Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Elektronik Ticaret Nedir? Sanal Pazaryeri E-Ticaret Nedir? Niçin E-Ticaret? E-Ticaretin Evrimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Elektronik Ticaret Nedir? Sanal Pazaryeri E-Ticaret Nedir? Niçin E-Ticaret? E-Ticaretin Evrimi."— Sunum transkripti:

1 1 Elektronik Ticaret Nedir? Sanal Pazaryeri E-Ticaret Nedir? Niçin E-Ticaret? E-Ticaretin Evrimi

2 2 Köklü Değişimler Pazaryeri sanal bir ortama taşınıyor. Alış-veriş, alıcı-satıcı ilişkileri değişiyor. İşlemler hızlanıyor ve yaygınlaşıyor. Ekonominin işleyiş yoğunluğu artıyor. Para yeniden şekilleniyor. Açıklık Zaman

3 3 MarketSpace - PazarAlanı MarketSpace MarketPlaceSanal Pazaryeri PazaryeriPazaralanı İçerikÜrün/HizmetBilgi KoşullarYüz yüzeElektronik link Yapıİş pazaryerindeBilgisayarlar İletişim

4 4 Tatlı Kokular $ Tüketici Üreticiler MarketPlace-Pazaryeri: Tatlı Kokular Ltd.

5 5 Uzmanlar $ Tüketici Üreticiler MarketSpace-Pazaralanı: garden.com Geri Bildirim Tasarım Araçlar ı Sanal Gruplar İçerikler Çalışanlar İçerik, Koşullar, Yapısal yapılanma

6 6 Sanal Pazaryeri Bir araya toplanamayacak kadar çok sayıda insan aynı anda aynı yerde buluşabilir, Dünyanın her yerinden bir çok kişi pazarlık masasındadır, Hızlı, kolay, rahat alışveriş imkanı sunar, Arz ve talebi en etkin şekilde koordine eder, Büyük bir müşteri kitlesine ulaşma imkanı sağlar, İşlem maliyetlerini düşürür, Azalan işlem maliyetleri sayesinde rakabet imkanı sağlar.

7 7 Sanal Pazarın Faydaları Alıcının ve satıcının ticari süreçlerini düzenler, Alıcıya internet yoluyla tedarik imkanı sunar, Ticari hizmetlerin pek çok kuruluşa ulaştığı bir ortam sunar, Dinamik şekilde kaynak bulmak ve ticaret yapmak için imkanlar sunar, Birleştirilmiş sipariş verme imkanı ve genişletilmiş satış kanalını beraberinde getirir, Müşteriye daha etkili erişim sağlar ve hizmetlerin kapsamını genişletir.

8 8 Sanal Pazarın Dinamikleri İşlem giderleri anahtar konumunda ePazar ve işlem eşanlamlı Şube Telefon ATM Internet İşlem başına banka masrafları Bilgisayarlı Internet rezervasyon Uçak bileti işleme masrafları

9 9 Sanal Pazarın Büyüklüğü 2003 yılında internet üzerinde 10 bin e-pazar sitesi oluşacak, 2003 yılına kadar e-ticaretin 2.8 trilyon $'a ulaşması bekleniyor. (Goldman Sachs) E-ticaretin hacmi : 1997’de 26 milyar dolar, ’de 330 milyar dolar, ’te bir trilyon dolar. (OECD) E-ticaretin %80’i ABD’de, %10’u Avrupa’da, %5’i Asya’da

10

11 11 Türkiye İnternet Pazarı

12 12 Türkiye E-ticaret Pazar Büyüklüğü Tahminleri ( )

13 13 Sanal Pazar Müşteri istekleri : Seçme Rahatlık Düşük fiyat Tedarikçi istekleri : Küresel pazara erişmek Müşterilere doğrudan erişmek Sanal Pazar : Çöpçatan Aracılık görevi Ürün değişimleri Katma değerli ağlar Bilgi ağları

14 14 Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret elektronik ortamda yapılan aşağıdaki işlemlerle dolaylı olarak ilişkilidir: Uzaktan yeryüzü gözleme, GPS kullanarak uzaktan araç izleme, Satış sonrası uzaktan bakım ve tamir, Uzaktan müşteri anketleri Sürekli izleme ve destek

15 15 Sanal Pazarlar Endüstri Merkezli Dikey Pazarlar Belirli bir endüstrinin bütün seviyelerdeki değişimlerini koordine eder. (Kimya, enerji, demir-çelik, ileri teknoloji endüstrileri) Endüstrileri Birbirine Bağlayan Yatay Pazarlar Farklı sektörlerden oluşan tedarikçi ve müşterileri birbirine bağlar. (basit kırtasiye alışverişi, ileri teknoloji ekipmanları) Üye aidatı, işlem üzerinden/hacminden para alma, reklam

16 16 Sanal Pazaryeri Kurmak için 10 Anahtar Kural 1.Pazarı değerlendirmek 2.Pazarın belirli katagorisine odaklanmak 3.Endüstride uzmanlık ve iş ilişkilerini kullanmak 4.Belirli bir pazar yaratmak için yatırım yapmak 5.İlk alıcı/satıcıları pazaryerine çekmek için yaratıcı metodlar kullanmak 6.İçerik ve topluluk inşa etmek 7.Pazar modelleri ve meklanizmaları belirlemek 8.Uyumu sağlayacak teknolojilerin ve araçların seçimi 9.Hem alıcılar hem de satıcılar için adil olacak bir kar modeli seçmek 10.Pazara giren ilkler arasında yer almak

17 17 Sanal Mağazalara Satış Arttırıcı Öneriler Ana sayfanızda favori ürünlerinizi öne çıkararak hızlı alışverişi yüreklendirin. Müşterilerinize detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlayın. Özel günlerde indirimler ve promosyonlar verin. Anneler Günü vb. İçeriksel entegrasyon ile ürün satışlarını verdiğiniz içerik ile ilintili hale getirip artırabilirsiniz. Kişiselleştirme imkanı vererek kişilerin kendilerine ait bir alanları olmasını sağlayın. Hatırlatma, arkadaşlarım veya özel günlerim gibi kullanıcıyı siteye tekrar getirici uygulamalar geliştirin. Hediye opsiyonu ve hediye önerileri ile içeriği zenginleştirin. Yarışmalar düzenleyerek sitenize üye olunması konusunda kullanıcıları yüreklendirin.

18 18 Sanal Mağazalara Satış Arttırıcı Öneriler Hedefli ing ile kullanıcıları yeniliklerden ve yeni ürünler ile kampanyalardan haberdar edin. Özel uygulamalarla sitenizin iyi müşterilerine ekstra indirim veya promosyon uygulamaları sunun. Arada bir anketler düzenleyerek kullanıcıların psikolojilerini, fiziksel durumlarını, ihtiyaç ve isteklerini tespit etmeye çalışın. Interaktif özellikler koyarak alışverişi heyecanlı ve eğlenceli bir hale getirin. Kullanıcıları bir topluluk haline getirip bir şeylerin parçası oldukları hissini yaratın. Sitenizi destekleyici faaliyetleri olan yan iş kolları ve diğer sitelerle ortaklaşa programlar düzenleyin. Süs olsun diye kurulan bir çağrı merkezi değil, mutsuz müşterileri sadık bir müşteriye dönüştürecek bir çağrı merkezini hedefleyin. Sitenizi güncel tutarak ziyaretçilerin siteye ilgilerini kaybetmemelerini sağlayın.

19 19 Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret genel olarak mal ve hizmetlerin elektronik araçlarla değişimini içeren işlemlerdir, E-ticaret, telekomünikasyon ağları üzerinden bir değer değişimi yaratmayı amaçlayan iş aktivitelerinin yapılmasıdır, E-ticaret, elektronik olarak iş yapmak demektir. Yazılı metin, ses, video biçimindeki verilerin elektronik olarak işlenmesini ve iletimini içerir. E-ticaret, yalnızca ödeme yöntemlerinin ve satışın yeniden tanımlanması değil, “para”nın yeniden şekillendirilmesidir.

20 20 Elektronik Ticaret Nedir? Internet perakende satış ve doğrudan pazarlama konusunda devrim yaratacaktır. Tüketiciler evlerinden dünyanın her yerindeki üreticilerden ya da perakendecilerden birçok çeşitli ürünü satınalma imkanına kavuşacaktır. E-ticaret, her türlü bilgisayar ağları üzerinden, ürün tasarımı, üretilmesi, tanıtımın yapılması, ticari muameleler, hesapların ödenmesi ile ilgili tüm etkinlikler kapsar.

21 21 Elektronik Ticaret Nedir? (Tübitak'ın bakış açısı) E-ticaret ile ilgili etkinlikler birbirleriyle doğrudan ilişkili olmasalar bile bir bütünün parçalarıdırlar. Ancak bütüne hiçbir kurum, kuruluş ve ülke sahip değildir. Ancak uluslararası seviyede standartlaşma, işbirliği ve uyum gereklidir. E-ticaret; görünürde ticaretin elektronik araçlarla yapılmasını, temelde yepyeni bir işleyiş, değişim ve dönüşümü gerçekleştiren dinamik ve entegre bir sistemi ifade etmektedir. Bu dinamizm, ancak bilişimi hazmedip hayata geçirebilen insan odaklı yaklaşımlarla yakalanabilir.

22 22 Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret elektronik ortamda yapılan aşağıdaki işlemlerle doğrudan ilişkilidir: Mal ve hizmetlerin elektronik alışverişi Taşınır ve taşınmaz mal alışverişi (goods) Eğitim, sağlık, ulaşım v.s. hizmetler (services) Üretim planlaması yapma ve üretim zinciri oluşturma Tanıtım, reklam ve bilgilendirme Sipariş verme Elektronik banka işlemleri ve fon transferi, Elektronik konşimento gönderme, Gümrükleme Antlaşma yapma Elektronik ortamda üretim izleme

23 23 Elektronik Ticaret Nedir? Elektronik ortamda sevkiyat izleme Ortak tasarım geliştirme ve mühendislik, Anında kaynak oluşturma, Elektronik ortamda kamu alımları Elektronik Para ile ilgili işlemler Elektronik hisse alışverişi ve borsa, Elektronik açık arttırma, Doğrudan tüketiciye pazarlama Sayısal imza, elektronik noter v.b. Sayısal içeriğin anında dağıtımı, Anında bilgi oluşturma ve aktarma Elektronik ortamda vergilendirme Fikri mülkiyet haklarının transferi

24 24 Elektronik Ticaretin Boyutları Sanal Oyuncular Sanal Ürünler Geleneksel Ticaret Sanal Süreçler EC 2002, E.Turban Sayısal Ürünler Fiziksel Ürünler Fiziksel Aracı Sayısal Aracı Fiziksel Süreçler Sayısal Süreçler Elektronik Ticaretin Esası Elektronik Ticaretin Alanı

25 İnsanlar Alıcılar, Satıcılar, Aracılar, Hizmetler, Bilgi İşlem çalışanları, Yönetim Yerel Politikalar Vergiler, Yasalar, Kişisel Haklar, Teknik Standartlar Pazarlama Reklamcılık Pazar Araştırmaları, Promosyon, Web İçeriği Destek Servisleri Lojistik, Ödeme, İçerik, Güvenlik, Sistem Geliştirme İş Ortaklıkları Affiliate, Joint Venture, E-pazaryeri Birleşmeler Değiştokuş A l t y a p ı (1) Ortak işletme hizmetler atyapısı (güvenlik,e-ödeme smartkart, doğrulama) (2) Mesaj ve bilgi dağıtım altyapısı (EDI, , chat,HTTP) (3) Multimedia içeriği ve ağ Yayıncılığı altyapısı (HTML, JAVA, XML) (4) Network altyapısı (Telecom, kablo TV, Internet WAN, LAN, Intranet, Extranet) (5) Arayüz altyapısı (veritabanı, İş ortaklarının uygulamaları) EC Uygulamaları Direk Pazarlama, İş arama, online bankacılık E-devlet, e-satınalma, B2B, M-ticaret, Seyahat, Online yayıncılık, tüketici servisleri EC 2002, E.Turban

26 26 Niçin Elektronik Ticaret? Rekabeti arttırmak ve satın alma maliyetlerini düşürmek Daha kaliteli, ucuz ve sürekli tedarik imkanı sağlamak Stok maliyetlerini azaltmak Tüketici talebi artırmak Üretim süresi azalmak Daha verimli ve etkili müşteri servisi kurmak İşletme, satış, pazarlama ve dağıtım maliyetleri azaltmak Global erişilebilir olmak Müşteri sürekliliğini sağlamak

27 27 Elektronik Ticaretin Evrimi 1. adım Broşür Yazılımlar İş amaçlı web sitelerinin evrimleşmesi sonucu ortaya çıktı. Broşür sitelerde pazarlama terimleri ve ürün fotografları vardı. Bütün dünyadaki sitelerin %90'ı dır. Pazarlama Müdürü sistemin patronudur. Pazarlama mesajı otomasyondur. 2. adım Elektronik Ticaret Katalogunu siteye terleştirip sipariş alma esasına dayanır. Temel bir uygulama, ticari bir işlem ve sanal alışveri sepeti.

28 28

29 29 Sorular devam


"1 Elektronik Ticaret Nedir? Sanal Pazaryeri E-Ticaret Nedir? Niçin E-Ticaret? E-Ticaretin Evrimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları