Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ.  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ.  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü."— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ

2

3  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü dinlenmenin şartı günlük yaşantıyı değiştirmektir. Seyahatler muhtelif amaçlarla yapılır. Mesela birliğimizce 2012 yılında hem odalarımızın genel sekreterlerine, daha sonra da oda başkanlarımıza düzenlenen hizmet içi eğitim seminerleri eğitim ve dinlenme amacıyla yapılmıştır.

4

5  Biz bu sunumumuzda genel olarak seyahatlerde yaşanması muhtemel yanlışlıkların olmaması, konaklanan yerden “çok şükür gidiyorlar artık” diyerek ayrılmak yerine samimi gülümsemelerle uğurlanmak için nelere dikkat edersek ne kadar saygın ve kültürlü bir grup olduğumuzu çevremize hissettiririz diye düşünerek özet başlıklar vermeye çalıştık.

6 Grup halindeki otobüs seyahatlerinde kişiler kendilerini tanıtırlar; gerektiğinde birbirlerine selam verir ve isimleriyle hitap ederler. Grup seyahati yapan kişilerin uyması gereken kuralların başında “dakik” olmaları varsa da; bu, otobüs yolculuğu yapan kişiler için çok daha önemlidir. İnsanlar bu konuda ne yazık ki yeterince hassas davranmamaktadırlar. Muhtelif sebeplerle geç kalan mutlaka olmaktadır. Bu davranış diğerlerine saygısızlıktır. Otobüs şoförüne, yardımcısına bahşiş verilmesi adettendir.Pratik olanı da gruptan birinin bahşiş parasını toplayıp o kişilere vermesidir.

7  Yolculuk sırasında kimse kimseden sohbet etmesini beklememelidir. Kısaca alınan “evet” yada “hayır” cevaplarından yanınızdakinin sizinle sohbet etmeye pek niyetli olmadığını anlamış olmalısınız. Hele yanınızdaki gazete veya kitabına kafasını gömmüşse, onu asla rahatsız etmemek gerekir. Çünkü yanınızdaki kişi bu hareketiyle “okumak- uyumak-dinlenmek istediğimden cidden sizinle sohbet etmek arzusunda değilim” demek istemektedir. Siz de buna saygı gösterin.

8 Cep telefonu ile konuşurken diğerlerini rahatsız etmeyecek şekilde alçak bir ses tonu ile konuşulmalıdır. Koltuğunuzu uyku pozisyonuna getirirken arkanızdaki koltukta oturandan izin istemek nezaket kuralıdır. Yolculuk sırasında kimse kimseden sohbet etmesini beklememelidir. Kısaca alınan “evet” yada “hayır” cevaplarından yanınızdakinin sizinle sohbet etmeye pek niyetli olmadığını anlamış olmalısınız.

9 Varış yerinde otobüsten inerken şoföre teşekkür etmek de nezaket kuralıdır. Oturduğumuz koltuğun üstündeki küçük eşyalarımızı koyacağımız yere, düşecek kırılacak şeyleri koymamalı, başkalarının yerlerine tecavüz etmemelidir. Otobüste sohbet dozu ve verilecek molaların yerini, süresini bilmekte önemli bir husustur.

10

11 Bagajlarımızın üstünde adımız soyadımız yazılı olmalı hatta mümkünse oda numaramız daha önceden bize bildirilmişse taşınmasını otel personelinden istemeliyiz. Odalardaki eşyaları tıpkı evimizdeki gibi gözetmeli onlara zarar vermekten kaçınmalıyız. Otel koridorlarında ve odamızda yüksek sesle konuşmak televizyonun sesini çok açmak uygun değildir. Otelde kalındığı sürece çevremize saygılı olmalıyız. Resepsiyon önünde toplanmamalı otelin dinlenme yerlerinde oturmalı ismimiz okundukça anahtarımızı almaya gitmeliyiz.

12 Önceden orada bulunan kişileri masamızda olsun veya olmasın, hafifçe selamlamalı, yemek bitiminde aynı şekilde vedalaşmalıyız. Otel restoranında tüm nezaket kurallarına uymak gerekir. Kahvaltıya inerken traşlı, bakımlı ve temiz pak giyimli olmalıyız. Oda hizmetçisinin işini kolaylaştırmak için şahsi eşyalarımızı toplamalı atılacakları çöp kutusuna atmalıyız.

13 Başkasının bize yada eş ve çocuklarımıza yapılmasına üzüleceğimiz hiçbir şeyi yabancılara da yapmamaya dikkat etmeliyiz. Asansörde ve merdivenlerde karşılaştığımız kişileri selamlamalıyız, onlarla sohbet etmek zorunda değiliz. Bilhassa asansörde küs gibi durmak bizi ve karşımızdakini rahatsız edici bir durumdur. Kahvaltı yada yemekte yiyeceğimiz kadar almak uygun olur. Gerekirse istediğimizden bir daha alabiliriz. Böylece hem israfı önler hemde kalitemizi ispatlamış oluruz.

14

15

16 Sözümüzü Alman düşünürü Adolf Freiherr Von Knigger’in 200 sene önce söylediği şu söz ile bitirelim: “Başkasının seni saymasını istiyorsan önce sen kendini say!” Not:Bu sunumda Şenay Duru ÖZALTIN’ın Her Şeyin Bir Adabı var isimli kitabının seyahat bölümünden de faydalanılmıştır.

17 Saygılarımla Metin İÇTEM İSTESOB Eğitim Müdürü

18 TEŞEKKÜR EDERİZ


"İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ.  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları