Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EXCHANGE EXCHANGE “seçim sonrası yapılacaklar” ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ 24 MAYIS 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EXCHANGE EXCHANGE “seçim sonrası yapılacaklar” ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ 24 MAYIS 2012."— Sunum transkripti:

1 EXCHANGE EXCHANGE “seçim sonrası yapılacaklar” ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ 24 MAYIS 2012

2 2 hafta içerisinde  Nominasyon işlemleriniz yapılarak sizler için resmi işlemler başlatılacaktır  Göndereceğimiz nominasyon inin cc’sinde sizler de olacaksınız; bu sonrası henüz iletişime geçmediyseniz partner kurumdaki ilgili kişilerle yazışma yapmaya başlayabilirsiniz..

3 Nomination e- mail template  Dear Partner, Greetings from the International Relations Office of Sabanci University/ Turkey ! We are pleased to inform you that we have selected the below mentioned students who wish to study at your university in the 2012/2013 Spring Semester under the scope of the Exchange program. If our students need to fill in any application forms from your university, please have them sent directly to their addresses /(and also cc to me, please)/ as well as other necessary information on your university. Because of the visa requirements, all of our students need a formal acceptance letters to be sent from the host institutions. Therefore, we would be most pleased if you could confirm that you are able to accept our students by sending official acceptance letter to directly International Relations Office.   Name and Surname: Merve Evce Gender: Female Address: Faculty: FENS Programme: Manufacturing Systems Engineering Scope of Agreement: Erasmus

4 Exchange Seçİm SonrasI Sürecİ: BİREYSEL TAKİP EDİLMESİ GEREKEN SÜREÇLER  Seçilen üniversite ile iletişim ve başvuru aşamaları  Üniversite & yurt/konaklama…  Vize Başvuru Süreci, Pasaport ve Seyahat- Sağlık Sigortası  Seyahatin Planlanması  Finansal Planlama SU İLE TAKİP EDİLMESİ GEREKEN SÜREÇLER Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi ECTS /SÜ Öğrenim Anlaşması Erasmus Hibe ve SU Burs Ödemeleri Erasmus Öğrenci Beyannamesi

5 Seçİlen ünİversİte İle İletİşİm: Karşı kurum ile ilk iletişimin kurulmuş olması: UİO’ya haber verilmesi İletişim henüz kurulmamışsa ile UİO’ya haber verilmesi (Başvuru prosedürlerini tamamladığınız halde e- mail almadıysanız veya makul sürede lerinize dönüş alamadıysanız...) Gideceğiniz okuldan gelen bilgilere göre YA DA gideceğiniz okulun web sitesinde bulmuş olduğunuz bilgiler doğrultusunda başvuru işlemlerinin başlatılması. Başvuru son tarihlerini mutlaka takip edin.. Gerekli evrakların “son tarihler” dikkate alınarak karşı kuruma gönderilmesi (Başvuru formu, yurt başvuru formu, karşı kurum öğrenim anlaşması vs)

6 Seçİlen ünİversİte başvuru formunu doldururken.. Başvuru formunda istenen iletişim bilgileri için aşağıdaki bilgileri kullanın: Departmental Coordinator: Değişim Danışmanınızın iletişim bilgileri yazılacak InstitutionalCoordinator/ International Relations Office: Name: E. Burak Arıkan Phone: Fax: Sabancı Üniversitesi ERASMUS KODU: TR ISTANBU 20

7 Vİze başvuru sürecİ: Pasaport: UİO’dan alınan harç muafiyet dilekçesi ile ücretsiz olarak 1 yıl süreli olarak çıkartılabilir/uzatılabilir. Bunun için size göndereceğimiz online formu verilen Son Tarihe kadar doldurmanız gerekiyor. Gerekli belgeler: Harç dilekçesi, nüfus cüzdanı ve fotokopisi, 3-4 adet fotoğraf ve başvuru formu (İlçe Emniyet Müd.’den temin edilecek) ile, en yakın İlçe Emniyet Müdürlüğüne yapacağınız başvuru sonucu 1-2 iş günü içerisinde pasaportunuzu çıkartabilir, uzatabilirsiniz.

8 Vize başvuru süreci:  Turistik vizeler geçerli değildir, mutlaka öğrenci vizesine başvurulmalıdır!!! Genel Başvuru Koşulları Ülkeden ülkeye değişmektedir ay Vize verilmesi ay arası sürebilmektedir: Başvuru için acele edin! Vize başvurunuzu yapabilmeniz için başvuru işlemlerini tamamlamanız sonrasında partner kurumdan ‘Kabul Mektubu’ gönderilmesinin takibini yapın. Öğrenci tarafından şahsen başvurulmalıdır. Başvuru ücreti: 25 ile 100 Euro arasında değişmektedir. SLOVENYA için Ankara’ya şahsen müracaat!!!

9 Vize başvuru süreci:  Genel olarak istenen belgeler: orjinal Kabul mektubu, Öğrenci Belgesi, SU’den konsolosluğa hitaben yazılmış Erasmus kabul/hibe dilekçesi, Vize başvuru formu, 1 adet fotoğraf, En az 1 yıllık geçerlilik süresi kalmış olan pasaport, seyahat sigortası.  Seyahat Sigortası: Yaptırılması zorunludur. Çoğu ülkenin vize başvurusu için de gerekmektedir.  SU’daki AkSigorta’nız yurtdışında geçerli değildir!  İstenebilen Diğer belgeler: Doğum Sertifikası (Formül A adıyla nüfus müdürlüklerinden alınabilir), uçak bilet rezervasyonu, kayıt konfirmasyonu, yurtdışında bulunulacak süreyi karşılayacak kadar hesabınız bulunduğunu gösteren banka hesap cüzdanı ya da Banka yazısı. *** Tam olarak istenen belgeler Öğrenci tarafından konsolosluklardan öğrenilmelidir.

10 Seyahatin Planlanması: Bilet: Uygun seyahat yolları araştırılmalı (özellikle charter seferleri ve tren) ve akademik takvime göre dönemin başlamasından önce gidecek şekilde gerekli rezervasyonlar yaptırılmalıdır. Seyahat tarihi: Bahar döneminde gidecek öğrenciler için – Gideceğiniz okul, SU’daki finalleriniz bitmeden başlıyorsa: 1) SU’daki ders hocanızla görüşerek size özel erken tarihe çekilmiş final sınavı isteyebilirsiniz; ya da 2) Gideceğiniz üniversite ile görüşerek, geç gelmenizin mümkün olup olmadığını sorabilirsiniz

11 Finansal Planlama:  Gidilecek ülkedeki yaşam koşulları araştırılmalıdır (Daha önce değişime katılan SU öğrencileri ile görüşebilirsiniz-İletişim bilgileri için hange/outgoing/useful-documents hange/outgoing/useful-documents  Vize ve bilet masrafları  Hollanda’ya gidecekler için ort. 600€ oturma izni bedeli  Depozitolar, konaklama ücreti  Gidilen ülkede sağlık sigortası masrafları

12 Akademik tanınma, garantili kredi ve not transferini güvence altına alarak değişimi kolaylaştırması amacıyla uygulanır ÖA, Değişim Programı’nın temel aracı, ders kayıt belgesidir 3 taraflı (öğrenci, gönderen kurum, partner kurum) bir taahhütname olan ÖA, Değişim Programı’nın temel aracı, ders kayıt belgesidir. Her iki kurumdan yetkili kişilerin onayları zorunludur. Esnek yapılıdır, onaylanmak koşuluyla değişiklik mümkündür (add/drop zamanı) Onaylanan bir ÖA’nın onaylandığı haliyle uygulanması zorunludur (notların sisteme geçmesi) Öğrenim Anlaşması Kılavuzu’nu mutlaka inceleyin.. ECTS ÖA (Erasmus Kapsamında Gidenler İçin) Bilateral ÖA (İkili Anlaşmalar Kapsamında Gidenler İçin)

13  European Credit Transfer System (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)  Avrupa genelinde kullanılan ortak kredi sistemi  Programın amaçlarına göre belirlenmiş öğrenim çıktılarına ulaşmak için gerekli öğrenci iş yüküne dayalı bir sistem ECTS Nedir? (Erasmus kapsamında gidenler için)

14 Öğrenİm Anlaşması doldurulması ve onaylanması Sorumluluk: Öğrencİ 1. Adım: Öğrenci karşı kurumda alacağı dersleri belirler Kurumun web sitesine bakın Websitesinde yoksa mutlaka kurumun uluslararası ofisinden açılacak dersler listesini isteyin Daha önce değişime katılmış öğrencilerin aldıkları dersler örnek teşkil edebilir. Websitemizden veritabanına erişebilirsiniz.. Bknz: Useful Documents..) ( Bknz: Useful Documents..) Problem yaşarsanız UİO’ya haber verin ortalama 30 ECTS (en az 24 ECTS) Erasmus’la gidenler için:Ulusal Ajans tarafından her değişim öğrencisinin ortalama 30 ECTS (en az 24 ECTS) alınması zorunludur. İkili Anlaşma ile gidenler için: 15 SÜ kredisine denk gelen ders alınması zorunludur (En az 12 SU kredisi) En fazla alınabilecek kredi: En fazla alınabilecek kredi: Alınan derslerin SU türünden kredi karşılıkları SU'da bir dönemde alınabilen kredi yükünden fazla olamaz- 20 SU kredisi (Mezuniyet durumumdaki öğrenciler için 21) 2. Adım: Öğrenci almak istediği derslerin listesini içerikleri (syllabus) ile birlikte Değişim Programı Danışmanı’na sunar

15 Öğrenim Anlaşması doldurulması ve onaylanması Sorumluluk: Öğrenci (devam..) 3. Adım: Onay alınan dersleri, bilgisayar üzerinde SU’ya ait Öğrenim Anlaşması (ÖA) (Erasmus: ECTS ÖA yada İkili:SU ÖA) üzerinde doldurup, önce kendi imzalayıp sonra Değişim Programı Danışmanı’na imzalatır. ÖA kesinlikle BİLGİSAYAR ortamında doldurulmalı: Elle doldurulan belgeler kabul edilmeyecektir! SU’ya ait ÖA e- maille sizlere gönderilecektir. Tüm belgeler gibi bu belgeye de web sayfamızdan (Useful documents..) erişilebilir.  Hem öğrenci hem de değişim danışmanı tarafından imzalanan orjinal ÖA, Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne teslim edilir. (Öğrenci bir kopyasını mutlaka saklamalıdır)

16 Değişim Danışmanının Temel Sorumlulukları: Öğrencinin değişim programı için gideceği kurumun seçiminde gerektiğinde öğrenciye destek olmak, açılan dersleri incelemek Öğrenci yerleştirildikten sonra alacağı derslerin belirlenmesinde öğrenciye yardımcı olmak, derslerin SU kredi karşılıklarını ve SU’da sayılacak ders cinsini belirlemek (Öğrencinin mezuniyet kriterleri ve derslerin ECTS kredileri dikkate alınarak) İkili Kapsamında gidenler için: SÜ Kredisi, SÜ ECTS Kredisi ve SÜ’de sayılacak ders cinsi) ÖA’yı onaylamak- imzalamak Öğrenci değişime gittikten sonra ÖA’da yapılacak değişiklikleri onaylamak- imzalamak Öğrenci değişimdeyken yaşayabileceği akademik sorunlarda öğrenciye destek olmak

17 Değİşİm Programı Danışmanları: FASS CULT: Annedith Schneider ECON: İnci Gümüş SPS: Ateş Altınordu VACD: Erdağ Aksel IS: Halit Mustafa Tağma FMAN MAN: Ronan de Kervenoael FENS COMPUTER SCIENCE: Hüsnü Yenigün, Yücel Saygın ELECTRIC ENGINEERING: Cem Öztürk MECHATRONIC: Kürşat Şendur MANUFACTURING SYSTEMS ENG: Kemal Kılıç & Barış Balcıoğlu MATERIAL SCIENCE: Mehmet Yıldız BIOLOGY: Hikmet Budak DİKKAT! SU’da hangi bölümde kayıtlı iseniz ya da hangi bölümü deklare edeceksiniz o bölümün Değişim Danışmanı’na gitmeniz gerekiyor. (örn. Mekatronik bölümünde olan bir öğrenci İşletme anlaşması ile gidecek olsa dahi, ÖA’sını kendi programındaki danışmanı Kürşat Şendur’a onaylatmalıdır)

18 Öğrenİm Anlaşması UİO ve fakülte Sorumlulukları Tüm ÖA'ları, UİO tarafından, Fakültelere sunulur ÖA’lar Fakülte Yönetim Kurulları (FYK) tarafından onaylanır Onaylanan ÖA’ların elektronik kopyası, UİO tarafından karşı kuruma imzalanması için gönderilir İmzalanıp UİO’ya gönderilen ÖA’larının soft kopyası ile öğrenciye gönderilir - Karşı kurum tarafından imzalanıp UIO’ya geri gönderilmeyen ÖA sahiplerine haber verilir - Öğrenci bu ÖA’ların karşı kurum ile imza takibini üniversiteye gittiği zaman yaparak, ÖA’sını imzalatıp, yoluyla UİO’ya le geri gönderir.

19 Öğrenim Anlaşması-ADD-DROP sayfası Öğrenci sorumlulukları Öğrenci partner kuruma gittiği zaman ÖA ilk sayfada belirtmiş olduğu derslerde değişiklikler yapmak isteyebilir. Bu durumda aşağıdaki işlemler takip edilmelidir: Öğrenci yapacağı değişikliklerden SU’daki Değişim Danışmanı’nı ile haberdar eder, yeni alacağı derslerin syllabuslarını yoluyla danışmanına gönderir Almak istediği yeni dersler için SU kredi denkliklerini Değişim Danışmanı’ndan öğrenir Dersleri tam olarak belirledikten sonra bilgisayarda ÖA’nın 2. sayfası olan add/drop sayfasını doldurur Doldururken Dikkate edilmesi gereken hususlar: Bıraktığınız ve yeni aldığınız derslerin her birini ayrı ayrı add-drop sayfasında belirtmeniz gerekir İlk sayfada alınan ve bırakılmayacak olan derslerin add/drop sayfasına yeniden yazılmaması gerekir

20 Öğrenim Anlaşması-ADD-DROP sayfası Öğrenci sorumlulukları  Öğrenci, doldurmuş olduğu ÖA’sını kendisi imzaladıktan sonra gitmiş olduğu üniversitedeki bölüm ve kurum koordinatörlerine imzalatır ve mühürletir.  Onaylanan ve scan edilen ÖA’yı verilen son tarihe kadar yoluyla UİO’ya gönderir. (Faks kabul edilmiyor !)  ÖNEMLİ HATIRLATMA: Değişim süresince alınan dersler için geriye dönük herhangi bir işlem yapılamamaktadır (Başka bir dersin yerine saydırma işlemi gibi ancak değişim dönemine ait not girişleri tamamlandıktan sonra yapılabilir..)

21 Öğrenim Anlaşması- ADD-DROP sayfası /UİO/Fakülte UİO, ÖA’larını SU’daki Değişim Danışmanları’na göndererek imzalanmalarını sağlar İmzalanan ÖA’lar UİO tarafından fakülte onayına sunulur FYK tarafından onaylanan anlaşmalar taranarak tek tek öğrencilere gönderilir (saklanmalıdır)  Bu şekilde add/drop sayfası ile beraber onaylanan ÖA’lar bir daha değiştirilmemektedir! Ders notlarınız SU sisteme bu ÖA üzerinden girileceğinden add/drop sayfası son derece dikkatli doldurulmalıdır.

22 Öğrenİm Anlaşması noktalar!!!! Öğrenİm Anlaşması ÖNEMLİ noktalar!!!! Değişim Danışmanları, alınan dersleri SU kredisine çevirirken, tam sayı, ya da buçuklu olarak çevirmelidir (örn, 2.5, 3, 4, 5.5, vs). 3.2, 2.7 gibi kredi denklikleri olamaz! ÖA’da dersleri mutlaka kodları ile yazın, aksi taktirde not girişlerinde sorunlar yaşanmaktadır ÖA’da imzalanması gerekli hiçbir alan boş kalmamalıdır (öğrenci- SU-partner kurum) Mezuniyet kriterlerinize dikkat! Sorumluluk öğrenciye ait. Örn: Üniversite derslerini tamamlamadıysanız mezun olamazsınız. Dolayısıyla döndüğünüzde bu dersleri tamamlamaya yetecek kadar zamanınız olduğundan emin olmalısınız. CIP 101 dersi Güz ve Bahar dönemlerinde kayıtlı olmanız gereken bir senelik bir derstir. Bu dersi tamamlamak için tam bir akademik yıla ihtiyaç duyacağınızı da hatırlatmak isteriz. 4. Sınıfta değişime giden MDBF Öğrencileri: 4. Sınıfta değişime giden MDBF Öğrencileri: ENS 491, ENS 492 gibi bitirme derslerini değişim döneminde alacak öğrencilerin bu bilgiyi mutlaka Öğrenim Anlaşmaları üzerinde belirtmeleri gerekiyor. Belirtilmediği takdirde mezuniyet şartları tamamlanmamış sayılacağından bu bilginin ÖA’nızda olduğundan mutlaka emin olun ! Karşı kurumda proje muadili ders almak mümkün değilse; fakültenizle görüşerek durumunuzun fakülteniz tarafından değerlendirilmesini sağlayın Fakülte, öğrencinin mezuniyet durumuna, projenin uzaktan takip için uygunluğuna, danışman öğretim üyesinin görüşüne ve diğer koşullara bakarak, öğrencinin proje dersine SÜ'de kayıt olmasına karar verebilir.

23 Öğrenim anlaşması hatırlatmalar Değişim döneminizde hem SU hem de partner kurum öğrenim anlaşmalarının takibini yapmalısınız. SU ÖĞRENİM ANLAŞMASI = DEĞİŞİM DÖNEMİ DERS KAYIT BELGESİ SU ÖĞRENİM ANLAŞMASI = DEĞİŞİM DÖNEMİ DERS KAYIT BELGESİ SU Öğrenim Anlaşması ders kayıt belgesi niteliğinde olduğundan yapılan yönlendirmelere uyun ve verilen son tarihlere kadar belge işlemlerinizi tamamlayın. Derslerinde değişiklik yapmayan öğrenciler için öğrenim anlaşması ilk sayfanın onayının tamamlanması, değişiklik yapan öğrenciler için ise ÖA’nın her iki sayfasının (ilk sayfa ve add/drop sayfası) doldurulup onaylanması gerekmektedir. ÖNEMLİ NOT: Son tarihlerden sonra iletilen Öğrenim Anlaşmaları hiçbir şekilde kabul edilmeyecektir ! Lütfen süreç detayları için dağıtılan Öğrenim Anlaşması Kılavuzu’nu dikkatle okuyun.. ÖNEMLİ NOT: Son tarihlerden sonra iletilen Öğrenim Anlaşmaları hiçbir şekilde kabul edilmeyecektir ! Lütfen süreç detayları için dağıtılan Öğrenim Anlaşması Kılavuzu’nu dikkatle okuyun..

24 Güz Dönemi Değişim Öğrencileri için Son Tarihler 15 Haziran 2012 Sizin imzaladığınız ve danışmanınıza onaylattığınız ÖA ilk sayfasının UIO’ya elden teslim edilmesi 14 Temmuz 2012 Tüm taraflarca onaylanan ÖA ilk sayfasının partner kurum tarafından adresine ile gönderilmesi* 26 Ekim 2012 Onaylanan ÖA ilk sayfasına göre hazırladığınız ve imzaladığınız ÖA add-drop sayfasının partner kuruma imzalatılması & mühürletilmesi sonrası adresine ile

25 BAHAR Dönemi Değişim Öğrencileri için Son Tarihler  15 Kasım 2012  Sizin imzaladığınız ve danışmanınıza onaylattığınız ÖA ilk sayfasının UIO’ya elden teslim edilmesi  14 Aralık 2012  Tüm taraflarca onaylanan ÖA ilk sayfasının partner kurum tarafından adresine ile gönderilmesi*   15 Nisan 2013  Onaylanan ÖA ilk sayfasına göre hazırladığınız ve imzaladığınız ÖA add-drop sayfasının partner kuruma imzalatılması & mühürletilmesi sonrası adresine ile

26 Almanya’ya Giden Güz Dönemi Değişim Öğrencileri için Son Tarihler 15 Haziran 2012 Sizin imzaladığınız ve danışmanınıza onaylattığınız ÖA ilk sayfasının UIO’ya elden teslim edilmesi 14 Temmuz 2012 Tüm taraflarca onaylanan ÖA ilk sayfasının partner kurum tarafından adresine ile gönderilmesi* 30 Kasım 2012 Onaylanan ÖA ilk sayfasına göre hazırladığınız ve imzaladığınız ÖA add-drop sayfasının partner kuruma imzalatılması & mühürletilmesi sonrası adresine ile

27 Almanya’ya/Japonya’ya Giden bahar Dönemi Değişim Öğrencileri için Son Tarihler Almanya’ya/Japonya’ya Giden bahar Dönemi Değişim Öğrencileri için Son Tarihler  15 Kasım 2012  Sizin imzaladığınız ve danışmanınıza onaylattığınız ÖA ilk sayfası UIO’ya elden teslim edilmesi  14 Aralık 2012  Tüm taraflarca onaylanan ÖA ilk sayfasının partner kurum tarafından adresine ile gönderilmesi*   14 Haziran 2013  Onaylanan ÖA ilk sayfasına göre hazırladığınız ve imzaladığınız ÖA add-drop sayfasının partner kuruma imzalatılması & mühürletilmesi sonrası adresine ile

28 Partner Kurumda Alınacak Dersler- Notlandırma Dikkat Edilecek Hususlar: Dersleri veren öğretim üyelerinden (mümkünse) ECTS notu verilmesinin istenmesi Pass/Fail SU’da sayılamayan Pass/Fail notu verilen derslerin kesinlikle alınmaması veya bu dersleri veren öğretim üyelerinden pass/fail yerine ECTS notu verilmesinin istenmesi Aldığınız Notlar SU’ya Nasıl Çevrilecek? Eğer değişim üniversiteniz ECTS not sistemini kullanıyorsa.. Aldığınız Notlar SU’ya Nasıl Çevrilecek? Eğer değişim üniversiteniz ECTS not sistemini kullanıyorsa.. ECTSSU A (Best %10)A B (Next %25)B+ C (Next %30)B- D (Next %25)C E (Next %10)D FX (Fail)I F (Fail)F

29 Partner Kurumda Alınacak Dersler- Notlandırma Dikkat.. Dikkat.. *** Yakın zamanda ECTS kullanmayan üniversite ve ülkelerin dönüşüm tabloları and-grade-transfer adresinde yayınlanacaktır. and-grade-transfer İkili anlaşma fakülteniz İkili anlaşma kapsamında değişim programına katılıyorsanız ve okulunuz /ülkenize ait dönüşüm tablosunu yukarıdaki linkte göremezseniz değişim dönemi notlarınız fakülteniz tarafından çevrilir ve dönüşüm için fakülte yönetim kararı gerekir Erasmus fakülteniz Erasmus kapsamında değişim programına katılsanız da değişim okulunuz ECTS notu kullanmıyor ve yerel notunun ECTS dönüşüm bilgisini paylaşmıyor ve okulunuz /ülkenize ait dönüşüm tablosunu yukarıdaki linkte göremezseniz değişimde alacağınız derslerin not çevrimi yine fakülteniz tarafından yapılır ve not dönüşümünüz için fakülte yönetim kararı gerekir.

30 Partner kurumdan gelen Transkript: Transkriptin not girişinin yapılabilmesi için Öğrenci Kaynakları’ndan Gülin Karahüseyinoğlu’na teslim edilmesi gereklidir Notlar mutlaka zamanında SU’ya ulaşmalıdır. Partner önden le transkriptinizin kopyasını gönderebilir. Ancak orijinalleri olmadan not girişi yapılamadığından orijinal transkriptinizin SU’ya ulaştığından emin olun. (Belge ofisimize iletilirse ÖK’ya yönlendirirken sizleri e- maille bilgilendiriyoruz) Değişim dönemine ait transkript takibinden tamamen öğrenci sorumludur. Transkriptinizin mümkünse İngilizce olarak gönderilmesini isteyin: Mümkün değilse ders isimlerini İngilizce’ye çeviren bilgi notunu ÖK’ya iletin.

31 Partner kurumdan gelen Transcript: ÖNEMLİ NOT!! ÖA’daki ve transkriptteki dersler (kodlar) birbiriyle birebir eşleşmelidir: ◦ ÖA’da olup transkriptte görünmeyen dersler sisteme F olarak işlenir ◦ Transkriptte görünüp ÖA ilk ya da add/drop sayfasında bulunmayan dersler sisteme işlenemez Notlar SU sisteme girildikten sonra ÖA üzerinde geriye dönük işlem yapılamaz (Kredi ya da ders havuzu değişimi) Notlar SU sisteme girildikten sonra ÖA üzerinde geriye dönük işlem yapılamaz (Kredi ya da ders havuzu değişimi) Öğrenciler Değişim Dönemi tamamlandıktan sonra hiçbir şekilde ne partner kurumda ne de SU’da make-up sınavı alamazlar !!! Öğrenciler Değişim Dönemi tamamlandıktan sonra hiçbir şekilde ne partner kurumda ne de SU’da make-up sınavı alamazlar !!! Tüm make-up sınavları öğrenci partner kurumdayken/ dönem bitmeden ve notları/transkripti SU’ya gönderilmeden alınmalıdır.

32 Erasmus Hİbelerİ: Avrupa Komisyonu tarafından Ulusal Ajans ve Üniversite kanalıyla değişime katılan öğrencilere, bu değişimden kaynaklanan ek maliyetlerin karşılanması maksadıyla verilen destektir. Miktarlar ülkelerin pahalılık endeksine göre hesaplanmıştır Akademik Yılı için hibe dağılımı yandaki gibidir: Çek Cumhuriyeti 377Slovak Cumhuriyeti 358 Letonya 333 Estonya 339Avusturya 476 Portekiz 381 İngiltere 602Belçika 448 Romanya 312 Yunanistan 425Bulgaristan 281İsveç 531 Macaristan 355 Güney Kıbrıs Rum Kesimi 375 Slovenya 401 İrlanda 489Danimarka 601 İspanya 438 İtalya 477Almanya 425 Polonya 345 Litvanya 323Fransa 520 Hollanda 466 Lüksemburg 448Finlandiya 535Malta 368

33 Erasmus Hİbe Ödemeleri: Hibe ödemesi yapılması için, Erasmus Öğrenci Sözleşmesi’nin gerektiği gibi doldururup UİO’ya teslim edilmesi gerekir Öğrenci hibe almaya hak kazanmışsa ve sözleşmesinde banka bilgilerini iletmemişse kendine ait Akbank Euro hesabı açtırarak UİO’ya bu bilgileri ile gönderir – Konu: Hesap Bilgileri) IBAN numarasının verilmesi çok önemli ÖNEMLİ: ÖNEMLİ: Havale ücreti kesintisini önlemek için AKBANK dışındaki bir bankaya hibe ödemesi yapılamamaktadır.. SU’da yurt bursu olan öğrenciler ayrıca Akbank TL hesabı açtırarak UİO’yu ödemelerinin yapılması için bilgilendirmelidir

34 Erasmus Hİbe Ödemeleri: Hibeler sözleşmelerde belirtilen süre üzerinden, %80’i peşin; geri kalan %20’si öğrenci döndükten (Katılım Belgesini ve değişim raporunu teslim ettikten) sonra öğrencilerin başarı durumlarına bakılarak verilecektir. %20’lik tam ödemenin yapılması için Katılım Belgesinin en az 5 ayı kapsaması ve öğrencilerin aldığı ECTS kredilerinin en az 2/3’ünden F dışında geçer not alması gereklidir. 5aydan fazla kalacak öğrenciler -en fazla sözleşmelerinde belirtilen süre için olmak üzere- kalış tarihine denk gelen ödeme yapılacaktır. 4 aydan az kalan öğrencilerin eksik kalınan süre için hibe iadesi yapmaları gerekmektedir. Tam ayı geçen süreler için, tam aya tamamlanamayan sürenin aşağıdaki tabloda gösterilen karşılığına denk gelen miktarda hibe verilir. Tam ayı geçen süreler için, tam aya tamamlanamayan sürenin aşağıdaki tabloda gösterilen karşılığına denk gelen miktarda hibe verilir. 1-3 gün- 0 € 4-10 gün arası- ¼ aylık hibe gün arası- ½ aylık hibe gün arası- ¾ aylık hibe 25 gün ve fazlası- Tam aylık hibe

35 SU Burs Ödemeleri: Lisans öğrencisinin SÜ'den aylık veya dönemlik olarak aldığı nakit bursu varsa bu ödeme kesilmez SÜ' deki burs ödemeleri ile ilgili yönerge ve prosedürler çerçevesinde devam eder SÜ'den yurt bursu alan lisans öğrencilerinin bir dönemlik yurt bursu tutarları öğrenci yurt dışına gitmeden önce nakden öğrenciye ödenir. ÖNEMLİ: ÖNEMLİ: Yüksek Lisans ve doktora öğrencilerinin çalışma karşılığı aldıkları burslar değişim döneminde çalışmayacakları için devam etmez; dondurulur.

36 Erasmus Student Charter: Neler Beklemelisiniz? Gitmeden önce elinizde 3 tarafça imzalanmış bir ÖA olması hakkı ÖA'da belirtilen dersleri (onaylandıkları ve açıldıkları takdirde) alma hakkı Öğrenim, kayıt ücreti ödememe hakkı SU'den aldığınız bursun devam ettirilmesi hakkı Aldığınız ders, kredi ve notların SÜ'ye olduğu gibi transfer edilmesi hakkı Diğer öğrencilerin faydalandığı gibi kütüphane, bilgisayar labaratuarı ve diğer imkanlardan eşit şartlarda faydalanma hakkı) Dönem sonunda size aldığınız dersleri, ECTS kredi ve notlarını gösteren bir transkript verilmesi hakkı Neler Yapmalısınız? ÖA'da belirtilen çalışma programına uyma sorumluluğu, Gittiğiniz üniversitenin kural ve prosedürlerine uyum sorumluluğu, Belirtilen sürenin (1 dönem) tamamını, sınav ve ders ile ilgili diğer zorunluluklarını yerine getirerek gittiğiniz üniversitede geçirme sorumluluğu, Döndükten sonra Erasmus Raporu doldurma sorumluluğunuzu unutmayın!

37 Muhtemel Problemler & Çözümler: Akademik Problemler: Akademik sorunlarınızda önce mutlaka oradaki akademik danışmanınıza, olmazsa ikili anlaşmada ismi bulunan öğretim üyesine, sonra da SÜ'deki değişim danışmanınıza bilgi verin. ÖA'da belirtilen dersin açılmaması, ya da bir sebeple o dersi alamamanız durumunda panik olmayın! O ders yerine açılan dersleri ve diğer bölümlerde açılan derslerini inceleyin, Değişim Danışmanınızdan ve UİO’dan destek isteyin. Daha önce değişime katılmış arkadaşlarınızla temasa geçin. Contact Details of Former Exchange StudentsContact Details of Former Exchange Students (Değişim Öğrencileri- İletişim Bilgileri) ***Ülkelere göre daha önce değişime katılan öğrencilerden destek alabileceğiniz bir organizasyon UIO tarafından düzenlenecektir.

38 Önemlİ Belgeler Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi * Öğrenim Anlaşması * Katılım Sertifikası * Final Raporu (IRO tarafından adreslerinize online form gönderilir) Websitemizden yüklenebilirler:* /exchange/outgoing/useful- documents /exchange/outgoing/useful- documents /exchange/outgoing/useful- documents /exchange/outgoing/useful- documents

39 Muhtemel Problemler & Çözümler: Akademik Olmayan Problemler: Olası problemler: Yurt ile ilgili problemler, maddi sorunlar, önyargı & ayırımcılık İlk yapmanız gereken ailenizi aramak olmamalı. Sorunu doğru bir şekilde değerlendirin ve öncelikle kendi başınıza çözmeye çalışın. Çözemezseniz gittiğiniz üniversitedeki Uluslararası ilişkiler Ofisi'nden yardım isteyin. Yine de çözülmezse bize bilgi verin (Ancak bizim müdahale gücümüz sınırlı olacaktır, unutmayın!) Herhangi bir kaza, ya da polisiye durumda derhal şehrinizde (ya da yakın şehirlerdeki) Türk Konsolosluğu'nu ve bizi bilgilendirin.

40 Diğer Hususlar:  Giden öğrenciler değişim süresi için dizüstü bilgisayarlarını sınırlı destek ve sigorta olanağı ile yurtdışına götürürler.  Öğrenim ücreti muafiyeti olmayan öğrenciler değişim dönemlerinde de öğrenim ücretini SU'ya ödemeye devam ederler.  Değişim dönemine kadar not ortalaması 2.2’nin altına düşürülmemelidir: Ortalamanın düşmesi durumunda öğrenci değişime katılamaz!  YBF dekanı Nakiye Boyacıgiller tarafından verilecek oryantasyon amaçlı seminere katılım zorunludur.

41 Lütfen… lerinizi düzenli olarak takip edin, sizinle tüm iletişimimiz üzerinden olacaktır UİO tarafından verilen “son tarih”lere uymaya özen gösterin İçwebdeki duyuruları düzenli olarak takip edin, mezuniyet başvuruları, ders kayıtları (Proje 302..gibi), burs başvuruları, yurt başvuruları gibi konularda değişim öğrencilerine özel bir bilgilendirme yapılmamaktadır!!! Burs başvurularını kaçırmamanız ve önkoşullu dersleri alabilmeniz için transkriptinizin partner kurum tarafından zamanında gönderilmesini sağlayın

42 İletİşİm: Değişim Programları web sitesi: Uluslararası İlişkiler Ofisi (YBF 1162) Mesajlarınızı sadece adresine gönderin. Kişisel adreslere gelen mesajlar yanıtlanmamaktadır. Giden değişim öğrencileri sorumlusu: Seda Sözügeçer Tel: Fax:

43 Ofis Saatlerimiz Pazartesi- Salı: Çarşamba-Perşembe: Ofis görüşmesi yapmak isterseniz saati belirlemek için lütfen adresine atın!

44 Tavsiyeler... Gideceğiniz ülkelerde öğrencilere özel avantajlardan yararlanmak için Uluslararası Öğrenci Kimlik kartı (ISIC) edinebilirsiniz. Thirdyear abroad.com ‘Gitmeden önce bilmek iste- yeceğiniz HERŞEY’…

45 SORULARINIZ?

46 De ğ i ş im döneminizin en güzel ş ekilde geçmesi dile ğ iyle..


"EXCHANGE EXCHANGE “seçim sonrası yapılacaklar” ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ 24 MAYIS 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları