Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretimsel Koçluk Yaşam KoçluğuYetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretimsel Koçluk Yaşam KoçluğuYetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim."— Sunum transkripti:

1 Öğretimsel Koçluk Yaşam KoçluğuYetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim

2 BÖLÜM 3: PROAKTİF DAVRANIŞ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

3 Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı Stephen R. COVEY REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

4 Karakter Etiği Başarının temeli olan dürüstlük, alçakgönüllülük, bağlılık, ölçülü olmak, cesaret, adalet, sabır, çalışkanlık, yalınlık, herkese iyilik ettir. Karakter etiği, etkili yaşamın temel ilkeleri olduğunu ve insanların, ancak bu temel ilkeleri öğrenip kendi temel kişilikleriyle bütünleştirdikleri taktirde gerçek başarıyla, yakalayabileceklerini öğretti. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

5 İlkeler Hakkaniyet Tutarlılık Dürüstlük İnsan onuruna saygı Hizmet etme Üstün kalite Gelişime önem verme Koşulsuz sevgi Sabır Yardım etme Destek olma REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

6 Kişilik Etiği Başarı daha çok, kişiliğin, toplumdaki imajın, tavır ve davranışların, insanlar arası etkileşim süreçlerini kolaylaştıran beceri ve tekniklerin sonucunda elde edileceğini ifade eder. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

7 Birincil ve İkincil Büyüklük Kişilik etiği ikincildir. İkincil özelliklerin uzun süreli ilişkilerde tek başlarına kalıcı bir değeri yoktur.Köklü bir dürüstlük ve temelde güçlü bir karakter yoksa, uzun süreli ilişkilerde başarısızlık ortaya çıkar. Karakter etiğinin temelinde etkili olmayı yöneten ilkeler vardır. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

8 Paradigma “algılamak, anlamak, yorumlamak” “Düşündüklerimiz yada inandıklarımız nesneleri görüşümüzü etkiler” J. Berger REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

9 Paradigma “algılamak, anlamak, yorumlamak” “Hepimiz cisimleri oldukları gibi gördüğümüzü, nesnel olduğumuzu düşünürüz. Oysa bu doğru değildir. Biz dünyayı olduğu gibi değil olduğumuz gibi görürüz” “metro” REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

10 İçten Dışa REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

11 “Sürekli yaptığımız şey neyse, biz oyuz. O halde mükemmellik bir eylem değil, bir alışkanlıktır.” Aristo REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

12 Alışkanlık Bilgi (Kurumsal paradigmadır. Ne yapmalı, Neden yapmalıyız), Beceri (Nasıl yapmalı), Arzu (Yapma isteğimizin bir dürtüsüdür.) Kesişmesi olarak tanımlanmaktadır. BİLGİ BECERİ ARZU REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

13

14 Ü: İstenilen sonuçların üretilmesi ÜY: Üretme Yeteneği REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

15 “PROAKTİF DAVRANIŞ” REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

16 Özbilinç REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

17 Sosyal Ayna REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

18 3 Sosyal Harita REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Genetik Determinizm Psişik Determinizm Çevresel Determinizm

19 Tepki Etki REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

20 Tepki Etki REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

21 PROAKTİVİTE REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

22 3 Merkezi Değer Deneyimsel Bizim var ettiklerimiz Tutumsal REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

23 İnisiyatif REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

24 Etkin-Edilgen REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

25 Dilimizi Dinlemek Almanca REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

26 Reaktif / Proaktif olmak… Reaktif Olmak Yapabileceğim hiçbir şey yok. İşte ben böyleyim. Beni öyle kızdırıyor ki. Buna izin vermezler. Bunu yapmam gerekiyor. Yapamam. Yapmalıyım. Keşke. Proaktif Olmak Seçeneklerimize bir bakalım. Farklı bir yaklaşımı seçebilirim. Duygularımı kontrol edebilirim. Ben etkili bir sunuş yapabilirim. Uygun bir tepkiyi seçeceğim. Seçerim. Yeğliyorum. Yapacağım. REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

27 Reaktif İnsanların Öğrenememe Hastalığı – Aslında sorun yok! “Sorunu kabul etmeme” – Biz sorunu çözdük “Sorunu görüp de görmeme” – Her şey aklımda “Bilgiyi paylaşmama” – Gördüğüm bana yeter “İlişkilendirmeme” – Ders almam, ders veririm “Ders almama” – Ben bilirim sendromu “Bilgi üretilmesini engelleme” – Suçlu kim “Sorunlarla kişileri karıştırma” – Çözüm şu, hayır bu “Yapıyı ve sistemi anlamama” – Biz başarılıyız “Geçmişin başarılarına sığınma” REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

28 İlgisizlik İlgi Alanı REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

29 İlgi Alanı Etki Alanı REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ İlgimizin hangi dairenin içinde olduğunu anlamanın en kolay yolu “Olsaydı”lar ve “Olabilirim”leri birbirinden ayırabilmektir. İlgi alanı “Olsaydı”larla doludur.

30 Karşılaştığımız Sorunlar Dolaylı Denetim Dolaysız Denetim Denetim Dışı REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

31 İlgi Etki Alanı Alanı İlgi Etki Alanı Alanı REAKTİF ODAK (Negatif Enerji Etki Alanını daraltır) PROAKTİF ODAK (Pozitif Enerji etki Alanını genişletir) REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

32 “Olsaydı”lar ve “Olabilirim”ler “Evimin borçları bitmiş olsaydı çok mutlu olurdum.” “Despot olmayan bir patronum olsaydı…” “Saha sabırlı bir eşim olsaydı…” “Daha itaatli çocuklarım olsaydı…” “Diplomam olsaydı…” “Kendime ayırabileceğim daha fazla zamanım olsaydı…” REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

33 Değneğin Diğer Ucu Sonuçlar-Hatalar REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ

34


"Öğretimsel Koçluk Yaşam KoçluğuYetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları