Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (Tebliğ No: 2010/6)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (Tebliğ No: 2010/6)"— Sunum transkripti:

1 YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (Tebliğ No: 2010/6)

2 AMAÇ Türkiye’de sınai ve/veya ticari faaliyet gösteren şirketler ile İşbirliği Kuruluşları üyelerinin ürünlerinin pazarlama ve tanıtımının yapılmasını sağlamak, bu çerçevede yurt dışında gerçekleştirilen tanıtım, marka tescil giderleri ile yurt dışında mal ticareti yapmak amacıyla açılan birimlerle ilgili giderlerinin bir kısmının karşılanmasıdır.

3 DESTEKLENEN FAALİYETLER MAĞAZALARIN DESTEKLENMESİ OFİS-SHOWROOMLARIN DESTEKLENMESİ DEPOLARIN DESTEKLENMESİ REYONLARIN DESTEKLENMESİ TANITIM GİDERLERİNİN DESTEKLENMESİ YURT DIŞI MARKA TESCİL HARCAMALARININ DESTEKLENMESİ

4 I) MAĞAZALARIN DESTEKLENMESİ DESTEKLEME ORANI (%) KİRA DESTEĞİ (YILLIK EN FAZLA) SINAİ/TİCARİ ŞİRKETLER % $ TİCARİ ŞİRKETLER % $

5 II) OFİS-SHOWROOM-DEPOLARIN DESTEKLENMESİ DESTEKLEME ORANI (%) KİRA DESTEĞİ (YILLIK EN FAZLA) SINAİ/TİCARİ ŞİRKETLER % $ TİCARİ ŞİRKETLER % $

6 III) REYONLARIN DESTEKLENMESİ DESTEKLEME ORANI (%) KİRA VEYA KOMİSYON DESTEĞİ (YILLIK EN FAZLA) SINAİ/TİCARİ ŞİRKETLER % $ TİCARİ ŞİRKETLER % $

7 YURTDIŞINDA AÇILAN OFİS-MAĞAZA DEPOLARA DESTEĞİN UYGULANMASI İHRACATÇI BİRLİKLERİFİRMA BELGELER MÜRACAAT T.C.MERKEZ BANKASI ÖDEME TALİMATI HAKEDİŞİN FİRMA BANKA HESABINA AKTARILMASI BELGELER OFİS-MAĞAZA- DEPONUN AÇILMASI TİCARET MÜŞAVİRLİKLERİ ONAYLANMIŞ BELGELER İLK DOSYA VE İNCELEME FİŞİ

8 IV) TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ A) YURT DIŞI BİRİMİ BULUNAN DESTEKLEME ORANI ( % ) YURTDIŞI TANITIM GİDERLERİ (YILLIK EN FAZLA) % $ B) YURT DIŞI BİRİMİ BULUNMAYAN Yurtiçi ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesne sahip şirketler % $

9 REKLAM, TANITIM VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ KAPSAMINDA DESTEKLENECEK FAALİYETLER Görsel ve yazılı tanıtım (Yurtdışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazeteleri, vb. basın yayın organlarında verilecek reklamlara ilişkin harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez.) Show, defile, Sponsorluk, Kokteyl, Seminer, konferans, vb Web sayfasına ilişkin tasarımlar, Reklam panoları, Yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları, broşürler, Eşantiyon ve promosyon malzemeleri, Elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklamlar,

10 V) YURTDIŞI MARKA TESCİL FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ DESTEKLEME ORANI ( % ) YILLIK AZAMİ DESTEK Şirketleri yurtiçinde sahip oldukları markalarının yurtdışında tescil ve korunması giderleri % $

11 HEDEF VE ÖNCELİKLİ ÜLKELER Faaliyetin, Müsteşarlıkça belirlenen hedef ve öncelikli ülkelere yönelik olması durumunda destek oranı 10 puan artırılır.

12 HEDEF VE ÖNCELİKLİ ÜLKELER  ABD  İRAN  PERU  AZERBAYCAN  İSVEÇ  POLONYA  BAE  KANADA  RUSYA  BREZİLYA  KAZAKİSTAN  SENEGAL  CEZAYİR  KATAR  SURİYE  ÇİN  KENYA  SUUDİ ARABİSTAN  ENDONEZYA  KOSOVA  ŞİLİ  GANA  LİBYA  TANZANYA  GÜNEY AFRİKA  LÜBNAN  TUNUS  GÜNEY KORE  MALEZYA  TÜRKMENİSTAN  GÜRCİSTAN  MEKSİKA  UKRAYNA  HİNDİSTAN  MISIR  UMMAN  HIRVATİSTAN  NİJERYA  ÜRDÜN  IRAK  PAKİSTAN  VİETNAM

13 BROP KAPSAMINDAKİ KENTLER Faaliyetlerin Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı (BROP) kapsamında coğrafi olarak kişi başına düşen milli geliri Türkiye ortalamasının % 75 inin altında kalan ve 12 Düzey II bölgesinde merkezi bulunan şirketler tarafından gerçekleştirilmesi durumunda destek oranı 20 puana kadar artırılabilir.

14 BROP KAPSAMINDAKİ KENTLER 20 PUAN İLAVE DESTEK VERİLECEK İLLER 10 PUAN İLAVE DESTEK VERİLECEK İLLER AğrıIğdırAdıyaman AmasyaKarsGaziantep ArdahanKastamonuHatay ArtvinMalatyaKahramanmaraş BatmanMardinKayseri BayburtMuşKilis BingölOrduOsmaniye BitlisRizeSivas ÇankırıSamsunYozgat ÇorumSiirt DiyarbakırSinop ElazığŞanlıurfa ErzincanŞırnak ErzurumTokat GiresunTrabzon HakkâriVan

15 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ( ÖNEMLİ ) 2010/6 sayılı Tebliğ’de belirtilen faaliyetlere ilişkin giderlerin desteklenebilmesi için; Her faaliyet türü için belirlenmiş olan belgelerin, harcamanın yapıldığı bölgede/ülkede faaliyet gösteren Ticaret Müşavirliği / Ataşeliğine, onaylatılması gerekmektedir.

16 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ( ÖNEMLİ ) Mağaza, showroom, ofis ve depolara ilişkin net kira harcamaları desteklenmektedir. Bu itibarla, şirketlerin kira desteğinden yararlandırılabilmesi için net kira tutarı ile işletme giderlerinin kira kontratında açık bir şekilde belirtilmesi veya kiraya verenden buna ilişkin açıklayıcı bir yazının temini zorunludur.

17 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ( ÖNEMLİ ) Kira ve/veya hizmet giderleri desteğinden her bir birim için en fazla dört yıl süresince yararlandırılır. Kira desteği başvurularında fatura ibrazı gerekmemektedir. Ancak ödeme belgesinde, kira ödemesinin hangi aya ilişkin olduğu belirtilmek zorundadır.

18 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ( ÖNEMLİ ) ORGANİK BAĞ a) Şirketlerin tüzel kişilik olarak ya da tüm ortaklarının yurt dışında açılan birime ortak olduğuna dair belge veya b) Şirket hissesinin en az % 51’ine sahip ortak ya da ortaklarının şirketi temsilen yurt dışında birim açmaya yetkili kılındığına dair ilgili karar organlarınca alınacak karara ilişkin belgenin ibraz edilmesi gerekmektedir.

19 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ( ÖNEMLİ ) Başvuru sahipleri, EK’lerde belirtilen ilgili yurt dışı belgeleri bir dilekçe ekinde, harcamanın yapıldığı ülkede bulunan Ticaret Müşavirlikleri/Ataşeliklerine onaylattırırlar. Ticaret Müşavirlikleri/Ataşelikleri uygun gördükleri belgelerin üzerine “Süresinde başvurulmuş olup 2010/6 sayılı Tebliğ çerçevesinde aslına uygunluğu görülerek onaylanmıştır” şerhini düşüp, ad ve soyadı, imza ve tarih atarak belgeleri başvuru sahibine teslim ederler.

20 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR ( ÖNEMLİ ) Ana Şirket ile Yurtdışındaki Birim Arasına Organik Bağ Ödemelerin Banka Aracılığı ile Yapılması Zorunluluğu Ödeme belgesi tarihinden itibaren en geç 6 (18 ) ay içerisinde müracaat etme zorunluluğu

21 DESTEK SÜRESİ : Tüm desteklenecek faaliyetlerde destek süresi 4 YIL’dır. BAŞVURULAR : İHRACATÇI BİRLİKLERİ’ne


"YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (Tebliğ No: 2010/6)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları