Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

{ OpenSceneGraph 111220056 Murat Tatar 111220043 Ali Alacan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "{ OpenSceneGraph 111220056 Murat Tatar 111220043 Ali Alacan."— Sunum transkripti:

1 { OpenSceneGraph 111220056 Murat Tatar 111220043 Ali Alacan

2 OpenSceneGraph   Açık kaynaklı,   Geçişli platformlarda   Uçuş simülasyonu,   Oyun,   Sanal gerçeklikler ve   Bilimsel sanallaştırmalar gibi yüksek performansta grafik uygulamaları geliştirebilmek için kullanılan grafik araçlarıdır.

3 OSG çalışma anında (Runtime) dinamik olarak yüklenen kütüphaneler (ya da paylaşımlı nesneler) ve çalıştırılabilir (executables) dosyalar kümesi gibi bulunmaktadır. Bu kütüphaneler beş farklı kaynak olarak bölünür bunlar; 1-Çekirdek OSG (Core OSG) 2-OSG Düğüm Araçları (OSG NodeKits) 3-OSG Eklentileri (OSG Plugins) 4-Birlikte Çalışabilirlik (InterOperability) 5-Uygulamalar ve Örnekler (Application & Examples)

4 SceneGraph Kaynağının Temeli OpenGl’nin üzerinde bulunarak geliştiriciyi, düşük seviyeli grafik çağırımlarını uygulama ve uyumlaştırma gibi işlemlerden kurtaran nesneye yönelik bir framework ile desteklemektedir. Ayrıca grafik uygulamasında hızlı geliştirme için birçok ek özellikleri (utilities) de desteklemektedir.

5 1-Çekirdek OSG (Core OSG) Temel scene graph ve rendering işlemlerini desteklemekte, ve aynı zamanda 3 Boyutlu uygulamalarda gerekli olan basit gereksinimleri de içeren ek işlevselliklere sahiptir. 2-OSG Düğüm Araçları (OSG NodeKits) Yüksek seviyeli düğüm tipleri ve özel efektleri desteklemek için Çekirdek OSG (Core OSG) scene graph düğümünden türetilmiştir. 3-OSG Eklentileri (OSG Plugins) 2 Boyutlu resimleri ve 3 Boyutlu modelleri okuyup yazabilmek için geliştirilmiş bir kütüphanedir.

6 5-Birlikte Çalışabilirlik (InterOperability) OSG’nin Phyton ve Lua gibi betik (scripting) dillerinde olduğu gibi farklı ortamlarla kolayca bütünleştirilebilmesini sağlayan bir kütüphanedir. 6-Uygulamalar ve Örnekler (Application & Examples) Uygulama ve örneklerin yaygın koleksiyonu kullanışlı işlevleri sağlar ve doğru OSG kullanımını gösterir. OSG dağıtımları derleme ve genel OSG geliştirme işlemlerinde kolaylık sağlayan beş kullanışlı OSG yardımcı programı içermektedir.

7   Osgarchive : Bu uygulama dosyalarınızı OSG.osga arşiv dosyasına eklemenize izin verir. Ayrıca bu uygulama arşiv dosyalarınızı çıkarmanızı (extact) ve listelemenizi sağlar.   Osgconv : Bu uygulama bir dosya formatını başka bir formata dönüştürür. Bu özellikle herhangi bir formattaki dosyanızı optimize edilmiş.ive dosyasına çevirmek için kullanışlıdır.   Osgdem : Bu uygulama aracı yüksekti ve resim verilerini sayfalı yüzey veritabanına (paged terrain database) dönüştürmede kullanılır.

8   Osgversion : Var olan OSG’nin versiyon numarasını std::cout ‘a basar.   Ogviewer : Bu uygulama OSG’nin esnek ve güçlü bir model gösterimcisidir.

9 OpenSceneGraph Özellikleri; OSG’nin asıl amacı scene graph teknolojisinin yararlarını ticari ve ticari olmayan kullanıcı gruplarının her ikisine birden ücretsiz elde edebilmelerini sağlamaktadır.

10 ## Tamamiyle Standart C++ ve OpenGL üzerine yazılmıştır. ## STL ve DesignPattern kütüphanelerini kullanabilmektedir. ## Açık kaynaktır. ## Ücretsiz olarak kalıtımını sürdüren bir geliştirme kütüphanesini desteklemektedir.

11 OSG’nin özellikleri beş başlık altında özetlenecektir. Bunlar ;   Perfonmans   Üretkenlik   Veritabanı yükleyicileri   Düğüm Araçları   Taşınabilirlik

12 A - Performans Çekirdek scene graph parçaları olan   Frustum culling,   Occlusion culling,   Small feature culling,   Level Of Detail (LOD) nodes,   State sorting,   Vertex arrays, Vertex buffer objects,   OpenGL Shader Language ve display lists gösterimlerini destekler. Bunların hepsi birlikte OSG’yi mevcut grafik araçları arasında çok yüksek performanslı yapar.

13 Ayrıca OSG scene graph’ın üzerinde bulunan Continuous Level of Detail (CLOD) ağlarının (meshes) uygulanmasında olduğu gibi çizim işlemlerinin kolay uyarlanabilmesini de destekler.

14 B – Üretkenlik Çekirdek scene graph OpenGL’in en son eklentileri ve birçok fonksiyonunu sarmalamaktadır. Seçme (culling) ve Sıralama (sorting) gibi rendering optimizasyonlarını, ve yüksek performansta grafik uygulamalarını çok hızlı olarak geliştirilmesini olanaklı hale getiren tüm eklenebilir kütüphane kümelerini desteklemektedir. Uygulama geliştiricisi içeriği toplama ve bu içeriği kontrol etmede düşük seviyeli kodlamadan daha fazla bağımsızdır. Bu da kullanıcılara OSG’yi kendi projelerine eklenmede ve uyumlaştırmada kolaylık sağlar.

15 C - Veritabanı Yükleyicileri Veritabanı okumak ve yazmak için veritabanı kütüphanesi (osgDB) geniş çeşitlilikteki veritabanı formatlarını genişletilebilir dinamik eklenti mekanizmaları yoluyla ekleyebilmeyi destekler. güncel OSG dağıtımları çeşitli 3 Boyutlu veritabanı ve resim formatlarını yükleyebilmek için çok çeşitli eklentilere sahiptir.

16 3 Boyutlu veritabanı yükleyicileri örnek vermek istersek;   LightWave (.lwo),   3D Studio MAX (.3ds),   Performer (.pfb),   AutoCAd (.dxf),   Direct X (.x) örnek olarak verilebilir.

17 D - Düğüm Araçları Ayrıca scene graph uygulamanızla birlikte derlenebilen ya da çalışma ananda yüklenebilen ayrık kütüphanelere de Bağlantı Araçları (Node Kits) kümesi altında sahiptir. Bu kütüphaneler; *Particle systems (osgParticle), *High quality *Anti-aliased text (osgText), *Special effects framework (osgFX), *Shadow framework (osgShadow), *İnteractive controls (osgManipulator) *Visual simulation centric effects (osgSim) destekleri için eklemektedirler.

18 E - Taşınabilirlik Çekirdek scene graph tüm özel ortamlar üzerinde Standart C++ ve OpenGL den biraz daha az gereksinim duyulan ufak farklılıklara sahip olması için tasarlanmıştır. Bu da scene graph teknolojisine geniş çeşitlilikteki ortamlara hızlı bir şekilde eklenebilmesine izin vermektedir. Orijinal olarak IRIX için geliştirilmiştir ve daha sonra; * Linux, *Windows, *FreeBSD, *Mac OSX, *Solaris, *HP-UX, *AIX ve şimdi de PlayStation2 ortamına eklenmiştir.

19   Çekirdek scene graph kütüphanesinin tamamen pencereleme (windowing) siteminden bağımsız olması kullanıcıların kendi pencere, özel kütüphane ve uygulamaların üzerinde sistemlerini ekleyebilmelerini kolaylaştırmaktadır. Dağıtımlarda bulunan osgViewer kütüphanesi Windows (Win32), Unices (X11) ve OSX (Carbon) sistemleri altında doğal pencereleme desteği sunmaktadır.

20 A - Kaynak Kodlar   Geliştiricilerin gözünden açık kaynaklı ürünlerin temel yararı kaynak kodlarının erişilebilir olmasıdır.   OSG tabanlı bir uygulama geliştirdiğinizde, karşılaştığınız sorunlar OSG’nin kaynak kodlarında bulunan içsel işlemleri çözebilme yoluyla hızlı ve kolay bir şekilde çözülebilir. OSG Öğrenmek İçin İzlenebilecek Adımlar

21   Henüz böyle bir deneyimde bulunmadıysanız OSG’nin kaynak kodlarını indirip bilgisayarınızda derleyerek kendi binary’lerinizi oluşturabilirsiniz. OSG yi ilk kez derlemek karışık ve zaman alıcı olabilir, fakat bu keşif uygulama yazılımınızı geliştirirken geliştirme safhasında size mükemmel bir fayda sağlayacaktır.

22 B – OSG’nin Web Sitesi (OSG Wiki)   OSG Wiki Web sitesi (OSGWiki) OSG’ye ait çok fazla değerli bilgileri içerir. Bunlar;   Güncel OSG haberler,   Download işlemleri için ipuçları,   OSG kaynak kodlarının derlenmesi ve kurulumu ile ilgili bilgiler,

23   OSG topluluğu üyelerinin katkıda bulunduğu ek belgeler, örnek veriler,   OSG topluluğundaki olaylar hakkında bilgiler,   OSG topluluğu tarafından yaratılan OSG ile uyumlu araçlar ve destek bilgileridir.

24 C – OSG Kullanıcıları Posta Topluluğu(osg-users E-Mail List)   OSG kullanıcıları elektronik posta topluluğu sizin diğer OSG kullanıcıları ve geliştiricileri ile iletişimde olmanızı sağlar. OSG kaynak kodlarını derlerken herhangi bir sorunla karşılaştığınızda, geliştirme sırasında karşılaştığınız problemi algılayamadığınızda, ya da OSG’nin içsel işlemlerinde algılayamadığınız durumlar olduğunda, e-mail topluluğuna gönderilen posta genellikle kullanışlı ve yardımcı bilgilerin geri gelmesini sağlamaktadır.


"{ OpenSceneGraph 111220056 Murat Tatar 111220043 Ali Alacan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları