Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO."— Sunum transkripti:

1 1 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA 2009

2 2 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki Alanı Bursa

3 3 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : Bursa Etki alanı

4 4 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : nüfus Etki alanı : Bursa * Eğilim, bilgi amaçlı Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi geniş bir etki alanına sahip : nüfus (2005’te : nüfus). Alışveriş Merkezi cirosunun 54%’ü yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1’den 6), 2005’te 48 % idi.

5 5 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 6 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 7 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü.

8 8 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ,7 % 12,8 % Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin performans analizi Pazar payı – Carrefour Bursa Pazar payı – Rakipler Alışveriş Merkezinin performans endeksi Bursa Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 8,1 milyondur ve cirosu 176 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 13 %’sine yakkın nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3% ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü.

9 9 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -9% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) :

10 10 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour Bursa Alışveriş Merkezi iyi ve dengeli bir sunuma sahip. İlk 3 rakip’e göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Sunum analizi

11 11 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 12 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile Bursa şehirinin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında rekabet daha yoğundu ile 2009 arası, Bursa’da bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Bursa’daki AVM yoğunluğu 97% artı, etki alanındaki artış 105% oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da artacak. Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

13 13 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) (Etki alanındaki yoğunluk) (Bursa’daki yoğunluk) Tehtitler ve Fırsatlar

14 14 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme – Tehtitler Mevcut etki alanında rekabet yoğun. Bölgedeki 9 Alışveriş Merkezi bulunmakta. Carrefour Bursa rakiplerine göre yeterince büyük ve iyi konumda. Şehirin kuzeyinde bulunan Anatolium projesi ( m²) Bursa’da yoğunluğu artıracak, proje etki alanı dışında. Projede IKEA, Carrefour, Best-Buy ve Yapı market bulunması bekleniyor. Bu proje 7 ve 9 bölgelerini etki edecek. Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

15 15 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rakiplerine karşı, Bursa Nilüfer yeterince güçlü, büyük ve iyi bir sunuma sahip. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : -Carrefour’un imajı - Güçlü bir hipermarket ve Avm mağazaları - Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesinde bulunan nüfus, iyi bir gelir seyiyesine sahip. Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

16 16 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Carrefour Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme fırsatları önemli. Bir Yapı marketin gelmesi, hipermarket’e katkı sağlayacak ve yeni bir çekim güçü oluşturacak. Genelde, etki alanının genişlemesinde de rol oynar. Alışveriş Merkezi iyi bir sunuma sahip, ancak müşterilerin bekledikleri markaları getirmek özellikle Tekstil/Giyim alanında Merkeze olumlu bir ek etki katacaktık. Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Öneriler

17 17 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Korupark Blue Lotus Anatolium Real Özdilek As Merkez Zafer Plaza Kent Meydani Nil Park Arena Meridyen Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Mevcut Avm Proje halinde Avm Kapanan Avm Rekabet haritası

18 18 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Bursa Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Rekabet ortamı Açık olan AVM’ler Projeler

19 19 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ANNEXE

20 20 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Mevcut merchandising planı

21 21 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar


"1 BURSA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları