Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Kriz, bir kuruluşun beklemediği bir zamanda meydana gelen, kuruluşun itibarının sarsılmasına neden olan ve sorunun çözümü için çok sınırlı bir sürenin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Kriz, bir kuruluşun beklemediği bir zamanda meydana gelen, kuruluşun itibarının sarsılmasına neden olan ve sorunun çözümü için çok sınırlı bir sürenin."— Sunum transkripti:

1

2  Kriz, bir kuruluşun beklemediği bir zamanda meydana gelen, kuruluşun itibarının sarsılmasına neden olan ve sorunun çözümü için çok sınırlı bir sürenin olduğu olaylardır.  Kriz ortamları aynı zamanda fırsattır

3  Krizler, itibar kaybına neden olabileceği gibi,kurumun sektörden silinmesine de yol açabilir.  Kurumların kriz gerçeğini kabul etmeleri ve kriz planına sahip olmaları, krizle mücadele edebilmenin ve krizi fırsata dönüştürebilmenin tek yoludur.

4 Kriz yönetiminde yöneticilerin anlamakta yanıldıkları husus, kriz yönetiminin asla kriz olduğu zaman başladığı değil bunun süregelen ve devam etmesi gereken bir proses olduğudur.

5 1- Krizden Kaçınmak: Birinci aşama,önleme aşamasıdır. Potansiyel bir krizi kontrol etmenin en düşük maliyeti ve en kolay yolu olmakla birlikte, bu aşama genellikle bütünüyle atlanır. Henry Kissinger,.A.B.D Dışişleri bakanlığı sırasında Önümüzdeki hafta bir kriz olma ihtimali yok. Ajandam dolmuş bulunuyor..

6 2- Krizi Yönetmeye Hazırlanmak: Kriz yönetiminin ikinci aşaması,önleme çabaları işe yaramadığında ortaya çıkacak koşullar için hazırlanmak, felaket gelip çattığında karşılaşılacak çeşitli istenmeyen sonuçlarla başa çıkmak için bir plan yapmaktır Chet Holfield,müteveffa kongre üyesi,yaşlandığı bir dönemde Bugün borsacım bazı on yıllık tahvilleri satın almam için beni ikna etmeye çalıştı.kendisine şöyle dedim:’Bak oğlum,bu noktada ben yeşil muz bile satın almam.’

7 3-Krizi Saptamak: Kriz olduğunu kabul etmek çoğu zaman en zorlu olandır.Başkalarının konuyu nasıl algılayacağını düşünmeniz ve kendi varsayımlarınızı sorgulamanız gerekir. Genelde krize yol açan şey kamuoyundaki algılamadır. Saptama aşamasında, durumu anlamada içeriden kişilere olduğu kadar bağımsız gözlemcilere de ihtiyaç vardır. Mizahçı Jean Kerr Çevrenizdeki herkes kellesini yitirirken siz başınızı kurtarıyorsanız, muhtemelen durumun farkında değilsiniz demektir

8 4- Krizi Dondurmak: Kriz yönetiminin bu aşaması önceliklerin belirlenmesini,kan kaybının durdurulmasını gerektirir.Bu,zor kararların, üstelik çabuk bir şekilde alınması gereken bir aşamadır.Bu aşamada kararlılık kritik önem taşır.Mantıklı ve kararlı herhangi bir eylem hemen her zaman hiçbir şey yapmamaktan daha iyidir. Yogi Berra Bir yol ayrımıyla karşılaştığınızda, bunu kabul edin

9 5- Krizi Çözmek: Bu aşamada esas olan hızdır.Kriz kesinlikle beklemeyecektir.Cep telefonlarının yol açtığı elektromanyetik alanların beyin tümörlerine neden olduğu yolunda iddialar öne sürüldüğünde imalatçılar hemen bağımsız uzmanlara başvurmuş ve olguların kamuoyunun önünde sergilenmesini sağlamışlardı. Böylece insanların endişeleri kısa süre içinde giderilmişti Will Rogers Doğru şeritte olsanız bile, orada durup beklerseniz ezilirsiniz

10 6- Krizden Yarar Sağlamak: Bir şirket önceki aşamaları hatasız halledebilmişse yani krizi daha da kötüleştirmeyi bir şekilde başarmışsa, altıncı aşama bazı kayıpları en azından kısmen giderebilme ve tahribatı onarmaya başlama fırsatı sunar. Oscar Wilde Deneyim, insanların yaptıkları yanlışlara taktıkları addır.

11 1-Sorumluluğu üstlenin 2-Olumsuz imaj ile kriz arasındaki farkı yakalayın ve yanıtlarınızı buna göre düzenleyin 3-Yanıt sürecinde araştırmalardan yararlanın 4-Başkalarının sizin adınıza konuşmasını sağlayın 5-Basını düşmanınız değil müttefikiniz gibi görün 6-Mahkemeye verildiğinizi varsayın 7-Web ortamından gözünüzü ayırmayın 8-İlginizi,duyarlılığınızı ve empatinizi kanıtlayın 9-İlk 24 saati çok ciddiye alın 10-Şimdiden kriz yönetimi programınızı hazırlayın

12 1. Basın sözcüsünün kendini tanıtması 2. Kuruluşun içinde bulunduğu durumla ilgili elindeki verilere dayanarak resmi bir açıklama yapılacağının açıklanması 3. Kuruluşun öncelikli hedefinin, krizden etkilenen kişilerin durumlarıyla ilgili her türlü çabaya girişileceği ve resmi kurumlarla iş birliği içerisine girileceğinin açıklanması

13 4. Yapılacak tüm açıklamalar elde ki kesin verilere dayanılarak yapılmalıdır. Spekülasyona neden olabilecek herhangi bir şey söylenmelidir. 5. Konuşma sonunda, ilgili resmi kurumlarla işbirliği içerisinde olunacağının vurgulanması ve bu tip olaylara karşı önceden hazırlanmış bir kriz planının var olduğunu önemle belirtmek gereklidir. 6. Resmi açıklamanın sonunda bir daha ki basın konferansının ne zaman yapılacağına dair bilgi verilmeli,medya temsilcilerinin isim ve telefonlarını bırakmaları istenmelidir.Kurum sözcüsü, gazetecilerin sorularına cevap vermeden ortamdan ayrılmalıdır ki,gazetecilerin sorduğu sorularla yapılan açıklamaların başka bir yöne kayması engellenmelidir.Hakimiyet kurum ve kurum sözcüsünde kalmalıdır


" Kriz, bir kuruluşun beklemediği bir zamanda meydana gelen, kuruluşun itibarının sarsılmasına neden olan ve sorunun çözümü için çok sınırlı bir sürenin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları