Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Drama, kişiler arasındaki doğrudan iletişimi sağlayan, kendini ve karşısındakini tanıma, birbirini anlama, doğaçlama ve yaratma gibi etkinlikleri içeren.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Drama, kişiler arasındaki doğrudan iletişimi sağlayan, kendini ve karşısındakini tanıma, birbirini anlama, doğaçlama ve yaratma gibi etkinlikleri içeren."— Sunum transkripti:

1 Drama, kişiler arasındaki doğrudan iletişimi sağlayan, kendini ve karşısındakini tanıma, birbirini anlama, doğaçlama ve yaratma gibi etkinlikleri içeren bir yöntemdir.

2  Drama tiyatro tekniklerinden yararlanılır ancak drama tiyatro demek değildir. Drama bir grup etkinliğidir. Seyirci ve oyuncu ayrımı yoktur. Bütün grubun katılımı ile anında oluşturmadır. Belli bir metni yoktur ve önceden prova yapmayı gerektirmez. Dekor kostüm ve aksesuar zorunluluğu yoktur. Grup dinamiğine dayalı oyunlaştırmadır. Anında oluşturmayı, yaratmayı içerdiği için yaratıcı drama olarak ta kaynaklarda yer almaktadır.

3  Engelsizce yaratıcı olabilmek; kendini tanımayı ve kalıplaşmış düşüncelerden kurtulmuş olmayı gerektirir. Drama aynı zamanda insana ilişkin eylemlerin tasarlandığı ve eyleme dönüştürüldüğü yoldur. Drama sözlük anlamı olarak “bir sahne oyununda olduğu gibi geçen hayat olayları” şeklinde tanımlanabilir. Gerçek yaşamda da örneğin; evden ya da okuldan çıkmadan önce yapılacakları düşünmek ve düşünülenleri yapmak dramadır.

4  Bir durumu bir davranışı, bir tümceyi, bir fikri, bir kavramı, ya da bir problemi tiyatral teknikler yardımı ile oyun etkinliklerini bir arada kullanarak canlandırmaktır. Yaratıcı drama etkinlik olarak olaylara, olgulara, yaşantı ve bilgilere farklı bir biçim, yeni bir yapı kazandırır.

5  Doğaçlamalardan oluşan yaratıcı drama katılımcıların kendi yaratıcı düşünceleri ile buldukları, özgün düşünce yapılarının ürünleri, hatırladıkları yaşama dair birikimleri ve bilgileri önceden yazılmış bir metin olmadan uygulanır. Yaratıcı drama etkili eğitimde yaşayarak öğrenmeyi sağlayan yaşamsal bir faktördür.

6 Parmak Oyunu Öğrencilerinizle birlikte uygun hareketleri canlandırarak parmak oyununu birlikte oynayınız.  Ben bir ağacım.  Dallarım var benim.  Bir çiçek açtım. (Bir parmak açılır.)  İki çiçek açtım.(İki parmak açılır.)  Üç çiçek açtım.(Üç parmak açılır.)  Dört çiçek açtım.(Dört parmak açılır.)  Beş çiçek açtım.(Beş parmak açılır.)  Altı çiçek açtım. (Altı parmak açılır.)  Yedi çiçek açtım.(Yedi parmak açılır.)

7  Sekiz çiçek açtım.(Sekiz parmak açılır.)  Dokuz çiçek açtım.(Dokuz parmak açılır.)  On çiçek açtım.(On parmak açılır.)  Bir rüzgar çıktı.(Kollar rüzgarda sallanan ağaç gibi hareket ettirilir.)  Yağmur yağdı şıp şıp. (Kollar yağmur yağıyormuş gibi hareket ettirilir.)  Tüm çiçekler döküldü.(Kollar aşağı indirilir.)

8  Çocuğun her konuda, her türlü eğitimini sağlamak için uygulanan eğitim ve öğretim tekniğidir. Eğitimde dramaya kısaca okul oyunu da denebilir. Bir grup etkinliği olup iletişim ile gerçekleşir.

9  Eğitimde drama öğrencinin; Kendini ifade etme, özgüven duygusu geliştirme, psiko-motor, zihin dil yönünden gelişim sağlama, empati kurarak çok yönlü düşünebilme, iş birliği, dayanışma, paylaşım gibi duyguların gelişimi, eğitim ve öğretimde olumlu rol oynama, rahatlama, öğrenilen bilgilerin kalıcı olabilmesi, olaylara ve durumlara farklı bakış açılarına sahip olma, demokratik ortamlar oluşturarak tartışma eleştirme ve eleştirilere açık olmayı öğrenmesini sağlayan bir süreçtir.

10  DİKKAT Görsel dikkat İşitsel dikkat Dokunsal dikkat  KENDİNİZİ TANIMA-TANITMA Fiziksel özellikleri keşfetme Somut Kişisel özellikleri keşfetme Soyut Somut ve Soyut ifade etme yetisi

11  DİL GELİŞİM Tekerleme ile destekleme  HAYAL VE GERÇEĞİN AYRIMI Somut ve Soyut ayrım ve ifade etme yetisi  GRUP OYUNLARI Birlikte hareket edebilme Birlikteliğe uyum sağlayabilme  BEDENSEL KORDİNASYON Jimnastik çalışmaları Denge çalışmaları

12  KUKLA GÖSTERİSİ Hayal gücü ile iletişim/ifade Karakter canlandırma Doğaçlama yeteneği Sözel ifade  MÜZİK ÇALIŞMALARI Ritim çalışmaları Ritme göre hareket edebilme Gitar çalışmaları Müzik grubu çalışmaları  BEDEN DİLİ ÇALIŞMALARI Bir olayı sözel ifade olmaksızın anlatabilme yetisi Fabl çalışmaları Hikaye canlandırma

13  Zaman gerektirir.  Ön hazırlık gerektirir.  Amaçlar açık ve anlaşılabilir bir ifade ile tanımlanmazsa beklenen yararı sağlamaz.  Uzun zaman alan bir etkinlik haline gelirse, öğrencilerin derse ilgisi azalabilir.

14  Isınma Üzgün, mutlu duygusal yüz ifadelerinin olduğu kartlar gösterilir. Bu ifadeler üzerine konuşulur. Çocuklardan onları mutlu eden bir şey düşünmeleri ve bunu hareketleri ile göstermeleri istenir. Üzgün ifadesi için de aynı şey yapılır.

15  https://www.google.com.tr/search?q=drama&biw=1680&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_gaHVITHHse 8ygOQ1YH4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=yeCZvjtt2O- y3M%253A%3BpjdbS1pbFo2wqM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F- 66iKa83anq4%252FUCikWErCRpI%252FAAAAAAAAAMY%252FLEK6TlMXuOA%252Fs1600%252Fsplash_drama.jpg %3Bhttp%253A%252F%252Fsopranoosoprano.blogspot.com%252F%3B768%3B310 https://www.google.com.tr/search?q=drama&biw=1680&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_gaHVITHHse 8ygOQ1YH4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=yeCZvjtt2O- y3M%253A%3BpjdbS1pbFo2wqM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F- 66iKa83anq4%252FUCikWErCRpI%252FAAAAAAAAAMY%252FLEK6TlMXuOA%252Fs1600%252Fsplash_drama.jpg %3Bhttp%253A%252F%252Fsopranoosoprano.blogspot.com%252F%3B768%3B310   ve-a2-kurlarinda-uygulanabilecek-25-yaratici-drama-orne%C4%9Fi/3 ve-a2-kurlarinda-uygulanabilecek-25-yaratici-drama-orne%C4%9Fi/3   https://www.google.com.tr/search?q=drama&biw=1680&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_gaHVITHHse 8ygOQ1YH4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=trafik+%C4%B1%C5%9F%C4%B1klar%C4%B1+dramas%C4%B1&f acrc=_&imgdii=_&imgrc=f5StviHVGKrqVM%253A%3BOhbbdjxx3nkCaM%3Bhttp%253A%252F%252Fokuloncesi.okya nuskoleji.k12.tr%252Fgorsel%252Ficerik%252Fgaleri%252Fmayis%252F623%252Fsolarkent_denizyildizi_grubu_tra fik_ve_ilk_yardim_haftasini_kutluyor_518bb1a3906bd_623.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fokuloncesi.okyanuskol eji.k12.tr%252Ficerik%252F623%252Fsolarkent-denizyildizi-grubu-trafik-ve-ilk-yardim-haftasini- kutluyor%3B960%3B720 https://www.google.com.tr/search?q=drama&biw=1680&bih=935&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_gaHVITHHse 8ygOQ1YH4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=trafik+%C4%B1%C5%9F%C4%B1klar%C4%B1+dramas%C4%B1&f acrc=_&imgdii=_&imgrc=f5StviHVGKrqVM%253A%3BOhbbdjxx3nkCaM%3Bhttp%253A%252F%252Fokuloncesi.okya nuskoleji.k12.tr%252Fgorsel%252Ficerik%252Fgaleri%252Fmayis%252F623%252Fsolarkent_denizyildizi_grubu_tra fik_ve_ilk_yardim_haftasini_kutluyor_518bb1a3906bd_623.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fokuloncesi.okyanuskol eji.k12.tr%252Ficerik%252F623%252Fsolarkent-denizyildizi-grubu-trafik-ve-ilk-yardim-haftasini- kutluyor%3B960%3B720    https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q=draman%C4%B1n+s%C4%B1n%C4%B1rl%C4%B1l%C4%B1klar%C4%B1 &spell=1 https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q=draman%C4%B1n+s%C4%B1n%C4%B1rl%C4%B1l%C4%B1klar%C4%B1 &spell=1  


"Drama, kişiler arasındaki doğrudan iletişimi sağlayan, kendini ve karşısındakini tanıma, birbirini anlama, doğaçlama ve yaratma gibi etkinlikleri içeren." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları