Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELAZIĞ SANAYİ SEKTÖRÜ Eylül 2014. Global Sanayi Sektörü Türkiye Sanayi Sektörü Elazığ ve Sanayi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELAZIĞ SANAYİ SEKTÖRÜ Eylül 2014. Global Sanayi Sektörü Türkiye Sanayi Sektörü Elazığ ve Sanayi."— Sunum transkripti:

1 ELAZIĞ SANAYİ SEKTÖRÜ Eylül 2014

2 Global Sanayi Sektörü Türkiye Sanayi Sektörü Elazığ ve Sanayi

3 Global imalat 3 bölgede göreceli olarak benzer büyüklüklerde yapılmaktadır, ancak D.Asya-Pasifik ağırlığını artırmaktadır. (*) Worldbank databank İmalat Değerleri Trilyon USD (2005 Sabit USD Kuru) Avrupa ve Orta Asya Doğu Asya ve Pasifik Kuzey Amerika Güney Amerika (*) Diğer 3 bölge sırasıyla; Orta Doğu ve K. Afrika, Güney Asya, Sub Sahara

4 ‘00‘01‘02‘03‘04‘05‘06‘07‘08‘09‘10‘11 1ABD ÇİN 2JAP ÇİN ABD 3ÇİN JAP 4ALM 5İNGİTA G.KO 6İTAİNG G.KOFRA İTA 7FRA G.KOİNG G.KOBRE 8G.KOMEKG.KO FRA G.KOBREFRAHİN 9MEKG.KOMEKKAN BRERUSİNGHİNFRA 10KAN İSP MEKRUSBREHİNİNGRUS 11BREİSP MEK İSP RUSİNG 12İSPBRE HİNMEKRUSEND 13HİN RUS KANHİNMEK 14TURHOLEND RUSHİN MEKKANENDİSP 15HOLENDHOL TUREND TUR (*) Worldbank databank Dünya imalat çıktı sıralamasında ilk 4 aynı kalmakta, takip eden 11 içinde önemli değişimler yaşanmaktadır. G.Kore, Avrupa ülkelerini geçerek 5. konumunu güçlendirmekte. Meksika ile Brezilya yer değiştirmektedir İspanya ve İngiltere geriliyor, Rusya ve Hindistan onların yerine geliyor. Endonezya listede kalıcı konuma geliyor. Hollanda ilk 15’den düşmüştür. (*) Kanada değerleri mevcut değildir.

5 2000 yılından sonra imalat konusunda Çin ile ABD arasında liderlik değişimi yaşanmıştır, ikisi toplamda %40 paya sahiptir. (*) Worldbank databank Global İmalat Sektörü Çıktısı içi Pay

6 Gelişmekte olan ülkeler imalat sektörü büyüklükleri sürekli artmaktadır ancak son 8 yılda büyüme oranları azalmaktadır. (*) Unido İstatistikleri İmalat Çıktısında Büyüme Oranları (2005 Sabit USD Kuruna Göre)

7 Sektörler bazında global imalat çıktısının değişimi (bir önceki çeyreğe göre değişim) (1/5). (*) Unido İstatistikleri

8 Sektörler bazında global imalat çıktısının değişimi (bir önceki çeyreğe göre değişim) (2/5). (*) Unido İstatistikleri

9 Sektörler bazında global imalat çıktısının değişimi (bir önceki çeyreğe göre değişim) (3/5). (*) Unido İstatistikleri

10 Sektörler bazında global imalat çıktısının değişimi (bir önceki çeyreğe göre değişim) (4/5). (*) Unido İstatistikleri

11 Sektörler bazında global imalat çıktısının değişimi (bir önceki çeyreğe göre değişim) (5/5). (*) Unido İstatistikleri

12 Global Sanayi Sektörü Türkiye Sanayi Sektörü Elazığ ve Sanayi

13 Dünya imalatının %1’lik kısmını yapan Türkiye, 2005 yılından sonra toplam içindeki payında önemli bir atılım yapmamıştır. (*) Worldbank databank Trilyon USD (cari fiyatlar) Milyar USD (cari fiyatlar)

14 Türkiye sanayi sektörü toplam ekonomi içinde %24’lük paya sahiptir ve GSYH paralel biçimde gelişmektedir. (*) TUİK

15 Son 9 yıl içinde, 2009 yılı daralması haricinde, Türkiye sanayi sektörü sürekli olarak büyümüştür. (*) TUİK İmalat Üretim Endeksi (2010=100)

16 Sektörel bazda imalat endekslerinin büyümesi (1/3). (*) TUİK Daireler yıllık büyüme oranını göstermektedir

17 Sektörel bazda imalat endekslerinin büyümesi (2/3). (*) TUİK Daireler yıllık büyüme oranını göstermektedir

18 Sektörel bazda imalat endekslerinin büyümesi (3/3). (*) TUİK Daireler yıllık büyüme oranını göstermektedir

19 Sanayi sektörü dış ticareti, 2013 yılında toplam 338 milyar USD’lik bir büyüklüğe ulaşmıştır. (*) TUİK İhracat Gelişimi (milyar USD)İthalat Gelişimi (milyar USD)

20 2023 için ihracat alanında iddialı hedefler tanımlanmıştır. Türkiye 2023 İhracat Hedefleri Makine ve Ekipman Sektörü Toplam Hedef 100 milyar USD / Dünya Makine Pazarının %2,6’sı Güç üretim makinaları (31 milyar USD) Özel Makine ve Ekipmanlar (24 milyar USD) Metal İşleme Makineleri (13 Milyar USD) Endüstriyel Makine Ekipman ve Parçaları (33 Milyar) Kimyasal Sektörü Toplam Hedef 50 milyar USD / Dünya Kimya Pazarının %0,8’i Elektrik Elektronik Sektörü Toplam Hedef 45 milyar USD / Dünya Pazarının %0,64’ü Elektrik ve Enerji (15 milyar) Elektronik Araçlar (15 milyar) Diğer (20 milyar) Mobilya Sektörü Toplam Hedef 16 milyar USD / Dünya Pazarının %1,6’sı Tekstil Sektörü Toplam Hedef 20 milyar USD / Dünya Pazarının %3,6’sı İplik (2,5 milyar) Kumaş (8,5 milyar) Teknik tekstil (4 milyar) Ev Tekstili (4 milyar) Diğer (1 milyar) Otomotiv Sektörü Toplam Hedef 75 milyar USD / Dünya Pazarının %2,4’ü Binek Araçları (31,3 milyar) Ticari Araçlar (22,5 milyar) Yedekparça, Kasa, vb. (12 milyar) Diğer (9 milyar) (*) Manufacturing Industry of Turkey – Deloitte

21 Organize sanayi bölgeleri ve limanlar, Türkiye sanayine destek olacak şekilde gelişmektedir. 148 adedi faal, toplam 263 Organize Sanayi Bölgesi mevcuttur. Mevcut limanlar, ihracat için destekleyici niteliktedir. Demiryollarının, limanlar ile bağlanması (mevcutta olan ve planlanan) etkinliği artıracaktır. (*) Manufacturing Industry of Turkey – Deloitte

22 Global Sanayi Sektörü Türkiye Sanayi Sektörü Elazığ ve Sanayi

23 İller, ISO 1000 listesine katkı açısından değerlendirildiğinde, 4 kategoriden bahsetmek mümkündür. (*) ISO Değerlendirmeleri KATEGORİİL 1998 Şirket Sayısı 2012 Şirket Sayısı Şirket Sayısı Azalan En Büyüklerİstanbul İzmir Şirket Sayısı Artan BüyüklerBursa / İzmit / G.Antep Kayseri / Konya / K.Maraş Samsun / Hatay / Adapazarı Tekirdağ / Aydın / Uşak Zonguldak Şirket Sayısı Benzer Düzeyde Kalan Orta ve Büyükler Ankara / Adana / Denizli Balıkesir / Eskişehir / Manisa Mersin / Antalya / Bolu / Ordu Karaman / Trabzon Az Sayıda Şirketi Olan İller36 İl (Elazığ Dahil) 3351 (*) Kamu 67’den 17’ye gerilemiştir. (**) İlk 1000’e döneminde hiçbir şirketi girmemiş 18 il vardır.

24 Elazığ bölgesinde, sanayi şirketleri anlamında çok ayrıştırıcı düzeyde değildir. Şirket sayısı artan iller Şirket sayısı benzer kalan iller (*) Sayılar 2012 yılı ilk 1000 içindeki şirket sayısını göstermektedir. (*) ISO Değerlendirmeleri

25 Sanayide tüketilen elektrik açısından Elazığ, geleneksel sanayi illerinden hemen sonra gelmektedir. (*) TEDAŞ İstatistikleri Elektrik tüketiminde sanayinin payı %52 seviyesindedir. (2012) Mio MWh

26 Sanayi ürünleri ihracatı 2009 sonrası istikrarlı biçimde artmaktadır ancak madencilik nedeni ile ilin toplamı içindeki payı azalmaktadır. (*) TİM Mio USD Toplam İhracat içi Pay

27 Türkiye’de kayıtlı imalat firmalarının %0,35’i Elazığ’da faaliyet göstermektedir. (*) SGK İstatistik Yıllığı 2012 İmalat Şirketi Sayısı Toplam Şirket Sayısı içi Pay İmalat şirketleri sayısı açısından Elazığ 41. sırada yer almaktadır. Toplam şirket sayısı içi imalat şirketlerinin payı %14 ile ortalamanın (%16) bir miktar altındadır.

28 Elazığ imalat şirketlerinin %90’ını oluşturan ilk 8 sektörden, yoğunluk açısından Türkiye çapında öne çıkan yoktur. (*) xxxx SEKTÖR Şirket Sayısına Göre Sıra Şirket Payı Ana Metal Sanayi42%0,3 Makine ve Ekipman İmalatı46%0,2 Kayıtlı Medyanın Basılması Çoğaltılması32%0,4 Kauçuk ve Plastik ürünler İmalatı29%0,4 Fabrikasyon Metal Ürünler İmalatı51%0,2 Mobilya İmalatı41%0,3 Metalik Olmayan Ürünler İmalatı31%0,8 Gıda Ürünleri İmalatı31%1,0

29 Elazığ ili imalatçı firmalar kompozisyonunda, gıda ürünleri imalatçıları ortalamanın üzerinde paya sahiptir. Gıda Ürünleri İmalatı Mobilya İmalatı Giyim Eşyaları İmalatı Tekstil İmalatı Ağaç Ürünleri İmalatı Kauçuk ve Plastik İmalatı Makine ve Ekipman İmalatı


"ELAZIĞ SANAYİ SEKTÖRÜ Eylül 2014. Global Sanayi Sektörü Türkiye Sanayi Sektörü Elazığ ve Sanayi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları