Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Firma Adı:XXX ELEKTRONİK Kişi Adı:…………

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Firma Adı:XXX ELEKTRONİK Kişi Adı:…………"— Sunum transkripti:

1 Firma Adı:XXX ELEKTRONİK Kişi Adı:…………
İSTANBUL SANAYİ ODASI

2 XXX, 1976 yılından beri alçak gerilim elektrik malzemeleri üretimi yapan, dekoratif anahtar, priz, grup priz ve ilgili aksesuarlarda yurt içi ve yurt dışı pazarlarda ürünlerini pazarlayan bir firmadır Ürünlerimizin, kalite ve standartlara uygunluğu, VDE,ELOT,ISI,ROSTEST,TSE ve bunun gibi pek çok standart enstitüleri tarafından belgelendirilmiş ve CE sertifikalıdır. XXX ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemi ile çalışarak her geçen gün üretimde ve ürünlerinde kaliteyi yükseltme eğilimindedir Bundan sonra da aynı amaç ve hedefle, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörerek yaşam kalitesini yükseltecek, fark yaratan yenilikleri tüketicilerin beğenisine sunarak hizmet vermeye devam edecektir..

3 FİRMA SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER
Sektöründe köklü bir firma olmasının verdiği bir tecrübe Üretim kapasitesi yüksek Stoklu üretim sayesinde müşteri taleplerine hızlı cevap verebilme Standartlara uygunluk ve kalite belgelerine haiz ürünler üretmek Doğru satış kanallarına ulaşmakta güçlük çekmek Dış ticaret planının eksikliği Teşvik ve desteklerden (Kosgeb) yararlanmamak

4 TEHDİTLER FIRSATLAR Yurt içi rakiplerimize göre, daha düşük maliyetlerimiz sayesinde fiyat avantajı sunabilme Bulunduğumuz coğrafi konumdan dolayı lojistik açıdan maliyet ve termin avantajı Devlet destekleri İç piyasadaki rakip firmaların hedef pazarlardaki yerleşik ve yaygın yapısı ve bu durumu koruma amaçlı yaptığı ciddi pazarlama faaliyetleri Sektördeki aşırı rekabet ve neticesinde düşük kar marjları ile hareket etme mecburiyeti Gelişmekte olan ülkelerde ucuz ve kalitesiz ürünlere olan talep

5 ÜRÜN TANIMI Sunumuma konu olan ürün ; XXX ürün yelpazesi içinde yer alan farklı tasarımlarla model çeşitlendirilmesi yapılmış renk alternatifleri olan konut, iş yeri gibi tüm meskenlerde elektriğin iletilmesinde ve aydınlatma armatürlerinin komuta edilmesinde kullanılan anahtar ve prizlerdir.

6 ÜRÜN SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER ZAYIF YÖNLER
Yüksek kaliteli uzun ömürlü Fiyatı rekabetçi Ambalaj tasarımı beğenilen/müşteri isteklerine göre uyarlanabilir. Pazarda bilinirliği Ürünün ilgili tüm kalite ve standartlara sahip olması. Rakiplerine kıyasla tanıtım ve pazarlamada zayıf.

7 FIRSATLAR TEHDİTLER Rakiplerine göre uygun fiyat, aynı kalite ve standart Ürünün hitap ettiği pazarın büyük olması Ürünün pazara giriş sürecinin zorlu ve uzun olması

8 GTİP 853669 ELEKTRİK FİŞ VE PRİZLERİ
GENEL KOD BİLGİSİ: 8536 GTİP koduna giren alt dallar ve ürünler 85.36 Gerilimi 1000 voltu geçmeyen elektrik devrelerinin anahtarlanma-sına veya korunmasına veya elektrik devresine veya elektrik devre-sinden bağlantı yapmaya mahsus elektrik teçhizatı (örneğin; anah-tarlar, röleler, sigortalar, dalga bastırıcılar, fişler, prizler ve soketler,ampul duyları ve diğer bağlayıcılar, bağlantı Diğerleri: Koaksiyal kablolar için olanlar Baskı devreler için olanlar Ev tipi fişler ve soketler Vidasız - lehimsiz kendinden yalıtkan sıyırmalı bağlantı modülleri Diğerleri

9 GTİP 853669: DİĞER FİŞ VE SOKETLER
2007 2008 2009 2010 Dünya İhracatı (000$) 9.716,057 10.460,266 8.761,775 11.881,796 Dünya İthalatı (000$) 12.409,968 12.978,984 10.604,514 13.909,514 Türkiye İhracatı (000$) 77.931 97.267 Türkiye İthalatı (000$) 87.289 90.287 77.419

10 Yukarıdaki dünya ihracat ve ithalat değerlerini gösteren tablo incelendiğinde 2007 ile 2010 yılları arasında toplam 50 milyar dolar ithalata karşılık 41 milyar dolar ihracat değeri ile ürünümüz ile ilgili büyük bir Pazar potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz Aynı ürün gurubuna ilişkin Türkiye ihracat ve ithalat değerleri incelendiğinde ise ülkemizin 2010 yılında ithalatçı konumda olduğu, ihracatı ile dünya sıralamasında 19. sırada yer almasına karşın dünya ithalatından sadece % 0,8 lik bir pazar payına sahip olduğu gözlenmektedir Ülkemiz genelinde sektör aktörü üretici firmaların son yıllardaki aksiyonları ile pazardaki payının arttığı ve sürekli bir yükselme eğiliminde olacağı da kaçınılmazdır.

11 HEDEF PAZAR ARAŞTIRMASI Aşağıdaki tablolarda görüldüğü üzere yaptığımız Pazar araştırması neticesinde hedef olarak iki ayrı grupta toplam 5 ülke belirledik grupta ; Dünya ithalatında büyük payı olan ve ithalat birim fiyatları daha yüksek olan Almanya ve Fransa’ya nispeten daha yüksek kar marjları ile ihracat yapmayı grupta ise; Bu ülkelere nispeten daha düşük ithalat payı olmasına karşın uzun senelerdir Türkiye ihracatında önemli bir payı olan Rusya Federasyonu ile son yıllarda yıllık artış oranı % 150’lerin üstünde seyreden İran ve Cezayir’e ihracat yapmayı hedefledik. Gelişmekte olan bu ülkelerde demografik yapılar dolayısıyla konut ihtiyacı da hesap edilerek daha düşük kar marjlarıyla da olsa büyük bir potansiyel oldukları kaçınılmazdır.

12 Hedef pazarların dünya ithalatındaki payı
İthalatçı Ülkeler İthalat değeri 2010 (USD) Ton 2010 Birim değeri (USD/TON) Yıllık değer artışı (%) Yıllık değer artışı (%) Dünya ithalatındaki payı (%) Almanya 1, 41,385 35,120 15 43 10.4 Fransa 318,88 9,154 30,944 11 12 2 Rusya 94,077 10,273 9,158 61 0.7 İran 9,441 1045 9,034 0.1 Cezayir 13,215 2,437 5,423 28 7

13 Hedef pazarların Türkiye ihracatındaki payı
İhracatçı Ülkeler İhracat değeri 2010 (USD) Ton 2010 Birim değeri (USD/TON) Yıllık değer artışı (%) Yıllık değer artışı (%) Türkiye ihracatındaki payı (%) Almanya 1,293 89 14,528 -9 -54 1.3 Fransa 2,367 144 16,438 -14 85 2.4 Rusya 27,112 2,896 9,362 -8 65 27.9 İran 2,295 194 11,830 28 169 Cezayir 1,099 94 11,691 -23 183 1.1

14 SEGMENTASYON İki ayrı grupta değerlendirdiğimiz hedef pazarlarımızdan Almanya ve Fransaya tasarım olarak günümüz trendlerine uygun Quadro ve Dora serilemiz ile Rusya Federasyonu, İran ve Cezayir’e ise nispeten daha ucuz 2002 ve Trio serilerimiz ile giriş yapmayı hedeflemekteyiz.

15 KONUMLANDIRMA Yüksek kalite, makul fiyat, hızlı tedarik süresi ve düşük nakliye giderleri ile mal tedarik etmek isteyen tüm müşteri grupları için ürün çeşitliliği ile hizmet verme kabiliyetindeyiz.

16 İHRAÇ ÜRÜNÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ
Ürünümüz ambalaj olarak ihracata uygun halde ve ayrıca üzerinde potansiyel müşterilerin taleplerine (kendi dillerinde tanımları veya özel logo gibi) cevap verebilecek şekilde düzenlebilir. Haiz olunan standartlar haricinde potansiyel pazarlarda doğabilecek ihtiyaçlara göre ürün geliştirmek.

17 SEÇİLEN PAZARIN KALİTE STANDART & SERTİFİKASYONLARI
Mevcut standart belgelerimizden VDE ile Almanya ve Cezayir’e ROSTEST belgesi ile Rusya’ya, TSE belgesi ile İran’a ihracat yapabilir durumdayız. Fransa pazarı için geliştirdiğimiz Fransız standartlarına uygun ürünümüz için NF’ye (Afnor) başvuru yapılacaktır.

18 İHRACAT KOŞULLARI VE REKABET ANALİZİ
Yaptığımız rekabet analizleri ile yurt içi rakiplerimizin hedef pazarlara yönelik uyguladığı fiyatları göz önüne alarak her Pazar için ayrı bir fiyat stratejisi belirlenecek yurt içi uzun vadeli satışlarımız peşin veya 30 günü geçmeyecek ihracat ödeme koşulları ile dengelenerek finansman giderlerimiz aşağıya çekilecektir.

19 FİRMA TANITIM VE HAZIRLIK
WEB SİTESİ GÜNCELLEME; Mevcut Türkçe ve İngilizce hazırlanmış web sitemize Rusça ve Fransızca dil seçenekleri eklenecek, ürün teknik detayları ile ürün tanıtımı desteklenecek. KATALOG; Mevcut Türkçe ve İngilizce hazırlanmış katologlarımız Rusça ve Fransızca olarak çoğaltılacaktır. FUARLAR ; Hedef pazarlarda distiribütörlük anlaşması yapacağımız firmalarla beraber bölgelerde etkin birer fuar tesbit edilip fuarlara katılım gerçekleştirilecektir. B2B SİTELERİ; B2B sitelerinden tradekey.com, aia-istanbul.org.tr gibi etkin sitelere firma kayıtları yapılacaktır.

20 MÜŞTERİ BULMA VE TUTUNDURMA
MÜZAKERE VE YAZIŞMA;Hedef pazarlarda potansiyel müşteri adreslerini tespit edip bu firmalara firma tanıtım yazısı gönderip takip eden 3 gün içerisinde telefonla irtibata geçip planladığımız seyahat programına göre randevu alınacaktır. Birleşmiş milletler tedarik havuzunda tedarikçi firma olarak yer almak için gerekli başvurular yapılacaktır. ULUSLAR ARASI SÖZLEŞMELER, İHRACAT SÖZLEŞMESİ; İngilizce olarak tüm ihracat koşullarının (teslim şekli ve ödeme şekli vb) belirtildiği tahkim kurulu olarak İstanbul Mahkemelerinin yer alacağı özet bir sözleşme metni hazırlanacaktır.

21 DAĞITIM KANALLARI; Hedef pazarlarda elektrik malzemeleri toptan satıcısı hatta mümkünse tanınmış dünya markalarından bir veya bir kaçının bölgede distribütörü olan firmalar, Bölgede toplu konut inşaatı yapan firmalar veya bu firmalara hizmet veren taşeron taahüt firmaları Özellikle Almanya da aynı ürünlerin üreticisi firmalara fason üretim hizmeti vermektir.

22 İHRACAT OPERASYONLARI
ÖDEME ŞEKİLLERİ; %30 Sipariş onayını takiben firmamız hesabına banka havalesi,kalan %70’i vesaik mukabili olacak. TESLİM ŞEKİLLERİ; Teklifler EXW,FOB olarak verilecek ancak talep edildiği takdirde C&F için nakliye firmaları ile irtibata geçilecek. GÜMRÜK ,NAKLİYE VE DEPO GİBİ LOJİSTİK ORGANİZASYONLARI; Gümrük işlemlerinde, mevcut gümrük müşavir firma ile devam edilecek. Nakliye konusunda bölgeye göre hizmet/fiyat performansı iyi nakliye firmaları tespit edilecek.

23 İHRACAT FİNANSMANI Çalıştığımız bankalar vasıtası ile düşük faizli eximbank kredilerinden faydalanma yolları araştırılacak. Hedef pazarlarımız arasında riski düşük ülkeler (Almanya,Fransa) de çalışmayı hedeflediğimiz firmalar için kredi incelemesi yaptırılıp belirlenen oranların uygun olduğu durumlarda 30 gün vadeli ihracatlarımız için ihracat factoringi kullanılacak.

24 KULLANILACAK DEVLET YARDIMLARI
Kosgeb desteklerinden yararlanmak için bir proje hazırlanıp projede ihracatı desteklemek amaçlı ihtiyacımız olabilecek destek ve miktarlarını belirleyip gerekli başvurularımızı yapacağız.

25 Teşekkürler..


"Firma Adı:XXX ELEKTRONİK Kişi Adı:…………" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları