Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
1

2 SUNUMUN İÇERİĞİ Kuruluş ve Görevler Müdürlüğümüz organizasyon şeması.
Personel durum tablosu. Sosyal tesis,bina ve araç durumu Şube Faaliyetlerimiz 2 2

3 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İNSAN KAYNAKLARI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
3

4 Bakanlığımız Taşra Teşkilatının Yeni yapılanmasında;
KURULUŞ VE GÖREVLER Bakanlığımız; 04 Temmuz 2011 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 644 sayılı KHK ile kurulmuştur. Daha sonra 648 sayılı KHK ve 6306 sayılı Kanun ile ilave görevler tevdi edilmiştir. Bakanlığımız Taşra Teşkilatının Yeni yapılanmasında; “C Tipi İller” kapsamına alınan Müdürlüğümüz bünyesinde, İdari kadro olarak; 1 İl Müdürü, 2 Müdür Yardımcısı ve 7 Şube Müdürlüğü kadrosu bulunmaktadır. 4

5 YÖNETİM ŞEMASI HALİL KÖSESOY İL MÜDÜRÜ V. MESUT AĞRAKÇE MÜDÜR YRD. V.
ALAATTİN DEMİRAT YAPI DENETİM VE YAPI MLZ. ŞUBE MÜDÜRÜ METİN YURTTAŞER ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MD.V. M.DERVİŞ GÖNÜLER ÇED VE ÇEVRE İZİNLERİ ŞUBE MÜDÜRÜ RAMAZAN UÇAR ÇEVRE YÖNETİMİ VE DENETİMİ ŞUBE MÜDÜRÜ MÜDÜR YRD.V. SADULLAH GÜMÜŞÇÜ PROJE VE YAPIM ŞUBE MÜDÜRÜ ABDULBAKİ TURĞUT İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRÜ MUZAFFER SABANCILAR BİLGİ TEKN. İNSAN KAYN. DESTEK HİZM. ŞUBE MÜDÜRÜ

6 PERSONEL DURUMU GENEL TOPLAM SAYI : 165 ÜNVAN ADET İl Müdürü 1
Ö N E T İ M ÜNVAN ADET İl Müdürü 1 Müdür Yrd. V. 2 Şube Müdürü 7 TOPLAM 10 Şef Ayniyat Saymanı - V.H.K.İ - Memur 13 Araştırmacı 3 Şoför Bekçi Teknisyen Yrd. İşçi C 53+5 80 T E K N İ P R S O L ÜNVAN ADET İnşaat Mühendisi 8+1 Elektrik Mühendisi 2+1 Makine Mühendisi 4 Harita Mühendisi 2 Çevre Mühendisi 5 Jeoloji-Jeofizik Mühendisi Şehir Plancısı 3 Mimar Tekniker 28+2 Programcı Teknisyen 9 TOPLAM 75 İ D A R Ş L . GENEL TOPLAM SAYI : 165 6

7 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
HİZMET BİNASI : 7

8 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
HİZMET BİNASI : Hizmet binamız 13 Mart Mah. Emniyet caddesi Yenişehir / MARDİN adresinde 7187 m2 yüzölçümlü arsa üzerinde (brüt 3606 m2 kapalı alan olmak üzere) kuruludur. LOJMAN : İl Müdürlüğümüze ait Yenişehir Mahallesinde 4 Bloktan oluşan , Toplam 36 daireli Lojman bulunmaktadır. ARAÇ : Müdürlüğümüz bünyesinde ; 8 adet Resmi ve 2 adet Kiralık hizmet aracı olmak üzere Toplam 10 adet araç mevcuttur. (Resmi araçlarımızdan 1 adeti Çevre Denetim Aracı, 1 adeti ise Egzoz Emisyon Ölçüm Aracı’ dır.) 8

9 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
MİSAFİRHANEMİZ : İl Müdürlüğümüz bünyesindeki misafirhanemizde ; 1 adet Suit oda olmak üzere toplam 10 oda mevcut olup 30 yatak kapasitelidir. Her odada TV ve Buzdolabı ve Klima mevcuttur. 9

10 BİNA, SOSYAL TESİS VE ARAÇ DURUMU
MİSAFİRHANEMİZ : 10

11 İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE YÜRÜTÜLEN HİZMETLER.
Bakanlığımıza Son Yasal Düzenlemelerle Verilen; Proje ve Yapım Hizmetleri , Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri , Yapı Denetim Hizmetleri , Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi Hizmetleri , Yapı Kooperatifleri Hizmetleri , İmar ve Planlama Hizmetleri , İskan Hizmetleri, Çevre Yönetimi ve Denetimi Faaliyetleri Hizmetleri , ÇED ve Çevre İzinleri Hizmetleri , gibi hizmetler de mevzuatları çerçevesinde eksiksiz olarak yürütülmektedir. 11

12 ŞUBE FAALİYETLERİMİZ 12

13 PROJE VE YAPIM ŞUBESİ 13

14 2015 YILI İÇERİSİNDE BAKANLIĞIMIZCA ( YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ )
PLANLANAN İNŞAAT YAPIM İŞLERİ ÖMERLİ JANDARMA SB.ASTSB. LOJ. İNŞAATI. (10 DAİRE+ALTYAPI) SAVUR JANDARMA SB.ASTSB. LOJ. İNŞAATI. (10 DAİRE+ALTYAPI) MARDİN İŞKUR HİZMET BİNASI ETÜD PROJE-İNŞAAT 750 KİŞİLİK ÖĞR. YURDU EK PAKET ARITMA SU DEPOSU YAPIM İŞİ 14

15 PROGRAM DIŞI FAALİYETLERİMİZ
GERÇEKLEŞEN FAALİYET ADET (2014) ADET (2015) ÖDENEK TEMİNİNE ESAS TAHMİNİ BEDEL HESABI 88 24 YAKLAŞIK MALİYET 251 53 TEKNİK RAPOR 36 8 PROJE YAPIM- REVİZE 1 - ELEMAN GÖREVLENDİRME (KONTROLLUK, KEŞİF, BİLİRKİŞİ V.B) 181 194 İHALE KOMİSYONLARINA ÜYE VERİLMESİ 17 TOPLAM 574 279 15

16 ALTYAPI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBESİ
16

17 Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri ile ilgili olarak; YAPILAN İŞLEM
2014 2015 Tespit Edilen Riskli Yapı Sayısı 252 35 Yıkılan Riskli Bina Sayısı 191 9 Kira Yardımı alması uygun görülen Hak sahibi sayısı 953 61 17

18 Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri ile ilgili olarak;
6306 sayılı yasa çerçevesinde Bakanlığımızca Lisanslandırılmış yetkili kuruluşlar aracılığıyla riskli bina tespit raporlarını hazırlatarak Müdürlüğümüze sunan ve Müdürlüğümüz teknik elemanlarınca inceleme ve onay işlemleri yapılarak ilgili Tapu Dairelerine bildirilen Riskli Konut ve İşyeri sayısı 1495’dir. İncelemeleri yapılıp onaylanan riskli bina ve bağımsız bölüm sayısı aşağıdaki gibidir. (Genel İcmal ) YER YAPI ADETİ KONUT ADETİ İŞYERİ ADETİ TOPLAM YIKILAN BİNA DARGEÇİT 36 44 30 74 29 KIZILTEPE 180 299 297 596 85 ARTUKLU 50 290 72 362 35 MİDYAT 66 93 94 187 NUSAYBİN 121 179 81 260 86 YEŞİLLİ 2 4 - DERİK 3 5 8 ÖMERLİ 1 MAZIDAĞI 460 914 581 1495 272 18

19 YAPI DENETİM VE YAPI MALZEMELERİ ŞUBESİ
19

20 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak;
İlimizde 20 adet yapı denetim kuruluşu bulunmaktadır. Yapı Denetim Firmalarının 16 adedi faal durumdadır. İlimizde yapı denetim kuruluşları denetimi altında adet güncel yapı bulunmaktadır. Güncel Yapı Adeti 888 (Güncel Alan) ,00 m² İlimizde bulunan Yapı Denetim kuruluşlarında 162 denetçi, 275 kontrol elemanı, 89 yardımcı kontrol elemanı çalışmaktadır. 20

21 Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak; Gerçekleşen İşlemler
2014 ve 2015 Yılında Yapı Denetim Kuruluşlarının; Gerçekleşen İşlemler Adet (2014) Adet (2015) Şantiye Denetimleri 83 19 Büro Denetimleri 60 17 Denetçi Girişleri 42 9 Denetçi İstifaları 26 8 Kontrol Elemanı Girişleri 78 Kontrol Elemanı İstifaları 90 22 Yardımcı Kontrol Elemanı Girişi 12 7 Yardımcı Kontrol Elemanı İstifası Büro Donanım Raporu Kontör Yükleme 49 20 21

22 Şirket – Kooperatif -Gerçek Girişleri 219 60 1367
Yapı Denetim Faaliyetleri ile ilgili olarak; Müteahhit ve Müellif Bilgi Sistemi Girişleri Gerçekleşen İşlemler 2014 Yılı 2015 yılı Genel Toplam Şirket – Kooperatif -Gerçek Girişleri 219 60 1367 Geçici Müteahhit Girişleri 91 23 471 Geçici Ustalık Yetki Belgesi 174 - 3817 22

23 Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak;
Hazır Beton Santral Faaliyetleri : İlimizde faaliyet gösteren 17 adet Hazır Beton Santrali mevcuttur. Piyasa gözetimi ve denetimi kapsamında her bir hazır beton santralinden ani denetim şeklinde beton numuneleri her ay alınarak test sonuçları sistem üzerinden Bakanlığımıza bildirilmektedir. Test sonuçları olması gereken sonuçların altında olan hazır beton santrallerine 2013 yılında 6 adet, 2014 yılında 5 adet, 2015 yılında 3 adet idari para cezası uygulanmıştır. 23

24 2015 YILI CEZA ALAN BETON SANTRALLERİ
Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak; 2014 YILI CEZA ALAN BETON SANTRALLERİ FİRMA ADI YERİ ALDIĞI CEZA MİKTARI (TL) TÜRKLER HAZIR BETON KIZILTEPE 38.065,00 ÖZ İLBAY HAZIR BETON ARTUKLU 15.226,00 SAFFAT HAZIR BETON GENTAŞ HAZIR BETON MİDYAT TOPLAM 83.743,00 2015 YILI CEZA ALAN BETON SANTRALLERİ FİRMA ADI YERİ ALDIĞI CEZA MİKTARI (TL) VURAL İNŞ. (KOSAR BETON) KIZILTEPE 16.765,00 MARDİN BETON ARTUKLU İLDEM HAZIR BETON TOPLAM 50.295,00 24

25 Yapı Malzemeleri Piyasa Gözetim ve Denetimi ile ilgili olarak;
Özel Beton Laboratuvar Faaliyetleri: Bakanlığımızdan onay almış 3 adet Özel laboratuvar bulunmaktadır. Bu Laboratuvarların Ara ve yıllık denetimleri Valiliğimiz Makam Oluru ile oluşturulan 5 kişilik değerlendirme heyeti tarafından yürütülmektedir. Ayrıca PGD kapsamında Bims , Yalıtım camları, PVC Pencere ve Kapı, Tuğla, Kiremit, Isı Yalıtım Malzemesi (EPS), Gazbeton ve Hazır Beton Agrega denetimleri de yapılmaktadır. 25

26 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ
26

27 LABORATUAR HİZMETLERİMİZ - 1
Piyasa Gözetimi ve Denetimi Faaliyetleri Kapsamında : 2014 Yılı : 81 adet PGD Taze Beton numene alma tutanağı düzenlenmiştir. 2015 Yılı : 38 adet PGD Taze Beton numene alma tutanağı düzenlenmiştir. Demir çekme deneyi : 2014 yılında; 62 adet , yılında; 0 adet olarak gerçekleşmiştir. 27

28 İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
28

29 Yapı Kooperatifleri ile ilgili olarak;
İMAR VE PLANLAMA Yapı Kooperatifleri ile ilgili olarak; tarihi itibariyle Mülga İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüğünden Müdürlüğümüze yapı kooperatiflerinin devir işlemleri tamamlanmıştır. Genel Kurul toplantılarına % 100 katılım sağlanmıştır yılı içerisinde 126 adet, 2015 yılında ise 12 adet Genel Kurul Toplantısına katılım sağlanmıştır. YER FAAL KOOPERATİF TASFİYE KOOPERATİF KURULUŞ İZNİ MARDİN KONUT YAPI KOOP. 40 27 1 K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP. 2 - TOPLU İŞYERİ YAPI KOOP. 3 KIZILTEPE 19 5 MİDYAT 29

30 İMAR VE PLANLAMA YER FAAL KOOPERATİF TASFİYE KOOPERATİF KURULUŞ İZNİ
NUSAYBİN KONUT YAPI KOOP. - 2 K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOP. 1 ÖMERLİ YEŞİLLİ TOPLAM 74 37 TOPLAM KONUT YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL) 60 TOPLAM K.SANAYİ SİTESİ YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL) 8 TOPLAM TOPLU İŞYERİ YAPI KOOPERATİFİ – (FAAL) 6 TOPLAM 74 30

31 İmar ve Planlama İşleri ile ilgili olarak;
İŞİN ADI ADET (2014) ADET (2015) RUHSATLANDIRMA İŞLEMLERİ (6360 Sayılı Kanun Kapsamında) 15 - KURUM GÖRÜŞLERİ (Tahsis, Satış, Tescil v.b.) 324 102 İNCELEME-ŞİKAYETLER ve BİMER 77 10 MEVZUATA İLİŞKİN İŞLEMLER (Bakanlığımız talimat ve genelgeleri v.b) 62 27 HARİTA İŞLERİ (Plankote, İfraz, Tevhid v.b.) 18 7 TOPLAM 496 146 31

32 İMAR VE PLANLAMA İskan İşleri ile ilgili olarak; Dargeçit İlçesi Ilısu Mahallesinde fiziksel iskan kapsamında 2014 yılında yapılan müracaatlar: İŞİN ADI ADET HAK SAHİPLİĞİ MÜRACAAT SAYISI 14 HAK SAHİPLİĞİ KABUL EDİLEN 9 HAK SAHİPLİĞİ KABUL EDİLMEYEN 5 32

33 İskan İşleri ile ilgili olarak; 1-) Dargeçit İlçesi Ilısu Mahallesi:
İMAR VE PLANLAMA İskan İşleri ile ilgili olarak; 1-) Dargeçit İlçesi Ilısu Mahallesi: Dargeçit İlçesi Ilısu Mahallesinde hak sahipliği kesinleşen 9 aile için Bakanlığımız Yapı İşleri Genel Müdürlüğünün tarih ve 388 sayılı yazıları ile 2015 yılı Fiziksel Yerleşimin Düzenlenmesi Etüt-Proje ve yerleştirme programında Köy Gelişme Alanı olarak alınmıştır. Müdürlüğümüzce zemin etüt, hâlihazır harita, imar planı ve parselasyon planı çalışmalarına başlanmıştır. 33

34 2-) Dargeçit İlçesi Çavuşlu Mahallesi:
İMAR VE PLANLAMA 2-) Dargeçit İlçesi Çavuşlu Mahallesi: Mahalle Muhtarı ve İhtiyar Heyetinden alınan bilgilere göre tarihinde yapılan yerel seçimde Çavuşlu Mahallesinin muhtarlığı oluştuğu, yaklaşık 15 hanenin mevcut olduğu, 1,5 yıldan beri ikamet ettikleri ve 5543 sayılı İskân kanununun 16. Maddesi uygulamalarını istemediklerini tarihli Tutanak ile ifade etmişlerdir. 34

35 3-) Dargeçit İlçesi Çelik Mahallesi:
İMAR VE PLANLAMA 3-) Dargeçit İlçesi Çelik Mahallesi: Mahalle Muhtarından alınan bilgilere göre, su kotu altında kalan Çelik Mahallesinde ikamet eden 2 hanenin mevcut olduğu, Umut Mezrası yerleşiminin etkilenmediğini ve Çelik Mahallesi Muhtarlığı olarak 5543 sayılı İskân kanununun 16. Maddesi uygulamalarını istemediklerini tarihli Tutanak ile ifade etmişlerdir. 35

36 4-) Derik İlçesi Boyaklı köyüne bağlı Ağıl ve Hamidiye mezraları:
İMAR VE PLANLAMA 4-) Derik İlçesi Boyaklı köyüne bağlı Ağıl ve Hamidiye mezraları: 5543 sayılı İskân Kanununun 12. Maddesi kapsamında uygulama yapılmak üzere Mardin Depolaması (DSİ Genel Müdürlüğü GAP 15.Bölge Müdürlüğünün su toplama göleti) kamulaştırmasından etkilenen Mardin İli Derik İlçesi Boyaklı köyüne bağlı Ağıl ve Hamidiye mezraları 2015 İskân Hizmetleri Etüt-Proje Yerleştirme Ek Programına alınmıştır. Bakanlığımızın talimatı üzerine bilgilendirme toplantısı ve iskan duyurusu çalışmalarına başlanmıştır. 36

37 ÇED VE ÇEVRE İZİNLERİ ŞUBESİ
37

38 * Değerlendirme süreci devam etmektedir.
ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) Faaliyetleri. FAALİYET ADET (2014) ADET (2015) ÇED GÖRÜŞÜ (Muafiyet) 133 17 EK-1’E TABİ ÇED DOSYASI 4 4* EK-2’YE TABİ PROJE TANITIM DOSYASI 3* HALKIN KATILIMI TOPLANTISI 3 2 İNCELEME-DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 5 1 TOPLAM 162 27 * Değerlendirme süreci devam etmektedir. 38

39 Çevre İzin Lisans İşlemleri Faaliyetleri.
ADET (2014) ADET (2015) ÇEVRE İZİN ve LİSANS GÖRÜŞÜ (Muafiyet) 18 4 İL MÜDÜRLÜĞÜ UYGUNLUK İŞLEMLERİ 10 3 GFB (Geçici Faaliyet Belgesi) ALAN İŞLETMELER 2 ÇEVRE İZNİ ALAN İŞLETMELER 13 - TOPLAM 51 9 39

40 ÇEVRE YÖNETİMİ VE DENETİMİ ŞUBESİ
40

41 Bakanlığımızca yapılan Şartlı Nakdi Yardımlar
BELEDİYE ADI YARDIM MİKTARI (2013) 17 adet belediyeye Şartlı Nakdi yardım yapılmıştır. ,00 TL BELEDİYE ADI YARDIM MİKTARI (2014) 5 adet belediyeye Şartlı Nakdi yardım yapılmıştır. ,00 TL BELEDİYE ADI YARDIM MİKTARI (2015) 1 Belediye (Yeşilli Belediyesi) 66.000,00 TL

42 Çevre Yönetimi ve Denetimi Faaliyetleri
Adı Başvuru Sayısı Denetim Sayısı 2014 2015 ALO 181 71 20 49 12 BİMER 42 7 22 5 Yazılı Şikayet 23 3 13 ÇED 2 Çevre İzni 32 Birleşik Denetim TOPLAM 136 30 139 42

43 Çevre Yönetimi ve Denetimi Faaliyetleri
TESİSLER – İŞLETMELER – İZİNLER ADET (2014) ADET (2015) KATI YAKIT SATICISI KAYIT BELGESİ 6 - KÖMÜR SATIŞ İZİN BELGESİ 45 21

44 2015 Yılı İdari Yaptırım Tablosu
Yaptırım Türü Nedeni Miktarı (TL) İdari Para Cezası (Tüzel, Gerçek, Toplam) Çevre Kanunu İhlali ,00 TOPLAM 2015 Yılı İdari Yaptırım Tablosu Yaptırım Türü Nedeni Miktarı (TL) İdari Para Cezası (Tüzel) Çevre Kanunu İhlali ,00 İdari Para Cezası (Gerçek) 169,00 TOPLAM ,00 44 44

45 Çevre Yönetimi ve Denetimi Faaliyetleri.
TESİSLER – İŞLETMELER - İZİNLER ADET (2014) VERİLEN TEHLİKELİ ATIK TAŞIMA LİSANSI SAYISI 1 VERİLEN ATIK YAĞ TAŞIMA LİSANSI SAYISI ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ LASTİK YERİ LİSANS SAYISI ATIK PİL VE AKÜMÜLATÖRLER LİSANS SAYISI ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ ARAÇ YERİ LİSANS SAYISI MÜDÜRLÜĞÜMÜZ TARAFINDAN VERİLEN EĞİTİM SAYISI 4 Not: 2015 Yılı itibariyle İl Müdürlüğümüzce henüz herhangi bir işletmeye lisans verilmemiştir. 45

46 Çevre Yönetimi Faaliyetleri.
Hava Kirliliği: Ulusal Hava Kalitesi izleme ağının bir parçası olan ölçüm istasyonumuzda sağlıklı ve sürekli veri alınması sağlanmaktadır. Alınan veriler ışığında alınması gereken çevresel önlemler hızla alınmaktadır. Son yıllarda özellikle Sahra çölünden gelen ve bütün Güneydoğu bölgemizi etkileyen toz bulutlarına ilişkin önemli veriler elde edilmiştir. YIL PM10 SO2 2014 64,8 14,9 YIL PM10 SO2 2015 74 21 46

47 5 HAZİRAN DÜNYA ÇEVRE HAFTASI ETKİNLİKLERİ
47

48 PROGRAM: 5 Haziran 2014: AKM (Atatürk Kültür Merkezi)'
de yapılan açılışla Çevre Haftası kutlamalarına başlandı. Açılışa Vali Yardımcımız Ali GÜLDOĞAN, Harran Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölüm Başkanı Prof. Hasan AKAN, Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı Başkanlığından Doc.Dr. Yılmaz PALANCI ile Kamu Kurum Temsilcileri, öğrenciler ve halkımız katıldı. Günün anlam ve önemi ile ilgili konuşmalar ve sunumlar gerçekleştirildi. 48

49 PROGRAM: 5 Haziran 2014: 49

50 PROGRAM: 6 Haziran 2014: Çevre Haftası
etkinlikleri kapsamında Midyat İlçemizde Çevre yürüyüşü ve temizliği yapıldı. 50

51 PROGRAM: 7 Haziran 2014: 1- Mardin Çevre Yürüyüşü :
Çevre Haftası etkinlikleri arasında yer alan Çevre Yürüyüşü Cumartesi saat 10'da, ğrencilerin, STK'ların, Müdürlüğümüz Personelleri ve Halkın katılımıyla Cumhuriyet Meydanı'ndan başladı. Yol boyunca atılan sloganlarla çevre haftasının önemi vurgulandı. Esnafa ve halka konu ile ilgili broşür  t-shirt ve şapka dağıtıldı.  51

52 PROGRAM: 7 Haziran 2014: 2- Sultanköy "Çevre
Yürüyüşü ve Temizliği"  Cumartesi saat 14' te, Öğrencilerin, Müdürlüğümüz Personelleri ve Sultan köy halkının katılımıyla   yapıldı. Sultan Şeyhmus Külliyesinde  bulunan ziyaretçilerinde katıldığı temizlik neşe içerisinde yapıldı. Etkinliğin Sonunda halka çeşitli hediyeler dağıtıldı. 52

53 PROGRAM: 9 Haziran 2014: Nusaybin ve
Beyazsu‘da Çevre Yürüyüşü ve Temizliği etkinliği Yapıldı. 53

54 Mardin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
ARZ EDERİM. Halil KÖSESOY İl Müdür V. Mardin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü BİLGİ İŞLEM MERKEZİ 54 54


"T.C. MARDİN VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları