Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık."— Sunum transkripti:

1 Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

2 Basamakları öğretim modeli, bir öğrenme psikologu olan Kathie Nunley tarafından geliştirilmiştir.

3 Basamaklı öğretim modeli, öğrenme yaşantılarının farklılaştırılması esasına dayanmaktadır.

4 Her bir birey farklı olduğundan modelin anlayışına göre herkese uygun tek bir yöntem ya da teknik bulunmamaktadır. Öğrenme ortamlarında çeşitli yöntem ve teknikler uygun biçimlerde kullanılmalıdır.

5 Tüm yaştaki öğrencilere yönelik öğretim etkinliklerinin planlanmasında kullanılabilecek olan bu model aslında ortaöğretim öğrencilerine yönelik hazırlanmıştır.

6 Öğrenci merkezli bir model olan modelin en önemli noktası A, B ve C düzeylerinden oluşan üç basamaklı bir sistemi temel almış olmasıdır. Bir basamağı başarıyla tamamlayan öğrenci üst basamağa geçebilmektedir.

7 Basamaklı öğretime başlanmadan önce hedefler, yapılacak öğretim etkinlikleri ve etkinliğin tamamlanması durumunda alınacak puanlar öğrencilere bildirilmektedir. Bu etkinliklerden bazıları zorunlu olmakta bazıları ise öğrencinin tercihine bırakılmaktadır.

8  İlk basamak C basamağıdır. Burada verilen öğretim hizmeti temel bilgilere yönelik olmaktadır. C basamağında, Bloom taksonomisindeki bilgi ve kavrama düzeyine denk gelen öğrenmelerin gerçekleşeceği söylenebilir.  Bu basamağa C basamağı adı verilmesinin sebebi bu basamağı tamamlayan bir öğrencinin not olarak en fazla C almasıdır.

9  Bir sonraki basamak olan B basamağında öğrencileri daha üst düzeye taşıyabilecek etkinliklere yer verilmektedir. Bu basamakta öğrencilerin uygulama, problem çözme, karşılaştırma, bulma gibi hedeflere ulaşması beklenmektedir.  B basamağındaki etkinlikler daha çok Bloom taksonomisindeki orta düzey hedeflere yöneliktir.

10  Son basamak olan A basamağında ise öğrencileri sorgulama yapmaya, eleştirel düşünmeye, analiz etmeye yöneltecek etkinliklere yer verilmektedir.  A basmağında öğrencilerin alan yazın taraması yaparak eleştirel bir makale yazmaları, kendi görüşlerini savunan bir sunum hazırlamaları gibi etkinlikler gerçekleştirilebilir.

11 Notlar:  Kathie Nunley tarafından geliştirilmiştir.  Öğrenme yaşantılarının farklılaştırılması esasına dayanmaktadır.  Öğretim etkinlikleri C, B ve A basamakları şeklinde yapılandırılmaktadır.  C basamağı temel bilgilere yönelik öğrenmeleri içerir.  B basamağı kavrama, uygulama gibi orta düzey öğrenmeleri içerir.  A basamağı analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey öğrenmeleri içerir.

12 Uygulama Basamaklı öğretim modeline göre bir dersin işlenişiyle ilgili ders planını oluşturunuz.


"Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları