Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA. ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA. ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

3 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 1.BEYİN FIRTINASI 2.GÖSTERİ 3.SORU-CEVAP 4.ROL OYNAMA 5.DRAMA 6.BENZETİM 7.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 8.MİKRO ÖĞRETİM 9.EĞİTSEL OYUNLAR GRUPSAL ÖĞRETİM TEKNİKLERİ BİREYSEL ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 1.BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM (KELLER PLANI) 2.PROGRAMLI ÖĞRETİM (SKİNNER) 3.BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM 1.GEZİ GÖZLEM 2.ÖDEV 18.EYLEM ARAŞTIRMALARI 19.LİSTELEME 20.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ 10.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 11.İSTASYON 12.BALIK KILÇIĞI 13.AKVARYUM 14.KONUŞMA HALKASI 15.SOKRAT SEMİNERİ 16.WORK-SHOP 17.DENEY SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

4 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BEYİN FIRTINASI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİLERİN KISA SÜREDE ÇOK SAYIDA FİKİR ÜRETMESİNİ SAĞLAMAK ve KENDİNİ İFADE ETMELERİNİ KOLAYLAŞTIRMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: BELİRLENEN KONU ÜZERİNDE SINIRSIZCA ve DEFALARCA GÖRÜŞ BELİRTİLİR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF ve İÇERİK BELİRLENİR. GRUP ÇALIŞMASI DÜZENİNDE OTURULUR. HER ÖĞRENCİ HIZLI BİR ŞEKİLDE GÖRÜŞÜNÜ BELİRTİR. GÖRÜŞLER HIZLA YAZILIR. HAZIR OLMAYAN PAS GEÇER. HERKES PAS GEÇİNCEYE KADAR DEVAM EDER. KRİTİK: GÖRÜŞLERE MÜDAHALE EDİLMEZ. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

5 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BENZETİM/SİMÜLASYON ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN GERÇEĞİN BİR MODELİ ÜZERİNDE, RİSK ALMADAN YETİŞTİRİLMESİDİR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİ GERÇEĞİN BİR MODELİ ÜZERİNDE GERÇEK DURUMLARI YAŞAR ve GERÇEK TEPKİLERİ GÖSTERİR. UYGULAMA ŞEKLİ: GERÇEĞİN MODELİ veya İNTERAKTİF KATILIM GEREKTİREN DURUMLAR GENELLİKLE PROFESYONELLER TARAFINDAN HAZIRLANIR. ÖĞRENCİ HAZIR ARACIN İSTEDİĞİ UYGULAMALARI ARAÇLA BİRLİKTE YAPAR. DEĞERLENDİRME, GENELLİKLE OTOMATİKTİR. KRİTİK: OYUN HALİNE GETİRİLMEMELİDİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

6 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ İSTASYON ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN AYNI KONUYU FARKLI ETKİNLİKLERLE ÖĞRENMESİNİ, BİRBİRİNİ TAMAMLAYICI ETKİNLİKLERLE ADIM ADIM SONUÇLANDIRMASINI SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİ HER İSTASYONDA AYNI KONUYU FARKLI BİR ZEKA ALANIYLA ÇALIŞARAK ÖĞRENİR veya BİR İSTASYONDAN EDİNDİĞİ BİLGİYLE DİĞER İSTASYONA GİDEBİLECEĞİ BİLETİ KAZANARAK BİLGİLERİNİ GELİŞTİRİR. UYGULAMA ŞEKLİ: İSTASYON ŞEKLİNDE ÖĞRENME MERKEZLERİ HAZIRLANIR. İSTASYONDAKİ ETKİNLİK BAŞLANMIŞ İŞE KATKI GETİRECEK veya İŞİ BİTİRECEK ŞEKİLDE DÜZENLENMİŞTİR. HETEROJEN GRUPLAR OLUŞTURULUR. GRUPTAKİ HER ÖĞRENCİ İSTASYONLARA SIRASIYLA GİDEREK DAHA ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ ETKİNLİKLERİ YAPAR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

7 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ EĞİTSEL OYUNLAR ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: HEDEF ve KONULARIN OYUN ORTAMINDA ÖĞRENİLMESİ ve TEKRAR EDİLMESİDİR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRETİLECEK İÇERİK BİR OYUN HALİNE GETİRİLİR veya ÖĞRETME DURUMLARINDAN SONRA OYUNLAŞTIRILIR. UYGULAMA ŞEKLİ: OYUNUN KURALLARI HEDEF ve İÇERİĞİ GERÇEKLEŞTİRİLECEK ŞEKİLDE KURGULANIR. KURALLARIN HERKES TARAFINDAN ANLAŞILMASI SAĞLANIR. EĞİTSEL OYUN DERSİN ORTASINDA veya SONUNDA OYNANIR. OKUL ÖNCESİ ve İLKÖĞRETİM SINIFLARI İÇİN UYGUNDUR. KRİTİK: REKABETÇİ ORTAMIN YIPRATICILIĞINA İZİN VERİLMEMELİDİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

8 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ AKRAN ÖĞRETİMİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİLERİN BİRBİRİNE YARDIM ETMESİ ve ÖĞRETEREK ÖĞRENMESİDİR. ÖZELLİKLERİ: AKRANLAR veya FARKLI YAŞ GRUPLARI BİRBİRİNE ÖĞRETİR. UYGULAMA ŞEKLİ: SINIF İÇİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME ŞEKLİNDE UYGULANIR. KENDİ SINIFININ DIŞINDAKİ UYGULAMALAR İÇİN UYGUN ÖĞRETİCİLER SEÇİLİR. ÖĞRENCİLER EŞLEŞTİRİLİR. ÖĞRETİM YAPILIR. UYGULAMA DEĞERLENDİRİLİR. İLERLEMELER KONTROL EDİLİR. KRİTİK: * ÖĞRETEREK ÖĞRENENLER DAHA KAZANÇLIDIR. *DİL ve KAVRAM EŞİTLİĞİ NEDENİYLE ÖĞRENME KOLAY OLUR. * YARIŞMAYI AZALTIR, DOSTÇA BİR ORTAM OLUŞUR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

9 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM (KELLER PLANI) ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: FARKLI YAPI, İLGİ ve GEREKSİNİME SAHİP BİREYLERİ ÜST DÜZEYDE YETİŞTİRİP TOPLUMA KAZANDIRMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: DİĞER ÖĞRENCİLERE GÖRE HIZLI ve YAVAŞ ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİ, BİREYSEL ÖZELLİKLERİNE UYGUN YÖNTEM- TEKNİK ve ARAÇ GEREÇ KULLANARAK GELİŞTİRİR. UYGULAMA ŞEKLİ: ÖĞRENME HIZI EŞİT OLMAYAN, YAVAŞ veya HIZLI ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN İLGİ ve İHTİYAÇLARI DİKKATLE BELİRLENİR. ÖĞRETİM SÜRECİ BU ÖZELLİKLERE UYGUN OLARAK DÜZENLENİR. BİREYSEL ÖZELLİKLERE UYGUN YÖNLENDİRMELER YAPILIR. ÖĞRENCİ KENDİ ÖĞRENMELERİNİN SORUMLULUĞUNU ALIR ve ÖĞRENMESİNİ KENDİ HIZINA GÖRE GERÇEKLEŞTİRİR. KRİTİK: SOSYALLEŞME İLE İLGİLİ SORUNLAR OLUŞUR. BİREYSELLEŞ TİRİLMİŞ ÖĞRETİM (KELLER PLANI) PROGRAMLI ÖĞRETİM (SKİNNER) BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM

10 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ PROGRAMLI ÖĞRETİM (SKİNNER) ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRMEK ve ÖĞRETME- ÖĞRENME HATALARINI EN AZA İNDİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: ( MİNİK ADIMLARLA DEV SİSTEMLERE ) BİLGİLER KISA SÜREDE ve KOLAYCA ÖĞRENİLEBİLECEK, BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN PARÇALARA AYRILIR (KÜÇÜK ADIMLAR), ÖĞRENME ÖĞRENCİNİN KENDİSİ TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLİR (ETKİN KATILIM), BİR PARÇA BAŞARILINCA, BİR ÜSTÜNE GEÇİLİR (BAŞARI İLKESİ), DÖNÜT ve DÜZELTMELER SÜREKLİDİR (ANINDA DÜZELTME), ÖĞRENCİ ZAMANI KENDİNE UYGUN OLARAK AYARLAR (BİREYSEL HIZ). UYGULAMA ŞEKLİ: ( YIĞMA PLANLAMA ) İSTENİLEN HEDEF ve DAVRANIŞLAR, BİRBİRİ ÜSTÜNE DOĞRUSAL BİR YAKLAŞIMLA BİLGİ BİRİMLERİ ve SORULAR ŞEKLİNDE DÜZENLENİR, EN KISA SÜREDE GERÇEKLEŞTİRİLİR ve PEKİŞTİRİLİR. BİREYSELLEŞ TİRİLMİŞ ÖĞRETİM (KELLER PLANI) PROGRAMLI ÖĞRETİM (SKİNNER) BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM KRİTİK: SOSYALLEŞMEYİ ENGELLER.

11 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN TEKNOLOJİYİ ETKİLİ BİR ŞEKİLDE KULLANMASI, KONUYU BİLGİSAYAR ARACILIĞI İLE ÖĞRENMESİ ve DEĞERLENDİRMESİDİR. ÖZELLİKLERİ: KONU, ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE BİLGİSAYAR DESTEĞİ İLE ÖĞRENİLİR. UYGULAMA ŞEKLİ: PROGRAMLI ÖĞRENMENİN TEKNOLOJİ DESTEKLİ UYGULAMASIDIR. ÖĞRENCİ HEDEF ve İÇERİĞE UYGUN YAZILIMLARI KENDİSİ KULLANARAK SONUCA ULAŞIR. ANINDA DÖNÜT ve DÜZELTME ALDIĞI İÇİN İLGİ SÜREKLİDİR. HER İSTENDİĞİNDE HAZIRDIR. ÖĞRENCİNİN ÖĞRENME HIZINDA ÖĞRENMESİNİ SAĞLAR. EN FAZLA SAYIDA TEKRAR FIRSATI VERİR. ÖĞRETMENİN KRİTİK ETKİLERİNİ KARŞILAMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR. BİREYSELLEŞ TİRİLMİŞ ÖĞRETİM (KELLER PLANI) PROGRAMLI ÖĞRETİM (SKİNNER) BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM KRİTİK: SOSYALLEŞMEYİ ENGELLER.

12 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GÖSTERİ (DEMOSTRASYON) ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: GÖRME ve İŞİTME AĞIRLIKLI OLMAK ÜZERE TÜM DUYU ORGANLARINI ETKİLEMEK, KONUYU ETKİLİ BİR ŞEKİLDE SUNMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: BELİRLENEN KONU ETKİLEYİCİ VE GERÇEK NESNE, RESİM,SLAYT,FİLM, MODEL,DENEY GİBİ ETKİNLİKLERDEN YARARLANILARAK BİR BÜTÜN HALİNDE SUNULUR. UYGULAMA ŞEKLİ: İÇERİK BİR ÖĞRETİCİ TARAFINDAN HER TÜRLÜ ARAÇ, GEREÇ ve MATERYAL KULLANILARAK SUNULUR. DERSİN TÜMÜNÜ DEĞİL, BİR BÖLÜMÜNÜ KAPSAMASINA DİKKAT EDİLİR. ÖZELLİKLE NELERİN İZLENECEĞİ ÖNCEDEN BELİRTİLİR. KRİTİK: HAZIRLANMASI ZOR ve MASRAFLIDIR. GÖSTERİNİN ETKİSİ HEDEFLERDEN UZAKLAŞTIRABİLİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

13 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ MİKRO ÖĞRETİM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: UYGULAMA ÇALIŞMALARININ DOĞRU ve ETKİLİ OLUP OLMADIĞINI SINIF ORTAMINDA DEĞERLENDİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: BİLİŞSEL ÇALIŞMALARI ÖNCEDEN YAPILMIŞ BİR KONU UYGULAMA ESNASINDA VİDEO KAYDA ALINIR. SINIF ORTAMINDA İZLENEREK DEĞERLENDİRİLİR.TEKRAR UYGULANIR. UYGULAMA ŞEKLİ: MİKRO UYGULAMASI HEDEFLENEN 5-10 DAKİKALIK BİR KONU PLANLANIR. KONU VİDEO KAYIT ALINARAK UYGULANIR. ALINAN KAYIT GRUPTA-SINIFTA DEĞERLENDİRİLİR. UYGULAYICI ÖZ DEĞERLENDİRME YAPAR. YENİDEN UYGULANARAK DÜZELTMELER YAPILIR. KRİTİK: * UYGULAMA ORTAMI EK SORUN ÜRETMEMELİDİR. *ELEŞTİRİLER YAPICI OLMALIDIR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

14 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ SORU-CEVAP ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİ İLGİSİNİ UYANIK TUTMAK, PEKİŞTİREÇ-DÖNÜT-DÜZELTME İŞLEMLERİNİ ANINDA YAPMAK, EKSİKLERİ TAMAMLAMAK, SINIF İÇİ İLETİŞİMİ CANLI TUTMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ, ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİ ARASINDA KONUYLA İLGİLİ SORULAR SORARAK UYGULANIR. UYGULAMA ŞEKLİ: NİTELİKLİ SORULAR HAZIRLANMALI, BİLİNENLERİN KONTROLÜ KADAR, YENİ BİLGİLERİ KEŞFETTİREN SORULAR DA OLMALIDIR. HERKESE DÜŞÜNME SÜRESİ VERMEDEN CEVAPLARA GEÇİLMEMELİDİR. TEK KELİMELİK CEVAP GEREKTİREN SORU SORULMAMALIDIR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

15 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME (DE BONO) ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN BİR DÜŞÜNCEYİ FARKLI AÇILARDAN YAŞAYARAK ÖĞRENMESİDİR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİ DEĞİŞİK RENKTE ŞAPKALAR TAKARAK; AYNI DÜŞÜNCENİN TARAFSIZ, DUYGUSAL, KARAMSAR, İYİMSER, YARATICI, DEĞERLENDİRİCİ ve KARAR VERİCİ ROLLERİNDE GÖRÜŞ ÜRETİR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF ve İÇERİK BELİRLENİR. ÖN BİLGİLER GELİŞTİRİLİR. BEYAZ (TARAFSIZ), KIRMIZI (DUYGUSAL), SİYAH (KARAMSAR), SARI (İYİMSER), YEŞİL (YARATICI), MAVİ (DEĞERLENDİRİCİ, KARAR VERİCİ) ŞAPKALAR TAKILARAK GÖRÜŞ ÜRETİLİR. MAVİ ŞAPKA EN SONUNDA KONUŞUR. KRİTİK: ÖNEMLİ OLAN KİŞİSEL GÖRÜŞÜ DEĞİL, ŞAPKANIN TEMSİL ETTİĞİ GÖRÜŞÜ BELİRTMEKTİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

16 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GÖRÜŞ GELİŞTİRME ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: İÇİNDE ÇELİŞKİLER BULUNAN KONULARIN ÖĞRENİLMESİNİ, DEĞİŞİK GÖRÜŞLERDEN KENDİNE AİT GÖRÜŞ GELİŞTİRİLMESİNİ SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: HERKES KESİNLİKLE DOĞRU, DOĞRU, KARARSIZIM, YANLIŞ, KESİNLİKLE YANLIŞ ÖLÇEKLERİ OLAN BİR CETVELE GÖRÜŞLERİNİ İŞARETLER ve NEDENLERİNİ AÇIKLAR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEFLERE UYGUN, GÜNCEL ve İLGİ ÇEKİCİ BİR ÖNERME BELİRLENİR. CETVELİN ÜZERİNE YAZILIR. ÖĞRENCİLER GÖRÜŞLERİNİ İŞARETLER. HER ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜNÜN NEDENLERİNİ AÇIKLAR. KANITLAMAYA ÇALIŞIR. GÖRÜŞ DEĞİŞTİRENLER CETVELDE YERİNİ DEĞİŞTİREBİLİR. KRİTİK: DEĞERLENDİRMELER KİŞİNİN KENDİSİNE DEĞİL, FİKİRLERİNE YÖNELMELİDİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

17 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: HER ÖĞRENCİNİN FİKİR ÜRETMESİNİ ve KATILIMCI OLMASINI SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: BELİRLENEN KONUNUN FARKLI YÖNLERİNİ İÇEREN EN AZ ÜÇ KART ÜZERİNE HER ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜNÜ YAZAR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF ve İÇERİK BELİRLENİR. 6-7 KİŞİLİK GRUPLAR KURULUR. TÜM ÖĞRENCİLERE KONUNUN FARKLI YÖNLERİNİ İÇEREN KARTLAR DAĞITILIR.. HER ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜNÜ YAZAR. KARTINI MASAYA KOYAR. ÖĞRENCİLER SIRAYLA KART ÇEKEREK GÖRÜŞLERİ OKUR. GÖRÜŞLER SIRALANIR ve BENZERLERİ GRUPLANIR. TÜM GÖRÜŞLER OKUNDUKTAN SONRA SINIFLA PAYLAŞILIR. TAHTAYA YAZILIR. GRUP GÖRÜŞLERİ ORTAK GÖRÜŞ HALİNE GETİRİLİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

18 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ LİSTELEME ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİLERİN ÖRGÜTLEME ve TARTIŞMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: BELİRLENEN İÇERİĞİN (KONUNUN) ALT KONULARI LİSTELENİR. UYGULAMA ŞEKLİ: İÇERİK ve BAŞLIK BELİRLENİR. ÖĞRENCİLERDEN BAŞLIĞIN ALT KONULARINI YAZMALARI İSTENİR. BİREYSEL, GRUPÇA, SINIFÇA UYGULANABİLİR. LİSTELER KÜÇÜK GRUPLARDA TARTIŞILIR ve BİR SONUCA VARILIR. KRİTİK: SEÇİLEN BAŞLIKLAR ÖNEMLİDİR. (NEDENLER, ÖZELLİKLER, ETKİLER, ÇÖZÜMLER BAŞLIK OLARAK SEÇİLİR ve LİSTELENİR) 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

19 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ROL OYNAMA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN DUYGU ve DÜŞÜNCELERİNİ BAŞKA BİR KİŞİLİĞE GİREREK İFADE ETMESİNİ ve BAŞKA KİŞİLERİ ANLAMASINI SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: ROL DAĞITIMI YAPILIP, ROLE ISINMA SAĞLANDIKTAN SONRA YAZILI veya SÖZEL BİR METNE GÖRE CANLANDIRMA YAPILIR. UYGULAMA ŞEKLİ: DAHA ÇOK DUYUŞSAL ÖĞRENME GEREKTİREN HEDEFLERDE ÖĞRENCİLERİN KARAKTERLERİNE UYGUN ROL DAĞITIMI YAPILIR. ROLLER OYNANARAK OYUN SERGİLENİR. ROLLERİN USTACA OYNANMASI DEĞİL, HEDEFLERE ULAŞMA DURUMU TARTIŞILIR ve DEĞERLENDİRİLİR. HEDEFLE İLGİLİ GENELLEMELER YAPILIR, NOT EDİLİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

20 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ DRAMA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN ÖĞRENME KONULARINI DRAMATİZE EDEREK DAHA ETKİLİ ANLAMASINI SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: BİR BECERİ YA DA DURUM SINIF ÖNÜNDE CANLANDIRILIR. UYGULAMA ŞEKLİ: DUYUŞSAL ÖĞRENME GEREKTİREN HEDEFLERDE DAHA ETKİLİDİR. YABANCI DİL ÖĞRETİMİ, BİLİM ADAMLARININ-KAŞİFLERİN- ARTİSTLERİN TANITIMI, SOSYAL ÇEVRE İLE İLGİLİ KONULARDA ETKİLİ ŞEKİLDE KULLANILABİLİR. DRAMA ESNASINDA GÜVENLİ BİR ORTAM YARATILIR, KATILIMCILAR KENDİNİ RAHAT HİSSEDER. DRAMA ZAMAN ZAMAN DURDURULUR, KARAKTERLERİN AMACI ve DUYGULARI TARTIŞILIR, ANLAMAYA ÇALIŞILIR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

21 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ KONUŞMA HALKASI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENİN VERDİĞİ BİR İLETİŞİM NESNESİNİ (İLETİŞİM TOPUNU) SIRAYLA ELLERİNE ALARAK GÖRÜŞLERİNİ, DUYGULARINI, DÜŞÜNCELERİNİ AÇIKLAR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEFLERLE UYGUN BİR ÖYKÜ, OLAY, CANLANDIRMA, RESİMLE İLGİLİ OLARAK YAPILIR. ALAYCI-KIRICI OLMAMA, KONUŞMA NESNESİ ELİNDE OLMADAN KONUŞMAMA, ANLAMAK İÇİN DİKKATLE DİNLEME, GİBİ KURALLAR BELİRLENİR. ÇEMBER ŞEKLİNDE OTURULUR. ÖĞRETMEN İLETİŞİM NESNESİNİ YANINDAKİ ÖĞRENCİYE VEREREK KONUŞMAYI BAŞLATIR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

22 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ SOKRAT SEMİNERİ/SOKRATİK TARTIŞMA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN DAĞINIK BİLGİLERİNİ İYİ DÜZENLENMİŞ SORULARLA FARK ETTİRMEK ve BİLİMSEL (SİSTEMATİK) BİLGİ HALİNE GETİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİNİN ÇOK İYİ BİLDİĞİ KONULARDA DETAY SORULAR SORARAK, BİLMESİ GEREKEN KONULARDA BİLMEDİĞİNİ FARKETTİREREK ONUNLA ALAY ETME (ALAY-İRONİ),İYİ SORULARLA BİLGİSİNİ DÜZENLETTİRME (DOĞURTMA-MAYOTİK) AŞAMALARINDAN OLUŞUR. UYGULAMA ŞEKLİ: SORULAR YENİ BİLGİLERİ KEŞFETTİRMELİDİR. ÇALIŞMA SONUNDA MUTLAKA ÜRÜNE YÖNELİK DEĞERLENDİRME YAPILMALI, ELDE EDİLEN BİLGİLER ÖZETLENMELİDİR. OLUMSUZ DUYGULAR GELİŞMESİNE İZİN VERİLMEMELİDİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

23 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BALIK KILÇIĞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: BİR SORUNUN NEDENLERİNİ veya SONUÇLARINI ŞEMALANDIRMA YAPARAK KAVRAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: ÜZERİNDE ÇALIŞILACAK OLAN PROBLEM BALIĞIN BELKEMİĞİ, NEDENLER ve SONUÇLAR YAN KILÇIKLARI OLARAK İŞARETLENİR ve ŞEMA OLUŞTURULUR. UYGULAMA ŞEKLİ: KÖK SORUN veya ANA KONU ETRAFINDA NEDEN-SONUÇ- ALT KONU BAĞLANTILARI YAPILANDIRILIR. BU DURUM PROBLEMİN ÇOK İYİ ANLAŞILMASINI, HATIRLAMA BAĞLANTILARI KURULMASINI SAĞLAR. ÖĞRENCİLER PROBLEMİ DERİNLEMESİNE ANLAYABİLİR. KRİTİK: TEKNİK ÖNCEDEN ÖĞRETİLMELİDİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

24 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ AKVARYUM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİLERİN İLGİ DUYDUĞU, KARAR VEREMEDİĞİ BİR KONUDA BİRBİRLERİNİN GÖRÜŞLERİNİ ETKİLİ BİR ŞEKİLDE ANLAMASINI SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİLER SIRAYLA BİR ÇEMBER İÇİNDEKİ SANDALYEYE OTURARAK KARAR VERİLEMEYEN KONUYLA İLGİLİ GÖRÜŞÜNÜ AÇIKLAR. UYGULAMA ŞEKLİ: KARAR VERİLEMEYEN KONU NET OLARAK ORTAYA KONUR. HER ÖĞRENCİ KENDİ GÖRÜŞÜNÜ veya KÜÇÜK GRUPLAR ORTAK GÖRÜŞLERİNİ OLUŞTURUR. BİR ÇEMBER ÇİZİLEREK ORTASINA SANDALYE KONUR. ÖĞRENCİLER SIRAYLA OTURUR GÖRÜŞÜNÜ ANLATIR. KRİTİK: GÖRÜŞLER SADECE DİNLENİR, ELEŞTİRİLMEZ. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

25 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ WORK-SHOP/ÇALIŞTAY/DÜŞÜNME ATÖLYESİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: UZMAN GRUPLARININ BELİRLENEN KONU ve SORUNLARLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİ ORTAK BİR RAPOR ŞEKLİNE GETİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: 6-8 KİŞİLİK UZMAN GRUPLARI,BİR KOORDİNATÖR YÖNETİMİNDE TOPLANIR.SORUNLA İLGİLİ KONULARI TARTIŞIR. ÇÖZÜM YOLLARI BELİRLEYEREK RAPOR HALİNE GETİRİR. UYGULAMA ŞEKLİ: ÇALIŞMANIN AMACI BELİRLENİR. KATILIMCILAR, KATILIMCILARIN GEREKSİNMELERİ, YER, ZAMAN, SÜRE İLE İLGİLİ PLANLAMA YAPILIR. TARTIŞMALARI YÖNETECEK DENEYİMLİ ve ETKİLİ BİR KOORDİNATÖR SEÇİLİR. KOORDİNATÖR HER ÇALIŞMA GRUBU İLE BİR OTURUMDA GERÇEKLEŞTİRECEK SÜRECİ PLANLAR. GRUP RAPORLARI TEK RAPOR HALİNDE DÜZENLENİR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

26 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ DENEY ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: BİLİMSEL BİLGİLERİ ANLAMAK, ÖĞRENMEK ve KANITLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: DOĞADA YAPILAN GÖZLEMİN LABORATUVAR KOŞULLARINDA GÜVENLİ OLARAK YENİDEN OLUŞTURULMASI ve İSTENİLDİĞİ KADAR TEKRARLANABİLMESİDİR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF BELİRLENEREK “DENEY PLANI” YAPILIR. “GÖSTERİ” ÖZELLİĞİ GÖSTEREN “ ÖĞRETMEN DENEYİ ” veya “YAPARAK-YAŞAYARAK ÖĞRENME” ÖZELLİĞİ GÖSTEREN “ ÖĞRENCİ DENEYİ ” ŞEKLİNDE UYGULANIR. ÖĞRENCİ DENEYİNDE DENEYİN AMACI, KONUSU, SÜRESİ, ARAÇ GERECİ, DEĞİŞKENLERİ, GÜVENLİK PLANLANIR. ÖĞRETMEN REHBERDİR. KRİTİK: DENEY TARTIŞILIR, RAPORU YAZILIR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

27 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ EYLEM ARAŞTIRMALARI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: SİSTEMATİK BİLGİ TOPLAMAYI, SOSYAL PROBLEMLERİ TANIMLAMA ve ÇÖZMEYİ, SOSYAL ALANLARDA ARAŞTIRMA YAPMAYI YAPARAK-YAŞARAK ÖĞRETMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: ÖNCEDEN HAZIRLANAN FORMATA GÖRE GERÇEK BİLGİ KAYNAĞINDAN BİLGİ TOPLANIR, LİSTELENİR, DEĞERLENDİRİLİR ve RAPOR HALİNE GETİRİLİR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEFE UYGUN, ÖĞRENCİLER İÇİN ANLAMLI BİR PROBLEM SEÇİLİR. PROBLEMLE İLGİLİ ÖN BİLGİ TOPLANIR. BU AŞAMADA GEREKİRSE MİSAFİR KONUŞMACI GETİRİLİR. ÖĞRENCİLERE ARAŞTIRMA SÜRECİ ÖĞRETİLİR. ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE ARAŞTIRMA YAPILIR. SONUÇLAR RAPOR HALİNE GETİRİLİRİLEREK SUNULUR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

28 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GÖRÜŞME ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN İLK BİLGİ KAYNAĞINDAN YAPARAK-YAŞAYARAK BİLGİ EDİNMESİNİ SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİ İLGİLİ KİŞİYLE BAĞLANTI KURAR, ÖNCEDEN HAZIRLADIĞI FORMATA GÖRE GÖRÜŞMESİNİ YAPAR, SONUÇLARI RAPOR HALİNE GETİRİR ve SUNAR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF UYGUN İSE AİLELER, YEREL YÖNETİM LİDERLERİ, İŞ ADAMLARI, KOMŞULAR GİBİ KİŞİLERDEN DOĞRUDAN BİLGİ ALINMASINA KARAR VERİLİR. SINIFA GÖRÜŞMENİN NASIL YAPILACAĞI ÖĞRETİLİR. GÖRÜŞME PLANI HAZIRLANIR. ÖĞRENCİ veya ÖĞRENCİ GRUPLARI GÖRÜŞMEYİ YAPAR. BİLGİLER DEĞERLENDİRİLİR, RAPOR HALİNE GETİRİLİR ve SUNULUR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

29 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: ÖĞRENCİNİN İLK BİLGİ KAYNAĞINDAN BİLGİ EDİNMESİNİ SAĞLAMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: MİSAFİR KONUŞMACI veya KONUŞMACI GRUBU KISACA SUNUM YAPAR,ÖĞRENCİLER SORU SORARAK BİLGİLERİNİ TAMAMLAR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF UYGUN İSE AİLELER, YEREL YÖNETİM LİDERLERİ, İŞ ADAMLARI, KOMŞULAR GİBİ KİŞİLERDEN DOĞRUDAN BİLGİ ALINMASINA KARAR VERİLİR, BUNLAR SINIFA DAVET EDİLİR. KONUŞMACILARA ÇALIŞMANIN HEDEFLERİ ve SINIRLARI, ÖĞRENCİLERİN ÖZELLİKLERİ İLE İLGİLİ ÖN BİLGİ VERİLİR. ÖĞRENCİLER KONUŞMACI İÇİN HAZIRLANIR. KONUŞMACILAR SUNUMUNU YAPAR, ÖĞRENCİLER SORULARINI SORARAK BİLGİ EDİNİR. BİLGİLER GÖRÜŞMEDEN SONRA ÖZETLENİR, TOPARLANIR. 1.BEYİN FIRTINASI 2.BEYİN ESERİ/ÜRÜNÜ 3.LİSTELEME 4.GÖSTERİ 5.SORU-CEVAP 6.SOKRAT SEMİNERİ 7.ROL OYNAMA 8.DRAMA 9.BENZETİM 10.ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME 11.MİKRO ÖĞRETİM 12.EĞİTSEL OYUNLAR 13.GÖRÜŞ GELİŞTİRME 14.İSTASYON 15.BALIK KILÇIĞI 16.AKVARYUM 17.KONUŞMA HALKASI 18.WORK-SHOP 19.DENEY 20.EYLEM ARAŞTIRMALARI 21.GÖRÜŞME 22.MİSAFİR KONUŞMACILAR ve PANEL 23.AKRAN ÖĞRETİMİ

30 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ GEZİ-GÖZLEM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: SINIF İÇİ ÇALIŞMALARINI TAMAMLAMAK ve ÖĞRENMELERİ DAHA ANLAMLI HALE GETİRMEKTİR. ÖZELLİKLERİ: ÖĞRENCİLER GERÇEK ÖĞRENME ORTAMLARINA GÖTÜRÜLÜR ve ÖNCEDEN YAPILMIŞ PLANA GÖRE ÖĞRENİRLER. UYGULAMA ŞEKLİ: ÖĞRENCİLERİN HEDEF ve İÇERİĞİ TAM OLARAK ANLAMASI SAĞLANDIKTAN SONRA, BİRLİKTE GEZİ-GÖZLEM PLANI YAPILIR. YASAL KURALLAR YERİNE GETİRİLİR. ÖĞRENCİLERİN NEYİ GÖZLEYECEKLERİ HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİ VERİLİR. ÖĞRENCİLER HEDEF ve İÇERİĞİN DOĞRUDAN GÖZLENDİĞİ veya YAŞANDIĞI ORTAMLARA GÖTÜRÜLÜR. GEZİ SONUNDA DEĞERLENDİRME YAPILIR. GEZİ GÖZLEM ÖDEV KRİTİK: YASAL ZORUNLULUKLARA DİKKAT EDİLMELİDİR.

31 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖDEV ÖĞRETİM TEKNİKLERİ AMACI: SINIF İÇİ ÇALIŞMALARIN UNUTULMASINI ENGELLEMEK, ÖĞRENİLENLERİ PEKİŞTİRMEK, SONRAKİ DERSLERE HAZIRLANMAKTIR. ÖZELLİKLERİ: DERSTE ÖĞRENİLEN KONULAR,OKUL DIŞINDA, BİREYSEL-GRUPSAL OLARAK TEKRARLANIR- TAMAMLANIR, SONRAKİ KONULARA HAZIRLIK YAPILIR ve ÖN BİLGİ EKSİKLERİ GİDERİLİR. UYGULAMA ŞEKLİ: HEDEF ve İÇERİĞE UYGUN BİREYSEL-GRUPSAL ÖDEVLER VERİLİR. ÖDEV SINIFTA ÖĞRENİLMİŞ KONULARIN TEKRARI, İŞLENECEK KONUYLA İLGİLİ ÖN ÇALIŞMA, ÇEVREYLE İLGİLİ ARAŞTIRMA-İNCELEMELER ŞEKLİNDE OLABİLİR. BAĞIMSIZ ÖĞRENME, PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. GEZİ GÖZLEM ÖDEV KRİTİK: ÖDEVLE İLGİLİ DÖNÜT, MUTLAKA VERİLMELİDİR.

32 DOSTÇA KALIN


"MERHABA. ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM TEKNİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları