Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBER ÖĞRETMEN SARE MAVİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBER ÖĞRETMEN SARE MAVİ."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBER ÖĞRETMEN SARE MAVİ

2 Nelerden Bahsedeceğiz? Verimli ders çalışma nedir- ne değildir? Amaç ve hedef belirlemenin önemi Ders çalışma ortamımız nasıl olmalı? Ders çalışırken yapılan yanlışlar neler? Derste etkili not tutma teknikleri neler? Tekrar yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Çabuk unutulan ve kolay hatırlanan bilgiler neler?

3 SİZE GÖRE BAŞARI NEDİR? İyi maddi gelir getiren bir kariyer Büyük bir ev Lüks bir araba Üniversite sınavını kazanmak!

4

5 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Verimli ders çalışma, amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır.

6 Sık duyduğumuz bazı ifadeler Gece 2’ye kadar ders çalıştım, sabah da saat 5’ te kalktım.. Sınavım yine de istediğim gibi geçmedi!! Sene boyunca ders çalışmaktan ne arkadaşlarla doğru düzgün gezdim ne de bir konsere gittim yine de düşük aldım, daha ne yapayım???

7 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA… Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Aksine belli bir plan ve program dahilinde hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırırken bunlardan zevk almanıza yardımcı olur.

8 DERS ÇALIŞMAK NEDEN ZORDUR?? Hedef belirleyen kimseler için anlamsız olan bu soru bir çok öğrencinin sürekli gündeminde yer almaktadır. Ders çalışmayı zorlaştıran bir çok neden vardır. Niçin ders çalışmanız gerektiğini bilmediğiniz zaman ders çalışmak sizin için bir anlam ifade etmeyebilir. Niçin ders çalışmanız gerektiğini bilmediğiniz zaman ders çalışmak sizin için bir anlam ifade etmeyebilir.

9 “Gideceği limanı bilmeyene hiçbir rüzgârdan hayır gelmez.”

10 SİHİRLİ CÜMLE!!!  Amaçlar olmadan kişi niçin ders çalışması gerektiğini açıklayamaz.  Niçin ders çalışıyorum yada niçin ders çalışmalıyım?  Bu soruya cevap ararken biraz düşünün ve hayata yüklediğiniz anlamla (değerlerinizle) paralel ve tutarlı bir cevap bulmaya çalışın. AMACINIZI VE HEDEFİNİZİ BELİRLEYİN!

11 Ülkeye faydalı olmak, çocukları için iyi bir gelecek kurmak, toplumda saygın biri olmak..vb her biri bir değerdir. Bu değerler de kişide bir amaç oluşturur. Kişi bu amaçlar doğrultusunda hedefler belirler.

12 BİR HEDEF BELİRLEYİN Hedef amaçlara ulaşmak için tanımlanmış bir nokta belirlemektir. Sınıfta kalmamak Okulu bitirmek Üniversite sınavında başarılı olmak

13 A mı diyim, B mi diyim, C mi diyim?

14 Rasyonel ve Ulaşılabilir Hedefler … Hedefleriniz hem iyimser hem de gerçekçi olmalıdır. Ulaşamayacağınız hedefler belirlerseniz hayal kırıklığı yaşar amaçlarınızı gerçekleştiremezsi niz.

15

16 UNUTMAYIN Büyük insanların idealleri,Büyük insanların idealleri, Sıradan insanlarınsa hevesleri vardır. Sıradan insanlarınsa hevesleri vardır. Washington Irving Washington Irving

17 ÖNYARGILARINIZI KIRIN! BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAYIN Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir. Zor olan yapmanız gereken faaliyet mi yoksa onu başarma konusundaki ön yargılarınız mı?

18 Önyargılarımız

19 Çalışacağınız ders ile ilgili malzemeyi önceden hazır edin. Çalışma yeriniz çok karanlık veya aydınlık olmasın. Odanız çok sıcak ya da çok soğuk olmasın.

20 DERS ÇALIŞMA ORTAMIMIZ NASIL OLMALI??? Sandalye Ders çalışırken kullandığımız sandalye veya koltuk çok rahat olmamalı. Çünkü gereğinden fazla rahatlarız, uyku getirebilir.Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çalışmak için sandalye her zaman koltuktan daha kullanışlıdır.

21 Posterler… Özel zevklerimizi yansıtan duvarlara astığımız poster, afiş, resimler ders çalışırken hayallere kolayca dalmamızı sağladığı için sakıncalıdır. Bu nedenle odamızda bu tip ayrıntılar varsa ders çalışma esnasında arkanızda kalacak şekilde duvarınıza asmanız faydanıza olacaktır.

22 Vücut hücrelerimiz sürekli enerji kullanır. Vücudumuzun tamamında bulunan lenf sistemimiz sürekli oksijenle beslenir. Bu yüzden yaşadığımız, çalıştığımız ortamı sık sık havalandırmalıyız.

23 Ders çalışmak için oda ve masa şart mı? Ders çalışma için fiziki ortamın öneminden bahsettik. Ancak en önemli şey insanın başaracağına inanması ve bunun için belirlediği hedeflere odaklanmasıdır. Oda, masa ve sandalye çalışmanın düzenli bir ortamda olmasını sağlar.

24 Savaşlardan savaşa, cepheden cepheye koşturan Mustafa Kemal Atatürk’ün bir çalışma odası var mıydı? Ama hayalleri ve başaracağına dair inancı VARDI!!!

25 BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN!!!

26 DERS ÇALIŞIRKEN MÜZİK DİNLEMEK Beynimiz yüksek potansiyeli ile hem ders çalışıp hem de müzik dinleyecektir. Ancak bir süre sonra psikolojide duyarsızlaşma dediğimiz süreç gerçekleşecek ve beyniniz ya tamamen çalıştığınız derse ya da dinlediğiniz müziğe yoğunlaşacaktır.

27 Televizyon Yapılan araştırmalara göre, çok fazla televizyon izlediğimizde hırçınlaşıyoruz ve huzursuz oluyoruz. Ders arasında televizyon izlenmesi, öğrenilen bilgilerin unutulmasına yol açar, bu yüzden mümkün olduğunca ders arasında tv izlememeliyiz.

28 Başarının Önündeki Engeller Bilgisayar

29 Telefon Telefon işe engel olan, çok güçlü bir dikkat dağıtıcıdır. Çalışırken cep telefonu kullanmamaya dikkat edin.

30 Yatarak Ders Çalışma Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar.

31 Yatarak çalışmada öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur.

32 Hedefimizi belirledik Fiziksel ortamımızı düzenledik ve masanın başına oturduk… Hala başarılı olamıyorsak….

33 Çalışmaya engel faktörler Başkaları benden daha iyi Endişelere kapılmak, ya kazanamazsam!! Çalıştığım halde olmuyor. Bu iş olmayacak gibi.

34

35 DERS ÇALIŞIRKEN KONSANTRE OLAMAMA Sebepleri Uykusuzluk Kaygı Konuyu sevmeme Öncelik belirleyememe Olumsuz alışkanlıklar

36 Zihinsel durum Eğer kafanızda halledemediğiniz sorunlarla masa başına oturursanız kısa süre sonra dersten kopmalar yaşayabilirsiniz.

37 Ne çalışacağını bilmeden masaya oturma Masaya oturmadan 10 dk önce ne çalışacağınıza dair sorular sorun.

38 Ara vererek çalışma İki oduncu bir ormanda bir hafta çalışırlar. Biri hiç durmadan ağaç keser, dinlenmek bir yana yemeğe bile vakit ayırmaz, diğeri ise dinlenir, akşam vaktinde de evine gider, diğeri ise hep ondan geç bırakır işi. Bir hafta sonunda ise kesilen ağaçlar sayılır ve sonuç çok çalışan oduncu için çok şaşırtıcıdır!!!

39 Çünkü diğer oduncu daha fazla ağaç kesmiştir. Öfkelenen oduncu hayretle sorar; “Ben senden daha çok çalıştım, senden erken başladım, senden daha geç döndüm eve nasıl olur?” Diğeri gülümseyerek cevap verir; “Sen durmaksızın çalışırken ben arada bir dinleniyor, bu arada da bir yandan baltamı biliyordum. İnsanın baltası keskin olunca daha az çabayla kesebiliyor ağaçları…”

40 Beynimiz hep aynı işi yapmaktan sıkılır ve uzun vadede verimliliği düşer dakika arayla beyninize ihtiyacı olan çeşitliliği sunmanız avantajınıza olur. Ders çalışırken renkli kalemler kullanmanız da beyninizin istediği çeşitliliği sağlayacaktır.

41 En İdeali 40’ ders çalışma 10’ tekrar 10’ dinlenme

42 Çok aç ya da çok tok olma Aşırı derecede açlık ya da aşırı tokluk konsantrasyon seviyenizi doğrudan etkiler.

43 Uyku Günde 7-8 saatten fazla uyumayın. Aksi halde (az ya da çok uyku) verimliliğiniz hissedilir biçimde düşer. Belirli saatlerde uyuyup belirli saatlerde uyanmayı alışkanlık haline getirin. Uyandığınız saati sabitleyin ve sabah uykusunu fazla uzatmayın.

44 Duygusal Durumunuz Duygu durumunuzdaki iniş çıkışlar ders çalışmanızı olumsuz anlamda etkiler. Karşı cinsle olan duygusal gerilimler derslerinize yansıyorsa bunu mutlaka kontrol almayı bilmelisiniz.

45 BAŞARIYA GİDEN YOL Bir gün önceden konuya hazırlıklı gelme Ders sonrası kısa tekrar Derste öğretmeni dikkatle dinleme

46 DERSE HAZIRLIKLI GELMEK Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır.

47 Bir insan; Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını HATIRLAR!!

48

49 DERSTE ÖĞRETMENİ DİNLEME ETKİLİ ÖĞRENME SINIF İÇİNDE OLUR! Öğrenme olayı iki kişinin karşılıklı direkt iletişimi ile değil, sınıf içinde doğrular yanlışlar tartışıldığında dolaylı olarak en iyi biçimde oluşmaktadır.

50 DERSTE NOT TUTMAK Kalıcı öğrenme öğrencinin bilgiyi kendine göre anlamlandırmasıyla oluşur. Öğrencilerin büyük bir kısmı not tutma tekniğini bilmemektedir.

51 İnsan öğrendiği konunun %50’sini 20 dk sonra, %70’ini 1 saatte, %80’ini ise 1 günde UNUTUR!!! Öğrenci okuduğunun yaklaşık %20’sini, Önce okuyup sonra dinlediğinin %40’ını, Okuduktan sonra dinleyip sonra da yazdığının %70’ini ancak HATIRLAYABİLMEKTEDİR!!! İnsan öğrendiği konunun %50’sini 20 dk sonra, %70’ini 1 saatte, %80’ini ise 1 günde UNUTUR!!! Öğrenci okuduğunun yaklaşık %20’sini, Önce okuyup sonra dinlediğinin %40’ını, Okuduktan sonra dinleyip sonra da yazdığının %70’ini ancak HATIRLAYABİLMEKTEDİR!!! Yapılan araştırmalarda;

52 TEKRAR Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak Aralıklı olarak tekrar etmektir.

53 TEKRAR YAPARKEN Zihnen hazırlıklı olun. Dikkatiniz dağılırsa kısa aralar verin. Ayrıntılardan kaçının. Önemli noktaları mutlaka yazarak çalışın. Gerekli derslerde mutlaka uygulama yapın. Yatmadan önce ve kalktığınızda çalıştıklarınızı gözden geçirin.

54 Tekrar edilmeyen bilgi ile öğrenilmemiş bilgi arasında pek fark yoktur. Tekrarlar, olabildiğince, fazla aralık verilmeden yapılmalıdır.

55 Zamanında yapılmaması halinde hem vakit kaybınız olur hem de sıkıcı olacağından çalışma azminiz kırılır, ilginiz azalır. Tekrarlar zamanında yapılırsa bilgiler her defasında yeni öğreniliyormuşçasına vakit alıcı olmaz.

56 KOLAY HATIRLANAN VE AZ UNUTULAN BİLGİLER 1.Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler. 2.Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler dk (öğren)+ 5 dk (tekrar) +10 dk. (dinlen) ile öğrenilenler. 4.Çok tekrarlanan bilgiler. 5.Mutlu, neşeliyken öğrenilenler. 6.İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler. 7.Üzerinde düşünülerek öğrenilenler. 8.Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler.

57 KOLAY HATIRLANAN VE AZ UNUTULAN BİLGİLER 9. Somut bağlantılar kurulabilecek bilgiler. 10. Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilenler. 11. İlgi ve bilgi alanımıza giren bilgiler. 12. Nerede, ne zaman, nasıl kullanılacağı bilinen bilgiler. 13. Stressiz bir ortamda öğrenilenler. 14. Öğrenilmiş bilgiler ile çağrışım yapan bilgiler. 15. Önemli olduğu düşünülen bilgiler. 16. Aktif dinleme ile öğrenilenler.

58 SON OLARAK… 1.Kendinize hedef belirleyin. 2.Çalışmaya nerden başlayacağınız konusunda kararsız kalmayın. 3.Programlı çalışın. 4.Çalışırken çok sık ve uzun ara vermeyin. 5.Arkadaşlarınıza gerektiğinde “hayır” diyebilin. 6.Düzenli bir ortamda çalışın. Etkili Ders Çalışmak İçin

59 Etkili Ders Çalışmak İçin… 7. Zamanı iyi kullanın. 8. Zorlanılan dersleri çalışmanın dışında tutmayın. 9. Yatarak çalışmayın. 10.Televizyon eşliğinde çalışmayın. 11.Düzenli tekrarlar yapın. 12.Kendinize güvenin.

60 “Y alnız bir şeye ihtiyacımız vardır; çalışmak ve çalışkan olmak!”

61 TEŞEKKÜRLER


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ REHBER ÖĞRETMEN SARE MAVİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları