Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 iLET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 iLET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)"— Sunum transkripti:

1 1 iLET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)

2 2 BU NEDİR?

3 3 HANGİ SANDALYE...

4 4

5 5

6 6 OLAY: O NE KONUŞUYOR, NE SÖYLENENLERİ ANLIYOR. BAZEN SAATLERCE ANLAŞILMAZ ŞEYLER GEVELİYOR. ZAMAN, YER VEYA KİŞİ KAVRAMI YOK. SADECE KENDİ ADI SÖYLENDİĞİNDE TEPKİ VERİYOR. SON ALTI AYDIR ONUN YANINDAYIM, NE GÖRÜNÜŞÜ İÇİN BİR ÇABA SARF EDİYOR, NE DE BAKIM YAPILIRKEN YARDIMCI OLUYOR. ONU HEP BAŞKALARI BESLİYOR, YIKIYOR VE GİYDİRİYOR.

7 7 DİŞLERİ YOK, YİYECEKLERİN PÜRE HALİNDE VERİLMESİ GEREKİYOR. GÖMLEĞİ SALYALARINDAN DOLAYI SÜREKLİ LEKE İÇİNDE, YÜRÜYEMİYOR VE UYKUSU DÜZENSİZ. GECE YARISI UYANIP ÇIĞLIKLARIYLA HERKESİ UYANDIRIYOR. ÇOĞU ZAMAN MUTLU VE SEVECEN, FAKAT BAZEN ORTADA BİRSEBEP YOKKEN SİNİRLENİYOR. BİRİ GELİP ONU YATIŞTIRANA KADAR DA FERYAT FİGAN BAĞIRIYOR.

8 8

9 9 İ LET İŞİ M ÇATIŞMALARI - İ LET İŞİ M ÇATIŞMALARI - ALGI

10 10 Bilgilerimiz algılarımıza, algılarımız bilgilerimize bağlıdır.

11 11 ALGI, UYARANLARIN SEÇİMİ, DÜZENLENMESİ VE YORUMU AŞAMALARINI KAPSAR.

12 12 ALGI, DUYUMLARIN BEYİNDE ZİHİNSEL İŞLEMLERE TABİ TUTULMASIYLA ORTAYA ÇIKAR. GÖZ BAKAR, BEYİN GÖRÜR.

13 13 ALGI, DUYUMLARIN BİZİM MOTİVASYONUMUZA, BEKLENTİLERİMİZE VE GEÇMİŞ DENEYİMLERİMİZE GÖRE, ZİHNİMİZDE YENİDEN CANLANDIRILMASIDIR.

14 14 ALGI, DUYUMLAR VE HAFIZANIN ORTAK ÇALIŞMASI SONUCU OLUŞUR. DUYUMSAL GİRDİLERİ ANLAMLANDIRARAK, ALGI BİLGİLERİ HAFIZADA DEPOLANACAK ŞEKİLDE HAZIRLAR.

15 15 Varlıklar göründüğü gibi değildir. BİZİM ALGILADIĞIMIZ, GERÇEKTE ORADA OLANDAN FARKLIDIR.

16 16 ÇEVREDEN GELEN UYARANLARI SEÇİMİMİZİ ETKİLEYEN BİR ÇOK FAKTÖR VARDIR. ALGIDA SEÇİCİLİK: DİKKAT ETME

17 17 ALGIDA SEÇİCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İKİ ÇEŞİTTİR: UYARAN FAKTÖRLERİ VE KİŞİSEL FAKTÖRLER. EN ÇOK KARŞILAŞILAN VE EN ÖNEMLİ UYARAN FAKTÖRÜ ZITLIK TIR. YANİ UYARANIN ÇEVRESİNDEN VE DİĞER UYARANLARDAN AŞIRI FARKLI OLUŞU.

18 18 YOĞUNLUK BOYUT HAREKET TEKRAR (TV REKLAMLARI) YENİLİK-AŞİNALIK (44) BOLD, İTALİK

19 19 ALGIDA SEÇİCİLİKTE KİŞİSEL FAKTÖRLER TELEVİZYONDA FENERBAHÇE- GALATASARAY MAÇI SEYREDEN FENERBAHÇELİ VE GALATASARAYLI İKİ ARKADAŞIN KRİTİK DURUMLARI YORUMLAYIŞLARI FARKLIDIR.

20 20 Algıda seçicilik algılayıcının kişisel özelliklerine bağlıdır. İnsan, görmek istediğini görmeye eğilimlidir.

21 21 Genellikle bir şeyi istediğimiz veya beklediğimiz şekilde algılarız. Psikolojik olarak bir şeyi algılamaya hazırlandığımız zaman, zihnimizi onu algılamaya hazırlarız (önhazırlık, beklenti).

22 22 Algı düzeni Burada ne görüyorsunuz? Figür – zemin ilişkisi

23 23

24 24 YANDAKI ŞEKLIN ORTASINDAKI ÖGEYE DIKKATLICE BAKALIM. YUKARIDAN AŞAĞIYA DOĞRU BAKILDIĞINDA (13) SOLDAN SAĞA DOĞRU BAKILDIĞINDA (B) OLABILECEĞINI FARK EDEBILIRIZ. MUTLAK DOĞRU HANGISIDIR? BUNA VERILEBILECEK TEK CEVAP, BAKILAN AÇIYA GÖRE DEĞIŞTIĞI OLACAKTIR.

25 25

26 26 Bir ignliiz üvnseritsinede ypalaın arşaıtramya gröe, kleimleirn hrfalreiinn hnagi srıdaa yzalıdkılraı ömneli dğeliimş. Öenlmi oaln brincii ve snonucnu hrfain yrenide omlsaımyş. Ardakai hfraliren srısaı krıaşk oslada ouknyuorumş. Çnükü kleimlrei hraf hraf dğeil bri btün oalark oykuorumuşz. Bakın nasıl da düzgün okudunuz..!

27 27 Biz tek tek sesleri duymayız; onları kelimeler ve cümleler haline getirerek algılarız. Gözümüz de retinaya düşen görüntüleri tanıyabileceğimiz eşyalar ve olaylar haline getirerek tanır. Elinizi tutan sıcak bir eli, derimizdeki binlerce algılayıcı bir bütün olarak algılar.

28 28 ALGILARIMIZIN FARKINA VARIP, YORUMLAMALARIMIZI DEĞİŞTİREREK, DUYGULARIMIZI VE DAVRANIŞLARIMIZI KONTROL EDEBİLİRİZ !!!

29 29 AFFECT (Feelings) BEHAVIOR (Actions you would take) DAVRANIŞ (Ayrımcılık) DUYGU (Önyargı) DÜŞÜNCE (Kalıpyargı)

30 30 Kenan BAŞARAN DÜ Ş ÜNCEN KONU Ş MANA, KONU Ş MAN HAREKET İ NE, HAREKET İ N KADER İ NE YANSIR.. GÜZEL DÜ Ş ÜN, GÜZEL YA Ş A... ** MEVLANA ** ** MEVLANA **

31 31 KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"1 iLET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI (Perception)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları