Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ."— Sunum transkripti:

1 MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ

2 SUNUMUN AMACI Orff Öğretisi İle Erken Müzik Eğitimi Orff Öğretisi İle Erken Müzik Eğitimi CARL ORFF kimdir ? CARL ORFF kimdir ? Orff yöntemi ve Orff çalgılarının tanıtılması Orff yöntemi ve Orff çalgılarının tanıtılması Genel Müzik Eğitiminde Orff yönteminin öneminin belirtilmesi Genel Müzik Eğitiminde Orff yönteminin öneminin belirtilmesi

3 Orff Öğretisi İle Erken Müzik Eğitimi Orff öğretisi adını, yılları arasında yaşamış olan Alman besteci ve müzik eğitimcisi Carl Orff'tan almıştır. Orff öğretisinin temel basamakları: Dil Müzik Ortak dil: RİTM'dir. Hareket - danstır. Çocuklar doğuştan hareketlidirler. Hareket eder, şarkı söyler ve dans ederler. Büyüdükçe, bu yapısal özellik kaybolur. Orff öğretisi ile çocuklardaki bu özelliklerin, yeteneklerin kaybolması engellenir. Büyüklerde ise, kaybolan yetenekler ortaya çıkarılır. Orff öğretisi adını, yılları arasında yaşamış olan Alman besteci ve müzik eğitimcisi Carl Orff'tan almıştır. Orff öğretisinin temel basamakları: Dil Müzik Ortak dil: RİTM'dir. Hareket - danstır. Çocuklar doğuştan hareketlidirler. Hareket eder, şarkı söyler ve dans ederler. Büyüdükçe, bu yapısal özellik kaybolur. Orff öğretisi ile çocuklardaki bu özelliklerin, yeteneklerin kaybolması engellenir. Büyüklerde ise, kaybolan yetenekler ortaya çıkarılır.

4 Öğretinin temeli, doğaçlamadır. Uzman bir eğitimcinin yönlendirmesi ile çocuk ya da büyükler: şarkı söyleyebilir, dans edebilirler, beyin ile duygular arasındaki koordinasyonu geliştirirler, müziğin temel kuralları ile tanışırlar, değişik çalgılarla tanışır, özelliklerini kavrarlar, sanatsal eğitime hazır biçime gelirler, doğaçlamalar yolu ile yaratıcılıklarını geliştirirler, kendilerini müzikle (dil, hareket, müzik) ifade ederlerken, toplum içindeki yerlerini, görevlerini fark ederler. İç ve dış disiplinleri gelişir. Bu öğreti ile yapılacak eğitim, çocuğun tüm yaşamını etkileyebilecek bir belirleyici olur. Özellikle kendini eğitimciliğe adamış kişiler için, Orff öğretisini bilmek zorunluluktur. Öğretinin temeli, doğaçlamadır. Uzman bir eğitimcinin yönlendirmesi ile çocuk ya da büyükler: şarkı söyleyebilir, dans edebilirler, beyin ile duygular arasındaki koordinasyonu geliştirirler, müziğin temel kuralları ile tanışırlar, değişik çalgılarla tanışır, özelliklerini kavrarlar, sanatsal eğitime hazır biçime gelirler, doğaçlamalar yolu ile yaratıcılıklarını geliştirirler, kendilerini müzikle (dil, hareket, müzik) ifade ederlerken, toplum içindeki yerlerini, görevlerini fark ederler. İç ve dış disiplinleri gelişir. Bu öğreti ile yapılacak eğitim, çocuğun tüm yaşamını etkileyebilecek bir belirleyici olur. Özellikle kendini eğitimciliğe adamış kişiler için, Orff öğretisini bilmek zorunluluktur.

5 ORFF YÖNTEMİ NEDİR? Ritm; müzik, dans ve konuşmada doğası gereği varolan temel öğedir. Bu temel öğe üzerine kurulu bir “ dil ” olan Orff yöntemi; Ritm; müzik, dans ve konuşmada doğası gereği varolan temel öğedir. Bu temel öğe üzerine kurulu bir “ dil ” olan Orff yöntemi; a) Ritm için vücut sesi ve jestler vurgulanarak, a) Ritm için vücut sesi ve jestler vurgulanarak, b) Enstrümanların en doğalı ve ilki olan “ses” kullanılarak, b) Enstrümanların en doğalı ve ilki olan “ses” kullanılarak, c) Her ölçü, şekil ve ses çeşitliliğine göre bütün davul türlerine büyük önem verilerek, c) Her ölçü, şekil ve ses çeşitliliğine göre bütün davul türlerine büyük önem verilerek, d) Doğaçlamalara şekil veren öğe olarak “ostinato” (tekrarlanan ritmik, sözlü veya söylenen biçim) kullanılarak doğmuştur. d) Doğaçlamalara şekil veren öğe olarak “ostinato” (tekrarlanan ritmik, sözlü veya söylenen biçim) kullanılarak doğmuştur.

6 Orff Metodu, çocuklara temel müzik eğitimi vermek için çocuğun alışık olduğu elemanları kullanarak tamamen doğal yolla öğrenmeyi teşvik eden, Carl ORFF tarafından geliştirilen bir metottur. Bu metodun en temel öğesi, dans, müzik, konuşma, dil, vücut, ve hareket birlikteliğidir. Bu temel öğeleri kullanarak, Orff metodu uygulandığında, çocukta müzikal yönden gelişme sağlanır. Aynı zamanda bu gelişmeyle birlikte, çocukta öğrenme disiplini, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme ve dikkat becerilerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır.Taklit ve keşfetmenin, doğaçlama ve müzik yazarlığına yol açması ile aktif bir şekilde öğrenmeyi sağlar.Okuma ve yazmayı öğrenmeden önce çocuk konuşmayı öğrenir. Orff Metodu, çocuklara temel müzik eğitimi vermek için çocuğun alışık olduğu elemanları kullanarak tamamen doğal yolla öğrenmeyi teşvik eden, Carl ORFF tarafından geliştirilen bir metottur. Bu metodun en temel öğesi, dans, müzik, konuşma, dil, vücut, ve hareket birlikteliğidir. Bu temel öğeleri kullanarak, Orff metodu uygulandığında, çocukta müzikal yönden gelişme sağlanır. Aynı zamanda bu gelişmeyle birlikte, çocukta öğrenme disiplini, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme ve dikkat becerilerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır.Taklit ve keşfetmenin, doğaçlama ve müzik yazarlığına yol açması ile aktif bir şekilde öğrenmeyi sağlar.Okuma ve yazmayı öğrenmeden önce çocuk konuşmayı öğrenir.

7 ORFF ÇALGILARI Carl ORFF, tüm bunların yanında, çocuklara metodu uygularken, eğitimi daha eğlenceli hale getirmek amacıyla, kendi adını verdiği Orff enstrümanlarını kullanmıştır. Carl ORFF, tüm bunların yanında, çocuklara metodu uygularken, eğitimi daha eğlenceli hale getirmek amacıyla, kendi adını verdiği Orff enstrümanlarını kullanmıştır.

8 Bu enstrümanlar : ÇelikÜçgen

9 Zil

10 Timpani

11 Gong

12 Metalofon

13 Marakas

14 Kastanyet

15 Tef

16 ve çeşitli büyüklükte davullar en çok bilinenleri arasındadır. ve çeşitli büyüklükte davullar en çok bilinenleri arasındadır.


"MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları