Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Araştırma Çeşitleri 14 Şubat 2015 Bursa Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Araştırma Çeşitleri 14 Şubat 2015 Bursa Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr."— Sunum transkripti:

1 Araştırma Çeşitleri 14 Şubat 2015 Bursa Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 251

2 PubMed’de “Article Types” Başlığında 71 Seçenek var / 252

3 1.Otobiyografi 2.Bibliyografi 3.Biyografi 4.Kitap ve doküman 5.Olgu sunumu 6.Klasik makale 7.Klinik konferans 8.Klinik araştırma 9.Klinik araştırma, Faz 1 10.Klinik araştırma, Faz 2 11.Klinik araştırma, Faz 3 12.Klinik araştırma, Faz 4 13.Yorum 14.Karşılaştırma 15.Kongreler 16.Uzlaşma kongresi 17.Kontrollü klinik ar. 18.Veri seti 19.Sözlük 20.Dizin 21.Duplike yayın 22.Editöryal 23.Elektronik ek materyal 24.Değerlendirme çalışması 25.Festschrift 26.Devlet yayınları 27.Rehber 28.Tarihi makale 29.Etkileşimli rehber 30.Röportaj 31.Dergi makalesi 32.Ders 33.Yasal olgular 34.Kanun 35.Mektup 36.Meta-Analiz 37.Çok merkezli araştırma 38.Haber 39.Gazete makalesi 40.Gözlemsel çalışma 41.Genel 42.Hasta eğitim materyali 43.Periyodik dizin 44.Kişisel öyküler 45.Porte 46.Uygulama rehberi 47.Pragmatik klinik araştırma 48.Hata düzeltme 49.Randomize klinik ar. 50.Derleme 51.Sistematik derleme 52.Teknik rapor 53.İkiz çalışmaları 54.Validasyon çalışmaları 55.Video-Audio Medya 56.Webcast / 253

4 4 Araştırma Çeşitleri Nitel (Kalitatif) Olgu Sunumu GörüşmeOdak grupAnket Nicel (Kantitatif) GözlemselKesitsel Vaka kontrol KohortEkolojikDeneysel Karma (Hibrit) Kim? Ne? Nerede? Ne zaman? Neden? Ne kadar? Olayın doğasını veya niteliğini anlamayı amaçlar Boyutunu ve ilişkileri anlamaya çalışır Yetersizlik Çok açıdan Kanıt gücü Daha yeni Gerçek yaşam

5 Sınıflama AlanıAraştırma Çeşitleri Analiz Tanımlayıcı Analitik Müdahale varlığı Gözlemsel Deneysel Zaman açısından İleriye doğru (prospektif) Geriye doğru (retrospektif) Anlık tanımlayıcı (kesitsel) Kontrol grubu Kontrollü Kontrolsüz Körleme Açık etiketli Tek kör Çift kör Üçlü kör Örnekleme Rastgele (randomize) Randomize değil Araştırma yeri Lab İnsan Toplum / 255

6 6

7 7

8 8 Deneysel Araştırmalar Kontrollü Randomize Açık etiketliKör Tek Kör Çift Kör Randomize değil Kontrolsüz

9 Paralel ve Çapraz Araştırmalar / 259 Aktürk Z, Acemoğlu H. Sağlık Çalışanları İçin Araştırma ve Pratik İstatistik. l2010.pdf

10 / 2510

11  AVANTAJLARI  En iyi kanıtı sağlar  Seçime bağlı hatalar azdır (körleme)  Karıştırıcı faktörler kontrol edilebilir  Gruplar karşılaştırılabilir (randomizasyon)  DEZAVANTAJLARI  Takip sorunları  Uyum  Pahalı  Halk sağlığı  Etik sorunlar Randomize Kontrollü Araştırmalar / 2511

12 Kohort Araştırmaları Aktürk Z, Acemoğlu H. Sağlık Çalışanları İçin Araştırma ve Pratik İstatistik. l2010.pdf / 2512

13 / 2513

14 / 2514

15 Vaka Kontrol Araştırmaları / 2515

16 Sistematik Derleme Ölçütleri Belirleme Makale 1Makale 2Makale 3Makale 4… Makale tarama Makaleleri tek tek derinlemesine inceleme / 2516

17 Daniele Silva de Moraes Van-Lume ve ark. Association between Schistosomiasis mansoni and hepatitis C: systematic review. Rev. Saúde Pública vol.47 n.2 São Paulo Apr / 2517

18 Meta Analiz Ölçütleri Belirleme Makale 1Makale 2Makale 3Makale 4… Makale tarama Genel Etki Hesaplama / 2518

19 Meta Analiz Systematic Review and Adjusted Indirect Comparison Meta-Analysis of Oral Anticoagulants in Atrial Fibrillation. William L. Baker, Olivia J. Phung, Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes. 2012; 5: / 2519

20 Kanıt Piramidi / 2520 RCT Cohort Vaka Control Vaka Serileri Review makaleler Anekdotlar, Deneyimler Hayvan çalışmaları İn-vitro çalışmalar RKA Kohort Vaka Kontrol Vaka Serileri Derlemeler Anekdotlar, Deneyimler Hayvan çalışmaları İn - vitro çalışmalar MetaanalizMetaanaliz MetaanalizMetaanaliz

21  Araştırma tasarımı seçimimizi birçok faktör etkiler:  Araştırma sorusu  Hedefler  Araştırmacının becerileri  Zaman ve kaynaklar  Mevcut bilginin durumu  Hastalığın insidans ve prevalansı  Latent süre Hangi Araştırma? / 2521

22  Tıp öğrencilerinin en çok tercih ettikleri bölümler hangileridir?  Hekime şiddet konusunda doktorlar ve hastalar neler hissediyor?  Hastamız Ali Cengiz’in kilo vermesini nasıl sağlayabiliriz?  Okuma hızı fazla olan öğrenciler az olanlara göre sınavlarda daha mı başarılı?  Tansiyonu kontrol altına alınamayan hipertansiyon hastalarında cinsiyet ve tedaviye uyum etken olabilir mi?  Hastane personelimizin 1 yıllık takipte kilo değişimlerine etki eden risk faktörleri nelerdir? Hangi araştırma tasarımı? / 2522

23 Araştırma Sorusu TV seyretmek çocuklar için kötü müdür? / 2523 TV seyretmek Ne kadar? Ne? çocuklar için kötü müdür? Çocuk ne demek? Hangi yaş grubu? Hangi açıdan? Sağlık? Sınav puanları? Mutluluk? Ne zaman? Zamanla değişim var mı?

24  2015 yılında Bursa’daki tıp öğrencilerinde yapılan araştırmada günde 1 saatten fazla TV seyretmenin sınav puanlarını anlamlı derecede düşürdüğü saptanmıştır.  Bu yargıya vardıktan sonra  NEDEN? sorusu gelir.  TV seyretmeselerdi ne yapacaklardı?  Sebep – sonuç ilişkisi var mı?  TV IQ’yu mu etkiliyor?  Bulgular genellenebilir mi?  Dikkati mi etkiliyor?  Odaklanmayı mı etkiliyor? Araştırma Sorusu / 2524

25 Bilim deryası Bilimin Paradoksal İlerleyişi Az bilen Biraz daha fazla bilen Prof. Dr. Cevdet COŞKUN. Bilimin Doğası ve Sınır Çizme Problemi Semineri. dogasi-ve-sinir-cizme-problemi-semineri-duzenlendi / 2525


"Araştırma Çeşitleri 14 Şubat 2015 Bursa Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları