Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Global Kriz ve Gemi İnşa Sanayimiz Osman Kaya TURAN Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Yüksek Mühendisi Tersane Tamir Acentalığı, Yeni İnşa Brokerlığı ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Global Kriz ve Gemi İnşa Sanayimiz Osman Kaya TURAN Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Yüksek Mühendisi Tersane Tamir Acentalığı, Yeni İnşa Brokerlığı ve."— Sunum transkripti:

1 Global Kriz ve Gemi İnşa Sanayimiz Osman Kaya TURAN Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Yüksek Mühendisi Tersane Tamir Acentalığı, Yeni İnşa Brokerlığı ve Danışmanlık Hizmetleri © Osman Kaya TURAN, 2011

2 Global kriz / ABD Halkına Yansıması EVET. AMERİKAN RÜYAMIZIN DURUMUNU ÖĞRENMEK İSTİYORUZ... BAKALIM.. ARACINIZI GERI VERDINIZ. MOBILYANIZI, EVINIZI VE KREDI KARTLARINIZI. BUNLARDAN SIZE GECIKME FAİZLERİ KALIYOR, AYRICA VERGİLER VE BU VERGİLERDEN DOĞAN FAİZ.... BUNLARI 5 YILDA GERİ ÖDEMEK İSTER MİSİNİZ?

3 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz / ABD Borsaları... RAHAT OL, BROKERIM EKONOMİNİN GERİ SIÇRAYACAĞINI SÖYLÜYOR SENİN BROKERIN BENIM!... AÇIM!!YARDIM

4 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz / ABD & Çin DÜNYADA ÇİN’İN ABD‘YE EN ÇOK BORÇ VEREN ÜLKESİ OLMASI SEBEBIYLE KENDİLERİNE TAKDİRLERİMİZİ SUNARIZ... AYINÇALIŞANI Kasım ayında açıklanan ABD Hazine verilerine göre, Çin ABD hazine tahvili varlıklarını Eylül ayında 1,15 trilyon ABD dolarına çıkardı (Yabancıların % 25’si).

5 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz / ABD & ÇİN İLİŞKİSİ ABD ÇİN’İN EN BÜYÜK MÜŞTERİSİ ÇİN ABD’NİN EN BÜYÜK BORÇVERENİ

6 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz / ABD & ÇİN TİCARETİ ABD’NİN ÇİN’E İHRACATI: 71,4 MİLYAR USD (% 5) ÇİN’İN ABD’NE İHRACATI 337,8 MİLYAR USD (% 23) FARK 267,4 MİLYAR USD

7 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz / ABD & AB

8 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz / AB

9 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz - Dünya ATLA! SU ÇOK İYİ...

10 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz – Asya Ülkeleri

11 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global kriz ve toparlanma BU YAVAŞ BİR TOPARLANMA OLABİLİR ABD VE EURO BÖLGESİ EKONOMİSİ BANKA LAR

12 © Osman Kaya TURAN, 2011 Tüketici davranışları – ABD örneği ABD MB AMERİKAN TÜKETİCİSİ FAİZLERİ DÜŞÜRME ZAMANI BİR HAREKET OLDU MU?

13 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global Ekonomik Göstergeler GSYİH Gelişimi GSYİH = tüketim + yatırım + devlet harcamaları + (ihracat - ithalat) Sanayi üretimi göstergeleri Kaynak: OECD & Bloomberg

14 © Osman Kaya TURAN, 2011 Kuru Yük Piyasası (BDI )

15 © Osman Kaya TURAN, 2011 Kuru Yük Piyasası - BDI 2010 yılı 3. çeyreğine göre 2011 yılı 3. çeyreğinde ortalama BDI % 35 düşmüştür

16 © Osman Kaya TURAN, 2011 Kuru Yük Filosu Gelişimi Kaynak: Clarksons

17 © Osman Kaya TURAN, 2011 Konteyner Piyasası

18 © Osman Kaya TURAN, 2011 Tanker: Ekonomik kriz ve mevcut kazançlar iflasları arttırabilir  Kasım ortası durum değerlendirmelerine göre düşük navlun oranları daha fazla iflaslara yol açabileceği gibi bazı armatörler gemilerini hurdaya satabilir. 15 yaşındaki tankerlerde dahi satış değerleri neredeyse hurda değerlerine yaklaşmış durumdadır (yaklaşık % 35).  Hurdaya çıkarmalar ne kadar fazlalıkları azaltsa ve navlunları arttırsa da mevcut durumda gemileri karlılığa geçirmede yeterli olmamaktadır. Büyük firmalar ve iflasla ilintileri İflas açıklayan firmalar İflasın eşiğinde olanlar General Maritime Corporation (Genmar)X Omega Navigation Enterprises Inc.X Teekay Tankers LtdX Overseas Shipholding Group Inc. (OSG)X Nordic American Tanker ShippingX Frontline Ltd. (3. çeyrekte 166.6m zarar, geçen sene 12.7 milyon USD kar) X

19 © Osman Kaya TURAN, 2011 Gemi büyüklüklerindeki trendler  Ortalama gemi büyüklükleri değişebilir  Kuru Yük ve Konteyner gemilerinde büyüklük artmaktadır  Tankerde hala düşme görülmektedir

20 © Osman Kaya TURAN, 2011 Kimyasal Tanker Piyasası Brüt Navlun Fiyatları arttı – ancak bunker fiyatları da yüksek

21 © Osman Kaya TURAN, 2011 Kimyasal ve Ürün Tankeri Filosu ( Dwt)

22 © Osman Kaya TURAN, 2011 Mevcut Filo Karşısında Siparişlerin Durumu (Kimyasal ve Ürün Tankeri Filosu ( Dwt))  2011 yılı 3. çeyrekte siparişler filonun % 11’ine düştü ve hala düşük seviyede seyretmeye devam ediyor (2008 yılında % 55)  Filonun % 12’si 20 yaş üzeri ve yine Filonun % 10’u DH değil  Toplam Filo yaklaşık 109 Milyon Dwt

23 © Osman Kaya TURAN, 2011 Filoda Hurdaya Ayrılmalar ve Hurda Fiyatları (Kimyasal ve Ürün Tankeri Filosu ( Dwt))

24 © Osman Kaya TURAN, 2011 Filonun önümüzdeki yıllarda tahmini gelişimi (Kimyasal ve Ürün Tankeri Filosu ( Dwt))

25 © Osman Kaya TURAN, 2011 Offshore gemileri pazarı  Offshore gemileri pazarı diğer segmentlere göre krizden en az etkilenmiştir  Ancak bazı bankaların pazardan çekilmesi ve diğerlerinin de uyguladığı limitler yeni inşa ve ikinci elde negatif etki yaratmaktadır  Buna rağmen yeni inşaalar için en güçlü potansiyel adaylar olarak yer almaktadır  Bu yarıkürede sonbahar ve kışın da etkisiyle gemilerin charter ve çalışmaları bitmiştir ve aktivitelerde azalma görülmektedir ancak yaza doğru toparlanma beklenmektedir  Yeni inşaalarında teslimiyle özellikle büyük PSV gemilerinde pazarda güçlükler yaşanabilir

26 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global belirsizlik ve Tersaneler  Aşırı kapasite nedeniyle sıkıntı yaşayan tersaneler, ABD ve AB’deki ekonomik problemler nedeniyle daha da zora girmektedir.  Bazı uzman ve analistler mevcut durumun 2008’deki krizden bile daha kötü olduğunu ifade etmektedir.

27 © Osman Kaya TURAN, 2011 Tersaneler açısından kritik husus İncelenen ana sektörler: Kuru Yük, Tanker ve Konteyner Tersanelerin temel problemi bu pazar koşullarında ayakta kalabilmektir. Sektör A İyi Kötü Sektör B İyi Kötü Sektör C İyiKötü Pazar Trendi En İyiİyiKötüEn Kötü

28 © Osman Kaya TURAN, 2011 Global belirsizliğin Çin Tersanelerine Etkisi  Çin’de 2000’den fazla tersane bulunuyor.  2011 yılı ilk dokuz ayında yeni siparişler % 43 düşerek to 29 milyon deadweight oldu (CANSI).  Çin tersanelerin 1/3’ü bu yıl sipariş alamadı (REUTERS).  Bazı tersanelerde üretimler durduruldu, talepte yıl sonuna kadar da düzelme beklenmiyor (CANSI).  Ülkedeki küçük tersanelerin iflasın sınırında ya da bazılarının iflas ettiği rapor ediliyor.  Büyük tersaneler ayakta tutulmaya çalışılıyor. China Shipping Container Lines 754 milyon USD değerinde sekiz konteyner gemisini ülkenin en büyük iki devlet tersanesine sipariş etti.

29 © Osman Kaya TURAN, 2011 Rahatlama modu

30 © Osman Kaya TURAN, 2011 Yeni düzensizlik ekonomisi (OKT tanımı)  İş yapmak istiyorsanız çevreyi ve piyasaları unutun ve ihmal edin (2008 öncesi tersiydi!)  Umudunuzu koruyun yoksa baştan tıkanırsınız  İç dinamik ve imkanlarınızı değerlendirin  Ülkenin politika, strateji ve sektörel hedefleriyle karşılaştırın  Sektörel projeler geliştirin  Bunları yaparken;  Genel ekonomik ilkeler ve kuralları unutun  Kredilerin eskiye göre daha sağlam teminatlara dayalı olacağını gözönünde bulundurun (devlet garantileri vs.)  Likiditeye önem verin  Fortune 500 yazısında vurgulanan hususlara dikkat edin

31 © Osman Kaya TURAN, 2011 Sektörel bağlamda dünyada öne çıkan ya da çıkacak hususlar  Sektörel krediler artık karşılıklarını buluyor  Yeni dönem korumacılık, a. gereksinim kararı b. gizli, açık ve tehditvari teşvikler  Bu sektöre ihtiyaç var mı? (ekonomik fayda, halkın böyle bir isteği var mı, halk sempati duyuyor mu),  Var ya da yok mühendisler ve bu durumdan en çok etkilenecek kişiler olarak yapabileceğimiz birşeyler ve bu konuda imkanlar var mı?

32 © Osman Kaya TURAN, 2011 Krizde başarı kriterleri Güven İnsan ve YönetimPazar Malzeme ve Yan Sanayi Diğer; Motivasyon, Birlik ve Beraberlik, Hükümetle ilişkiler, Sektörel öncelik, Halkın sektöre bakışı ve sempatisi, vs. Makina ve Teçhizat Finans

33 © Osman Kaya TURAN, 2011 Pazar  Kısa vade: Etkin pazarlama yöntemleri  Uzun vade: Kalite, Teknolojik rekabet, İnsan gücü, Finans McGraw-Hill’in 80’li yılların sonunda 600 firma üzerinde gerçekleştirdiği bir araştırma sonucuna göre;  Krizde pazarlamaya yatırım yapan firmaların sonraki 5 yılda 275% satış artışı yaşadığını,  Pazarlama bütçelerini kesenlerde ise bu oranın 19%’de kaldığını göstermektedir.

34 © Osman Kaya TURAN, 2011 Kriz döneminde pazarlama

35 © Osman Kaya TURAN, 2011 İnsan ve Yönetim  Kriz anında güçlü bir tepe yönetimi ihtiyacı bulunmaktadır  Türkiye’de sabit yatırımların;  % 60’ı makina ve teçhizat (% 85-90’ı yurtdışı kaynaklı)  % % 40’ı bina, arazi ve çevre yatırımlarına gider.  Know-how’ın payı ise % civarındadır.  Oysa önce insan eğitilip sonra yatırımlara gidilirse sistemlerin daha etkin olduğu ortaya çıkmıştır.  Kriz anındaki en büyük sorun yetişmiş insan gücünün kaybıdır!

36 © Osman Kaya TURAN, 2011 Makina ve Teçhizat  Günümüzde gelişmiş üreticilerde otomasyona doğru ilerlemiştir. Çünkü insana göre daha düşük hata payı ve standardizasyonu vardır.  Ancak seçimi ve kullanımında dikkat edilmelidir.

37 © Osman Kaya TURAN, 2011 Malzeme ve Yan Sanayi  Malzeme seçimi ve yönetiminde yapılacak bir çalışma işçilikte yapılanın üç katını getirebilmektedir.  Yan sanayinin geliştirilmesi ve korunmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Ayrıca müşteri ilişkileri ve yönetimi üzerine de çalışmalar yapmaları başarıları için önemli bir gereksinimdir.

38 © Osman Kaya TURAN, 2011 Finans  Likidite önemlidir!  Uygun finansal mekanizmaların oluşturulmasına ihtiyaç bulunmaktadır.

39 © Osman Kaya TURAN, 2011 Diğer  Motivasyon,  Birlik ve Beraberlik,  Hükümetle ilişkiler,  Sektörel öncelik sağlanması ve projeler üretilmesi (Stratejik yönetimin artan önemi)  Halkın sektöre bakışı ve sempatisi, vs.

40 © Osman Kaya TURAN, 2011


"Global Kriz ve Gemi İnşa Sanayimiz Osman Kaya TURAN Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Yüksek Mühendisi Tersane Tamir Acentalığı, Yeni İnşa Brokerlığı ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları