Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayanlar: Alaattin SEMİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayanlar: Alaattin SEMİZ."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayanlar: Alaattin SEMİZ

2 Verimli Ders Çalışma NEDİR? Her bakımdan uygun bir ortamda daha önceden hazırlanmış bir plan dahilinde yoğunlaşarak çalışmadır.

3 Verimli Ders Çalışma NEDİR? Bu yüzden Verimli Ders Çalışma, birinci derecede yazılı veya görsel olarak bilgilerin ilk elden alınması daha sonra alınan bilgilerin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe geçirilmesi ve alınan bu bilgilerin uygulanmasıdır.

4 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ NELERDİR???

5 1- Bir Amaç Belirleyiniz Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar.

6 Unutmayın hedefi olmadan ilerleyen gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez... MONTAIGNE

7 2- Planlı Çalışınız Hedefleri oluşturmak ve plan yapmak yolculukta önemli adımlardır. Ancak önemli olan uygulama aşamasında çalışmalarımı engelleyebilecek içsel ve dışsal nedenleri öngörüp başa çıkabilme konusunda iç disiplin geliştirebilmektir.

8 2- Planlı Çalışınız Aldığımız kararları uygularken çalışmalarımızı engelleyerek hedeflerimizle aramıza girebilecek her türlü duygu düşünce davranışlarımızı kontrol etmemizin bizim elimizde olduğunu unutmayalım.

9 PLAN ÇEŞİTLERİ -Dönem Planı -Haftalık Plan -Günlük Plan

10 Planları Aksatan Faktörler Televizyon Bağımlılığı Spor bağımlılığı Kıramadığınız arkadaşlarınız Aileniz Ders çalışmaya oturamamak Misafirleriniz

11 3- Zamanınızı Etkin Şekilde Değerlendiriniz. Her birey bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdır. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır.

12 4- Veriminizi Engelleyen Etmenleri Yok Ediniz. Sizin için olumsuz olabilecek hiçbir duruma asla ve asla izin vermeyiniz. Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı, sızı, aşırı korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi) acelecilik, telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir

13 UNUTMAYIN! HİÇ KİMSE SİZE KAYBETTİRDİĞİ ZAMANI GERİ VERMEYECEK..

14 5- Çalışma Ortamınızı Seçiniz dağınık oda = dağınık zihin ders çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Düzenli dikkatinizi dağıtacak fazla obje olmayan sade bir odada mümkünse boş bir duvara dönük çalışın.

15 MESELA BÖYLE DERS ÇALIŞILMAZ..

16 Ya da böyle..

17 Karşınızda bu varsa da çalışılmaz..

18 6- Ders Çalışırken Aynı Anda Birden Fazla İş Yapmayınız TV. izleyerek yada müzik dinleyerek çalışmak. İki işi birlikte yapmaya çalışanları, ‘eli işte gözü oynaşta’ terimi çok güzel anlatır. Ders çalışmaya yoğunlaşmak onunla baş başa olmayı gerektirir.

19 7- Not Tutunuz. Not tutarken de; - Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. - Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. - Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. - Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. - Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. - Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

20 8- Etkili ve Verimli Okuyunuz Etkili Okuma; öğrenmeyi önemli ölçüde etkiler.. Şimdi etkili okuma tekniklerine bir bakalım..

21 ETKİLİ OKUMA TEKNİKLERİ Ön İnceleme: Bir kitabı elinize aldığımızda Öncelikle önsözünü, sonsözünü, yazarın notunu vs. incelersek okuyacağımız kitap hakkında elimizde bilgiler olur. Bu hiç bilmediğimiz bir yere giderken elimizde bulunan harita gibidir.

22 ETKİLİ OKUMA TEKNİKLERİ SATIR ALTINI ÇİZMEK: Okunan metnin önemli yerlerinin altını çizmek aktif okumayı sağlayacaktır. Metnin ana hatlarını ortaya çıkarma ve tekrar yaparken bize yardımcı olacaktır. Gereğinden fazla yerin altını çizmek bu tekniğin öneminin kaybolmasına neden olacaktır.

23 Kendinize has satır altını çizme teknikleri geliştirebilirsiniz..

24 ETKİLİ OKUMA TEKNİKLERİ ÖZET ÇIKARMAK: Akılda kalıcılığı ve tekrarı kolaylaştırıcı yönleri bu yöntemi verimli kılmaktadır. Günü gününe derslerinin özetini çıkaran bir öğrenci sınav zamanı ders çalışırken çok zaman harcamaz..

25 İSOAT TEKNİĞİ İZLE: Konuyla ilgili ön inceleme yap.. SOR: Kendi kendine sorular sor.. OKU: Yanıtları bulmak için konuyu oku.. ANLAT: Bulunan cevapları kendine anlat.. TEKRAR ET: Cevaplara bakmadan tekrar et..

26 DİNLEME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN..

27 1.İLERİYE BAK Ön okuma yap, hazırlıklı ol.. 2. FİKİRLER Ana temayı ve fikri yakalamaya çalış.. 3. İŞARETLER Öğretmenin vurgularını yakala.. 4.KATIL Gerektiği yerlerde derse katıl, bu seni uyanık tutar.. 5.NOT TUT Not tutmak dinlemeyi aktif bir biçimde sağlar..

28 Ders Çalışırken Neden Konsantrasyon Sorunu Yaşıyorum? *Amaçsızlık *Ders Çalışma İsteksizliği *Gürültülü Ortamlar *Sağlık Problemleri *Yetersiz Beslenme *Yetersiz Uyku *Çözüm Bekleyen Problemler

29 TEKRAR TEKRAR TEKRAR Yıllardır öğretmenlerimizin bize söylediği tekrarı neden ve nasıl yapmalıyız?

30 Düzenli tekrar edilen bilginin 9 hafta sonra %75’lik kısmı hatırlanırken, tekrar yapılmaması durumunda bu bilginin 9 hafta sonra ancak %20’si hatırlanabilmektedir.

31 Tekrarları Nasıl Yapmalıyız? İlk Tekrar dk.lık bir öğrenmeden sonra 10 dk. lık bir tekrar yapılmalı. İkinci Tekrar Aynı günün akşamı uyumadan önce ya da sabah kahvaltıdan önce yapılmalı. Üçüncü Tekrar Öğrenmeden 1 hafta sonra yapılmalıdır. Dördüncü Tekrar Öğrenmeden yaklaşık 1 ay sonra yapılmalıdır.

32 BÖYLECE ÖĞRENDİMİZ BİLGİ ARTIK UZUN SÜRELİ BELLEKTE.

33 BUNLARI Tam anlaşılmamış konular. Bilinçsizce, rast gele öğrendiklerimiz. Aralıksız, uzun süre çalışma ile öğrenilenler. Tekrarlanmayan bilgiler. Mutsuz anlarda öğrendiklerimiz. Düşünülmeden ezberlenenler. Olumsuz - mutsuzluk veren bilgiler. Soyut, ilişkilendirmenin zor olduğu bilgiler. Uykusuzken öğrendiklerimiz. İlgi ve bilgi alanımıza girmeyen bilgiler. Stresli bir durumda öğrenilenler. Çağrışım ilişkileri zayıf bilgiler. Önemsiz olduğu düşünülen bilgiler. Pasif dinlenme ile öğrenilenler. Çabuk Unuturuz...!

34 BUNLARI Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler. Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler. Çalışıp ve ardından dinlenmeler. Çok tekrarlanan bilgiler. Mutlu, neşeliyken öğrenileler. İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler. Üzerinde düşünülerek öğrenilenler. Somut bağlantılar kurulabilecek, görsel bilgiler. Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilenler. İlgi ve bilgi alanımıza giren bilgiler. Stressiz bir ortamda öğrenilenler. Öğrenilmiş bilgiler ile çok çağrışım yapan bilgiler. Önemli olduğu düşünülen bilgiler. Aktif dinleme ile öğrenilenler. Çabuk Hatırlarız...!

35 KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.. Rehberlik Servisi


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayanlar: Alaattin SEMİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları