Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Renklerin, hayatımızda yapı taşları oluşturduğu bir gerçek. Peki, renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini hiç düşündünüz mü? Renk seçiminin kimi zaman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Renklerin, hayatımızda yapı taşları oluşturduğu bir gerçek. Peki, renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini hiç düşündünüz mü? Renk seçiminin kimi zaman."— Sunum transkripti:

1

2

3 Renklerin, hayatımızda yapı taşları oluşturduğu bir gerçek. Peki, renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini hiç düşündünüz mü? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından ya da seçtiğimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri olduğunun farkında mısınız? Renkler sadece gözümüze mi hitap ediyor yoksa başka etkilere de sahip mi? İşte sunumda, bu soruların cevaplarını sorgulayıp, farkındalığımızı artıracağız.

4 Renklerin insan psikolojisine ve algısına etkileri vardır. Renklerin dünyası, büyüsü ve enerjisi olduğunu hepimiz biliriz. Bilmesek de mutlaka hisseder ve yaşarız. Örneğin; üzerimize giydiğimiz bir kıyafet, aynı beden, aynı ortam olmasına rağmen,o gün bizi harika hissettirebilir. Her renk genel olarak bir duyguyu yansıtır. Renklerin gizemli anlamları araştırıldığı zaman ruhsal ve duygusal yaşamımızla ilgili çok şeyin farkına varıldığı ortaya çıkmıştır.

5 Renklerin insanlar üzerindeki etkisi önemsenmeyecek boyutta değildir: Girdiğiniz bir lokantadan neden kalkmak istemediğiniz, Yolda yürürken neden birdenbire acıktığınız, Neden bir markaya özellikle güven duyduğunuz, Neden bir kişi ile konuşmaya kalktığınız zaman size kaçamak cevaplar verdiğine dikkat edip hiç merak ettiniz mi? Bütün bunların cevabı, renklerin hayatımızdaki etkisinde saklıdır.

6 Renkler; kendi dilleriyle karşınızdakine, sizin karakterinizi, sizden önce anlatmaktadır.

7 Renkler, etkilerine göre kendi aralarında sıcak (ışıklı) ve soğuk (gölgeli) renkler olarak ayrılmaktadır.

8  Bize ateşi ve sıcaklığı hatırlatan, canlı, dikkat çeken, insana enerji veren ve canlılık hissi uyandıran renklerdir.  Kırmızıda ateşin sıcaklığını, turuncuda güneş ışığının etkisini, sarıda da ışık ve aydınlığı duyarız.  Bu renkler, havadaki titreşimi kuvvetli olduğu için diğer renklere göre gözü daha önce etkiler.  Çocukta renk anlayışı başladığı zaman kırmızıya bakıp ona atılması, ilkel toplulukların en çok önem verdiği renklerin sıcak renkler oluşu bundandır.

9  Suyu, havayı andıran renklerdir.  İnsana soğukluğu ve serinliği hatırlatırlar.  Sıcak renklere göre titreşimi az olan bu renkler, gözü ikinci derecede etkiler.  Ruhsal etkisi hüzün, rahatlık ve durgunluk olan bu renkler, gölgeli kısımlarda daha çok yer alırlar.

10  Gürültülü, canlıdırlar.  Yüzeylerin ölçülerini büyük gösterirler.  Varlıkları, eşyayı yakın gösterirler.  Soğukta kullanılırsa sıcaklık, neşe verirler.  Çok sıcakta kullanılırsa bunaltıcı olurlar.

11  Dinlendirici, tazelik vericidirler.  Yüzeylerin ölçülerini küçük gösterirler.  Varlıkları, eşyayı uzak gösterirler.  Sıcakta kullanılırsa serinlik, rahatlık verirler.  Çok soğukta kullanılırsa üşütücü olurlar.

12 Hayatımızı şekillendiren, bizi kimi zaman neşeli, kimi zaman da düşünceli yapan renkler ve marifetlerini heyecanla beklediğinizin farkındayım. Veee Renklerin Dili:

13 Canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Kırmızı renk fiziksel olarak ataklığı, duygusal bağlamda bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar. Dünyadaki gıda firmalarının (Coca Cola, Pizza Hut, MC Donald's, Burger King…) hepsinin logosunun kırmızı olduğunu fark edeceksiniz.

14 Dikkat çekicidir. İnsanların üzerinde canlandırıcı, kışkırtıcı ve heyecan verici bir etki oluşturur. Ancak uzun süre seyredildiğinde sinirlerde gerginlik yapar. Özellikle hastane bahçelerinde, toplu halde kırmızı çiçeklere yer vermek uygun olmaz. Tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. Çocuk eşyalarında bu tonun fazla kullanılması, çocukların mutluluğunu temsil etmesindendir.

15 Sarı; zeka, incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir.Bu nedenle taksiler sarıdır. Araba kiralama şirketleri de logolarında sarıyı kullanırlar. Bu sebeble dünyada hiçbir banka, ambleminde sarıyı kullanmaz. Çünkü paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler.

16 Mutluluğu ve geçiciliği temsil eder. Güneşin rengi olduğu için kişinin günlük hayatına hâkim olan renktir. Özellikle açık sarı, kişiye huzur verir. Morali bozuk olan kişiler, sarı rengin hâkim olduğu ortamlarda kendilerini gevşemiş, hafiflemiş hissederler. Hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür.

17 YE Şİ L Yeşil; ahenk, huzur, uyum ve anlayışı semboller. Güven verir. O yüzden bankaların, logolarında en çok tercih ettikleri renktir. Yaratıcılığı körükler; rahatlatıcı özelliği nedeniyle lokanta ve mutfaklarda kullanılır. Hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih eder.

18 Doğanın ve baharın rengidir. İnsanlar üzerindeki etkisi tartışılmazdır. Yeşil alanlarda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.

19 Gökyüzünün ve geniş ufukların simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler. İçinde sonsuz evrensel enerjilerin potansiyelini taşır. Kanın akışını yavaşlatır. Huzuru temsil eder ve kişinin gerginliğini azaltır. Tabiatta ağırlıklı renk olmasından dolayı, yeşil gibi insanı sakinleştirir.

20 Mavi rengin, üzerimizdeki etkisi çok fazladır; sakinliğin ve mutluluğun rengi diyebiliriz. Yeşil ve mavi ayrıca sağlamlığın ifadesidir.

21 Açıklığı, netliği ve gözle görülemeyeni simgeler. Düşüncenin rengidir. Sezgileri güçlendirir ve karar vermeyi kolaylaştırır. Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği temsil eder. İş adamlarının ve firmaların sıkça tercih ettiği bir renktir.

22 İş görüşmelerinde tavsiye edilen bir renk tonudur. Lacivert giyen kişiler, kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. Bu nedenle dünyadaki firmaların bir çoğu logolarında lacivert rengi kullanır. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.

23 Ruhsal esenlik ve sonsuzluk ile ilgili olduğu düşünülür. Zenginliği, asaleti, lüks ve ihtişamı, hüznü, üzüntüyü ve depresyonu çağrıştıran bir renktir Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih; yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.

24 İnsanda saldırganlık duygularının uyanmasına sebep olabilmektedir. İnsanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.

25 Gücü ve tutkuyu temsil eder. Hırsın da bir ifadesidir. Makam arabaları örnek. Batı’da yası, matemi anlatır; oysa Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah, fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır.

26 Konsantrasyonu,en çok getiren renktir. Einstein‘ in, konsantre olabilmek için, perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip, bu şekilde düşündüğü söylenilir.

27 GR İ Diplomatik ve ağır bir renktir. Hareketsizliği,yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder. Alçak gönüllülüğü ifade eden, uzlaştırıcı ve denge unsuru olan bir renktir.

28 Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. İnsanlar üzerinde canlılık, hareketlilik etkisi bırakır. Kahverengi hız demektir. Yapılan bir deneyde, bir müzede fon,kahverengiye döndürüldüğünde ziyaretçiler daha çok yeri, daha az zamanda gezmişler. İş görüşmelerinizde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.Diğer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.

29 Kahverengi aynı zamanda teklifsiz, rahat bir renk olarak kabul edilir. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak, daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Kahverengi ağırlıklı olan yerlerde uzun süre oturmak güçtür. Hareketliliği arttırdığı için özellikle fast-food restaurantlarda bu renk fazla kullanılır.

30 Dikkat ederseniz,dünyadaki fast-food restaurantlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır. Hiçbir fast-foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz.

31 Beyaz saflığın, yeni başlangıçların ve barışın rengidir. Bozulmamış, değerini kaybetmemiş ve kutsal sayılan kavramlar beyaz renkle temsil edilir. Işığı yansıtan ve ortama ferahlık kazandıran beyaz, parlak ve enerji vericidir. Asaleti, zarafeti ve soğukkanlılığı da ifade eder.

32 Beyaz özellikle hastaneler ve ilaç firmaları gibi sağlık ve hijyeni vurgulamak isteyen mekânlar için tercih edilen ilk renktir. Bunun yanı sıra istikrarı ve devamlılığı da temsil ettiği için beyaz rengin kullanıldığı ofisler daha güven verir. Gözleri dinlendiren ve mekânı gerçek boyutlarından daha büyük gösteren beyaz, neredeyse tüm mimarlar tarafından tavsiye edilen bir renktir.

33 Kırmızıyla benzer özelliklere sahiptir. Olgunluğu ve durağanlığıyla kırmızıdan daha az iddialıdır ve daha çok tercih edilir. Dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renktir. Metabolizmayı hızlandırır. Canlılık, cesaret ve güven verir. Zihni harekete geçirir.

34 İştah açıcı özelliğe sahip olduğu için özellikle yemek odalarında ve servis takımlarında kullanılan turuncu, başkalarına karşı nezaketi ve saygıyı vurguladığı gibi sosyal etkileşimleri de arttırır. Dolayısıyla ortak kullanım alanları (salon, TV odası, mutfak)turuncu renk için en uygun ortamlardır. Güç ve dayanıklılığın rengidir.

35 Sıcaklığı, ateşi ve telaşı simgeler. Neşenin ve bilgeliğin de sembolü olan turuncunun, aşırı kullanımı sinir sistemini olumsuz yönde etkilemektedir.

36 PEMBE Neşe ve mutluluk verir. Hayallerin ve aşkın rengidir. Kişide olumlu duyguların oluşmasını sağlar. İnsanı sakinleştirir ve vücudu rahatlatır. Sinir ve böbrek hastalıkları ile epilepsi (sara) hastalığının tedavisinde kullanılmaktadır. Sakinleştirici etkilerinden dolayı hapishane ve uyuşturucu tedavi merkezlerinde de kullanılmaktadır.

37 Rahatlatıcı olması nedeniyle, müşterilerin pembe giyen kasiyerlere, daha rahat ödeme yaptıkları tespit edilmiştir. Bu nedenle pek çok mağaza ve markette kasiyerler, pembe giyinmektedir. Pembe rengi seven insanlar; duygusal, neşeli, sorumluluklarının bilincinde ve biraz ürkektir.

38

39

40 Renklerin insan üzerindeki etkileri nedeniyle gerek giysi seçiminde, gerekse yaşadığımız mekanları boyarken renk seçimine dikkat etmek gerekir. Örneğin; İş toplantısına giderken lacivert ve mavi renk giymek daha uygun olacaktır.

41

42 William Moulton Marston 1893 – 1947 D.I.S.C. Teorisi

43

44

45 (D) DOMİNANT ( I ) İ Z BIRAKAN ( S ) SADIK ( C ) C İ DD İ Ate ş liNe ş eliSo ğ uk kanl ı Melankolik KoruyucuSanatkarFilozof Bilim Adam ı SıcakSoğukKayıtsızNemli DirekBüyüleyici Dü ş ünceli Sistematik DüşünenHisseden İyi DinleyiciSezen SürücüEtkileyiciSamimiAnalitik Üçgen E ğ ri DaireKare Kontrol edenMotive edenDestekleyenAnalist Maceracı Girişimci Yardımsever Romantik Gözlemleyen Barışsever İddia eden Mükemmeliyetçi

46

47 D.I.S.C.KİŞİLİK RENGİ TESTİ İnsan Odakl Görev Odaklı, İnsan Odaklı,Güç Odaklı, Analitik Risk almaya yatkınCana yakın, sevimliMaceracı KararlıDostça davrananRekabetçi Dolaysız, dobraİyi dinleyiciCana yakın YenilikçiSabırlıÖzgüven sahibi IsrarlıRahatTakım Oyuncusu Problem çözücüSamimiAnlayışlı Sonuç almaya yönelikDengeliSabırlı İnandırıcıResmiDoğrulukta hassas, titiz HevesliAnalitikAtılımcı Esin kaynağıSorumluGüvenen İyimserNazikİstikrarlı İkna ediciDiplomatikOlgun PopülerAraştırmacıİnsanlarla kolay kaynaşan SakinYüksek StandartlıDetaycı UyumluHızlıDoğru yapmaya özen gösteren DüzenliDışa DönükYaratıcı Her Kişiliğe En Uygun 12 Özelliği Seçiniz!!

48 Dominance – Dominant D GÜÇ ODAKLI HAKİMİYET TAKIM İÇİN DEĞERİ STRES ALTINDAKİ EĞİLİMİ Talepkâr Sinirli Saldırgan Bencil Sonuç için organize olur. İleriye bakar Zoru göze almaya yatkın Faaliyet başlatır Yenilikçi TANIMLAYICI ÖZELLİKLERİ Maceracı Rekabetçi Risk almaya yatkın Kararlı Dolaysız, dobra Yenilikçi Israrlı Problem çözücü Sonuç almaya yönelik Atılımcı Hızlı Resmi İDEAL ORTAMI Denetim, buyruk ve ayrıntılardan özgürlük Yenilikçi ve ileriye dönük bir ortam Görüş ve fikirlerin ifade edildiği bir Platform Rutin dışı işler Zorlayıcı ve fırsat yaratıcı çalışmalar ORTAYA ÇIKABİLECEK KISITLARI Konumunun abartılı kullanımı Aşırı yüksek standart belirleme Anlayış ve diplomasi eksikliği Fazla yükü, fazla erken, aşırı hızla Üstlenmek YÜKSEK D FAKTÖRÜNÜN DUYGUSU: Kızgınlık

49 Interaction - İz bırakan I İNSAN ODAKLI ETKİLEYİCİLİK TAKIM İÇİN DEĞERİ İyimserlik ve heveslilik Yaratıcı problem çözümü Başkalarını ortak amaçlar için motive Eder. Takım oyuncusu Anlaşmazlıklarda arabuluculuk yapar. STRES ALTINDAKİ EĞİLİMİ Kendini öne çıkaran Aşırı iyimser Konuşkan Gerçekçi olmayan TANIMLAYICI ÖZELLİKLERİ Yaratıcı Dışa Dönük Cana yakın Özgüven sahibi İnandırıcı Hevesli Esin kaynağı İyimser İkna edici Popüler İnsanlarla kolay Kaynaşan Güvenen ORTAYA ÇIKABİLECEK KISITLARI Ayrıntılara dikkat eksikliği İnsanları takdir ederken gerçekçi olamamak İnsanlara istisnasız güvenmek Sözleri duruma göre dinlemek ya da dinlememek İDEAL ORTAMI İnsanlarla bol temas Denetim ve ayrıntılardan özgürlük Hareket serbestliği Fikirlerinin duyulacağı platform Demokratik bir yönetici ile çalışmak YÜKSEK I FAKTÖRÜNÜN DUYGUSU: İyimserlik

50 Steadiness - Sadık S GÖREV ODAKLI DENGELİLİK TAKIM İÇİN DEĞERİ Güvenilir takım oyuncusu Lider ve amaç uğruna çalışma Sabırlı ve anlayışlı Mantıklı, adım adım düşünür Hizmet vermeye yönelik STRES ALTINDAKİ EĞİLİMİ Eylemsizlik Kaygısızlık Tereddüt/Duraksama Esneklik eksikliği TANIMLAYICI ÖZELLİKLERİ Cana yakın, sevimli Dostça davranan İyi dinleyici Sabırlı Rahat Samimi Dengeli İstikrarlı Takım Oyuncusu Anlayışlı Sakin Uyumlu ORTAYA ÇIKABİLECEK KISITLARI Çatışmadan kaçınmak için boyun eğmek Öncelik saptamakta zorluk çekmek Gerekmeyen (haksız) değişikliklerden hoşnutsuzluk Çeşitlilik gösteren durumlarla baş etmekte zorlanma İDEAL ORTAMI İstikrarlı ve öngörülebilir ortam Değişim için zaman tanıyan ortam Uzun dönemli iş ilişkileri İnsanlar arasında az çelişki/çatışma Sınırlayıcı kurallardan özgürlük YÜKSEK S FAKTÖRÜNÜN DUYGUSU: Duygularını belli etmemek

51 Cautiousness - Ciddi C ANALİTİK KURALCILIK TAKIM İÇİN DEĞERİ Yüksek standartları korur Sorumlu ve istikrarlı Bilgiyi tanımlar, açıklığa kavuşturur, elde eder ve dener Objektif – “gerçeğe demir atan” Kapsamlı problem çözücü STRES ALTINDAKİ EĞİLİMİ Kötümser İnce eleyip sık dokuyan Kılı kırk yaran Aşırı eleştirel TANIMLAYICI ÖZELLİKLERİ Detaycı Düzenli Doğru yapmaya özen gösteren Analitik Sorumlu Nazik Diplomatik Araştırmacı Yüksek Standartlı Olgun Sabırlı Doğrulukta hassas, titiz ORTAYA ÇIKABİLECEK KISITLARI Eleştirildiğinde savunmaya geçmek Ayrıntılara boğulmak Durmun gerektirdiğinden fazla yoğunlaşmak Biraz uzak ve soğuk İDEAL ORTAMI Eleştirel düşünce gerektiren durumlar Teknik işler veya uzmanlaşmış alanlar Küçük bir grupla yakın ilişkiler Tanıdık iş ortamı Özel ofis veya çalışma alanı YÜKSEK C FAKTÖRÜNÜN DUYGUSU: Korku

52


"Renklerin, hayatımızda yapı taşları oluşturduğu bir gerçek. Peki, renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini hiç düşündünüz mü? Renk seçiminin kimi zaman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları