Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEHRUZÇİNİCİ. 1932 yılında İstanbul'da doğdu. 1949 yılında Vefa Lisesinden mezun oldu. 1954 yılında İstanbul Teknik üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEHRUZÇİNİCİ. 1932 yılında İstanbul'da doğdu. 1949 yılında Vefa Lisesinden mezun oldu. 1954 yılında İstanbul Teknik üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden."— Sunum transkripti:

1 BEHRUZÇİNİCİ

2 1932 yılında İstanbul'da doğdu yılında Vefa Lisesinden mezun oldu yılında İstanbul Teknik üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden mezun oldu yılları arasında aynı fakültenin Şehircilik Kürsüsü'nde asistan ve İTÜ Maçka Teknik Okulları'nda öğretim görevlisi olarak çalıştı.

3 İlk atölyesini 1954 yılında Ayhan Tayman'la birlikte İstanbul'da kurdu. Cem Vakfı Cem Kültür Evi Mimari Proje Yarışması, 1. Ödül Ankara Kızılay Vakfı Mimari Proje Yarışması, 4. Mansiyon, 1981 Kızılay Genel Müdürlüğü Binası Mimari Proje Yarışması, Mansiyon, 1980 Diyarbakır Üniversitesi Kampüsü Yarışması, 3. Ödül, 1970 İstanbul Teknik Üniversitesi Kampüs ve Çevre Planlaması Yarışması, 1. Ödül, 1966 Hükümet Konağı Mimari Proje Yarışması, Mansiyon, 1964 ODTÜ Mimari Proje Yarışması, 1. Ödül, 1961 Adana Vakıf İş Hanı ve Çarşı Binası, 4. Mansiyon, 1961 Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Mimari Proje Yarışması, Mansiyon, 1960 Yüksek Öğretmen Okulu Proje Yarışması, 2. Ödül, 1960

4 Eminönü Çarşı ve Büro Binası Proje Yarışması, 1. Ödül, 1959 Ticaret Merkezi Proje Yarışması, Mansiyon, 1959 İstanbul'da Kişilik Stadyum Mimari Proje Yarışma, 2. Ödül, 1958 Gima Mağazası ve Büro Binası Mimari Proje Yarışması, 3. Ödül, 1958 Cebeci Hastanesi Mimari Proje Yarışması, Mansiyon, Kişilik Stadyum Proje Yarışması, 3. Ödül, 1958 Devlet Su İşleri Genel Müdürlük Binası Mimari Proje Yarışması, 1. Ödül, 1958 Maliye Bakanlığı Binası Proje Yarışması, Mansiyon, 1958 İstanbul Moda Koleji Mimari Proje Yarışması, 3. Ödül, 1958 Atatürk Öğrenci Yurdu Sitesi Mimari Proje Yarışması, Mansiyon, 1958

5 Ankara Esnafları Kooperatifi Çarşı ve İş Hanı Proje Yarışması, 1. Ödül, 1956 Yıldırım Beyazıt (Anafartalar) Çarşısı, Kampus Planlaması Proje Yarışması, 1. Ödül, 1956 Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mimari Proje Yarışması, 1. Mansiyon, 1956 Ankara Şehir Planlaması Proje Yarışması, Mansiyon, 1956 Ankara Belediyesi Mağaza Binası Mimari Proje Yarışması, 3. Ödül, 1955 Erzurum Atatürk Üniversitesi Kampüsü Uluslararası Mimari Proje Yarışması, 1.Ödül,1955 Ankara Şehri İmar Planı Uluslararası Proje Yarışması, Mansiyon, 1955 Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Ek Binası Mimari Proje Yarışması, 6. Mansiyon, 1955 Petrol Ofisi Genel Müdürlük Binası Proje Yarışması, 1. Ödül, 1955

6 KAZANDIĞI ÖDÜLLER Ulusal Mimarlık Ödülleri, Büyük Ödül, 2004 T.C. İş Bankası Kent ve Mimarlık Ödülü, Ödül, 1986 Sedat Simavi Vakfı Ödülleri, Ödül, 1984

7 PROJE ÖDÜLLERİ Ağa Han Mimarlık Ödülleri, Mimarlık Ödülü, (TBMM Camii Kompleksi, 1995) Türkiye Prefabrik Birliği Ödülü, Ödül, (TBMM Halkla İlişkiler Binası, 1991)

8 YAZDIĞI KİTAPLAR Konutlar Villalar/ Toplukonut ve Siteler / Yenileme Çalışmaları Yapı'dan Seçmeler1 (1999)

9 EĞİTİM ALANINA YAPTIĞI DİĞER KATKILAR Anadolu Üniversitesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, ( ) Gazi Üniversitesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi (1964). Şimdiki adı Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi olan Ankara Yükseliş Okulu Mimarlık Bölümü'nde proje dersleri verdi.

10 MİMARLIĞA BAKIŞ AÇISI ‘ Doğaya ve topluma saygılıyım,tarih ve geleneklere de…Ama onlar benim için konuşulacak birer dil değil ancak başvurduğum değerli sözcüklerdir.Her yeni yaratmada konu başında içimde bir örnek oluşur; tıpkı çocuklar gibiyimdir o esnada. Karakteristik bir kaliteyi yaratacağım güzelliği buluncaya kadar madde,imge,tasarım arasında gidip gelirim.İnsan,hayal gücü,çevre arasında…Hiç kuşkusuz mimari eserler öncelikle düşünce ürünleridir.’ ‘ Doğaya ve topluma saygılıyım,tarih ve geleneklere de…Ama onlar benim için konuşulacak birer dil değil ancak başvurduğum değerli sözcüklerdir.Her yeni yaratmada konu başında içimde bir örnek oluşur; tıpkı çocuklar gibiyimdir o esnada. Karakteristik bir kaliteyi yaratacağım güzelliği buluncaya kadar madde,imge,tasarım arasında gidip gelirim.İnsan,hayal gücü,çevre arasında…Hiç kuşkusuz mimari eserler öncelikle düşünce ürünleridir.’ BEHRUZ ÇİNİCİ BEHRUZ ÇİNİCİ

11 ODTÜ YERLEŞKESİ ( )

12

13 Sitesinin şeması onun bel kemiğini oluşturan bir yaya ekseni boyunca gelişir.Kullanıcıları arasında ‘alle’ diye adlandırılan bu yaya yolu topografyaya da uyarak kuzeyden güneye doğru uzanmaktadır.Yaya yolu boyunca bir tarafta akademik yapılar diğer tarafta idari ve sosyal içerikli binalar yer alır.Yapıların önünde konumlanan su elemanları,revak ve avlu gibi mimari öğeler görsel ve hatta işitsel bir anlam taşımanın yanı sıra mikroklima elemanı olarak da işlev görürler.Dış ve iç mekanlar arasında bir süreklilik,akışkanlık sağlanmakta,’alle’ giderek yapıların iç düzenini de etkilemektedir.

14 ODTÜ KAMPÜS BİNALARI idari ve sosyal içerikli idare binası Kütüphane Mediko -sosyal merkezi Spor salonu Kafeterya Akademik birimler İdari bilimler Fakültesi Mimarlık Fakültesi Fen-edebiyat Fakültesi Eğitim Fakültesi Mühendislik Fakültesi Ziraat Fakültesi

15 ODTÜ MERKEZ KÜTÜPHANESİ

16 ODTÜ KAPALI SPOR SALONU

17

18 ODTÜ MİMARLIK FAKÜLTESİ

19 FAKÜLTENİN İÇ MEKANLARI

20

21 ODTÜ İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

22 Ana yaya ekseniyle birleşen ikinci bir eksen konaklama bölgesine ulaşır. Yurtlar, öğretim üyeleri lojmanları ve sosyal donatım alanlarına böyle bağlanılmaktadır. Akademik bölge ile konaklama bölgesi, öğrencilik bir site için arazi topografyasının verdiği imkanlar içinde birbirine en yakın, fakat birbirlerinin gelişmesine engel olmayacak şekilde düzenlenmiştir. En uzak yurttan, akademik bölgenin en uzak köşesine 20 dakikalık bir yaya ulaşımıyla varılabilir.

23 Planlamanın en önemli ve dönemin gerçeklerine uygun yönü ‘parçalı yapım’ sisteminin uygulanmış olmasıdır. En az 20 yıllık geleceğe göre planlanan sistem aşamalı olarak yapılabilmiştir. Binalarda strüktür ekonomisi açısından çalışmalar yapılmış, taşıyıcı elemanlar aynı zamanda bölücü ve tesisat içerici işlevleriyle ele alınmıştır. Zamanla kolay tahrip olan, bakım ve tamir isteyen kaplamalar yerine, genellikle çıplak ve dayanıklı malzemeler seçilmiştir.Türkiye’de ilk kez çıplak beton tekniği burada geliştirilmiş, bunun yanı sıra,prekast beton,pleksiglas ve plastik sanayisi de teşvik edilmiştir.

24 ODTÜ LOJMANLARI

25

26 TBMM HALKLA İLİŞKİLER BİNASI (1978)

27

28 Halkla ilişkiler binası planimetrisi, meclisin arka cephesiyle birlikte yeni bir meydanı tanımlayacak nitelikte iki simetrik ‘ L ’ biçiminde gerçekleştirilmiştir. ‘ L ’ lerin iç köşesinde diyagonal bir ana giriş bulunmakta,kollardaysa küçük iç avluların çevrelerine dizilmiş eş boyutlu bürolar yer almaktadır. Dış köşelerde ise lokantalar konumlanır. Odaların açıldığı avlular dışa, taç kapıyı çağrıştıran,yüksek açıklıklarla bağlanmaktadır. Bu taç kapı, avlu ve onun çevresine dizilen odalar düzeni, akla, açık avlulu Selçuklu medreselerini getirir. Ancak bu tarihsel ilişki bir çağrışımdan öteye gitmez. Odaların açıldığı avlular dışa, taç kapıyı çağrıştıran,yüksek açıklıklarla bağlanmaktadır. Bu taç kapı, avlu ve onun çevresine dizilen odalar düzeni, akla, açık avlulu Selçuklu medreselerini getirir. Ancak bu tarihsel ilişki bir çağrışımdan öteye gitmez.

29 TBMM MİLLET VEKİLLERİ LOJMANLARI (1984)

30 Evler çoğunlukla dörtlü ya da altışarlı olarak diziler oluşturur. böylelikle tekdüzeliğin kırılması ve etkili perspektifler yaratılması sağlanır. Evler 1.40 metrelik bir modül esas alınarak tasarlanmıştır. Evlerin modüler düzeni, standardizasyona ve yapı ögelerinin prekast olarak hazırlanmasına olanak veriyor. Orta kattaki oturma odasının yüksek tavan boşluğunu, üst kattan ulaşılan bir galeri, ‘musandıra’, katediyor ve bu özellik cepheye de yansıyor.

31 TBMM CAMİSİ (1987)

32 CAMİ-KİTAPLIK KOMPLEKSİ, 1995 AĞA HAN ÖDÜLÜNÜ KAZANMIŞTIR.

33

34 TBMM CAMİSİNİN İÇ MEKANLARI

35

36 KIZILAY GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİNASI (1980)

37 ALTUĞ ÇİNİCİ, FARUK YORGANCIOĞLU i. ERKAL İLE; MANSİYON ÖDÜLÜ ALMIŞTIR.

38 TAKSİM MEYDANI DÜZENLEMESİ (1987)

39 ALTUĞ ÇİNİCİ VE CAN ÇİNİCİ İLE BİRLİKTE 2. ÖDÜLÜ BU ÇALIŞMA İLE ALMIŞTIR.

40 BURHANİYE ARTUR SİTESİ (BALIKESİR 1969)

41 BİNEVLER SİTESİ ( ÇORUM 1971)

42 TATSAN TATİL KÖYÜ (GÜLLÜK 1976)

43 SOYAK SİTESİ (İSTANBUL 1986)

44 NACİYE SULTAN SİTESİ (İSTANBUL 1983)

45 PLATİN SİTESİ (İSTANBUL 1993)

46 MARİNA OTEL (TRABLUSGARP LİBYA UYGULANMAMIŞTIR- )

47 TEŞEKKÜRLER.... ALTAY ŞAHİN KAYNAKÇA IMPROVISATION MİMARLIKTA DOĞAÇLAMA VE BEHRUZ ÇİNİCİ (NİSAN, 1999) ÇAĞDAŞ TÜRKİYE MİMARLARI DİZİSİ-BEHRUZ ÇİNİCİ (HAZİRAN, 2001) ALTUĞ – BEHRUZ ÇİNİCİ MİMARLIK ÇALIŞMALARI ( ) BEHRUZ ÇİNİCİ (1998)


"BEHRUZÇİNİCİ. 1932 yılında İstanbul'da doğdu. 1949 yılında Vefa Lisesinden mezun oldu. 1954 yılında İstanbul Teknik üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları