Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞİŞİM PROGRAMI “SEÇİM SONRASİ YAPILACAKLAR”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞİŞİM PROGRAMI “SEÇİM SONRASİ YAPILACAKLAR”"— Sunum transkripti:

1 DEĞİŞİM PROGRAMI “SEÇİM SONRASİ YAPILACAKLAR”
ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ EKİM 2011

2 Exchange Seçİm SonrasI Sürecİ:
BİREYSEL TAKİP EDİLMESİ GEREKEN SÜREÇLER Seçilen üniversite ile iletişim ve başvuru aşamaları Üniversite & yurt/konaklama… Vize Başvuru Süreci, Pasaport ve Seyahat- Sağlık Sigortası Seyahatin Planlanması Finansal Planlama SU İLE TAKİP EDİLMESİ GEREKEN SÜREÇLER Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi ECTS /SÜ Öğrenim Anlaşması Erasmus Hibe ve SU Burs Ödemeleri Erasmus Öğrenci Beyannamesi

3 SEÇİLEN ÜNİVERSİTE İLE İLETİŞİM:
Karşı kurum ile ilk iletişimin kurulmuş olması: İletişim henüz kurulmamışsa ile mutlaka UİO’ya haber verilmesi (Başvuru prosedürlerini tamamladığınız halde almadıysanız veya makul sürede lerinize dönüş alamadıysanız...) Gideceğiniz okuldan gelen bilgilere göre YA DA gideceğiniz okulun web sitesinde bulmuş olduğunuz bilgiler doğrultusunda başvuru işlemlerinin başlatılması. Başvuru son tarihlerini mutlaka takip edin.. Gerekli evrakların “son tarihler” dikkate alınarak karşı kuruma gönderilmesi (Başvuru formu, yurt başvuru formu, karşı kurum öğrenim anlaşması vs)

4 Seçİlen ünİversİte başvuru formu:
Başvuru formunda istenen iletişim bilgileri için aşağıdaki bilgileri kullanın: Departmental Coordinator: Değişim Danışmanınızın iletişim bilgileri yazılacak InstitutionalCoordinator/ International Relations Office: Name: E. Burak Arıkan Phone: Fax: Sabancı Üniversitesi ERASMUS KODU: TR ISTANBU 20

5 Vİze başvuru sürecİ: Pasaport:
Yeni öğrenciler: UİO’dan alınan harç muafiyet dilekçesi ile ücretsiz olarak 1 yıl süreli olarak çıkartılabilir/uzatılabilir. Bunun için size göndereceğimiz online formu verilen Son Tarihe kadar doldurmanız gerekiyor. (Mart çağrısında başvuru yapan öğrenciler zaten başvurularını sundular.) Gerekli belgeler: Harç dilekçesi, nüfus cüzdanı ve fotokopisi, 3-4 adet fotoğraf ve başvuru formu (İlçe Emniyet Müd.’den temin edilecek) ile, en yakın İlçe Emniyet Müdürlüğüne yapacağınız başvuru sonucu 1-2 iş günü içerisinde pasaportunuzu çıkartabilir, uzatabilirsiniz.

6 Vize başvuru süreci: Turistik vizeler geçerli değil: Mutlaka “öğrenci vizesi” için başvurun!!! NOT: Yanlış vizeyle ülkeye giriş yapmanız durumunda vize tipini değiştirmeniz için yeniden TR’ye gelmeniz gerekir. Vize Başvuru Koşulları ülkeden ülkeye değişmektedir. Vize verilmesi 1 ay ile 4 ay arası sürebilmektedir: Başvuru için acele edin! Vize başvurunuzu yapabilmeniz için Partner kurumdan ‘Kabul Mektubu’ gönderilmesinin takibini yapın. Öğrenci tarafından şahsen başvurulmalıdır. Başvuru ücreti ülkeye bağlı olarak 25 ile 100 Euro arasında değişmektedir.

7 Vize başvuru süreci: Genel olarak istenen belgeler:
Orjinal Kabul mektubu, Öğrenci Belgesi, SU’den konsolosluğa hitaben yazılmış Erasmus kabul/hibe dilekçesi, Vize başvuru formu, 1 adet fotoğraf, En az 1 yıllık geçerlilik süresi kalmış olan pasaport, seyahat sigortası. Seyahat Sigortası: Yaptırılması zorunludur. Çoğu ülkenin vize başvurusu için gerekmektedir. ÖNEMLİ: SU’daki AkSigorta’nız yurtdışında geçerli değildir!  İstenebilen Diğer belgeler: Doğum Sertifikası (Formül A adıyla nüfus müdürlüklerinden alınabilir), uçak bilet rezervasyonu, kayıt konfirmasyonu, yurtdışında bulunulacak süreyi karşılayacak kadar hesabınız bulunduğunu gösteren banka hesap cüzdanı ya da Banka yazısı. *** Tam olarak istenen belgeler Öğrenci tarafından konsolosluklardan öğrenilmelidir.

8 Seyahatin Planlanması:
Bilet: Uygun seyahat yolları araştırılmalı (özellikle charter seferleri ve tren) ve akademik takvime göre dönemin başlamasından önce gidecek şekilde gerekli rezervasyonlar yaptırılmalıdır. Seyahat tarihi: Bahar döneminde gidecek öğrenciler için – Gideceğiniz okul, SU’daki finalleriniz bitmeden başlıyorsa: 1) SU’daki ders hocanızla görüşerek size özel erken tarihe çekilmiş final sınavı isteyebilirsiniz; ya da 2) Gideceğiniz üniversite ile görüşerek, geç gelmenizin mümkün olup olmadığını sorabilirsiniz 3) Hocanızın izni ve partner kurumun organizasyonuyla final sınavlarınızı değişim üniversitenizde alabilirsiniz.

9 Finansal Planlama: Gidilecek ülkedeki yaşam koşulları araştırılmalıdır (Daha önce değişime katılan SU öğrencileri ile görüşebilirsiniz-İletişim bilgileri için Vize ve bilet masrafları Hollanda’ya gidecekler için 600€ oturma izni bedeli Depozitolar, konaklama ücreti Gidilen ülkede sağlık sigortası masrafları

10 ECTS ÖA (Erasmus Kapsamında Gidenler İçin)
Bilateral ÖA (İkili Anlaşmalar Kapsamında Gidenler İçin) Akademik tanınma, garantili kredi ve not transferini güvence altına alarak değişimi kolaylaştırması amacıyla uygulanır 3 taraflı (öğrenci, gönderen kurum, partner kurum) bir taahhütname olan ÖA, Değişim Programı’nın temel aracı, ders kayıt belgesidir. Her iki kurumdan yetkili kişilerin onayları zorunludur. Esnek yapılıdır, onaylanmak koşuluyla değişiklik mümkündür (add/drop zamanı) Onaylanan bir ÖA’nın onaylandığı haliyle uygulanması zorunludur (notların sisteme geçmesi) Öğrenim Anlaşması Kılavuzu’nu mutlaka inceleyin..

11 ECTS Nedir? (Erasmus kapsamında gidenler için)
European Credit Transfer System (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) Avrupa genelinde kullanılan ortak kredi sistemi Programın amaçlarına göre belirlenmiş öğrenim çıktılarına ulaşmak için gerekli öğrenci iş yüküne dayalı bir sistem

12 Öğrenİm Anlaşması doldurulması ve onaylanması Sorumluluk: Öğrencİ
1. Adım: Öğrenci karşı kurumda alacağı dersleri belirler Kurumun web sitesine bakın Websitesinde yoksa mutlaka kurumun uluslararası ofisinden açılacak dersler listesini isteyin Daha önce değişime katılmış öğrencilerin aldıkları dersler örnek teşkil edebilir. Websitemizden veritabanına erişebilirsiniz.. ( Bknz: Useful Documents..) Problem yaşarsanız UİO’ya haber verin Erasmus’la gidenler için:Ulusal Ajans tarafından her değişim öğrencisinin ortalama 30 ECTS alınması zorunludur. İkili Anlaşma ile gidenler için: 15 SÜ kredisine denk gelen ders alınması zorunludur En fazla alınabilecek kredi: Alınan derslerin SU türünden kredi karşılıkları SU'da bir dönemde alınabilen kredi yükünden fazla olamaz- 20 SU kredisi (Mezuniyet durumumdaki öğrenciler için 21) 2. Adım: Öğrenci ders listesini syllabusları ile beraber Değişim Programı Danışmanı’na sunar

13 Öğrenim Anlaşması doldurulması ve onaylanması Sorumluluk: Öğrenci (devam..)
3. Adım: Onay alınan dersleri, bilgisayar üzerinde SU’ya ait Öğrenim Anlaşması (ÖA) (Erasmus: ECTS ÖA yada İkili:SU ÖA) üzerinde doldurup, önce kendi imzalayıp sonra Değişim Programı Danışmanı’na imzalatır. ÖA kesinlikle BİLGİSAYAR üzerinde dolmalı, elle doldurulmamalıdır! SU’ya ait ÖA le sizlere gönderilecektir. Tüm belgeler gibi bu belgeye de web sayfamızdan (Useful documents..) erişilebilir. Hem öğrenci hem de değişim danışmanı tarafından imzalanan orjinal ÖA , Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne teslim edilir. (Öğrenci bir kopyasını mutlaka saklamalıdır)

14 DEĞİŞİM DANIŞMANININ TEMEL SORUMLULUKLARI:
Öğrencinin değişim programı için gideceği kurumun seçiminde gerektiğinde öğrenciye destek olmak, açılan dersleri incelemek Öğrenci yerleştirildikten sonra alacağı derslerin belirlenmesinde öğrenciye yardımcı olmak, derslerin SU kredi karşılıklarını ve SU’da sayılacak ders cinsini belirlemek (Öğrencinin mezuniyet kriterleri ve derslerin ECTS kredileri dikkate alınarak) İkili Kapsamında gidenler için: SÜ Kredisi, SÜ ECTS Kredisi ve SÜ’de sayılacak ders cinsi) ÖA’yı onaylamak- imzalamak Öğrenci değişime gittikten sonra ÖA’da yapılacak değişiklikleri onaylamak-imzalamak Öğrenci değişimdeyken yaşayabileceği akademik sorunlarda öğrenciye destek olmak

15 DEĞİŞİM PROGRAMI DANIŞMANLARI:
FASS CULT: Annedith Schneider ECON: İnci Gümüş SPS: Ateş Altınordu VACD: Erdağ Aksel MAN: Ronan de Kervenoael FENS COMPUTER SCIENCE: Hüsnü Yenigün, Yücel Saygın ELECTRIC ENGINEERING: Cem Öztürk MECHATRONIC: Kürşat Şendur MANUFACTURING SYSTEMS ENGINEERING:Kemal Kılıç, Barış Balcıoğlu MATERIAL SCIENCE: Mehmet Yıldız BIOLOGY: Hikmet Budak DİKKAT! SU’da hangi bölümde kayıtlı iseniz ya da hangi bölümü deklare edeceksiniz o bölümün Değişim Danışmanı’na gitmeniz gerekiyor. (örn. Mekatronik öğrencisi İşletme anlaşması ile gidecek olsa dahi, ÖA’sını kendi programındaki danışmanı Kürşat Şendur’a onaylatmalıdır)

16 Öğrenİm Anlaşması UİO ve fakülte Sorumlulukları
Tüm ÖA'ları, UİO tarafından, Fakültelere sunulur ÖA’lar Fakülte Yönetim Kurulları (FYK) tarafından onaylanır Onaylanan ÖA’ların elektronik kopyası, UİO tarafından karşı kuruma imzalanması için gönderilir İmzalanıp UİO’ya gönderilen ÖA’larının soft kopyası ile öğrenciye gönderilir - Karşı kurum tarafından imzalanıp UIO’ya geri gönderilmeyen ÖA sahiplerine haber verilir - Öğrenci bu ÖA’ların karşı kurum ile imza takibini üniversiteye gittiği zaman yaparak, ÖA’sını imzalatıp, yoluyla UİO’ya geri gönderir.

17 Öğrenim Anlaşması-ADD-DROP sayfası Öğrenci sorumlulukları
Öğrenci partner kuruma gittiği zaman ÖA ilk sayfada belirtmiş olduğu derslerde değişiklikler yapmak isteyebilir. Bu durumda aşağıdaki işlemler takip edilmelidir: Öğrenci yapacağı değişikliklerden SU’daki Değişim Danışmanı’nı ile haberdar eder, yeni alacağı derslerin syllabuslarını yoluyla danışmanına gönderir Almak istediği yeni dersler için SU kredi denkliklerini Değişim Danışmanı’ndan öğrenir Dersleri tam olarak belirledikten sonra online ortamda, ÖA’nın 2. sayfası olan add/drop sayfasını doldurur Doldururken Dikkat edilmesi gereken hususlar: Bıraktığınız ve yeni aldığınız derslerin her birini ayrı ayrı add- drop sayfasında belirtmeniz gerekir İlk sayfada alınan ve bırakılmayacak olan derslerin (değişiklik yapmadığınız dersler) add/drop sayfasına yeniden yazılmaması gerekir

18 Öğrenim Anlaşması-ADD-DROP sayfası Öğrenci sorumlulukları
Öğrenci, doldurmuş olduğu ÖA’sını kendisi imzaladıktan sonra gitmiş olduğu üniversitedeki bölüm ve kurum koordinatörlerine imzalatır ve mühürletir. Onaylanan ve scan edilen ÖA’yı verilen son tarihe kadar yoluyla UİO’ya gönderir. (Faks kabul edilmiyor !) ÖNEMLİ HATIRLATMA: Değişim süresince alınan dersler için geriye dönük herhangi bir işlem yapılamamaktadır ( Başka bir dersin yerine saydırılması vs)

19 Öğrenim Anlaşması- ADD-DROP sayfası/UİO/Fakülte
UİO, ÖA’larını SU’daki Değişim Danışmanları’na göndererek imzalanmalarını sağlar İmzalanan ÖA’lar UİO tarafından fakülte onayına sunulur FYK tarafından onaylanan anlaşmalar taranarak tek tek öğrencilere gönderilir (saklanmalıdır) Bu şekilde add/drop sayfası ile beraber onaylanan ÖA’lar bir daha değiştirilmemektedir! Ders notlarınız SU sisteme bu ÖA üzerinden girileceğinden add/drop sayfası son derece dikkatli doldurulmalıdır.

20 Öğrenİm Anlaşması ÖNEMLİ noktalar!!!!
Değişim Danışmanları, alınan dersleri SU kredisine çevirirken, tam sayı, ya da buçuklu olarak çevirmelidir (örn, 2.5, 3, 4, 5.5, vs). 3.2, 2.7 gibi kredi denklikleri olamaz! ÖA’da dersleri mutlaka kodları ile yazın, aksi taktirde not girişlerinde sorunlar yaşanmaktadır ÖA’da imzalanması gerekli hiçbir alan boş kalmamalıdır (öğrenci- SU-partner kurum) Mezuniyet kriterlerinize dikkat! Sorumluluk öğrenciye ait. Örn: Üniversite derslerini tamamlamadıysanız mezun olamazsınız. Dolayısıyla döndüğünüzde bu dersleri tamamlamaya yetecek kadar zamanınız olduğundan emin olmalısınız. CIP 101 dersi Güz ve Bahar dönemlerinde kayıtlı olmanız gereken bir senelik bir derstir. Bu dersi tamamlamak için tam bir akademik yıla ihtiyaç duyacağınızı da hatırlatmak isteriz. 4. Sınıfta değişime giden MDBF Öğrencileri: ENS 491, ENS 492 gibi bitirme derslerini değişim döneminde alacak öğrencilerin bu bilgiyi mutlaka Öğrenim Anlaşmaları üzerinde belirtmeleri gerekiyor. Belirtilmediği takdirde mezuniyet şartları tamamlanmamış sayılacağından bu bilginin ÖA’nızda olduğundan mutlaka emin olun !

21 Öğrenim anlaşması hatırlatmalar
Değişim döneminizde hem SU hem de partner kurum öğrenim anlaşmalarının takibini yapmalısınız. SU ÖĞRENİM ANLAŞMASI = DEĞİŞİM DÖNEMİ DERS KAYIT BELGESİ SU Öğrenim Anlaşması ders kayıt belgesi niteliğinde olduğundan yapılan yönlendirmelere uyun ve verilen son tarihlere kadar belge işlemlerinizi tamamlayın. Derslerinde değişiklik yapmayan öğrenciler için öğrenim anlaşması ilk sayfanın onayının tamamlanması, değişiklik yapan öğrenciler için ise ÖA’nın her iki sayfasının (ilk sayfa ve add/drop sayfası) doldurulup onaylanması gerekmektedir. ÖNEMLİ NOT: Son tarihlerden sonra iletilen Öğrenim Anlaşmaları hiçbir şekilde kabul edilmeyecektir ! Lütfen süreç detayları için dağıtılan Öğrenim Anlaşması Kılavuzu’nu dikkatle okuyun..

22 BAHAR DÖNEMİ DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN SON TARİHLER
15 Kasım Salı, 2011 Sizin imzaladığınız ve danışmanınıza onaylattığınız ÖA ilk sayfasının UIO’ya elden teslim edilmesi 15 Aralık Perşembe, 2011 Tüm taraflarca onaylanan ÖA ilk sayfasının partner kurum tarafından adresine ile gönderilmesi* 13 Nisan Cuma, 2012 Onaylanan ÖA ilk sayfasına göre hazırladığınız ve imzaladığınız ÖA add- drop sayfasının partner kuruma imzalatılması & mühürletilmesi sonrası adresine ile gönderilmesi

23 ALMANYA’YA GİDEN BAHAR DÖNEMİ DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN SON TARİHLER
15 Kasım Salı, 2011 Sizin imzaladığınız ve danışmanınıza onaylattığınız ÖA ilk sayfası UIO’ya elden teslim edilmesi 15 Aralık Perşembe, 2011 Tüm taraflarca onaylanan ÖA ilk sayfasının partner kurum tarafından adresine ile gönderilmesi* 15 Haziran Cuma, 2012 Onaylanan ÖA ilk sayfasına göre hazırladığınız ve imzaladığınız ÖA add- drop sayfasının partner kuruma imzalatılması & mühürletilmesi sonrası adresine ile gönderilmesi

24 Partner Kurumda Alınacak Dersler- Notlandırma
Dikkat Edilecek Hususlar: Dersleri veren öğretim üyelerinden (mümkünse) ECTS notu verilmesinin istenmesi SU’da sayılamayan Pass/Fail notu verilen derslerin kesinlikle alınmaması veya bu dersleri veren öğretim üyelerinden pass/fail yerine ECTS notu verilmesinin istenmesi. Almayı düşündüğünüz tüm dersler için not durumunu mutlaka partner kurumla görüşün.. Aldığınız Notlar SU’ya Nasıl Çevrilecek? Eğer değişim üniversiteniz ECTS not sistemini kullanıyorsa.. ECTS SU A (Best %10) A B (Next %25) A- C (Next %30) B D (Next %25) C E (Next %10) D FX (Fail) I F (Fail) F

25 Partner Kurumda Alınacak Dersler- Notlandırma
Dikkat.. İkili anlaşma kapsamında değişim programına katılıyorsanız değişim dönemi notlarınız fakülteniz tarafından çevrilir ve dönüşüm için fakülte yönetim kurulu kararı gerekir. Erasmus kapsamında değişim programına katılsanız da değişim okulunuz ECTS notu kullanmıyor ve yerel notunun ECTS dönüşüm bilgisini paylaşmıyorsa değişimde alacağınız derslerin not çevrimi yine fakülteniz tarafından yapılır ve not dönüşümünüz için fakülte yönetim kurulu kararı gerekir.

26 Partner kurumdan gelen TransKript:
Transkriptin not girişinin yapılabilmesi için Öğrenci Kaynakları’ndan Gülin Karahüseyinoğlu’na teslim edilmesi gereklidir Notlar mutlaka zamanında SU’ya ulaşmalıdır. Partner önden e- maille transkriptinizin kopyasını gönderebilir. Ancak orjinalleri olmadan not girişi yapılamadığından orjinal transkriptinizin SU’ya ulaştığından emin olun. (Belge ofisimize iletilirse ÖK’ya yönlendirirken sizleri le bilgilendiriyoruz) Değişim dönemine ait transkript takibinden tamamen öğrenci sorumludur. Transkriptinizin mümkünse İngilizce olarak gönderilmesini isteyin: Mümkün değilse ders isimlerini İngilizce’ye çeviren bilgi notunu ÖK’ya iletin.

27 Partner kurumdan gelen Transcript:
ÖNEMLİ NOT!! ÖA’daki ve transkriptteki dersler (kodlar) birebir eşleşmelidir: ÖA’nız ders kayıt belgeniz olduğu için ÖA’da olup transkriptte görünmeyen dersler sisteme F olarak işlenir Transkriptte görünüp ÖA ilk ya da add/drop sayfasında bulunmayan dersler sisteme işlenemez Notlar SU sisteme girildikten sonra ÖA üzerinde geriye dönük işlem yapılamaz (Kredi ya da ders havuzu değişimi) Öğrenciler Değişim Dönemi tamamlandıktan sonra hiçbir şekilde ne partner kurumda ne de SU’da make-up sınavı alamazlar !!! Tüm make-up sınavları öğrenci partner kurumdayken/ dönem bitmeden ve notları/transkripti SU’ya gönderilmeden alınmalıdır.

28 Erasmus Hİbelerİ: Avrupa Komisyonu tarafından Ulusal Ajans ve Üniversite kanalıyla değişime katılan öğrencilere, bu değişimden kaynaklanan ek maliyetlerin karşılanması maksadıyla verilen destektir. Miktarlar ülkelerin pahalılık endeksine göre hesaplanmıştır. Akademik Yılı için hibe dağılımı yandaki gibidir: Çek Cumhuriyeti 420 Slovak Cumhuriyeti 373 Letonya 365 Estonya 365 Avusturya 463 Portekiz 395 İngiltere 540 Belçika 429 Romanya 322 Yunanistan 407 Bulgaristan 300 İsveç 493 Macaristan 403 Güney Kıbrıs Rum Kesimi 382 Slovenya 386 İrlanda 523 Danimarka 596 İspanya 438 İtalya 480 Almanya 425 Polonya 403 Litvanya 326 Fransa 497 Hollanda 468 Lüksemburg 429 Finlandiya 515 Malta 365

29 Erasmus Hİbe Ödemeleri:
Hibe ödemesi yapılması için, Erasmus Öğrenci Sözleşmesi’nin gerektiği gibi doldururup UİO’ya teslim edilmesi gerekir Öğrenci hibe almaya hak kazanmışsa ve sözleşmesinde banka bilgilerini iletmemişse kendine ait Akbank Euro hesabı açtırarak UİO’ya bu bilgileri ile gönderir – Konu: Hesap Bilgileri) IBAN numarasının verilmesi çok önemli !!! ÖNEMLİ: Havale ücreti kesintisini önlemek için AKBANK dışındaki bir bankaya hibe ödemesi yapılamamaktadır.. SU’da yurt bursu olan öğrenciler ayrıca Akbank TL hesabı açtırarak UİO’yu bilgilendirmelidir Hibe almayan Erasmus öğrencileri için : Sonradan hibe alma ihtimaline karşılık yurtdışına çıkmadan kendileri adına açılan Akbank Euro hesap bilgilerini bize iletirlerse hibe çıkması durumunda hibe ödemeleri bekletmeden kendileri yurtdışındayken yapılabilir.

30 Erasmus Hİbe Ödemeleri:
Hibeler sözleşmelerde belirtilen süre üzerinden, %80’i peşin; geri kalan %20’si öğrenci döndükten (Katılım Belgesini ve değişim raporunu teslim ettikten) sonra öğrencilerin başarı durumlarına bakılarak verilecektir. %20’lik tam ödemenin yapılması için Katılım Belgesinin en az 5 ayı kapsaması ve öğrencilerin aldığı ECTS kredilerinin en az 2/3’ünden F dışında geçer not alması gereklidir. 5aydan fazla kalacak öğrenciler -en fazla sözleşmelerinde belirtilen süre için olmak üzere- kalış tarihine denk gelen ödeme yapılacaktır. 4 aydan az kalan öğrencilerin eksik kalınan süre için hibe iadesi yapmaları gerekmektedir. Tam ayı geçen süreler için, tam aya tamamlanamayan sürenin aşağıdaki tabloda gösterilen karşılığına denk gelen miktarda hibe verilir. 1-3 gün- 0 € 4-10 gün arası- ¼ aylık hibe 11-17 gün arası- ½ aylık hibe 18-24 gün arası- ¾ aylık hibe 25 gün ve fazlası- Tam aylık hibe

31 SU Burs Ödemeleri: Lisans öğrencisinin SÜ'den aylık veya dönemlik olarak aldığı nakit bursu varsa bu ödeme kesilmez SÜ' deki burs ödemeleri ile ilgili yönerge ve prosedürler çerçevesinde devam eder SÜ'den yurt bursu alan lisans öğrencilerinin bir dönemlik yurt bursu tutarları öğrenci yurt dışına gitmeden önce nakden öğrenciye ödenir. ÖNEMLİ: Yüksek Lisans ve doktora öğrencilerinin çalışma karşılığı aldıkları burslar değişim döneminde çalışmayacakları için devam etmez; dondurulur.

32 Erasmus Student Charter:
Neler Beklemelisiniz? Gitmeden önce elinizde 3 tarafça imzalanmış bir ÖA olması hakkı ÖA'da belirtilen dersleri (onaylandıkları ve açıldıkları takdirde) alma hakkı Öğrenim, kayıt ücreti ödememe hakkı SU'den aldığınız bursun devam ettirilmesi hakkı Aldığınız ders, kredi ve notların SÜ'ye olduğu gibi transfer edilmesi hakkı Diğer öğrencilerin faydalandığı gibi kütüphane, bilgisayar labaratuarı ve diğer imkanlardan eşit şartlarda faydalanma hakkı) Dönem sonunda size aldığınız dersleri, ECTS kredi ve notlarını gösteren bir transkript verilmesi hakkı Neler Yapmalısınız? ÖA'da belirtilen çalışma programına uyma sorumluluğu, Gittiğiniz üniversitenin kural ve prosedürlerine uyum sorumluluğu, Belirtilen sürenin (1 dönem) tamamını, sınav ve ders ile ilgili diğer zorunluluklarını yerine getirerek gittiğiniz üniversitede geçirme sorumluluğu, Döndükten sonra Erasmus Raporu doldurma sorumluluğunuzu unutmayın!

33 Muhtemel Problemler & Çözümler:
Akademik Problemler: Akademik sorunlarınızda önce mutlaka oradaki akademik danışmanınıza, olmazsa ikili anlaşmada ismi bulunan öğretim üyesine, sonra da SÜ'deki değişim danışmanınıza bilgi verin. ÖA'da belirtilen dersin açılmaması, ya da bir sebeple o dersi alamamanız durumunda panik olmayın! O ders yerine açılan dersleri ve diğer bölümlerde açılan derslerini inceleyin, Değişim Danışmanınızdan ve UİO’dan destek isteyin. Daha önce değişime katılmış arkadaşlarınızla temasa geçin. ***Ülkelere göre daha önce değişime katılan öğrencilerden destek alabileceğiniz bir organizasyon UIO tarafından düzenlenecektir.

34 Önemlİ Belgeler Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesi *
Öğrenim Anlaşması * Katılım Sertifikası * Final Raporu (IRO tarafından adreslerinize online form gönderilir) Websitemizden yüklenebilir: exchange/outgoing/useful-documents

35 Muhtemel Problemler & Çözümler:
Akademik Olmayan Problemler: Olası problemler: Yurt ile ilgili problemler, maddi sorunlar, önyargı & ayırımcılık İlk yapmanız gereken ailenizi aramak olmamalı. Sorunu doğru bir şekilde değerlendirin ve öncelikle kendi başınıza çözmeye çalışın. Çözemezseniz gittiğiniz üniversitedeki Uluslararası ilişkiler Ofisi'nden yardım isteyin. Yine de çözülmezse bize bilgi verin (Ancak bizim müdahale gücümüz sınırlı olacaktır, unutmayın!) Herhangi bir kaza, ya da polisiye durumda derhal şehrinizde (ya da yakın şehirlerdeki) Türk Konsolosluğu'nu ve bizi bilgilendirin.

36 Diğer Hususlar: Giden öğrenciler değişim süresi için yeni teknoloji ücretini öderler ve dizüstü bilgisayarlarını sınırlı destek ve sigorta olanağı ile yurtdışına götürürler. Öğrenim ücreti muafiyeti olmayan öğrenciler değişim dönemlerinde de öğrenim ücretini SU'ya ödemeye devam ederler. Değişim dönemine kadar not ortalaması 2.0’nin altına düşürülmemelidir: Ortalamanın düşmesi durumunda öğrenci değişime katılamaz! YBF dekanı Nakiye Boyacıgiller tarafından verilecek oryantasyon amaçlı seminere katılım zorunludur.

37 Lütfen… lerinizi düzenli olarak takip edin, sizinle tüm iletişimimiz üzerinden olacaktır. UİO tarafından verilen “son tarih”lere uymaya özen gösterin İçwebdeki duyuruları düzenli olarak takip edin, mezuniyet başvuruları, ders kayıtları (Proje 302..gibi), burs başvuruları, yurt başvuruları gibi konularda değişim öğrencilerine özel bir bilgilendirme yapılmamaktadır!!! Burs başvurularını kaçırmamanız ve önkoşullu dersleri alabilmeniz için transkriptinizin partner kurum tarafından zamanında gönderilmesini sağlayın

38 İLETİŞİM: Değişim Programları web sitesi: http://iro.sabanciuniv.edu/
Uluslararası İlişkiler Ofisi: Mesajlarınızı sadece adresine gönderin. Kişisel adreslere gelen mesajlar yanıtlanmamaktadır. Seda Sözügeçer & Nursen Karamahmut Tel: , Fax:

39 Ofis SaatlerImiz Pazartesi- Salı : 10.00-12.00
Çarşamba-Perşembe :  Görüşme zamanını belirlemek için lütfen adresine atınız…

40 Tavsiyeler... Gideceğiniz ülkelerde öğrencilere özel avantajlardan yararlanmak için Uluslararası Öğrenci Kimlik  kartı (ISIC) edinebilirsiniz. Bu kartla ulaşım ücretleri, müze, konser ve etkinlik girişleriniz için %50’ye varan indirimlerden yararlanabilirsiniz.

41 SORULARINIZ? Teşekkürler..

42 DEĞİŞİM DÖNEMİNİZİN EN GÜZEL ŞEKİLDE GEÇMESİ DİLEĞİYLE.. 


"DEĞİŞİM PROGRAMI “SEÇİM SONRASİ YAPILACAKLAR”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları