Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eyüp Fatih AY Y0950.14003 Hülya SEMERCİOĞLU Y0950.14004 SAKARYA 2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eyüp Fatih AY Y0950.14003 Hülya SEMERCİOĞLU Y0950.14004 SAKARYA 2009."— Sunum transkripti:

1

2 Eyüp Fatih AY Y0950.14003 Hülya SEMERCİOĞLU Y0950.14004 SAKARYA 2009

3 Misyon, vizyon, ilkeler Çevrecilik İETT Stratejik Amaçları İETT’ye Yönelik Tehditler, zayıflıklar ve üstünlükler Ulaşım Felsefesi İstanbul’un Ulaşım Açısından Genel Özellikleri İstanbul’da Filo ve Yolculuk Paylarıyla Ulaşım İETT’nin Fiziksel Yapısı İETT’nin Otobüs Filosu ve Filo Dağılımı ORER(Hat-Araç) Kat Edilen Yıllık Kilometre SONUÇ KAYNAKLAR

4 MİSYON İstanbul’da, ulaşım hizmetlerini zamanında, konforlu, ekonomik, entegre, insana saygılı, çevreye duyarlı, yenilikçi bir işletmecilik anlayışı ile sürdürmektir. VİZYON İETT İstanbul’da, uluslararası standartlarda, insan merkezli, sürdürülebilir ulaşım hizmeti sunan lider bir kuruluştur.

5 Liderlik Güven Gelişim Verimlilik Çevrecilik Adalet Şeffaflık Katılım

6 İETT yer aldığı sektörün özelliği ile de ilgili olarak cevre konusuna iki anlamda bağlı bir kuruluştur. Ulaşım emisyonla doğrudan ilgilidir ve hava kirliliğinde büyük payı vardır. Bu anlamda İETT de enerji tüketen ulaşım araçlarının çalıştırıcısı olarak emisyona filosu oranında katkıda bulunuyor görünmektedir. Oysa cevre için kara ulaşım araçlarında ölçüt, yolculuk başına düsen emisyon miktarıdır. Bu durumda İETT emisyon üreten ve cevre kirleten bir isletme değil, tersine toplu ulaşım yapan bir isletme olarak cevre kirliliğini önleyen, azaltan, buna katkıda bulunan bir kurumdur.

7

8 İETT öncelikle bir toplu ulaşım işletmesi olarak bir seçeneğe dönüşmektedir. İkinci olarak, tüm işletim süreçlerinde çevre etkenini bir girdi olarak değerlendirmeyi bir davranış normuna dönüştürmüş, çalışanını bu konuda bilinçlendirmeye çalışmıştır.

9 Bir üçüncü ve önemli nokta ise çevresel etkenler açısından toplu ulaşım yapıyor olma avantajına sığınmayarak, filosunda enerji olarak fosil yakıt kullansa da araç teknolojisi açısından çevre normlarına yakınlaştırma çabalarını yoğun bir biçimde sürdürmesi, filo yenileme ölçütlerinin en başına çevre normlarını oturtması olmuştur.

10 Yakıt seçenekleri üzerinde çalışmış, emisyonu düşük yakıt dönüşümleri uygulamış, motor yanma verimini arttırma konusunda araştırmalar yaptırmış, filo bakım sistemi içinde egzoz emisyonlarının izlenmesine yer vermiştir. Yalnızca hava kirliliği değil, ses kirliliği de plan döneminde İETT’nin üzerinde duracağı konulardan birini oluşturacaktır.

11

12

13

14 İETT’nin yenilikçi, atılımcı anlayışına destek verilmiştir. Halkla doğru iletişim kuran bir İETT görmek isteyenler çoğunluktadır. ‘Biz İnsan Taşıyoruz’ savına uygun bir işletmecilik anlayışının yeterince sergilenemediği belirtilmiştir.

15

16

17

18 İETT Genel Müdürlüğü’ne ait 1 Genel Müdürlük ve 3 yönetim binasına ek olarak 13 hizmet binası, 1 konukevi, 1 konferans salonu, 9 garaj, 1 motor yenileme fabrikası, 1 park garaj, 112 adet lojman, 2.824 adet otobüs, 20 midibüs, 3 minibüs, 3 ambulans, 68 binek aracı, 3 pikap, 1 jeep, 4 kamyon, 1 kepçe, 1 vidanjör bulunmaktadır. Ayrıca 2007 yılı içinde teslim alınmış 44 adet Citaro Mercedes otobüsü ile 100 adet lastik tekerlekli tramvay (metrobüs) filoya eklenmiştir.

19 İETT araç filosu ağırlıklı olarak otobüslerden oluşur. Otobüslerin dışında Tünel (2 vagon), Beyoğlu Tramvay (2 motris, 2 vagon) bulunmaktadır. Filoda toplam 2.824 otobüs vardır. Filonun ortalama yaşı 12’dir. Filo yenileme hızı düşüktür. Filoda ekonomik ömrünü tamamlamış 15 yaş üzeri otobüs sayısı 1.227’dir. İETT otobüsleri gün boyu 16-18 saat, otobüs başına ortalama 2.5 şoförle çalışır. Günde ortalama 526 bin km. yapar, yaklaşık 250 ton motorin harcarlar.

20

21 MAN SOLOMAN KÖRÜKLÜ

22 IKARUS SOLOIKARUS KÖRÜKLÜ

23 MERCEDES SOLO MERCEDES KÖRÜKLÜ

24 DAF OPTAREBERKHOF

25 Tüm hatlardaki otobüslerin çalışma çizelgesinin ayarlandığı programdır. Hareket saatlerinin hesaplanmasının yanı sıra, her servis için sefer başlangıç-bitiş saatlerinin hesaplanması,toplam mesai süresi, hatta ait işgünü, Cumartesi-Pazar için ayrı ayrı olmak üzere kilometre bilgileri de hesaplanabilmektedir. Programda istenilen bir hattın istenilen bir gün tipine göre (iş günü, cumartesi,pazar) orer raporu alınabilir.

26 Bu raporda hareket saatleri çizelgesinin yanı sıra, her servise ait toplam mesai süresi, garajdan çıkış, servis başlangıç, servis bitiş, garaja varış, sefer sayısı bilgileri ve hatta ait hat uzunluğu, toplam sefer sayısı, toplam kilometre, toplam zayi kilometre, güzergah bilgileri ve ilgili notlar yer alır. Kullanıcı, servislerle ilgili çeşitli bilgileri içeren ”Servis Bilgi Raporu”nu, isterse tek bir hat için, isterse işletme bölgesindeki tüm hatlar için elde edebilir.

27

28 İETT’nin stratejik amaçları, ulaşım felsefesi ve araç filosunun fiziksel yapısı incelenmiştir.

29  İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü Performans Programı 2009  İETT Stratejik Plan 2008-2012  İETT 2008 Faaliyet Raporu  İnternet

30 TEŞEKKÜRLER!


"Eyüp Fatih AY Y0950.14003 Hülya SEMERCİOĞLU Y0950.14004 SAKARYA 2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları