Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI."— Sunum transkripti:

1 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI

2 Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *ARKADAŞLIK 1. “Arkadaşlık” değeri planlanarak işlenir. 2. Eylül ayı değerini işleyecek zümre belirlenir. 3. Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Eylül ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Eylül ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmaların planlanır 9. İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10. Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11. Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12. İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *Olumlu davranışları pekiştirme *Arkadaşlık kurma BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *İlköğretim Haftası(Okulun açıldığı ilk hafta)

3 Ekim Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *SORUMLULUK 1.“Sorumluluk” değeri planlanarak işlenir. 2. Ekim ayı değerini işleyecek zümre belirlenir. 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Ekim ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Ekim ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *Merhamet *Demokrasi *Selamlaşma *Bayramlaşma (Paylaşma) BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim) *Dünya Çocuk Günü(Ekim ayının ilk pazartesi günü) *Cumhuriyet Bayramı (29 Ekim) *Kurban Bayramı

4 Kasım Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *SAYGI 1.“Saygı” değeri planlanarak işlenir. 2. Kasım ayı değerini işleyecek zümre belirlenir 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Kasım ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Kasım ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8.Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. ALT KONULAR *İyilik yapma *Vatanseverlik (Atatürk sevgisi) BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *Kızılay Haftası (29 Ekim-4 Kasım) *Atatürk Haftası ( Kasım) *Öğretmenler Günü (24Kasım)

5 Aralık Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *SEVGİ VE HOŞGÖRÜ 1.“Sevgi ve Hoşgörü” değerleri planlanarak işlenir. 2. Aralık ayı değerini işleyecek zümre belirlenir 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Aralık ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Aralık ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir. 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *İnsan sevgisi *Tasarruf BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası (10 Aralık) * Tutum, yatırım ve Türk Malı Haftası( Aralık) *Yeni Yıl(31 Aralık-1 Ocak)

6 Ocak Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *YARDIMSEVERLİK- İŞBİRLİĞİ 1.“Yardımseverlik-İşbirliği” değerleri planlanarak işlenir. 2. Ocak ayı değerini işleyecek zümre belirlenir 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Ocak ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Ocak ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir. 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir ALT KONULAR *Paylaşma BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *Enerji Tasarrufu Haftası (Ocak ayının 2. haftası)

7 Şubat Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *SABIR *TEMİZLİK 1.“Sabır ve Temizlik” değerleri planlanarak işlenir. 2.Şubat ayı değerini işleyecek zümre belirlenir. 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Şubat ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Şubat ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir. 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *Sağlıklı Yaşam BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR

8 Mart Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *BARIŞ *VATANSEVERLİK 1.“Barış ve Vatanseverlik” değerleri planlanarak işlenir. 2.Mart ayı değerini işleyecek zümre belirlenir. 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Mart ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6. Mart ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir. 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *Liderlik BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *Çanakkale Zaferi(18 Mart) *Orman Haftası(20-26 Mart) *Dünya Tiyatrolar Günü(27 Mart) *Kütüphaneler Haftası(mart ayının son pazartesi günü)

9 Nisan Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *Kardeşlik 1.“Egemenlik” değeri planlanarak işlenir. 2.Nisan ayı değerini işleyecek zümre belirlenir. 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Nisan ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6.Nisan ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir. 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *Emaneti Koruma BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *Dünya Kitap Günü(23 Nisan gününü içine alan hafta) *23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı (23 Nisan)

10 Mayıs Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme AYIN DEĞERİ *ŞEFKAT *ÖZGÜVEN 1.“Şefkat ve Özgüven” değerleri planlanarak işlenir. 2.Mayıs ayı değerini işleyecek zümre belirlenir 3.Hangi etkinliklerde ne kadar sürede değer eğitimine yer verileceği planlanır ve aylık çalışma planı hazırlanır. 4. Mayıs ayı etkinliği/etkinlikleri belirlenir. 5. Ayın değeriyle ilgili öğretmenlere bilgi verilir. 6.Mayıs ayı değeriyle ilgili öğrencilere ve velilere bilgi verilir. 7. Ailelere, aile bilgilendirme ve katılım mektubu yazılır. 8. Ay içinde aileye yönelik yapılacak çalışmalar planlanır. 9.İhtiyaç duyulan materyal belirlenir ve temin edilir. 10.Değerlerle bağlantı kurulacak belirli gün ve haftalar planlanır. 11.Okul köşeleri hazırlanır.(değerler ağacı, pano vb) 12.İşlenen değerler ile ilgili dönütler toplanır ve değerlendirilir. ALT KONULAR *Farklılıklara Saygı *Azimli Olma BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR *Trafik ve İlk Yardım Haftası (mayıs ayının ilk haftası) *Anneler Günü (mayıs ayının 2. Pazartesi günü) *Engelliler Haftası (10-16 Mayıs) *Müzeler Haftası ( Mayıs) *Atatürk’ü Anma Gençlik ve spor Bayramı (19 Mayıs)

11 Haziran Ayında Yapılacak İş ve İşlemler Değerlendirme DEĞERLENDİRME*Yıl içinde yapılan çalışma örnekleri fotoğraf vb. şeklinde kayda alınarak arşivlenir. *Yapılan etkinliklerle değerlerin çocuklar üzerindeki etkileri konusunda geri dönütler alınır.


"OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları