Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMA Büşra UZUN Psikolojik Danışman ve Rehber Ö ğ retmen.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMA Büşra UZUN Psikolojik Danışman ve Rehber Ö ğ retmen."— Sunum transkripti:

1

2 KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMA Büşra UZUN Psikolojik Danışman ve Rehber Ö ğ retmen

3 “BİLGİLİ OLAN, GÜÇLÜ OLUR. BİLGİ, GÜÇTÜR.” BACON

4 Toplam nüfusu sadece 7 milyon olan Azerbaycan'da kitaplar ortalama tirajla basılırken, Türkiye'de bu rakam civarında basılmaktadır. Kitap Üzerine İ statistik Bilgiler

5 Gelişmiş ülkelerde kişi başına düşen yıllık kitap alımı, ortalama 100 ABD doları, Türkiye'de ise bu rakam 10 ABD dolarının altındadır Kitap Üzerine İ statistik Bilgiler

6 Japonya'da kişi başına düşen kitap sayısı yılda 25, Fransa'da 7 Türkiye'de ise yılda 12 bin 89 kişiye 1 kitap düşüyor. Kitap Üzerine İ statistik Bilgiler

7 Japonya'da yılda 4 milyar 200 milyon kitap basılıyor. Türkiye'de sadece 23 milyon. Kitap Üzerine İ statistik Bilgiler

8 Birleşmiş Milletler İ nsani Gelişim Raporu'nda, kitap okuma oranında Türkiye; Malezya, Libya ve Ermenistan gibi ülkelerin bulundu ğ u 173 ülke arasında 86. sırada Birleşmiş Milletler İ nsani Gelişim Raporu'nda, kitap okuma oranında Türkiye; Malezya, Libya ve Ermenistan gibi ülkelerin bulundu ğ u 173 ülke arasında 86. sırada

9 Türkiye'de Okuma ve İzleme Oranları Dergi okuma oranı % 4 Kitap okuma oranı Gazete okuma oranı Radyo dinleme oranı % 25 Televizyon izleme oranı % 94 % 4,5 % 22

10

11  EN ÇOK KİTAP OKUYAN TOPLUMLARIN EN BAŞARILI TOPLUMLAR OLMASI TESADÜF DEĞİLDİR.  DEMOKRASİNİN EN BAŞARILI İŞLEDİĞİ TOPLUMLAR EN ÇOK KİTAP OKUYAN TOPLUMLARDIR.

12 OSMANLILAR DÜNYAYI YÖNETİRKEN, EN ÇOK OKUYAN,EN ÇOK YAZAN, EN BİLGİLİ VE EN ÜSTÜN MİLLET İDİLER. FATİH, YAVUZ VE KANUNİ..GİBİ BİRÇOK PADİŞAHIN ŞİİR KİTAPLARI BİLE VARDI. BİLGİSİZLİK VE CEHALET İNSANI YÜKSELTMEZ ANCAK KÜÇÜK DÜŞÜRÜR.

13 OKUMANIN FAYDALARI… Ö ğ retmenlerimiz her fırsatta okuyun der… Okuma bize ne kazandırır?..

14 OKUMANIN FAYDALARI…  Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük da ğ arcı ğ ı daha zengindir.

15 OKUMANIN FAYDALARI…  Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük da ğ arcı ğ ı daha zengindir.  Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır,

16 OKUMANIN FAYDALARI…  Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük da ğ arcı ğ ı daha zengindir.  Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır,  Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sa ğ lar.

17 OKUMANIN FAYDALARI…  Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük da ğ arcı ğ ı daha zengindir.  Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır,  Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sa ğ lar.  Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler.

18 OKUMANIN FAYDALARI…  Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük da ğ arcı ğ ı daha zengindir.  Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır,  Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sa ğ lar.  Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler.  Kelime hazinesi gelişmiş olanlar daha rahat ve etkileyici iletişim kurarlar; daha etkili konuşurlar. Okuyan insan daha etkili, daha ikna edici konuşur; okuyan insan daha derin ve daha geniş düşünür.

19 OKUMANIN FAYDALARI…  Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük da ğ arcı ğ ı daha zengindir.  Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır,  Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sa ğ lar.  Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler.  Kelime hazinesi gelişmiş olanlar daha rahat ve etkileyici iletişim kurarlar; daha etkili konuşurlar. Okuyan insan daha etkili, daha ikna edici konuşur; okuyan insan daha derin ve daha geniş düşünür.  Çok düşünce üretenler, çok okuyanlardır.

20 OKUMAYAN İNSAN…  Okumayan insan, okuyan insana göre bilgi, görgü ve kültür açısından daha geridir.  Okumayan insan, düşünemeyen, eleştirel bakamayan, kolaylıkla ikna edilebilen yani kandırılabilen, yönlendirilebilen insandır.

21 K itap R uhun İ lacıdır.

22 Kitaplar güneştir sizi aydınlatır.

23 Okuma; Alışkanlıkların en ASİLİDİR Arkadaşlarınıza BabanızaAnnenize Okudu ğ unuz kitapları

24 Her şeyden önce okuma alışkanlığını kazanabilmek için “içsel denetiminizi” sağlamanız gerektiğini bilin.okuma Dışarıdan ne kadar baskı olursa olsun, kişi istemedikten sonra bu alışkanlığı kazanamaz. Her gün kitaba ayırabileceğiniz bir zaman belirlemeniz lazım. Bu zamanı ayarlayıp, o saatlerde düzenli olarak kitap okumaya başlarsanız, bir süre sonra her gün o saatlerde tıpkı acıkır - susar gibi kitap okuma ihtiyacı duyacaksınızkitap okumakitap okuma Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

25 Alışkanlığınızı pekiştirecek hedefler belirleyin. Örneğin haftada bir kitap bitirme ile başlayıp, bunu iki günde bir kitaba kadar indirmeye çalışın. Ayrıca edebiyat, bilim, kültür, mizah… dergilerine abone olun.edebiyatbilimkültür İnternetten güncel olayları takip edin. İlginizi çeken konularda hazırlanmış haberleri bıkmadan okumaya çalışın. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

26 İlgili olduğunuz konularda yazılmış, basit düzeydeki eserlerle işe başlayın. Eğer sizi bunaltacak eserler seçerseniz, kesinlikle alışkanlığı kazanmakta güçlük çekersiniz. Bunun için öncelikle kısa, ilginizi çekebilecek konularda yazılmış ve hatta resimlerle desteklenmiş eserleri okuyun. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

27 Vaktinizi nelerle geçirdiğinizi iyi belirlemeli ve sizin okuma alışkanlığınıza engel olabileceğini düşündüğünüz belli bağımlılıklarınızdan ( televizyon başında dizi / film izleyerek veya bilgisayarda oyun oynayıp internette dolaşarak ) kurtulmanız gerekiyor.okuma () Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

28 Televizyon izlemeyi abartmayın. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

29 İnsan kendi yanlışlarından çok şey öğrenebilir.  Boş Zamanlarınızı saatlerce müzik dinlemek yerine Kitap okuyarak de ğ erlendirin. Kitap okuma alışkanlı ğ ı kazanmak için öneriler

30 Otobüs, tren, dolmuş gibi ulaşım araçlarında yolculuk ederken zorunlu olarak geçen boş zamanlar da kitap okuyarak de ğ erlendirilebilecek anlardır. Özellikle bekleme yapılan yerlerde kitap okumak, geçirilen zamanı hem zevkli hale getirecek hem de kişinin yeni bir şey daha ö ğ renmesine vesile olacaktır. Kitap okumaya vaktin mi YOK? Uyumadan önce de kitap okuyabilirsin. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

31 Okuma alışkanlığı kazanmama nedeninizi, “kaynak yoksunluğuna” bağlamayın. Kitaplarınızı, dergilerinizi… arkadaşlarınızla bir süreliğine değiştirin. Bulunduğunuz yerlerdeki kütüphanelere çok sık uğrayıp, elinizde olmayan kitapları ödünç alın.Okuma alışkanlığıkitap Eğer yakınınızda kitap okuyan insanların uğradığı “kültür evleri” falan varsa, oralara gidip kendinize “okuma arkadaşları” bulun.kitapokuma Okuduğunuz bir kitabı, arkadaşlarınızla veya ailenizle paylaşın. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler

32 İnsanlar kitap okudukça sözcük dağarcıklarını geliştirirlerkitap sözcük Temel dil becerileriTemel dil becerilerini (okuma, yazma, konuşma, dinleme) geliştirirler, dünya görüşlerini genişletirler…okuma Düşünce Düşünce alanlarını genişletirler Kültür Kültür seviyelerini yükseltirler

33 EVİNİZDE MUTLAKA BİR KİTAPLIĞINIZ OLSUN!

34 OKULDA ŞİDDET

35 Bir durum… Zeynep arkadaşı Kadir’e karşı alaycıdır. Onun hakkında sinir bozucu söylentiler yaymakta, fakat itme kakma gibi hiçbir fiziksel tacizde bulunmamaktadır. Kadir ise, Zeynep’e karşı hiç alaycı davranmamakta, onun hakkında hiçbir sözlü tacizde bulunmamakta, fakat Zeynep’i itip kakmaktadır. Sizce Zeynep mi yoksa Kadir mi daha saldırgandır?

36 Bazı kavramlar… - Saldırganlık Fiziksel Saldırganlık Sözel Saldırganlık - Zorbalık Ş İ DDET

37 ŞİDDET?  Şiddet çok boyutlu bir olgudur; fiziksel, sözel, duygusal, ekonomik ve cinsel boyutları bulunmaktadır.  Şiddet davranışlarının ço ğ u ö ğ renilmiş davranışlardır.

38  Fiziksel : İ tmek, tokat atmak, tekmelemek, tükürmek, yumruklamak, kol kıvırmak, kol-bacak kırmak, saçından sürüklemek, temel ihtiyaçları kısıtlamak, tıbbi tedaviyi engellemek, silahla yaralamak vb.  Sözlü : Sürekli eleştirmek, aşa ğ ılamak, küfür, tehdit, katılımı engellemek, sorgulamak, ba ğ ırmak, lakap takmak, alay etmek, hakaret, küçümsemek vb.  Toplumsal İ lişkileri Sorgulayıcı: Arkadaşlarıyla görüşmesini, dışarı çıkmasını yasaklamak, takip, aşa ğ ılamak, alay etmek, sözünü kesmek, zorla evlendirmek, töre vb. ŞİDDET ÇEŞİTLERİ

39  Ekonomik: Parasını almak ve geri vermemek, istemedi ğ i işte çalıştırmak, çalıştırmamak, işe yollamamak veya zorla çalıştırmak, eline hiç para vermemek vb.  Cinsel: İ lişkiye zorlamak, tecavüz, başka kişilerle cinsel ilişkiye zorlamak, korkutan ve kıran davranışlar, kadınlı ğ ını / erkekli ğ ini aşa ğ ılamak, taciz, cinsel organlara zarar vermek, namus ve töre baskısı ve öldürmek vb. ŞİDDET ÇEŞİTLERİ

40 Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) göre yanında fazla para ve cep telefonu, iPhone, MP3 gibi değeri yüksek eşyalar olan öğrenciler okulda ŞİDDETE uğrama riski altında. (Taraf gazetesi, ).

41 Rehberliğin konusu nedir?

42 Kimler Şiddete Başvurur? Düşük benlik saygısı olan, - Aşırı alınganlık - İçine kapanık - Düşük akademik başarı Yüksek kaygı düzeyi olan, Şiddete maruz kalmış olan, İntihar düşüncesi taşıyan, Düşük düzeyde empati yapabilen, Yüksek depresyon belirtileri gösteren kişiler.

43

44 Kimler Şiddete Maruz Kalır? - Düşük benlik saygısı olan, - Fiziksel olarak daha güçsüz, - İçedönük kişiliği olan, - Öğrenilmiş çaresizlik yaşayan kişiler.

45 Okullarda Şiddetin Yaşandığı Yerler? %79 %69 %63 %39 %36 Okul bahçesinde Sınıflarda Koridorlarda Okul tuvaletinde Kantinde

46 Şiddetin En Çok Olduğu Zamanlar? %54 %51 %46 Eve dönerken Ders aralarında Okula giderken Ö ğ le arasında

47 Okullarda şiddete maruz kalan kime söyler? %75 %61 %56 %44 %29 %24 Rehber ö ğ retmenine Kardeşine Okul müdürü/müdür yard. Babasına/annesine Ö ğ retmenine Yakın arkadaşına

48 Okullarda Neden Şiddeti Önlemeliyiz? - Şiddete maruz kalanın yaşadıkları - Fiziksel ve psikolojik sıkıntılar - Konsantrasyon güçlüğü - Okul korkusu/fobisi - Psikosomatik belirtiler - Altını ıslatma - Uyku problemi - Baş ve karın ağrısı - Eğitim öğretim süreci - Şiddete tanık olanların yaşadıkları

49 Okul Şiddeti Denildiğinde  Tehdit,  Hırsızlık,  Zorbalık,  Cinsel saldırı,  Silah taşıma,  Kavga saldırı,  Silah kullanma,  Grup veya çete saldırıları,  Haraca kesme, para sızdırma amacıyla tehditler kullanma

50 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,

51 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,

52 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,  Gururuna yenik düşen,

53 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,  Gururuna yenik düşen,  Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya

54 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,  Gururuna yenik düşen,  Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan,  İ ntikam almak isteyen,

55 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,  Gururuna yenik düşen,  Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan,  İ ntikam almak isteyen,  Çaresizlik yaşayan,

56 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,  Gururuna yenik düşen,  Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan,  İ ntikam almak isteyen,  Çaresizlik yaşayan,  Alkol veya di ğ er uyuşturucu maddeleri kullanan,

57 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur?  Akran baskısına karşı koyamayan,  Çete kavgalarının bir parçası olan,  Gururuna yenik düşen,  Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan,  İ ntikam almak isteyen,  Çaresizlik yaşayan,  Alkol veya di ğ er uyuşturucu maddeleri kullanan,  Kendini savunmaya çalışan.

58 Ne Yapabiliriz?  Seçeneklerinizi belirleyin,  Duygularınızı ifade etmekten çekinmeyin,  İ letişimi güçlendirin,  Bedensel tepkilerinizi tanıyın,  Ortamdan uzaklaşın,  Tüm bunlar yeterli olmuyorsa bir uzmana danışarak yardım alın…

59 Sabırla Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…


"KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMA Büşra UZUN Psikolojik Danışman ve Rehber Ö ğ retmen." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları