Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ö Ğ RENME ALANI: DE Ğ ERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜN İ TE DE Ğ ERLER pedagojiformasyon.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ö Ğ RENME ALANI: DE Ğ ERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜN İ TE DE Ğ ERLER pedagojiformasyon.com."— Sunum transkripti:

1

2 Ö Ğ RENME ALANI: DE Ğ ERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜN İ TE DE Ğ ERLER pedagojiformasyon.com

3 ÜN İ TE KAZANIMLARI Bu ünitenin sonunda öğrenciler; 1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 2. Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. 3. Ahlaki değerlerin dinle ilişkisini açıklar. 4. Dinî değerleri doğru anlamanın önemini açıklar. 5. Kişilik gelişiminde dinî ve ahlaki değerlerin etkisini açıklar. 6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

4 1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. BİNGÖL GAZETESİ 27 Kasım 2012 Salı 11:41, Bal Peteği Anaokulu, 'Değerler Eğitimi'nin Kasım ayı konusu 'Sorumluluk Bilinci' seçerek, eğtim çalışmalarına ''Yumurtam Kırılmasın'' projesi ile başladı. Bal Peteği Anaokulu Rehberlik Bölümü ve okul öğretmenlerinin işbirliği ile gerçekleştirilen projede öğrenciler 5 gün boyunca evlerinden sınıflarına yumurtalarını kırmadan getirip götürerek ‘’Yumurtam Kırılmasın’’ sertifikalarını almaya hak kazanacak. Rehber Öğretmen Murat Eskikurt sorumluluk eğitiminin temelinde çocuğun kendini kontrol edebilme becerisini geliştirmesine ve çevresine uyum sağlanmasına yönelik bir anlayış olduğunu, yetişkin rolünün tanımlarından birisinin sorumluluk almak ve aldığı sorumlulukları yerine getirmek olarak tanımlanabileceğini söyledi. Sorumluluk verilirken çocuğun mümkün olduğunca seçim yapmasına fırsat vermenin önemli olduğunu, sorumluluk almak istemediği durumları iyi değerlendirip hevesini kırmadan sorumluluğu yerine getirmesine yardımcı olmak gerektiğini belirtti. Bal Peteği Anaokulu Müdürü Nur Bazancir de projede amaçlarının çocuklara erken yaşlarda sorumluluk alma davranışının yaşına, cinsiyetine ve gelişim düzeyine uygun görevler vererek aşılamak ve sorumluluk alma duygularının gelişimine katkıda bulunmak olduğunu söyledi.

5 2. Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. Ne irfandır veren ahlâka yükseklik ne vicdandır Fazilet hissi insanlarda Allah korkusundandır. M. Akif ERSOY

6 4. Dinî değerleri doğru anlamanın önemini açıklar. B İ R GECE Ondört asır evvel, yine bir böyle geceydi, Kumdan, ayın ondördü; bir öksüz çıkıverdi! Lâkin, o ne hüsrandı ki: Hissetmedi gözler; Kaç bin senedir, halbuki, bekleşmedelerdi! Nerden görecekler? Göremezlerdi tabî: Bir kerre, zuhur ettiği çöl en sapa yerdi; Bir kerre de, ma'mûre-i dünya, o zamanlar, Buhranlar içindeydi, bugünden de beterdi. Sırtlanları geçmişti beşer yırtılıcıkta; Dişsiz mi bir insan, onu kardeşleri yerdi! Fevzâ bütün âfâkını sarmıştı zemînin, Salgındı, bugün Şark'ı yıkan, tefrika derdi. Derken, büyümüş, kırkına gelmişti ki öksüz, Başlarda gezen kanlı ayaklar suya erdi! Bir nefhada insanlığı kurtardı o ma'sûm, Bir hamlede kayserleri, kisrâları serdi! Aczin ki, ezilmekti bütün hakkı, dirildi; Zulmün ki, zevâl aklına gelmezdi, geberdi! Âlemlere, rahmetti, evet şer'-i mübîni, Şehbâlini adl isteyenin yurduna gerdi. Dünya neye sâhipse, onun vergisidir hep; Medyûn O'na cem'iyyeti, medyûn O'na ferdi. Medyûndur o Ma'sûma bütün bir beşeriyyet... Yâ Rab, bizi mahşerde bu ikrâr ile haşret. MEHMET AKİF ERSOY

7 1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

8

9

10 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir. DE Ğ ERLER İ M İ Z Karagöz ve Hacivat Temel, Dursun bir değer, Kim güldürürdü bizi, Olmasalardı eğer? Yunus dost bahçesinden Renk renk çiçekler derlemiş, Mevlana insanlara "Ne olursan gel" demiş. Unutmuş Keleş Oğlan Annesinin tuzunu, Görünce sevdalanmış Padişahın kızını. Sinan'ın eserleri İlham vermiş herkese, Kervansaray, külliye Cami, köprü, medrese. İSMAİL MALATYA

11 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir. Korkma, sönmez bu ş afaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en ocak, O benim milletimin yıldızıdır parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak. Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl! Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu ş iddet, bu celâl? Sana olmaz, dökülen kanlarımız sonra helâl; Hakkıdır Hakk’a tapan, milletimin istiklâl! Mehmet Âkif ERSOY


"Ö Ğ RENME ALANI: DE Ğ ERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜN İ TE DE Ğ ERLER pedagojiformasyon.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları