Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN

2 HAYATINIZ KİMİN ELİNDE?
Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.

3 Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,

4 bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A

5 bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,

6 bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,

7 bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb..
Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.

8 Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?

9 Cevabınız EVETmi?Emin misiniz? Son kararınız mı?
O halde bu iş çok kolay olacak. Bende Öğrenebilirmiyim Acaba?

10 “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

11 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ
SOKAKLAR ÖNCELİKLİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ ÜNİVERSİTE LİSE

12 NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ ?
“Nasıl ders çalışmalıyız ?” sorusunu cevaplamadan önce, “Niçin ders çalışmalıyız ?” sorusunun cevabını bulmalıyız.

13 ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN,
“Bu gün, günümde değilim.” “Moral bozucu bir gün.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?” “Keşke hiç doğmasaydım.” “Allahım beni neden yarattın?” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.” “Fen ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa gene mi ders?”

14 ZAMANIN DEĞERİ Bir yılın değerini; tek dersten kalan öğrenci bilir.
Bir ayın değerini; prematüre bir çocuk doğuran anne bilir. Bir haftanın değerini; haftalık derginin editörü bilir. Bir saatin değerini; eve dönmek zorunda olan aşıklar bilir. Bir dakikanın değerini; uçağı kaçıran yolcu bilir. Bir saniyenin değerini; kaza atlatan kişi bilir. Bir milisaniyenin değerini; 100 metrede gümüş madalya alan atlet bilir. Zaman

15 Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız istenmektedir.

16 Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

17 SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR.
BAŞARIDA SÜREKLİLİK NEDEN ÖNEMLİDİR? TAŞI DELEN SUYUN KUVVETİ DEĞİL, SÜREKLİLİĞİDİR. İBN-İ SİNA

18 Abicim çalışın bee ! Bak biz ne hallere düştük.
Ben eskiden böyle değildim sonradan oldum. Fırsatlar elimden kaçınca bir gül gibi sararıp soldum.

19 ÇALIŞMADAN BAŞARMAK Yatarak, başarıya ulaşanlar sadece tavuklardır.

20 YAPABİLECEĞİNİZE İNANIN ! O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR.
O ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR. Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

21 Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…
ÇALIŞMA ODANIZDA Telefonla Televizyonla Düşünerek Bilgisayarla Hayalle Magazinle Yemekle Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

22 Tekrarlar kar topuna benzer
Tekrarlar kar topuna benzer. Tepeden aşağıya yuvarlandıkça büyür, büyüdükçe hızı artar.

23 Tekrar Programı Nasıl Uygulanır?
 Geçen Tekrar Hafızada Zaman Süresi kalma süresi 1 saatlik çalışma- dan sonra 10 dakika 1 gün 1 günün sonunda 5 dakika 1 hafta 1 hafta sonra 10 dakika 1 ay 1 ay sonra 5 dakika uzun süreli bellek

24 Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır.
En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır. Dersleri her gün aynı saate yerleştirin.

25 Ders programında bulunması gereken etkinlikler
Uyanış saati Yemek saatleri Okula ya da dershaneye gidiş geliş saatleri Ders çalışma saatleri Boş zamanları değerlendirme saatleri

26 NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR
A-Uyanıklık ve dikkat B-Aktif katılım C-Motivasyon D-Sonuçların geri bildirimidir. Genel olarak dört çeşit not tutma vardır 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma

27 NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR
45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz

28 10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

29 Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

30 Her gün mutlaka en az 7 saat uyku için zaman ayırın.
Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka en az 7 saat uyku için zaman ayırın.

31 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ
Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk

32 İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN İFİKAN YÖNTEMİ
İ- İleriye  F- Fikirler İ- İşaretler K- Katıl A- Araştır N- Not tut 

33 İLERİYE ÖĞRETMENİN SÖYLEYECEKLERİNİN ÖNCEDEN TAHMİN EDİLMESİDİR.

34 İLERİYE’NİN YARARLARI
UYANIK KALIRSINIZ DİKKAT KOPMALARINI ÖNLER DERSE AKTİF KATILIMI SAĞLAR MOTİVASYON ARTAR

35 FİKİRLER Öğrenci öğretmenin bir ders boyunca anlattıklarının ana fikrini bulmaya çalışmalıdır. Ders boyunca kendi kendine, “Bu konunun ana fikri nedir? Burada anlatılmak istenen nedir?” gibi sorular sorması gerekir. Bu sorular öğrencinin ana fikir ve kavramları bulmasına yardımcı olur.

36 İŞARETLER ÖĞRETMENİN KONU İÇERİSİNDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ NOKTALARI YAKALAYIN. Öğretmenler seslerini yükselterek yada "burası önemli", "dikkat ederseniz" gibi sözel vurgularla önemli noktalara işaret ederler. Bir öğretmen hiçbir zaman, bu bir sınav sorusudur, demez; ama çeşitli ipuçlarıyla bunu belli eder.

37 KATIL Öğrenci sınıf içinde devamlı aktif olmalıdır. ÖĞRETMENİN SÖYLEDİKLERİNİ BAŞINIZLA,GÜLÜMSEYEREK ONAYLAYIN,KONUYU ANLAYIP ANLAMADIĞINIZI MİMİK VE JESTLERİNİZLE BELİRTİN

38 ARAŞTIR Ders sırasında anlaşılmayan bir yer varsa ya da merak edilen bir konu varsa bu soru rahatlıkla sorulmalıdır. Hiçbir şekilde çekişilecek bir durum söz konusu değildir. Sorulara verilen cevap anlaşılmadıysa ve açıklamalar yeterli değilse, yeni sorular sorulmalı ve açıklama yapılması istenilmelidir. Eğer ders içerisinde zaman yetmediyse, ders bittikten sonra öğretmene ye da diğer öğrencilere de sorulabilir.

39 NOT TUTMA Dinleme yoluyla öğrenilen bilgiler çok uzun süreler hafızada duramaz. Öğrenilenlerin zaman zaman tekrar edilmesi gerekir. Bir öğrenci ders sonunda, o derste dinlediğinin ancak %55’ini hatırlayabilir. Tekrar yapılmadığı sürece bu oran bir hafta sonra %17’lere düşer. Bu yüzden not tutmanın çok büyük bir önemi vardır.

40 Not tutarken zamandan tasarruf etmek ve geri kalmamak için, öğrenci kendi anlayabileceği şekilde çeşitli kısaltmalar kullanmalıdır. Bu kısaltmalardan bazılarına örnek verirsek: -ve: &  -gibi: . -örneğin: ör. -sonuç olarak: son. ol. -kadar: = -matematik: mat -yüzyıl: yy -birbirine: 11 -buna ek olarak: +  -açısından: ?

41 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları