ise; kişiliğin uyumunda bir soruna ve güvensizlik durumunun oluşmasına neden olmaktadır.

27 Gelişim görevlerinin zamanında başarılmasına kişinin kendine duyduğu GÜVEN ve SAYGI, bunun yanında sosyal çevrenin kişiye sunacağı güven ve ön yaşantıların çeşitliliği önemlidir. *

28 GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

29 10-20 yaş arasındaki dönem olan ergenlik dönemi hızlı biyolojik, fizyolojik, zihinsel ve toplumsal gelişim sürecini içermektedir.

30 İlk ergenlik belirtilerinin görülmesinde çocuklar arasında 5-6 yıllık farklar olabilir. -

31 ERGENLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM

32 Kızlar, ergenlik dönemine erkeklerden yaklaşık iki yıl daha erken girer. Boy ve kilo artışında erkekler ve kızlar arasında farklılık gösterir.

33 Tüm ergenlik dönemi boyunca kızlar cm erkekler ise cm uzar.

34 Ergenlik Çağındaki Kızlarda; Boy uzar, kilo artar, göğüsler belirginleşir, ağırlıklı olarak kasık bölgesinde ve koltuk altında olmak üzere bedenin diğer bölgelerinde kıllanma olur. Kas ve daha çok yağ dokusu gelişimi ile, beden hatları yeni biçimini kazanır. Saç ve derilerinde yağlanma artabilir. Bunun sonucu olarak sivilceler ve siyah noktalar oluşabilir. Kızlarda bu döneme özgü görülen en önemli değişiklik, üreme organlarında gelişme ve adet görmenin başlamasıdır. *

35 Ergenlik Çağındaki Erkeklerde; Boy uzar, kilo artar, kas gücü gelişir.Ses önce çatallanır, sonra kalınlaşır, sakal ve bıyıklar çıkmaya başlar. Kasık, koltuk altı ve göğüs bölgelerinde yoğun şekilde kıllanma olur. Üreme organları gelişir, sperm üretimi başlar. Erkeklerin de saç ve derilerinde yağlanma artabilir, sivilce ve siyah noktalar oluşabilir. Bedensel değişimin önemli özelliklerinden biri bu değişikliklerin Başlangıç- bitiş yaşının kişiden kişiye farklılık göstermesidir. *

36 ERGENLİĞİN TUTUM VE DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

37 Yalnızlık İsteği: Bu dönemde genç küsme ve ani kırgınlıklar Nedeniyle, arkadaşlarından ayrılma isteği duyabilir. Evdeki işlere karşı isteksiz davranır. Odasına kapanır kimseyi görmek istemez. Duygu ve düşünceleriyle baş başa kalmak ister.

38 Çalışma İsteksizliği Bu dönemde genç okuluna ve derslerine karşı isteksiz davranır. Notlarında düşme olur.Bunun sebebi kendilerine yeterince güven duymadıkları için başarılı olabileceklerine inanmazlar ve gereği gibi ders çalışmazlar.

39 Disipline Karşı Direniş: Yetişkinlerle olan çatışma 13 yaşlarında en üst noktaya gelmektedir. Yasakları saçma, kendine tanınan hakları yetersiz bulur. Uyarıldığında ‘bana karışamazsınız ben çocuk değilim’ diyerek birden tepki gösterir.

40 Çekingenlik Kendine güven eksikliğinden, hata yapma kaygısından ileri gelir.

41 Fazla Hayal Kurma Zamanlarının önemli bir kısmını hayal kurma alır. Özellikle ders çalışırken hayal kurma isteği güçlü bir biçimde ortaya çıkar ve zaman kaybına neden olur.

42 Duygululuğun Artması Karamsarlık, ufacık bir nedenle ağlamalar, alınganlık artan duygululuğun sonucu olmaktadır. Erkekler kızlara göre sinirlidirler. *

43 ERGENLİK DÖNEMİNDE ÇOCUĞU OLAN ANNE- BABALARA ÖNERİLER

44 Çocuğunuza vereceğiniz en değerli hediye İlgi, zaman ve sevgidir. Çocuğunuza öğüt vermek yerine ona örnek olun. Aşırı koruyuculuk çocuğun her işini yapma, onun yerine karar verme çocuğunuzun gelişmesini engeller.

45 Hangi yaşta olursa olsun, her fırsatta çocuğunuzun fikirlerini sorun ve fikirlerine önem verin. Çocuğunuzu dinleyin. Çocuğunuza söz verdiğiniz zaman, sözünüzü yerine getirin. Çocuğunuza güvenin ve ona inanın.

46 Çocuğunuza karşı anne-baba aynı tutum içinde ve tutarlı olun. Çocuğunuzun bazı temel özellikleri hoşunuza gitmese bile, onu sürekli eleştirmeyin ve olduğu gibi kabul edin. Çocuğunuzu başka çocuklarla ve kardeşi ile kıyaslamayın.

47 Çocuğunuzun hatasını asla başkalarının yanında konuşmayın. Çocuğunuzu her yaptığı yanlıştan dolayı eleştirmeyin. Ergenlik dönemindeki çocuğunuzun kimlik arayışına, büyüme çabalarına destek olun ve saygı gösterin.

48 Çocuğunuzun arkadaşlarına karşı sabırlı olun. Çocuğunuza ceza vereceğiniz zaman dayak gibi fiziksel cezalara asla başvurmayın.

49 Çocuğunuzla birlikte olun, onunla vakit geçirin.Eğer siz ilgi ve sevgi göstermezseniz, genç kendine ilgi ve sevgi gösteren gruplar yada arkadaşlar bulacaktır.Bu gruplar her zaman sağlıklı olmayabilir. *

50 ÇOCUKLAR ANNE-BABALARINDAN NELER İSTEMİŞLERDİR ?

51 ÇOCUKLARIN ANNE-BABALARINDAN İSTEDİKLERİ GÜVEN GERÇEKÇİLİK KIYASLANMA ZAMAN AYIRMA FİKİRLERİNİN ALINMASI *

52 MUTLULUK RUHSAL OLGUNLAŞMA MUTLULUK İÇİN GEREKLİDİR BUNUN İÇİN EN İYİ YANLARIMIZI GELİŞTİRMELİYİZ. ÇÜNKÜ İYİLİK YAPINCA,HAYATA DAİR KEYİF,HUZUR VE TAT YAKALANIYOR DOĞRU, YALANSIZ, RİYASIZ, SAHTELİKLERDEN UZAK BİR İNSAN OLDUĞUMUZ ZAMAN DA MUTLULUĞA DOĞRU ADIM ATIYORUZ

53 MUTLULUĞUN BEŞ ŞARTI BİLGİ SEVGİ İYİLİK DOĞRULUK ÇALIŞMAK *

54 SEVGİLİ ANNE VE BABALAR KAREKTERİ İYİ OLAN VE RUH SAĞLIĞI YERİNDE OLAN YETİŞKİNLERİN, ÇOCUKLUK DÖNEMLERİ MUTLU GEÇMİŞTİR ÖYLEYSE MÜKEMMEL ÇOCUK YETİŞTİRMEK YERİNE MUTLU ÇOCUKLAR YETİŞTİRMELİYİZ. ***********

55 KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ


"DEĞERLİ ANNE VE BABALAR HOŞGELDİNİZ. KAVRAMLAR,TANIMLAR 1-BÜYÜME 2-GELİŞME 3-ÖĞRENME 4-OLGUNLAŞMA 5-GELİŞİM GÖREVİ 6-GELİŞİM ÖZELLİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları