Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Okul Psikolojik Danışmanı Yakup GÜZEL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Okul Psikolojik Danışmanı Yakup GÜZEL."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Okul Psikolojik Danışmanı Yakup GÜZEL

3 Kendinizi Tanıyın Hangi alanlarda daha yetenekli olduğunuzu, nelere ilgi gösterdiğinizi, gelecekte nasıl bir yaşam istediğinizi tanıyın. BEN KİMİM?

4 “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez” Doğru hedef ve bilinçli çaba her öğrenciyi hedeflediği başarıya götürür.

5 İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ

6 ! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır.

7 UZAK VADELİ AMAÇLAR

8 ORTA VADELİ AMAÇLAR

9 KISA VADELİ AMAÇLAR

10

11 Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder. AMAÇ BELİRLEMEMİZ:

12 Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.

13 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”

14 1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmeli 2. Çalışma masası ve oda toplu olmalıdır

15 Sandalye Sessizlik Posterler Çalışma Köşesi Çalışma Masası Sadece Çalışmak İçindir

16 3.Dikkati sağlamak için konuya ilgi sevgi ve konuda kendinden bir şeyler bulmak gerekir 4. İki kişi/kardeş aynı odada, masada çalışmamalıdır

17 5. Oksijen çok önemlidir. Ortam çok sıcak yada çok soğuk olmamalıdır. 6. Sürekli aynı yerde çalışmak ve uygun önlemleri almak gerekir

18 ETKİN DİNLEME (İSOAT) ETKİN DİNLEME (İSOAT) İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR

19 İZLE : KONUNUN ANA FİKRİNİ ÖĞRENMEK İÇİN 4-5 DAKİKALIK BİR SÜRE İLE KONUNUN BİR BÜTÜN OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDİR.

20 Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce konu hakkında hazırlık yapılmalıdır.

21 NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR A-Uyanıklık ve dikkat B-Aktif katılım C-Motivasyon D-Sonuçların geri bildirimidir. Genel olarak dörttür not tutma vardır 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma

22 “ ANLAMANIN EN İYİ YOLU TEKRAR ETMEKTİR.” İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar. Bir ay sonra aynı konunun 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

23 UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

24 HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

25 PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. TV seyretmek Arkadaşlarla buluşmak Ders çalışmak Müzik dinlemek Yemek Uyku

26 GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir. ÖYLEYSE PROGRAM -Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı -Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi -Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi -Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi -Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı kolaylaştırır. -Güven ve motivasyon sağlar.

27 40’+5’+10’=60’ 40 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR

28 Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama – Eksiklerinizi tespit etmeli, – Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, – Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama – Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama – Günlük Ders çalışma zamanınızı, – Okuldaki sürenizi, – Sosyal aktivitelerinizi, – Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız.

29 İyi Bir Program Nasıl Olmalıdır? İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine, yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız.

30 DİKKATLİ OL! O SENİ DEĞİL, SEN ONU YÖNET SEÇİCİ OL HER PROGRAMI SEYRETME BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR

31 BAŞARININ ÖZETİ M.KEMAL ATATÜRK’E “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU.

32 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM Yakup GÜZEL


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Okul Psikolojik Danışmanı Yakup GÜZEL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları