Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. ANKARA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. ANKARA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ."— Sunum transkripti:

1 T.C. ANKARA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

2 FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU MEB-AB-UNICEF İşbirliği ile 7-19 yaş grubunda çocuğa sahip anne babalara önerilen AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI Her hafta Her hafta Çarşamba günleri, Saat: Saat: arası arası A Blok A Blok Fen Sınıfında Fen Sınıfında Anne Babalarla Anne Babalarla Söyleşiler Söyleşiler 2.Kademe Rehber ve Psikolojik Danışmanı Canan ŞAMAN DİLER tarafından yürütülecek programa tüm velilerimiz DAVETLİDİR.

3 SEREBRAL PALSİLİ ÇOCUK NE DEMEKTİR? Beyin hasarı olan çocuklar için halk arasında genel olarak “spastik çocuk” terimi kullanılmaktadır. Bu hastalık grubunun diğer isimleri; serebral palsi veya beynin serebral bölgesinde felçtir. Beyin hasarı olan çocuklar için halk arasında genel olarak “spastik çocuk” terimi kullanılmaktadır. Bu hastalık grubunun diğer isimleri; serebral palsi veya beynin serebral bölgesinde felçtir. Bu hastalık grubu, gelişmekte olan beynin ( gebeliğin başlangıcından ikinci yaşın sonuna dek) değişik nedenlerle zarar görmesi sonucu ortaya çıkan hareket bozukluğudur. Bu hastalık grubu, gelişmekte olan beynin ( gebeliğin başlangıcından ikinci yaşın sonuna dek) değişik nedenlerle zarar görmesi sonucu ortaya çıkan hareket bozukluğudur. Ortaya çıkan klinik tablonun ağırlığı beynin zedelenme derecesine, hasarın yerine ve çocuğun yaşına bağlıdır. İlk üç ayda olan zararlar en ağır klinik tabloya neden olmaktadır.Bu hastalık ilerleyici değildir.Görülme sıklığı bin canlı doğumda ikidir. Ortaya çıkan klinik tablonun ağırlığı beynin zedelenme derecesine, hasarın yerine ve çocuğun yaşına bağlıdır. İlk üç ayda olan zararlar en ağır klinik tabloya neden olmaktadır.Bu hastalık ilerleyici değildir.Görülme sıklığı bin canlı doğumda ikidir. SEREBRAL PALSİ NEDENLERİ NELERDİR? Serebral palsi, doğum öncesi, doğum sırasında ve doğum sonrasında, değişik nedenlere bağlı olarak gelişebilir; bazen neden gösterilemeyebilir. Serebral palsi, doğum öncesi, doğum sırasında ve doğum sonrasında, değişik nedenlere bağlı olarak gelişebilir; bazen neden gösterilemeyebilir. DOĞUM ÖNCESİNE AİT NEDENLER: (% ) Kromozom anomalileri Kromozom anomalileri Genetik sendromlar Genetik sendromlar Beynin gelişim bozukluğu Beynin gelişim bozukluğu Gebeliğin ilk aylarında geçirilen yüksek ateşli ve döküntülü hastalıklar Gebeliğin ilk aylarında geçirilen yüksek ateşli ve döküntülü hastalıklar Annenin metabolik (diyabet, böbrek hastalığı vb.) Annenin metabolik (diyabet, böbrek hastalığı vb.) Sigara,alkol, uyuşturucu ve kontrolsüz ilaç kullanımı Sigara,alkol, uyuşturucu ve kontrolsüz ilaç kullanımı Radyasyon Radyasyon Travma Travma

4 DOĞUM SIRASINDA GÖRÜLEN NEDENLER :(% ) Erken veya geç doğum Erken veya geç doğum İkiz/üçüz, çoğul doğum İkiz/üçüz, çoğul doğum Zor doğum Zor doğum Doğum travması Doğum travması Beynin oksijensiz kalması Beynin oksijensiz kalması DOĞUM SONRASINA AİT NEDENLER: Uzun süren yenidoğan sarılığı Uzun süren yenidoğan sarılığı Santral sinir sistemi enfeksiyonu Santral sinir sistemi enfeksiyonu Travma Travma Beynin oksijensiz kalması ***Yaklaşık olguların % 20’sinde neden bilinememektedir. Beynin oksijensiz kalması ***Yaklaşık olguların % 20’sinde neden bilinememektedir.

5 SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

6 PROJE ADI: SOSYAL SORUMLULUK PROJE ADI: SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ PROJESİ PROJE TANIMI: Gönüllü öğrencilerle, PROJE TANIMI: Gönüllü öğrencilerle, (SP) beyin felci tanısı gereği engeli (SP) beyin felci tanısı gereği engeli mevcut öğrencilerin etkileşimi amacıyla, mevcut öğrencilerin etkileşimi amacıyla, iki okul arasında düzenlenen sosyal iki okul arasında düzenlenen sosyal hizmet çalışması hizmet çalışması

7 PROJENİN NEDENİ: PROJENİN NEDENİ: İlköğretim çağının, sosyal gelişim ve kişilik gelişimi açısından kıymetli yıllar olduğu gerçeğinden hareketle, Değerler Eğitiminin önemi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni Canan ŞAMAN DİLER tarafından, Öğretmenler Kurulu ile Veli Toplantılarında ifade edilmiştir. İlköğretim çağının, sosyal gelişim ve kişilik gelişimi açısından kıymetli yıllar olduğu gerçeğinden hareketle, Değerler Eğitiminin önemi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni Canan ŞAMAN DİLER tarafından, Öğretmenler Kurulu ile Veli Toplantılarında ifade edilmiştir. Projenin uygulama yeri olması planlanan MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu yönetimi ile de proje içeriği paylaşılmıştır. Projenin uygulama yeri olması planlanan MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu yönetimi ile de proje içeriği paylaşılmıştır. Okulumuzun 6,7,8. sınıfları Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri çerçeve programına alınan proje, yoğun ilgi görmüştür. Okulumuzun 6,7,8. sınıfları Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri çerçeve programına alınan proje, yoğun ilgi görmüştür. Yapılan öğrenci, öğretmen, veli bilgilendirme sunumları sonunda, projeye 1. Dönem için 12 gönüllü öğrenci katılmıştır. Yapılan öğrenci, öğretmen, veli bilgilendirme sunumları sonunda, projeye 1. Dönem için 12 gönüllü öğrenci katılmıştır. İkinci dönem de 12 öğrenciden oluşan yeni grup belirlenecek ve eğitim öğretim yılı sonunda 24 öğrenci sürece katılmış olacaktır. İkinci dönem de 12 öğrenciden oluşan yeni grup belirlenecek ve eğitim öğretim yılı sonunda 24 öğrenci sürece katılmış olacaktır. Projemiz, uygulama yeri olan MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu’nun 13 Mayıs Kuruluş Günü Kutlamalarına katılım ile tamamlanacaktır. Projemiz, uygulama yeri olan MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu’nun 13 Mayıs Kuruluş Günü Kutlamalarına katılım ile tamamlanacaktır.

8 PROJENİN HEDEFLERİ: PROJENİN HEDEFLERİ: İki okul öğrencilerinin birbirini tanıması, İki okul öğrencilerinin birbirini tanıması, Engeli olan bireylerle engeli olmayan bireylerin sosyal alanda paylaşımlarının desteklenmesi, Engeli olan bireylerle engeli olmayan bireylerin sosyal alanda paylaşımlarının desteklenmesi, Engeli olmayan öğrencilerin, engeli olan yaşıtlarının engel özelliğini öğrenmesi, hayat öyküsü ve hayatta karşılaştığı olumlu/olumsuz yaşantıları yaşayarak bilinç geliştirmesi, Engeli olmayan öğrencilerin, engeli olan yaşıtlarının engel özelliğini öğrenmesi, hayat öyküsü ve hayatta karşılaştığı olumlu/olumsuz yaşantıları yaşayarak bilinç geliştirmesi, Akran öğrenci gruplarının birbirleriyle etkileşimde bulunması, engellilik konusunda empati geliştirerek, yaşam değerlerini yükseltmelerine yardımcı olunması, Akran öğrenci gruplarının birbirleriyle etkileşimde bulunması, engellilik konusunda empati geliştirerek, yaşam değerlerini yükseltmelerine yardımcı olunması, Gelecek nesillere engelliliğin doğru anlatılması ve toplumsal bilinç oluşturulmasında öğretmen, veli ve yöneticilerin olumlu model olması amaçlanmaktadır. Gelecek nesillere engelliliğin doğru anlatılması ve toplumsal bilinç oluşturulmasında öğretmen, veli ve yöneticilerin olumlu model olması amaçlanmaktadır.

9 PROJE LİDERİ: PROJE LİDERİ: Canan ŞAMAN DİLER Canan ŞAMAN DİLER Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni PROJE UYGULAMA YERİ: PROJE UYGULAMA YERİ: MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu MEV. Gökkuşağı Eçem Anaokulu ve İlköğretim Okulu ( Ankaralılar Cad. Bina No:1 ( Ankaralılar Cad. Bina No:1 Çayyolu/Ankara) Çayyolu/Ankara) PROJE SÜRESİ: PROJE SÜRESİ: 1. DÖNEM: Ekim - Kasım - Aralık / DÖNEM: Ekim - Kasım - Aralık / DÖNEM: Mart – Nisan - Mayıs / DÖNEM: Mart – Nisan - Mayıs /2012

10 PROJENİN UYGULAMA GÜNLERİ : PROJENİN UYGULAMA GÜNLERİ : Haftada 3 gün (Dönüşümlü ) Haftada 3 gün (Dönüşümlü ) PROJENİN UYGULAMA SAATİ : PROJENİN UYGULAMA SAATİ : arası arası PROJE UYGULAMA ALANLARI: PROJE UYGULAMA ALANLARI: Her iki Okulun Rehberlik Servisi Psikolojik Danışmanları işbirliği ile, yaş grupları dikkate alınarak birebir öğrenci eşleştirmesi yapılacaktır. Her iki Okulun Rehberlik Servisi Psikolojik Danışmanları işbirliği ile, yaş grupları dikkate alınarak birebir öğrenci eşleştirmesi yapılacaktır. Öğrenci grubunun teneffüs ve öğle yemeği arasına denk gelen saatlerde serbest zaman geçirmelerine ortam hazırlanacaktır. Öğrenci grubunun teneffüs ve öğle yemeği arasına denk gelen saatlerde serbest zaman geçirmelerine ortam hazırlanacaktır. Karşılıklı etkileşim ve ortak ilgiler belirlendikten sonra, akran öğrencilerimiz doğal okul ortamında, zamanlarını amaç doğrultusunda geçirebileceklerdir. Karşılıklı etkileşim ve ortak ilgiler belirlendikten sonra, akran öğrencilerimiz doğal okul ortamında, zamanlarını amaç doğrultusunda geçirebileceklerdir. Bu paylaşım alanları; kitap okuma, birlikte yemek yeme, oyun oynama, ödev yardımı vb. konulardan seçilecektir. Bu paylaşım alanları; kitap okuma, birlikte yemek yeme, oyun oynama, ödev yardımı vb. konulardan seçilecektir.

11 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmenimiz Canan ŞAMAN DİLER’in, veli, öğrenci ve öğretmenlerimize yaptığı tanıtım toplantılarının ardından Sosyal Sorumluluk Projesi gönüllü ekipleri oluşturulmuştur.

12 SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ GÖNÜLLÜ ÖĞRENCİ EKİBİ 1. İrem GÜNGÖR (6/A) 2. Doğa MUGAN (6/A) 3. Aybike Gül DEMİR (6/B) 4. Hamza Buğra ŞANLI (6/B) 5. Elif ERBAŞ (7/A) 6. İrem İNAL (7/A) 7. Kemal Buğra TOGAY (7/A) 8. Zeynep AVCI (7/B) 9. Ahmet ZENGİN (7/B) 10.Bengisu ASLAN (7/B) 11. Erol TEKİN (8/B) 12. Mustafa ÖZER (8/B)

13 SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ GÖNÜLLÜ VELİ EKİBİ 1. Aysel İNAL 2. Handan ARSLAN 3. Didem KAYA 4. Muazzez ERBAŞ 5. Yaylagül BULUT 6. Zeliha AKA 7. Güler DEMİR 8. Ayla BOLAT 9. Dursun ŞANLI 10. Zeliha TEKİN 11. Mehmet TOGAY 12. İbrahim ZENGİN

14 SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ GÖNÜLLÜ ÖĞRETMEN EKİBİ Yalçın BAĞATIR (Okul Müdürü ) Gülümser ERDEM (Müdür Yardımcısı) Canan ŞAMAN DİLER (Rehberlik ve Psikolojik Danışma Öğretmeni) Ayşegül ERDOĞAN (İngilizce Öğretmeni) Ayşe MERT (Sosyal Bilgiler Öğretmeni) Alaaddin BOYAR (Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni ) Füsun KÜÇÜK (5/A Sınıf Öğretmeni) Ahmet ARGUN (5/B Sınıf Öğretmeni) Fatma BALTA (4/B Sınıf Öğretmeni) Y.İsmet DOĞAN (3/C Sınıf Öğretmeni)

15 Sosyal Sorumluluk Projemizin gerçekleşmesi dileklerimizle…

16

17


"T.C. ANKARA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FEVZİ ÖZBEY İLKÖĞRETİM OKULU SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları